Przegląd mediów – wrzesień #3

Kolejną odsłonę cotygodniowego przeglądu informacji z branży human resources i employer brandingu przygotowała Joanna Niewińska. Zapraszamy do lektury, dyskusji i dzielenia się własnymi odkryciami w komentarzach. W dzisiejszym przeglądzie:

Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia Q4 2016

W tym tygodniu ukazał się kolejny raport od ManpowerGroup dotyczący perspektyw zatrudnienia w IV kwartale br. Dane są bardzo optymistyczne i obiecujące, ponieważ aż 90% polskich pracodawców przewiduje wzrost zatrudnienia lub utrzymanie go na stabilnym poziomie. Dodatkowo, najlepsze perspektywy czekają na pracowników produkcji przemysłowej – wzrost ilości ofert pracy w tej branży ma sięgnąć 19%. Optymistycznej sytuacji na rynku pracy mogą spodziewać się również osoby związane z branżą logistyczną i budowlaną. Na brak propozycji zatrudnienia nie będą również narzekać mieszkańcy regionu Południowo – Zachodniego – prognoza netto zatrudnienia w tej części Polski wynosi +16%. Zapraszam do zapoznania się z pełną wersją raportu!

Wiarygodna Marka Pracodawcy – jak właściwie ją zbudować? (webcaster)

Justyna Piesiewicz – założycielka oraz prezes zarządu International Association for Communication and Leadership w ramach jednego z odcinków webcastera opowiedziała o budowaniu wiarygodnej marki pracodawcy. Rozmówczyni poruszyła wiele istotnych wątków, zaczynając od wyzwań, z jakimi muszą się zmierzyć pracodawcy na całym świecie – kryzys przywództwa w organizacji, komunikacja wewnętrzna czy dopasowanie się do wymogów pokolenia Y i Z. Kluczową informacją jest również fakt, że świadome budowanie marki pracodawcy wpływa nie tylko na budowanie zaangażowania i zatrzymywanie talentów w firmie, ale również na poziom jakości obsługi klienta – z badań wynika, że aż 86% respondentów jest gotowe zapłacić więcej, aby mieć lepszą obsługę. W związku z tym profesjonalne podejście do klientów jest ściśle związane z dbaniem o pracowników, którzy mają bezpośredni kontakt z kontrahentami czy użytkownikami. Justyna zwróciła również uwagę na spójność marki wewnątrz i na zewnątrz firmy, odpowiedni dobór kadry i związane z tym koszty oraz jak i czy oceniać pracowników. Pełen wywiad znajdziecie tutaj.

#WorldHiringDay – jednodniowa rekrutacja on-line

#WorldHiringDay to największa na świecie jednodniowa rekrutacja on-line. Kandydaci nagrywają swoje odpowiedzi na krótkie pytania pracodawców i mają na to określony czas – 24h. Podobny projekt, czyli rekrutacja w 24h przeprowadził GoldenLine. Przy okazji możemy się pochwalić, że został on wyróżniony w tegorocznej edycji konkursu EBstars w kategorii “Najlepszy Pomysł Kreatywny 2016”. Cieszymy się, że powstaje coraz więcej ciekawych akcji rekrutacyjnych, mających na celu nie tylko szybkie zatrudnienie odpowiednich kandydatów, ale również przekazanie im feedbacku, który jest kluczowy dla wszystkich poszukujących pracy. Oby tak dalej!

Kapitanoza zżera polskie firmy od środka

Ten artykuł to kolejny przykład na to, jak poziom przywództwa i kadra kierownicza wpływają na budowanie zaangażowania i marki pracodawcy. Tak naprawdę na czele sukcesów, wzrostu zysków i obniżenia kosztów stoi zgrany zespół wraz z liderem, który dla pracowników jest nie wymuszonym, a “naturalnym” autorytetem. Skuteczny menedżer to taki, który potrafi zaufać swoim podwładnym, umiejętnie delegować zadania i powierzać swoim pracownikom pełną odpowiedzialność. Kapitanoza to sytuacja, w której cały zespół nie ufa, boi się i i ze strachu grzecznie zgadza się na wszystko, co powie szef. Taki stan rzeczy, to wciąż realia w wielu polskich firmach. Niestety pracodawcy, u których można spotkać się z takim zjawiskiem, muszą liczyć się z wysoką rotacją, frustracją i niezaangażowanym zespołem i brakiem kreatywności. Jak radzić sobie z despotycznym podejściem szefa – zapraszam do przeczytania całego artykułu.

Zajrzyj również tutaj:

Dodaj komentarz