Przegląd mediów – grudzień #2

W dzisiejszym przeglądzie mediów przeczytacie o 5. edycji raportu zrealizowanego przez firmę Antal, profesjonalizmie rekruterów, wykorzystaniu storytellingu w działaniach wizerunkowych oraz mierzeniu działań EB. Zapraszamy!

Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy – 5. edycja

Antal opracował 5. już edycję raportu Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy w Polsce. Jak wynika z raportu, 27% specjalistów i menedżerów poszukuje aktywnie pracy, 51% biernie (CV jest dostępne na portalach rekrutacyjnych i społecznościowych i respondenci są otwarci na nowe propozycje zawodowe). 22% pracowników średniego i wyższego szczebla w ogóle nie poszukuje nowego zatrudnienia. Większość badanych osób (96%) jest gotowa rozważyć ofertę otrzymaną bezpośrednio od rekrutera. Również w grupie osób w ogóle nie poszukujących pracy chęć kontaktu z rekruterem jest wysoka – 86% deklaruje rozważenie bezpośredniej oferty.

O profesjonalizmie w rekrutacji

“Przychodzi rekruter do kandydata, a kandydat też rekruter” – i do tego pasjonat. Kasia w swoim artykule dzieli się doświadczeniem i trafnymi uwagami, z których warto czerpać, żeby nie powielać błędów swoich i innych osób z branży. Jeśli nie masz czasu wysyłać wiadomości spersonalizowanych do wymagających kandydatów, a czas finalizacji rekrutacji zbliża się wielkimi krokami i potrzebujesz wielu atrakcyjnych CV, to Twój profesjonalizm nie powinien pozwolić na pobieżne zapoznanie się z profilami kandydatów i wysyłanie niedopasowanych ofert pracy. Rezultat może być nie tylko mało efektywny, ale też znamienny w skutkach w przyszłych projektach, bo ma wpływ na Twój wizerunek.

Storytelling w EB?

Są historie wpadek/gaf/kryzysów, które zostały przekute w piękne albo zabawne kampanie wizerunkowe. Artur Jabłoński świetnie podsumował kilka z nich na swoim blogu. Może będą dla Was inspiracją do łamania schematów w działaniach EB lub chwilą na złapanie dystansu do swojej pracy, a może uda Wam się przekonać zarząd do tego, aby biorąc odpowiedzialność za popełniane błędy otwierali się na kreatywne podejście do feedbacku od klientów czy kandydatów? Działania wizerunkowe skierowane do klientów i działania EB mają wspólny mianownik. Łam schematy, dziel się pozytywną energią, szukaj magii w prostych historiach.

Polecamy również:

Dodaj komentarz