Przegląd mediów – listopad #3

Dziś kolejne zestawienie HR-owych newsów – przeczytacie w nim o wyzwaniach branży HR, które zostały omówione w trakcie debaty na katowickim PulsHR Day, o wykorzystaniu webinarów jako elementu strategii EB, a także o tym, jak sprawdzić, czy kandydat pasuje do kultury organizacyjnej.

Branżowe rozterki

Poprzeczka dla rekruterów ustawiona jest bardzo wysoko. Rynek pracownika wywiera coraz większy wpływ na branżę HR. Rekruterzy do dyspozycji mają nowoczesne metody rekrutacyjne i to od nich zależy, jak pokierują procesami. Jedno jest pewne, zmienił się sposób komunikacji z kandydatem oraz narzędzia rekrutacyjne. Zmieniła się również rola rekrutera i samo podejście do rekrutacji. Coraz częściej mówimy o marketingu rekrutacyjnym w globalnym połączeniu z budowaniem marki pracodawcy. Dzisiaj to firmy stoją w obliczu wyzwań, aby przyciągnąć odpowiednich kandydatów oraz utrzymać pracowników. O tym, z jakimi dylematami mierzą się HR-owcy i jakie rozwiązania proponują przeczytacie w artykule Oto wyzwania rekrutacyjne, z którymi muszą zmierzyć się HR-owcy.

Klasyczna rekrutacja pod lupą

Czy tradycyjne metody rekrutacyjne faktycznie odchodzą do lamusa? Dopasowanie kandydata do organizacji jest bardzo ważne, jednak czy możemy to zweryfikować rozmową kwalifikacyjną? Do pewnego poziomu tak, później tylko w praktyce możemy sprawdzić, jak nasz zatrudniony kandydat radzi sobie w nowych realiach. Wygrany czy przegrany? Kultura organizacji jest różnorodna, a nieudana rekrutacja  może nas dużo kosztować. Jak sprawdzić, czy nowa osoba pasuje do zespołu, a zespół do osoby? Dzień próby to nie tytuł filmu, tylko idea, która działa i sprawdza dopasowanie kandydata do firmy. Szczegóły znajdziecie w tym wywiadzie z Grzegorzem Krysiakiem.

Web=EB

Wirtualne szkolenia, konferencje, seminaria na stałe już zagościły w mediach społecznościowych. Można przekazywać wiedzę, rekomendować rozwiązania, edukować czy budować eksperckość nie wychodząc z domu lub biura. Webinary, bo o nich mowa, to programy na żywo, które mogą angażować kandydatów i budować zainteresowanie marką pracodawcy. Jak robić to skutecznie i kreować wizerunek pracodawcy dowiecie się z artykułu Webinary w employer brandingu.

Dziecko w „pracy”

Nie wystarczy wybudować biurowca dla pracowników – dobrze jest przy okazji zadbać o ich potrzeby i ułatwić pogodzenie życia zawodowego z prywatnym, np. tworząc w miejscu pracy żłobek i przedszkole. Do tego zaangażując fachowców specjalizujących się w prowadzeniu tego typu nowoczesnych placówek. O tym, jak można zrealizować takie przedsięwzięcie, przeczytacie w publikacji Nokia otworzy żłobek i przedszkole dla dzieci swoich pracowników.

Dodaj komentarz