Przegląd mediów – październik #1

Do porannej kawy najlepiej pasuje przegląd branżowych nowinek – tym razem możecie w nim znaleźć przewodnik po świecie sourcingu, artykuł o językach obcych na rynku pracy i o tym, czego szukamy w miejscu pracy.

Przewodnik po świecie sourcingu

„Nie myślę o zmianie pracy, bo jest mi dobrze” – taka myśl przyświeca wielu dobrze wykwalifikowanym specjalistom. Ale czy na pewno? Mając ciekawą ofertę, korzystając z nowoczesnych narzędzi, platform i posługując się spersonalizowanym komunikatem jesteśmy w stanie zainteresować kandydata lub na początku zbudować z nim relację i stworzyć pole do rozmów w przyszłości. Sourcerzy – bo o nich mowa – doskonale wiedzą jak to robić. Podzielili się swoimi doświadczeniami tworząc ciekawy przewodnik, w którym zdradzają tajniki sourcingu – zapraszam do lektury.

Języki obce na rynku pracy

Wiedzieliście, że Polska jest wśród liderów w UE jeśli chodzi o nauczanie języków obcych? W całej Unii Europejskiej 85% uczniów podstawówek uczy się języków, a 5% z nich od małego przyswaja przynajmniej dwa. W Polsce w dalszym ciągu najchętniej uczymy się języka angielskiego, jednak do łask wraca niemiecki, francuski czy rosyjski. Dlaczego warto szkolić umiejętności językowe? Jakie korzyści płyną ze znajomości języków innych niż angielski? W jakich zawodach mamy szanse na zatrudnienie i dobre zarobki znając więcej niż jeden język? Więcej dowiecie się czytając artykuł.

Nowy numer Magazynu Rekruter

Pojawił się nowy numer Magazynu Rekruter :) Znajdziemy w nim między innymi odpowiedź na pytanie „czy branża HR obawia się robotów?”, odkryjemy 10 sposobów na Millenialsów, a także dowiemy się, jak cyfryzacja wpływa na rynek pracy. To tylko niektóre z poruszanych tematów. Zapraszam do lektury!

Co firmy mogą zaoferować kandydatom

Przy rekordowo niskim bezrobociu (7,1%) pracodawcy prześcigają się w pomysłach, jakie benefity zaoferować swoim pracownikom. Nie tylko tym potencjalnym, ale również tym obecnym, aby zniwelować ich skłonność do zmiany pracodawcy. Atmosfera w firmie, możliwości rozwoju, benefity – to trzy główne czynniki, na które zwracają uwagę pracownicy polskich firm. Bardzo ważna jest również renoma pracodawcy. Pracownicy poszukują opinii w kanałach social media, jak również patrzą na sposób komunikacji firmy z potencjalnymi i obecnymi pracownikami. Więcej na ten temat w artykule „Czego w pracy szukają polscy pracownicy”.

Dodaj komentarz