Przegląd mediów – styczeń #1

Nadszedł czas na pierwszy w tym roku przegląd newsów branżowych. Dziś trochę o employer brandingu, o tym, jak zmienić pracowników w superbohaterów i o nowym stanowisku w organizacjach, jakim jest Specjalista ds. Szczęścia. 

Szczęśliwego Nowego Roku!

Styczeń to czas planowania i dobrych życzeń. Mówi się, że sukces to nie zawsze droga do szczęścia, ale na pewno szczęście jest drogą do sukcesu. Spełnienie zawodowe w Nowym Roku może przynieść los lub ciężka praca. Czyż nie byłoby miło, gdyby dodatkowo był ktoś, kto w miejscu pracy czuwa nad poczuciem szczęścia pracowników? To może być klucz do poprawienia atmosfery w miejscu pracy, zaangażowania pracowników, wyróżnienia się spośród konkurencji jako niestandardowy, ciekawy pracodawca. W Polsce jest to coś nowego. Oprócz funkcji Mood Managera w Ceneo, która jest bliska filozofii Dyrektora ds. Szczęścia, nie słyszałam o pojawieniu się takiej roli w polskich firmach. Czym zajmuje się Specjalista ds Szczęścia, przeczytacie tu. Kto pierwszy przetrze ten szlak w Polsce i czy ten zachodni trend przyjmie się na naszym rynku, nie wiem, ale z „dobrą wróżką” na pokładzie, rok 2016 na pewno będzie szczęśliwszy :)

Superbohater czy czarny charakter?

A może zamiast Dyrektora ds. Szczęścia wystarczy wystawić pracowników na działanie zielonej tajemniczej substancji, która zamieni ich w superbohaterów? Z którym z bohaterów utożsamiasz się najbardziej, może i w Tobie drzemią nadludzkie moce? Zainspiruj się i spróbuj je odnaleźć w Nowym Roku! Więcej o tym projekcie przeczytacie tutaj.

EB dla każdego

Oczywiście może zdarzyć się tak, że przedstawione linki nijak się mają do Twojej rzeczywistości zawodowej. Nie martw się. Superbohaterzy są wśród nas i chętnie dzielą się wiedzą, jak zacząć działania EB i dopasować je do każdej rzeczywistości. Pierwsza część wywiadu z Zytą Machnicką na pewno pomoże przygotować się do pełnego wyzwań roku i zacząć poważnie myśleć o działaniach EB w Twojej firmie. Koniecznie przeczytaj!

W kwestiach EB nie wahaj się w tym roku

Według badań aż 50% badanych polskich pracodawców nadal nie ma strategii EB. Jakie korzyści niesie wdrożenie działań EB i jakie zmiany zaszły na przestrzeni ostatnich 3 lat, zobaczycie dzięki Raportowi Employer Branding w Polsce 2015. Warto dysponować taką analizą i mieć ją pod ręką w chwilach wahania, czy oby na pewno warto inwestować w działania EB.

Polecamy również:

Dodaj komentarz