Przegląd mediów – wrzesień #3

W pierwszym, jesiennym przeglądzie branżowych nowinek przeczytacie o jawności wynagrodzeń, zarządzaniu wizerunkiem pracodawcy, organizacji spotkań z pracownikami oraz pokoleniu Slashies. Zapraszam do lektury!

Nie ma tabu. Pisz za ile! Polacy chcą wiedzieć ile zarobią

Kandydaci chcą dziś wiedzieć, ile mogą w danej firmie zarobić jeszcze zanim umówią się na rozmowę rekrutacyjną. Chcą zaoszczędzić czasu sobie i potencjalnemu przyszłemu pracodawcy, jeśli oczekiwania finansowe już na początku rozmijają się z potrzebami kandydata.  Jak wynika z badania przeprowadzonego przez GoldenLine, w ogłoszeniu o pracę nie powinno zabraknąć informacji o wysokości wynagrodzenia (55% respondentów), ale także m.in. o dniach i godzinach pracy (48%) czy lokalizacji firmy (34%).  Ponad połowa badanych osób poniżej 24 roku życia stwierdziła, że są to dla nich informacje zdecydowanie istotneNa naszym rynku pojawia się coraz więcej ofert zawierających informację o wynagrodzeniu na danym stanowisku, jeśli nie wprost to podawane są choćby widełki (końcowa propozycja ustalana jest wtedy po rozmowie z kandydatem, sprawdzeniu jego umiejętności czy weryfikacji doświadczenia zdobytego w poprzednich firmach). Podawanie wynagrodzeń przestaje dotyczyć już tylko branży IT, kolejne branże wchodzą na podobną drogę prezentacji swoich ofert pracy bo tego oczekują kandydaci. Przekonaj się o tym i przeczytaj komentarze TUTAJ.

Checklista przy organizacji dużych spotkań z pracownikami

Spotkania z pracownikami to ważne narzędzie komunikacji wewnętrznej, dlatego warto zadbać o to, by żaden drobiazg organizacyjny nie zepsuł np. zebrania pracowników z zarządem lub wystąpienia prezesa przed organizacją podczas podsumowania kwartału. O kilku najważniejszych zasadach dotyczących organizacji takich wydarzeń przeczytasz TUTAJ.

Jak zarządzać opiniami o pracodawcy?

Monitoruj, wyciągaj wnioski, zarządzaj opiniami i zaangażuj pracowników – to 4 główne zasady zarządzania profilem pracodawcy. Profile Pracodawców to platforma do komunikacji między firmą, a jej potencjalnymi pracownikami. To także miejsce do pokazania mocnych stron firmy tam, gdzie informacji o niej szukają kandydaci w momencie podejmowania decyzji o tym, czy chcą się włączyć w dany proces rekrutacyjny. Profile Pracodawców pozwalają gromadzić opinie wielu osób w jednym miejscu – dzięki temu HR-owcy uzyskują wiedzę, jak organizacja jest postrzegana przez byłych i obecnych pracowników. O tym jak robić to skutecznie i w naturalny sposób czytaj TUTAJ.

Slashies spełnieniem marzeń pracodawców?

Osoby wszechstronne, wykonujące wiele czynności w jednym czasie, będące pasjonatami w kilku dziedzinach to skrócony opis pokolenia zajmującego powoli miejsce tzw millennialsom, czy też pokoleniu Y. Slashies, bo taka nazwa pada najczęściej przy określeniu tej grupy, czyli tzw. „ukośniki”. Realizują się tak prywatnie, jak i zawodowo na różnych płaszczyznach, ceniąc elastyczność pracodawcy, dobrze planując swoje działania każdego dnia. Niestety… często szybko się też nudzą i zmieniają zajęcie (oraz pracodawcę).  Czy taka jest przyszłość rynku pracy czy nadal jest i będzie to jednak margines klasy zawodowej? Przeczytajcie o nowym pokoleniu TUTAJ.

Dodaj komentarz