Akcja rekrutacja 24h – czyli jak w ciągu doby udzielić feedbacku 153 kandydatom

Kandydaci potrzebują informacji zwrotnej o przebiegu procesu rekrutacji. Dlaczego polscy pracodawcy nie korzystają z darmowych działań wspierających employer branding?

Sytuacja na rynku pracy nigdy nie była tak dobra, bezrobocie spadło do poziomu 9,6 proc. (Stopa bezrobocia dla aktywnych zawodowo w Polsce, GUS, grudzień 2015), a na portalach rekrutacyjnych w 2015 roku opublikowano ponad milion nowych ofert pracy. W samej tylko branży IT zapotrzebowanie na pracowników jest większe, niż liczba osób gotowych podjąć pracę w tym obszarze. Takiej sytuacji na polskim rynku pracy jeszcze nie było. Pracodawcy chcący zatrudniać specjalistów muszą wysilić się bardziej niż kiedykolwiek.

Badania pokazują, że 85% kandydatów nie otrzymuje od pracodawcy feedbacku o przebiegu procesu rekrutacyjnego, w którym bierze udział (OTaC 15 polish edition, Potential Park, Sztokholm).Skoro 85 proc. kandydatów aplikujących na oferty pracy w Polsce nie otrzymuje żadnej informacji zwrotnej, naturalne wydaje się wprowadzenie systemu komunikacji, który bezpośrednio wpływać będzie na postrzeganie marki pracodawcy. Dobry feedback zarówno dla pracownika, jak i kandydata jest bezkosztowy, mimo to wciąż wielu pracodawców woli wydać setki tysięcy złotych na kampanię promującą ich oferty pracy, zamiast wdrażać istotne zmiany w zarządzaniu kapitałem ludzkim” – zauważa Szymon Motławski, Head of EB Experts Team, Pracownia EB.

Zespół GoldenLine sprawdził, czy rzeczywiście przekazanie indywidualnej informacji zwrotnej kandydatom zabiera tyle czasu, że rekruterzy wymieniają feedback jako jedną z głównych przyczyn braku kontaktu z osobami biorącymi udział w procesach rekrutacyjnych. Tak powstał projekt „Rekrutacja 24h”, której celem było wyłonienie nowego zespołu zajmującego się sprzedażą telefoniczną.

Rekruterzy GoldenLine postanowili udowodnić, że da się zrekrutować pracowników szybko i skutecznie, dodatkowo udzielając informacji zwrotnej każdej osobie, która przyśle swoją aplikację. Zorganizowana przez nich rekrutacja trwała 24 godziny, każda osoba otrzymała rzetelny feedback i w efekcie wyłoniono dwadzieścia dwie osoby, które przeszły do kolejnego etapu.

Komunikacja rekrutacyjna trwała dokładnie dobę  – obejmowała publikację ogłoszenia rekrutacyjnego, użycie Wyszukiwarki Kandydatów GoldenLine, reklamę w serwisach GoldenLine i GazetaPraca.pl, posty na Facebooku, a także tytułowy artykuł o rekrutacji w gazecie codziennej Metrocafe.pl. Założeniem rekrutacji było dotarcie do młodych, ambitnych osób, mających doświadczenie w telesprzedaży. Projekt zawierał obietnicę, że każda osoba, która złoży swoją aplikację, otrzyma informację zwrotną – nawet jeśli nie będzie spełniała wstępnych oczekiwań. Proponowane warunki pracy były lepsze niż w standardowej pracy w call center, biorąc pod uwagę rodzaj umowy, możliwości rozwoju i świadczenia dodatkowe. W ogłoszeniu podany został również poziom wynagrodzenia. Od momentu rozpoczęcia komunikacji kandydaci mieli 24 godziny  na wysłanie  swojego zgłoszenia. Nie musieli przysyłać CV, listu motywacyjnego ani wypełniać długich formularzy – mogli zaaplikować swoim profilem na GoldenLine.

Na ofertę pracy odpowiedziało ponad stu pięćdziesięciu kandydatów, a zespół rekruterów uporał się z komunikacją i udzieleniem informacji zwrotnej w ciągu kilku godzin. Osoby, które nie zostały zaproszone do kolejnego etapu rekrutacji, uzyskały szczegółowe informacje odnośnie powodów odrzucenia ich kandydatury a także wskazówki dotyczące kariery, natomiast pozostałe zaproszono na rozmowę. Tak rzetelnie przygotowany projekt musiał zakończyć się sukcesem – w efekcie zatrudniono 3 osoby, które od kwietnia pracują w GoldenLine

Wniosek dla pracodawców jest prosty. Planując działania w zakresie employer brandingu warto zacząć od podstaw. Podstaw, które często nie wymagają dużych nakładów finansowych.

Zobacz film z podsumowaniem akcji!

 

Dodaj komentarz