Jedna gwiazdka, wiele możliwości

W Projektach rekrutacyjnych w Wyszukiwarce istnieje opcja oznaczania wybranych kandydatów za pomocą gwiazdki.

Służy ona stworzeniu podgrupy w Projekcie, czyli w grupie już wyselekcjonowanych kandydatów. Osoby oznaczone gwiazdką pojawią się dodatkowo w odrębnym segmencie oznaczonych gwiazdką, dzięki czemu łatwo i szybko do nich dotrzemy.

gwiazdka

Wedle jakiego klucza można ich oznaczać? Tego już nie narzucamy. W ten sposób każdy użytkownik Wyszukiwarki może wykorzystać gwiazdkę w dogodny dla niego sposób. Poniżej znajduje się lista kilku propozycji.

Ulubieni

jest to pierwsze skojarzenie, które przychodzi do głowy uczestnikom szkoleń produktowych. Chrome (i nie tylko) przyzwyczaił nas do oznaczania gwiazdką ulubionych stron. Ten mechanizm próbujemy przełożyć także na Wyszukiwarkę. W realiach rekrutacyjnych może to być po prostu grupa ulubionych, czyli najlepszych kandydatów.

Kluczowi kandydaci

Obdarzeni większym potencjałem, najlepiej dopasowani do wymagań rekrutacyjnych i mogący wnieść do organizacji najwięcej. Zwłaszcza w przypadku tej grupy warto pamiętać o pogłębionej personalizacji wiadomości. W końcu to na nich zależy nam najbardziej.

Najlepsi

Gwiazdka może pomóc w szybkiej weryfikacji skuteczności narzędzia, jeśli wykorzystamy ją np. do oznaczenia tych, którzy przeszli do następnego etapu.

Zaakceptowani

Ponieważ cały Projekt można udostępnić swojemu znajomemu (który także ma dostęp do Wyszukiwarki), to gwiazdkę często wykorzystuje się do wyrażenia akceptacji. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku rekrutacji technicznych, w których udział biorą dodatkowe osoby weryfikujące merytorykę. Udostępniamy Projekt np. Dyrektorowi IT. Sprawdza on znalezione przez nas profile i gwiazdką oznacza tych programistów, których akceptuje, ponieważ mają odpowiednie umiejętności i doświadczenie.

Znajomi

Wielu rekruterów za pomocą gwiazdki oznacza osoby, które są ich znajomymi lub z którymi mieli już wcześniej kontakt. Wiedzą wtedy, że do takich osób należy wysłać inną wiadomość – z nawiązaniem do ostatniego kontaktu, być może nawet mniej formalną.

Płeć

Aby usprawnić i przyspieszyć proces wysyłania personalizowanych wiadomości do dużej grupy, za pomocą gwiazdki można wyodrębnić konkretną płeć. Najlepiej sprawdza się nadawanie gwiazdki tej płci, która stanowi mniejszość w Projekcie. Może to wtedy wyglądać następująco: dodajemy kandydatów do Projektu, wysyłamy z projektu wiadomości do wszystkich kobiet po kolei, jeśli docieramy na liście do mężczyzn, to oznaczamy ich gwiazdką. Gdy wyślemy wiadomości do wszystkich kobiet, przechodzimy do grupy oznaczonej gwiazdką, tj. samych mężczyzn, i do nich wysyłamy drugą wersję wiadomości. Wszystko odbywa się szybciej niż gdybyśmy co chwilę musieli edytować stałe części wiadomości, dopasowując je do danej płci.

Inna lokalizacja

Możemy zastosować powyższy mechanizm także w przypadku różnych lokalizacji. Załóżmy, że w Projekcie mamy doradców klienta do oddziałów w Warszawie i Łomiankach. Wysyłamy najpierw wiadomość o wakacie w oddziale w Warszawie, kandydatów do Łomianek oznaczając gwiazdką. Potem dopasujemy do nich wiadomość, podając jako miejsce pracy Łomianki, a nie Warszawę.

Kontakt na później

W przypadku osób pracujących typowo projektowo można czasem usłyszeć Proszę się skontaktować za 3 miesiące, jak już będę kończył projekt”. Dlatego niektórzy rekruterzy gwiazdkę wykorzystują jako oznaczenie odłożonego kontaktu.

Nieprzeczytana wiadomość

Często zdarza się, że czytamy wiadomość od kandydata, ale nie mamy czasu czy wiedzy, by od razu udzielić mu odpowiedzi. Gwiazdka może wtedy posłużyć za opcję oznacz jako nieprzeczytane”. Kiedy znów wejdziemy do Projektu i zobaczymy kogoś w grupie oznaczonych gwiazdką, to będziemy od razu wiedzieć, że ta osoba czeka jeszcze na naszą odpowiedź.

Jest to 9 najczęstszych zastosowań gwiazdki. Jeśli jednak dla was gwiazdka ma inne znaczenie, to dajcie nam znać w komentarzu :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *