Przegląd mediów – lipiec #2

W dzisiejszym przeglądzie newsów branżowych znajdziecie sporo o rekrutacjach w IT, a także poczytacie o pracy w biurze z najlepszym przyjacielem człowieka i o tym, jak zabrać się za employer branding. Do pobrania również nowy ebook o komunikacji wewnętrznej. Zapraszamy:)

Dlaczego programiści chcą pracować za granicą?

Polski rynek pracy zaczyna przeżywać horror związany z niedoborem pracowników, a w szczególności specjalistów z branży IT. Dodatkowo programiści kuszeni są atrakcyjnymi ofertami od zagranicznych pracodawców. Tylko 21% z nich (raport Antal Polska – „IT@PL – Rynek pracy IT w Polsce”) nie zdecydowałoby się na wyjazd na zagraniczny projekt. Okazuje się, że czynnikiem motywującym do takiej zmiany jest przede wszystkim wynagrodzenie. Wiele firm coraz częściej oferuje też możliwość pracy zdalnej – zarówno w przypadku pracy dla klienta zagranicznego, jak i bezpośrednio dla pracodawcy. Nowe technologie ułatwiają nam nie tylko codziennie życie, ale również mocno wpływają na możliwości pracy przy międzynarodowych projektach, co jest ogromnym plusem przede wszystkim dla programistów. Zapraszam do pełnej wersji artykułu.

Employer branding – jak się do tego zabrać

W świadomości rekruterów, marketerów i specjalistów od komunikacji, działania związane z budowaniem wizerunku pracodawcy są nie tylko na topie, ale właściwie stają się już koniecznością. Wiele firm podejmuje pojedyncze kroki lub jednorazowe akcje w celu przyciągnięcia i zatrzymania talentów. Jednak pracodawcy zauważają też, że działania typu ad-hoc bez ustalonej strategii wiążą się z ryzykiem niespójnej komunikacji wewnątrz jak i na zewnątrz. Dlatego employer branding powinien opierać się na uporządkowanych działaniach, począwszy od określenia brandu marki pracodawcy, a kończąc na nieustannym analizowaniu danych i wyciąganiu wniosków. Sprawdź, jak krok po kroku budować wizerunek firmy.

Klastry IT – czy to się opłaca?

Wspominałam wyżej o walce o specjalistów IT – głównie przez zagraniczne firmy. Okazuje się, że nasz rodzimy rynek również podejmuje wiele ciekawych inicjatyw w celu zatrudnienia programistów. Jedną z nich są tak zwane klastry – zrzeszenia firm z jednej branży i regionu, które mimo konkurowania ze sobą, pomagają sobie nawzajem, np. poprzez wypożyczenie” programisty na czas projektu w innej firmie. Jest też wiele innych korzyści – efektywna współpraca z uczelniami czy wspólne programy rekrutacyjne. Takie zrzeszenia wiążą się jednak też z pewnym ryzykiem – trzeba pogodzić interesy poszczególnych członków jak i całego klastra, ustalać priorytety zadań czy zadbać o efektywną komunikację. Niemniej jednak takie projekty mogą znacznie poprawić sytuację związaną z niedoborem specjalistów i pomagać firmom w osiąganiu celów biznesowych.

Pracuj z psem w biurze!

Na początku wiosny Nestlé Purina w Warszawie stworzyło projekt dla swoich pracowników – Pets@Work, w ramach którego zatrudnieni mogą przychodzić do biura wraz ze swoim psem. Okazuje się, że zabranie ze sobą czworonożnego przyjaciela do pracy może przynieść wiele korzyści dla obu stron. Pracownicy Nestlé Purina zauważyli spadek poziomu stresu, poprawę samopoczucia, zmianę atmosfery na bardziej domową, integrację międzydziałową. Rozwój trendu pracy z psem może też przyczynić się do wzrostu liczby adopcji czworonogów. Mamy nadzieję, że polscy pracodawcy spróbują wdrożyć w swoich firmach takie udogodnienie – za granicą praca z psem staje się coraz bardziej popularna:)

Na dobry weekend zachęcamy również do obejrzenia filmiku z biura, w którym co prawda razem z ludźmi nie pracują psy, ale są tam inni futrzaści przyjaciele człowieka:)

Polecamy również:

Dodaj komentarz