Ponad 80% kandydatów z GoldenLine odczytuje oferty pracy od rekruterów!

W czasach kiedy pracownik jest na wagę złota, a bezrobocie osiągnęło najniższy poziom w historii, rekrutacja metodą direct search to podstawa. Ogłoszenie rekrutacyjne nie wystarczy żeby przekonać potencjalnych pracowników do zainteresowania się ofertą zatrudnienia. Wyniki 7 edycji badania Antal „Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy” pokazują, że 62% badanych nie aplikuje na oferty, ale jest otwarta na propozycje pracy od rekruterów.  Tendencja ta znajduje odzwierciedlenie w statystykach Wyszukiwarki Kandydatów GoldenLine. Ponad 80% kandydatów odczytuje oferty pracy od rekruterów wysłane przez Wyszukiwarkę Kandydatów!

Response rate, czyli procent odpowiedzi udzielonych przez kandydatów na wiadomości rekrutacyjne, to również ważny wskaźnik potwierdzający skuteczność Wyszukiwarki Kandydatów. Określa on relację odpowiedzi udzielonych przez kandydatów do liczby wysłanych wiadomości przez rekrutera – jeżeli więc na 100 wysłanych wiadomości odpowie 20 kandydatów, to wskaźnik response rate wyniesie 20%. Im wyższy response rate, tym lepiej, ponieważ oznacza to, że wiadomość rekrutacyjna jest atrakcyjna dla respondentów. Oto kilka porad, jak wysyłać skuteczne wiadomości rekrutacyjne i polepszyć response rate.

Uzupełnij swój profil zawodowy

  • Uzupełniony profil uwiarygadnia Cię w oczach kandydata.
  • Dodaj przede wszystkim swoje zdjęcie i obecne stanowisko.
  • Upewnij się, że Twój profil jest publiczny, aby kandydat miał do niego dostęp niezależnie od tego, czy jest wśród Twoich znajomych.

Spersonalizowana wiadomość

  • Im bardziej spersonalizowana wiadomość, tym większa szansa na uzyskanie odpowiedzi od kandydata.
  • Pamiętaj m.in. o odpowiednim nagłówku dopasowanym do płci odbiorcy.

Konkretna treść wiadomości

  • Wiadomość powinna być krótka, ale zarazem przedstawiać kluczowe dla kandydata informacje o oferowanym stanowisku np. zakres obowiązków czy wynagrodzenie.

Pamiętaj! Uzyskanie odpowiedzi na wiadomość rekrutacyjną uzależnione jest od tego, czy wiadomość została dobrze skonstruowana oraz czy jest interesująca dla kandydata. Czym bardziej spersonalizowana wiadomość i im więcej danych o ofercie przekazanych na wstępie, tym większa szansa na uzyskanie odpowiedzi od kandydata.

Dodaj komentarz