Przegląd mediów – czerwiec #1

W dzisiejszym przeglądzie mediów przeczytacie o sekretach superszefów, historii rekrutacji na przedstawiciela handlowego, dowiecie się, kto zdobył statuetki na gali HRM Institute oraz obejrzycie nagranie z webinarium o Zakładce Kariera.

Sekrety superszefów: czym wyróżniają się najlepsi przywódcy

Employer Branding to ciągła praca nad zaangażowaniem pracowników. Można tego dokonać tylko z właściwymi liderami na pokładzie. Oprócz 9 wskazówek, które przybliżają do zostania wybitnym szefem, autor przytacza konkretne przykłady i cechy charakterystyczne różnych typów przywódczych. Duże znaczenie ma szlifowanie talentów i niekonwencjonalna rekrutacja, a nawet otwartość na rotacje pracowników. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę, przeczytaj tu.

Zakładka Kariera to podstawa

W tym tygodniu miałam przyjemność poprowadzić webinar na temat Zakładki Kariera, którego gościem był Szymon Motławskim z Pracowni EB. Webinar został bardzo dobrze oceniony przez słuchaczy pod względem merytorycznym, zatem tym bardziej zachęcam do posłuchania nagrania oraz obejrzenia prezentacji.

Historia pewnej prostej” rekrutacji na Przedstawiciela Handlowego

Wydawało by się, że rekrutacja na stanowisko sprzedażowe to spore wyzwanie, bo liczba ofert pracy dla tej branży jest miesiąc w miesiąc, jedną z największych. Pracodawcy prześcigają się w pomysłach na promocję wizerunku pożądanego pracodawcy, ale można odnieść wrażenie, że nie wszyscy odrobili lekcję z podstaw EB: nie poznali dobrze swojej grupy docelowej, aby dowiedzieć się, co jest najważniejsze dla tej grupy oraz czego nie daje handlowcom konkurencyjny pracodawca. Okazuje się, że czasem nie chodzi o kreatywność, tylko o elementarne kwestie jak umowa o pracę czy też narzędzia do jej wykonywania. Więcej na ten temat od strony praktyka znajdziecie tutaj.

Gratulacje dla nagrodzonych!

Wczoraj wieczorem odbyła się gala HRM Institute gdzie rozdano statuetki za strategię EB, kampanię internetową, wewnętrzną kampanię wizerunkową i nową kategorię innowacje w EB. Zastanawiające jest, dlaczego nie przyznano nagrody za kampanię offline. Wśród wyróżnionych polecam pomysł na kampanię z wykorzystaniem powracających pracowników Accenture http://www.wrocilembo.pl/ oraz  State Street Bank z podkreśleniem atrybutów kluczowych miast, w którym są biura pracodawcy http://www.statestreet.com/about/office-locations/poland/expansion.html.

 Czytaj więcej:

Dodaj komentarz