Capgemini poczuło miętę

„Would you MINT upgrading your career?”, „Wypij miętę. Poczuj smak. Obudź myśli. Podbij świat.”, „Będzie mięta między nami” – to zwycięskie hasła wymyślone przez pracowników firmy Capgemini w ramach wewnętrznej części kampanii „Poczuj miętę do Capgemini”. Jesienią ruszyła zewnętrzna odsłona pierwszej w Polsce kampanii employer brandingowej wykorzystującej aromamarketing.

Firma Capgemini funkcjonuje na bardzo konkurencyjnym i wymagającym rynku pracy, ponieważ zarówno Kraków, jak i Katowice to siedziby wielu międzynarodowych firm, którym z roku na rok rosną potrzeby rekrutacyjne. Samo Capgemini planowało kilkuprocentowe zwiększenie zatrudnienia w tym roku, zarówno w obszarze Business Process Outsourcing, jak i Infrastructure Services. Wyścig po najlepszych specjalistów trwa, dlatego pracodawcy wykorzystują coraz bardziej kreatywne metody pozyskiwania nowych pracowników. Kampania „Poczuj miętę do Capgemini” jest dobrym przykładem na to, że nawet poważna organizacja może pokusić się o tak niestandardową formę promocji.

Pracownicy najlepszą wizytówką firmy

Nie od dziś wiadomo, że najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o firmie są jej pracownicy, dlatego <Capgemini pierwszą odsłonę kampanii „Poczuj miętę…” przeprowadziło właśnie w swoich biurach. Celem tej części akcji było wspieranie zaangażowania pracowników oraz zachęcenie ich do włączenia się w działania employer brandingowe takie jak udział w targach pracy, dniach otwartych czy innych wydarzeniach rekrutacyjnych i wizerunkowych.

Nagrodzona kreatywność

W lipcu w biurach Capgemini zazieleniło się od aromatycznych krzaczków mięty, a pracownikom pomogła przetrwać upały capgemini2 orzeźwiająca miętowa lemoniada. Jednocześnie w wewnętrznych kanałach komunikacyjnych firmy był promowany konkurs, w którym nagradzano w czterech kategoriach: #ZdjęcieTeamowe, #Selfie, #WakacjeZMiętą oraz #MiętoweHasło. Osoby pracujące w Capgemini umieszczały swoje zdjęcia w portalach społecznościowych z hashtagiem: #PoczujMiętędoCapgemini. Duże zainteresowanie akcją świadczy o tym, że pracownicy identyfikują się z pracodawcą i chętnie pokazują swoim znajomym, gdzie pracują. Korporacja jako miejsce o silnej strukturze ujętej w określonych granicach została ukazana w barwach natury, lekkim i zmysłowym językiem – mówi Katarzyna Kucab, autorka jednego z wyróżnionych haseł. Z kolei Lucjan Strojniak, również laureat wewnętrznego konkursu, tak tłumaczy swoją motywację do wzięcia udziału w akcji: Chciałbym, aby Capgemini zatrudniało najlepszych ludzi, którzy przede wszystkim świetnie odnajdą się w naszych zespołach.

Najlepsze hasła stworzone przez pracowników zostały wykorzystane w części zewnętrznej kampanii i pojawiły się na billboardach i citylightach w miastach, w których siedzibę ma firma Capgemini. Jak mówi Lucjan: Im więcej dobrych pomysłów, tym skuteczniejsza kampania, więc jeśli miałem możliwość, żeby dorzucić do tego swoje trzy grosze, to czemu nie spróbować. Potencjalna nagroda była dodatkową motywacją, w końcu jestem z Krakowa – miło mi oglądać swoje hasło na plakatach. Podczas miętowej kampanii po raz pierwszy w Polsce do budowy marki pracodawcy wykorzystano aromamarketing; na przystankach komunikacji miejskiej pojawiły się pachnące miętą reklamy. Żywe rośliny zostały wysłane do wybranych organizacji studenckich i biur karier, były też elementem wyposażenia stoisk firmy na targach pracy i wydarzeniach rekrutacyjnych na uczelniach, a po ich zakończeniu były przekazywane potencjalnym kandydatom cap1w formie gadżetu. Spotkania dla studentów „Przystań na miętę”, które organizowane są przez Capgemini na uczelniach, to dla młodych ludzi szansa na skorzystanie z profesjonalnej konsultacji CV i spróbowania swoich sił w rozmowie z rekruterem podczas speed recruitingu.

Dodatkowo z miętą powiązane zostały także wszelkie gadżety wykorzystywane w czasie kampanii rekrutacyjnej – m.in. miętówki i lemoniady, dzięki którym kandydaci mogli poczuć miętę również za pomocą smaku. Miętowe motywy towarzyszyły również wydarzeniom, w których organizację angażowała się firma: podczas Katowice Business Run, Skandynawskiego Kina Letniego, cyklu warsztatów Capgemini Challenge.

Kampania „Poczuj miętę do Capgemini” odbiła się szerokim echem w mediach, które pisały o nieszablonowych sposobach promocji międzynarodowej korporacji. Doniczki z miętą od Capgemini były widoczne nie tylko na uczelniach czy targach pracy, ale również w środkach komunikacji miejskiej i na ulicach. Profilem firmy na Facebooku zainteresowało się wiele nowych osób – przez okres trwania kampanii przybyło mu 1375 fanów. Jak mówi Magdalena Dorożyńska, Employer Branding Lead w Capgemini: Naszymi działaniami budujemy świadomość, że to Capgemini jest firmą pierwszego wyboru, do której warto wysyłać aplikacje i w której można się rozwijać.

Dodaj komentarz