Przegląd mediów – luty #3

W cotygodniowym przeglądzie czeka na Was kilka świeżych newsów – m.in. trendy na 2018 rok, trochę wieści z employer brandingowego świata i powody, dla których pracownicy odchodzą.

Co wydarzy się w branży HR w 2018 roku?

W tym roku firmy jeszcze intensywniej firmy będą poszukiwać kandydatów, wykorzystując do tego marketing rekrutacyjny koncertujący się na spersonalizowanych kampaniach i dopasowanych mediach. Ten rok zdominuje transparentność w komunikacji z pracownikami i kandydatami. Koncentracja skupi się na dbałości o pracowników, jakościowym podejściu do kandydatów i procesów rekrutacji oraz na wzmacnianiu marki pracodawcy. Zapraszam do zapoznania się z wypowiedziami ekspertów i analizami wprowadzającymi w trendy 2018 roku.

Employer branding nabiera na sile

Jednym z obszarów, który będzie się nadal mocno rozwijał w 2018 roku jest employer branding. Co druga firma skupi się w równym stopniu na EB zewnętrznym i wewnętrznym.  Promowanie wiedzy o employer brandingu staje się już normą. Zagadnienia związane z marką pracodawcy poruszane są na prawie wszystkich konferencjach branżowych. Eksperci i pracodawcy dzielą się swoimi doświadczeniami, podpowiadają, jak zarządzać wizerunkiem firmy na stabilnym rynku pracownika. Na niedawnej konferencji The BSS Forum w Gdyni na jednym z paneli został poruszony temat employer brandingu – sprawdź, o czym była mowa.

Przekonanie czy wiedza?

Jak dobrze znamy naszych podwładnych? Czy wiemy, jaka praca przynosi im najwięcej satysfakcji? Facebook przeanalizował powody odejścia swoich pracowników. Wyniki ankiety pokazały, że ludzie nie rzucają szefa, lecz stanowisko. Odchodzili, kiedy praca nie sprawiała im satysfakcji, ich umiejętności nie były wykorzystywane i nie rozwijali się zawodowo. To od menedżerów zależy stworzenie stanowiska w taki sposób, aby nie opłacało się odchodzić. Jak to zrobić, jak zatrzymać pracowników i przygotować im wartościowe środowisko pracy? Odpowiedzi znajdziecie w pełnym konkretów artykule.

 

 

Dodaj komentarz