Przegląd mediów – wrzesień #1

W nowym przeglądzie prasy znajdziecie artykuły m.in. o tym, jak sprostać komunikacji z kandydatami w sieci i kogo szukają rekruterzy. Zajrzyj przed weekendem!

Postaw na bycie online

Zaangażowany lider sprawniej poradzi sobie z wyzwaniami, które stawia kapryśny rynek pracy. Zarządzanie zza biurka w stylu offline to już przeszłość. Jeśli czegoś nie ma w sieci, to znaczy, że nie istnieje – to hasło nie dotyczy już tylko firm, ale też liderów. Pytanie, jakie wrażenie po sobie tenże lider zostawi. Jeśli nie boi się wystąpić w sieci, to i jego firma będzie miała odwagę wejść do tego świata i podejmować dialog z pracownikami, którzy dzielą się cennymi, z punktu widzenia kandydatów, informacjami. Upraszczając odwaga, to połowa sukcesu. Strategia i odpowiednia argumentacja to druga połowa. Zbliża się era konstruktywnych rozmów o ważnych sprawach online, która pomoże oddzielić prawdę od fałszu. Zaoszczędzony budżet wydawany na „malowanie trawy na zielono” będzie można zainwestować w działania wewnętrzne, które same się najlepiej bronią na zewnątrz, w zderzeniu z niesprawiedliwą lub nieaktualną opinią. Świeże i pozytywne przykłady, jak radzą sobie pracodawcy i prezesi firm w sieci znajdziesz TU. Ty też możesz być liderem, więc przygotuj się, bo idzie nowe!

 

Direct search w poszukiwaniu pracownika

W dobie rynku pracownika direct search to jedna z najbardziej popularnych metod pozyskania kandydata. Umożliwia bezpośrednie dotarcie do interesujących nas osób. Okazuje się, że przy pomocy direct search pracodawcy poszukują przede wszystkim kandydatów z branży IT, ale także ekonomistów i finansistów oraz specjalistów od inżynierii i sprzedaży. Sprawdź, kogo szukają rekruterzy przez direct search.

Kiedy kandydat ocenia rekrutera

Dobry, stabilny zespół to marzenie niejednego pracodawcy. O czym warto pamiętać, gdy zespół odpowiedzialny za rekrutację rozrasta się i trzeba zmienić dotychczasowy sposób działania, który przynosił zadowalające efekty? Na to pytanie zna odpowiedź Paweł Zdziech. Gratuluję wyników i wytrwałości w badaniu „candidate experience” oraz „propsy” ;-) za dzielenie się wiedzą, na tak wysoce konkurencyjnym rynku! Mimo podniesienia ilości członków zespołu oraz projektów, udało się podnieść też jakość opinii kandydatów. Przypadek? Nie sądzę ;-) Pozytywne story w przejrzystej formie ze wskazówkami i rzetelnymi liczbami do przeczytania TU.

 

Dodaj komentarz