Czy employer branding musi budzić emocje?

Najlepsi pracodawcy udowadniają, że tak! Emocje w employer brandingu były tematem przewodnim konferencji Employer Branding Management Summit 2017, która odbyła się 8 czerwca 2017 r. w Warszawie.

Praktycy i miłośnicy employer brandingu już po raz szósty spotkali się na konferencji w całości poświęconej tematyce budowania marki pracodawcy. Zaproszeni prelegenci podzielili się swoją wiedzą, odpowiadając na pytanie będące głównym tematem konferencji, a także pokazując najlepsze praktyki employer brandingowe, trendy i narzędzia przydatne w pracy eb-owca.

Konferencję otwarła Anna Macnar, CEO HRM Institute, inicjatorka i organizatorka wydarzenia, która przedstawiła najważniejsze trendy z Raportu Employer Branding w Polsce 2017. Pełna wersja Raportu będzie do pobrania od 30 czerwca 2017 r. ze strony www.hrminstitute.pl/raport-employer-branding.

Kto wybiera pracodawcę – rozum czy serce?

Na to pytanie odpowiedział Profesor Dariusz Doliński z Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, który przedstawił od strony naukowej zagadnienia związane z właściwościami ludzkiego mózgu, a także pokazał jak można wykorzystać tę wiedzę w praktyce.

O tym, że strategia „na Mi-sia” jest nieskuteczna, a znacznie lepszą metodą jest mierzenie, badanie i dostarczanie rzetelnych argumentów, przekonywała Joanna Tonkowicz z Deloitte. Jak sprawić, żeby pracownicy kochali swoją pracę?  Zdaniem Katarzyny Zadrożnej z AmRest, rozwiązaniem jest zaangażowanie pracowników. A zaangażowanie = emocje!

Anna Borzeszkowska, Dyrektor HR Mondi Group, zaproponowała uczestnikom ćwiczenia na tzw. uważną ubecność, a także przekonywała, że tzw. uważna obecność przynosi korzyści zarówno pracodawcom, jak i pracownikom.

Daniel Ziegl z Peek & Cloppenburg pokazał jak wygląda budowanie marki pracodawcy w branży modowej. A Katerina Beute i Patrycja Kowalczyk z Heineken Global Shared Services opowiedziały o Go Places – pierwszej globalnej kampanii employer brandingowej firmy Heineken. Jak zrobić z płacy podstawowej benefit? Dominika Kotuła-Gibas oraz Małgorzata Jurkiewicz z Blue Media przekonywały, że warto do tego używać innowacyjnego narzędzia, jakim jest zaliczkomat.

Social employer branding

W części narzędziowej Konferencji można było posłuchać wskazówek Marek Spadło z Bee Production na temat tworzenia filmu wizerunkowego lub rekrutacyjnego.

Z kolei Rahim Blak z click community przekonywał, że media społecznościowe to najlepsze miejsce do rekrutacji pracowników, a także budowania marki pracodawcy. Rahim Blak podkreślał, że atmosfery firmy nie da się pokazać w ogłoszeniu rekrutacyjnym, a w mediach społecznościowych jak najbardziej tak.

Najlepsze praktyki employer brandingowe w Polsce

Zwieńczeniem konferencji była gala konkursu Employer Branding Excellence Awards 2017, którego celem jest wyłanianie, nagradzanie i pokazanie najlepszych praktyk EB w Polsce. W tym roku przyznano nagrody w siedmiu kategoriach: Strategia Employer Branding; Kampania Internetowa; Kampania Rekrutacyjna Offline; Wewnętrzna Kampania Wizerunkowa; Innowacja Employer Branding, Film rekrutacyjny/wizerunkowy (nowość) oraz Strona/zakładka kariery/landing page (nowość).

Nagrody i wyróżnienia w poszczególnych kategoriach otrzymali:

Kategoria Strategia EB
PwC Polska – zwycięzca
Fujitsu Poland – zwycięzca
eEngine Software House – wyróżnienie

 

Kategoria Kampania rekrutacyjna off-line
STX Next – zwycięzca
Deloitte – wyróżnienie
Citi w Polsce – wyróżnienie
Accenture Polska – wyróżnienie

 

Kategoria Kampania internetowa
PURO Hotels – zwycięzca
Future Processing – wyróżnienie
Accenture Polska – wyróżnienie
Yameo – wyróżnienie

 

Kategoria Wewnętrzna kampania wizerunkowa
Luxoft Poland – zwycięzca
VELUX – wyróżnienie
PKN ORLEN – wyróżnienie
Kuehne + Nagel wyróżnienie
AmRest – wyróżnienie

 

Kategoria Innowacja EB
Capgemini Polska – zwycięzca
Schneider Electric Careers – wyróżnienie
Kuehne + Nagel – wyróżnienie

 

Kategoria Strona/zakładka kariery / Landing page
Vivid Games – zwycięzca
Future Processing – wyróżnienie
Eurocash – wyróżnienie
eEngine Software House – wyróżnienie

 

Kategoria Film rekrutacyjny / wizerunkowy
Codewise – zwycięzca
Infosys Poland – wyróżnienie
Future Processing – wyróżnienie

 

Gratulujemy wszystkim nagrodzonym i wyróżnionym!

Już dziś zapraszamy wszystkich miłośników employer brandingu na EBM Summit 2018. Termin zostanie ogłoszony już wkrótce na stronie www.ebsummit.pl

 

Dodaj komentarz