Przegląd mediów – listopad #1

Jak zwykle przed weekendem czekamy na Was ze świeżą dawką branżowych newsów. Dziś przeczytacie o nowym wydaniu magazynu Rekruter”, podejściu Polaków do pracy zdalnej, ciekawym projekcie P&G i o tym, co zastępuję aktualnie znane nam oceny pracownicze.

Nowe wydanie magazynu Rekruter”

W najnowszym numerze Rekrutera” przeczytacie m.in o: projekcie ustawy o reformie systemu oświaty, skutkach związanych z wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę, jak również o najnowszej kampanii employer brandingowej Lidla. W tym magazynie znajdziecie również ciekawy artykuł pt. Pamiętne rekrutacje”, w którym znani w branży HR-owcy dzielą się swoimi doświadczeniami z procesów rekrutacyjnych, w których wzięli udział. Współzałożyciele Think Thanku HR Influencers zwrócili w artykule szczególną uwagę na to, w jaki sposób zapamiętane rekrutacje przełożyły się na późniejszą pracę jako rekrutujący. Zachęcamy do przeczytania całego magazynu!

Czy Polacy lubią pracować zdalnie?

Praca z domu lub dowolnego innego miejsca niż biuro cieszy się na świecie coraz większą popularnością. Okazuje się jednak, że mimo coraz większych możliwości, jakie dają pracodawcy, Polacy nie lubią pracować zdalnie. Aż 40% z nich nie przepada za taką formą pracy, zaś w Europie wskaźnik ten wynosi o wiele mniej – 21% badanych zadeklarowało niechęć do pracy z domu. Jest to związane z tym, że wciąż brakuje odpowiednich narzędzi, które umożliwiłyby Polakom pracę bez konieczności przebywania w biurze. Usprawnienia wciąż wymaga efektywna komunikacja ze wszystkimi zatrudnionymi – po prostu Internet i telefon to za mało. Dlatego też pracodawcy już teraz muszą myśleć o technologiach, które ułatwiłyby pracę z dowolnego miejsca na świecie. Pomocne okazują się ujednolicone rozwiązania w chmurze. Ważne jest, aby technologie nie utrudniały, a ułatwiały codzienną pracę nad projektem w zespole, w czasie rzeczywistym. Więcej przeczytasz tutaj.

Studenci Menedżerami? Procter&Gamble zaprasza do nieszablonowego projektu

Rynek pracy dla studentów i absolwentów wydaje się być coraz ciekawszy – wiele firm oferuje różnego rodzaju praktyki, staże, programy ambasadorskie czy warsztaty tematyczne.

Jeden z liderów w branży FMCG – P&G organizuje program Business Minds Challenge, dzięki któremu studenci w ciągu 2 dni będą mogli stać się członkami zespołów projektowych, pracujących na co dzień w firmie i pod okiem menedżerów pracować nad danym case study. W ten sposób wszyscy młodzi ludzie, którzy aktualnie jeszcze studiują, będą mieli okazję przekonać się, czy praca w danej branży i dziale byłaby dla nich tym, czego szukają.

Projekt wydaje się być naprawdę ciekawy i obiecujący – cieszymy się, że coraz więcej pracodawców chce ułatwiać naszym millenialsom wejście na rynek pracy:)

Zobacz także:

Dodaj komentarz