Przegląd mediów – grudzień #1

Przed nami pierwszy grudniowy przegląd branżowej prasy – dzisiaj o tym, kogo szukali rekruterzy w listopadzie, o kampanii #PayMeEqual oraz o rotacji na rynku pracy.

Jakich kandydatów szukali pracodawcy w listopadzie?

Obecnie jedną z najbardziej skutecznych metod rekrutowania kandydatów jest direct search, w szczególności w tych branżach, w których trudno o pozyskanie pracownika. Jak pokazują najnowsze dane z Wyszukiwarki Kandydatów w GoldenLine, w listopadzie najchętniej poszukiwaną grupą kandydatów były osoby ze specjalizacją IT-rozwój oprogramowania. Na kolejnych miejscach znaleźli się specjaliści z obszarów Inżynieria, Sprzedaż, Produkcja oraz Finanse/Ekonomia. Więcej danych na ten temat znajdziesz TUTAJ.

#PayMeEqual, czyli nowa kampania społeczna

Temat dysproporcji wynagrodzeń w płacach kobiet i mężczyzn nadal jest aktualny. Jak podaje Ministerstwo Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej, różnice w arobkach kobiet i mężczyzn obejmujących takie same stanowiska sięgają nawet 17 %. W związku z tym Pracownia_EB z kilkoma firmami partnerskimi przygotowała akcję społeczną pod hasłem #PayMeEqual – więcej o tym przeczytacie TUTAJ.

Dziś jest, jutro nie ma; o rotacji na rynku pracy

W raporcie Randstad „Monitor Rynku Pracy” możemy przeczytać o tym, że w pierwszym półroczu 2018 roku aż 19% osób zmieniło pracę. Najczęściej bylo to inżynierowie, handlowcy i pracownicy zajmujący się obsługą klientów oraz robotnicy. Więcej na ten temat w artykule.

Dodaj komentarz