Przegląd mediów – maj #3

Jakich informacji o pracodawcach szukają kandydaci i gdzie to robią? O tym i kilku innych ciekawych tematach przeczytacie w dzisiejszym przeglądzie made by Kasia Wilga. Nie zapomnieliśmy również o dzisiejszym Dniu Matki ;) Do dzieła!

Gdzie i jakich informacji o pracodawcach szukają kandydaci?

63% kandydatów szuka informacji o wybranych firmach w serwisach internetowych z opiniami o pracodawcach. Natomiast 51% badanych uważa, że to znajomi stanowią cenne źródło informacji o firmie. Na trzecim miejscu znalazły się fora dyskusyjne, które wskazało 49% respondentów. Kandydaci szukają również informacji na stronach internetowych pracodawców, np. w zakładce Kariera (44%) oraz na portalach/serwisach/blogach branżowych lub w prasie branżowej (32%). Przeczytaj więcej wniosków z raportu.

Firmy stawiają na młodych, ale nie potrafią ich zatrzymać

Rośnie popularność programów stażowych, oferowanych przez firmy w Polsce. Obecnie najwięcej propozycji kierowanych jest do studentów i świeżo upieczonych absolwentów. Często jednak współpraca firmy i stażysty kończy się zbyt wcześnie. Wnioski płynące z najnowszego raportu Hays Poland pokazują, że powód jest prozaiczny – w firmach brakuje etatów.

Opinie o firmie w sieci są ważniejsze dla Polaków niż zdanie znajomych

Do tej pory Polacy wskazywali znajomych jako najistotniejsze źródło wiedzy o pożądanym pracodawcy. W tym roku po raz pierwszy najbardziej opiniotwórcze okazały się media, portale społecznościowe i internetowe fora. To sygnał mówiący wiele nie tylko o rynku pracy, ale również roli tradycyjnych i nowoczesnych mediów.

Najtrudniejsza praca na świecie

Wszystkim Mamom, życzymy dziś, z okazji ich święta, zdrowego podejścia do życia, dobrze poukładanych priorytetów, czasu oraz przestrzeni na realizację zamierzeń prywatnych i zawodowych! Pamiętajcie, są osoby, dla których jesteście całym światem!

 

 

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz