II Kongres HR w Katowicach – sprawdź, jak było!

11 stycznia 2018 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbyła się druga edycja Kongresu HR! Wydarzenie zorganizowała firma Brainstorm Group – wiodąca marka na polskim i ukraińskim rynku usług doradztwa biznesowego, strategicznego oraz szkoleń.

W tym roku tematem przewodnim konferencji były Współczesne wyzwania HR – rekrutacja, motywacja i utrzymanie pracownika.

W czwartek o godzinie 8:00 rozpoczęła się rejestracja uczestników Kongresu. Ten czas był wykorzystany również na zapoznanie się z innymi gośćmi konferencji przy porannej kawie i ciastku. We foyer zawrzało od rozmów! Na stoiskach czekali już przedstawiciele Partnerów Kongresu – Sponsora Platinum – firmy Lumesse Sp. z o.o. oraz Sponsora Gold – firmy WES.

O godzinie 9:00 sala wypełniła się słuchaczami. Konferencję otworzył Jacek Cymerman – Trener i Konsultant Brainstorm Group Sp. z o.o., który wprowadził nas w tematykę wyzwań stawianych przed działami Human Resources, a następnie zapowiedział pierwszą prelekcję.

 

 

Wykład inauguracyjny pt. Wyzwania HR w świetle najnowszych badań psychologicznych wygłosiła dr Dominika Ochnik z Katedry Psychologii GWSH w Katowicach. W swojej prelekcji zaprezentowała wnioski ze swojej dotychczasowej pracy badawczej – z której wynika, iż obecnie kluczową kompetencją w biznesie jest kreatywność. Zwróciła także uwagę na potrzeby najmłodszego  pokolenia tzw. pokolenia selfie, które wkroczyło na rynek.

Millenialsi – jak ich pozyskać do i dla organizacji? Rekrutacja i zarządzanie coachingowe w IT – do zaprezentowania powyższego tematu przystąpili Tomasz TeteryczDyrektor Biura Zarządzania Personelem PKO Ubezpieczenia oraz Sławomir Facon – Dyrektor Departamentu Zarządzania Personelem PKO BP Finat Sp. z o.o. Kontynuując myśl dr Dominiki Ochnik –  prelegenci poruszyli problematykę rekrutacji pokolenia Y. Wskazali istotne aspekty z perspektywy pracodawcy, o których nie można zapomnieć szukając oraz zatrudniając młode talenty. Przedstawili także przydatne narzędzia do pracy z millenialsami (m.in.: zamiana problemów na cele, koło coachingowe czy siatka celów).

Tematem kolejnej prelekcji było Candidate experiance – jak nowe technologie przekształcają działy HR, o którym opowiedzieli Wojciech Malinowski – Head of Client Technical Services oraz Marcin Merta – Implementation Consultant Lumesse Sp. z o.o. Panowie zaprezentowali system TalentLink, którego zadaniem jest usprawnienie procesu rekrutacji oraz generowanie pozytywnego doświadczenia wśród kandydatów. Jak po każdej prelekcji nastąpił czas na pytania z audytorium, które później zostały przeniesione w kuluary. W międzyczasie w Brainstorm.biz.tv wywiadów udzielali eksperci Kongresu.

Po krótkiej przerwie na scenie pojawił się Tomasz Polewczyński – Employer Reputation and Engagement Consultant McDonald’s Polska Sp. z o.o., który opowiedział o tym, jak plany zostały przekute w działanie – czyli o employer brandingu w oparciu o strategię. W swojej prezentacji przedstawił doświadczenie firmy McDonald’s – która poprzez social media budowała i zmieniała stereotypowy wizerunek „pracy w macu” dostosowując swoje kampanie do różnych grup odbiorców (młodego jak i starszego pokolenia), co w efekcie przyczyniło się do wzrostu liczby aplikacji.

Ireneusz Wolski – Członek Zarządu / Dyrektor ds. Rozwoju Brainstorm Group Sp. z o.o. rozwinął temat VUCA world. Jego wystąpienie o przewrotnym tytule – Dlaczego nie warto być HR-owcem dotyczyło syntezy kluczowych elementów pracy w dziale zasobów ludzkich w kontekście zmieniającej się i niejednoznacznej rzeczywistości (tj. VUCA – volatile/zmienny, uncertain/niepewny, complex/złożony, ambiguous/niejednoznaczny).

Prelekcję pt. Przewaga konkurencyjna – jak przyciągnąć talenty jutra wygłosiła Aleksandra Malara – Manager Projektów Konsultingowych – Working Environment Strategy. Prelegentka zaprezentowała projekt, którego celem było zapewnienie wellbeeing pracownika. Wyróżniła fundamentalne cechy projektu – stworzenie kontaktu emocjonalnego, dzięki któremu można budować kulturę zespołu; rozwój kreatywnej pewności – czyli równy dostęp do narzędzi, przestrzeni i technologii oraz zbudowanie płynnego ekosystemu – objawiająca się różnorodną przestrzenią, która ma wpływać na proces twórczy jednostek.

Do dyskusji i refleksji skłonił panel dyskusyjny – Rozmowa rekrutacyjna przez Skype, który poprowadził Bartosz Rusek – Członek Zarządu / Dyrektor ds. Sprzedaży Brainstorm Group Sp. z o.o. Swoje opinie wygłosiły: Barbara Figura-Łakota – HR Manager BOLIX SA, Aneta Andruszkiewicz – Dyrektor Personalny UNIBEP SA oraz Kinga Hęcińska – HR Manager Oras Group. Podczas panelu ekspertki dyskutowały m.in.: o nowoczesnych narzędziach rekrutacji i pierwszym kontakcie z kandydatem. Ponadto przedstawiły swoje top pytania, które najczęściej wykorzystują w pracy, a także opowiedziały o pytaniach, których lepiej unikać na rozmowie rekrutacyjnej.

Ostatnim punktem w programie był panel dyskusyjny dotyczący Utrzymania najbardziej wartościowych pracowników w firmie, w którym wystąpili: Alina Smolarek – Dyrektor Personalny Centrum Medyczne ENEL-MED SA, Arkadiusz Godlewski – Prezes Zarządu Izar Sp. z o.o., a także Paweł Kopijerpracownik naukowo-dydaktyczny WSB w Dąbrowie Górniczej. Dyskusję moderował Sebastian Matyniak – Prezes Zarządu Brainstorm Group Sp. z o.o. Podczas tej konwersacji paneliści skupili się na kilku ważnych aspektach – wartościach firmy, zaufaniu, zaangażowaniu i lojalności pracowników, które wpływają na kulturę oraz funkcjonowanie organizacji.

Po drugim panelu dyskusyjnym nadszedł czas na ostatnie pytania i zamknięcie II Kongresu HR, który obfitował w rzetelne informacje, najbardziej aktualne trendy, liczne case study oraz dobre praktyki zaprezentowane przez ekspertów i uczestników.

Zachęcamy do śledzenia na bieżąco aktualności na facebooku Kongresu HR oraz zapraszamy do udziału w kolejnej edycji konferencji!

 

Dodaj komentarz