Czy da się zarobić 7 milionów $ na rekrutacji?

W dobie rynku kandydata wielu pracodawców stara się dbać o candidate experience, czyli wrażenia kandydata z procesu rekrutacji. Jednak co w sytuacji, kiedy te doświadczenia nie są zbyt dobre, a firma posiada świetną obsługę klienta?

Z takim przypadkiem zmierzyła się firma Visual Media z USA. Spośród wszystkich nadsyłanych do firmy aplikacji, jedynie 2% z nich dotarło do ostatniego etapu rekrutacji, a ich nadawcy zostali zatrudnieni. Jak na firmę, która jest jedną z przodujących na rynku obsługi klienta, rozdźwięk pomiędzy doświadczeniami kandydatów i klientów okazał się zbyt duży. W efekcie firma straciła niemal 7500 klientów (tylko w zeszłym roku). Straty oszacowano na ponad 6 milionów dolarów.

Firma nie pozostawiła jednak tej sytuacji bez reakcji. Po odkryciu, co jest przyczyną niepowodzeń w procesach rekrutacyjnych, postanowiła zmienić je tak, aby stały się dla kandydatów bardziej przyjemnym przeżyciem niż dotychczas. Przy okazji pojawił się pomysł, żeby uczynić candidate experience tak pozytywnym doświadczeniem, aby stworzyć dzięki niemu nowe możliwości dotarcia do klienta. Aktualnie firma planuje zarobić 7 milionów dolarów w wyniku poprawy tych procesów.

Historia Visual Media pokazuje, że candidate experience i customer experience są ze sobą nierozłącznie powiązane. Nawet jeśli jedno z nich jest na wysokim poziomie, to niedociągnięcia w drugim mogą spowodować m.in. zniechęcenie klientów czy większą rotację pracowników, a tym samym większe straty dla firmy.

Żeby dowiedzieć się więcej i sprawdzić, jak firma Visual Media planuje poprawę candidate experience, zajrzyj tutaj.

Dodaj komentarz