Scena HR: Dorota Nowak o umiejętności dostosowania

W ostatniej kwietniowej Scenie HR Dorota Nowak, Commercial Branch Manager w Kelly Services Polska opowiada o wyzwaniach i trudnościach związanych z pracą w branży rekrutacyjnej. Zapraszamy do lektury!

Dorota Nowak – Commercial Branch Manager w firmie Kelly Services Polska. Posiada siedemnastoletnie doświadczenie zawodowe zdobyte w międzynarodowych korporacjach głównie z branży doradczej w obszarach administracji oraz HR.

Co determinuje sukces pracy w dziale HR?

DN: Branża HR jest branżą dynamiczną, wymagającą umiejętności dostosowywania się do zmian takich jak: trendy, sytuacja na rynku lokalnym oraz globalnym, zmiany procesów oraz systemów. Dlatego też, aby odnaleźć się oraz odnieść sukces w branży HR należy być elastycznym, nastawionym na zmiany i chętnym do ciągłego uczenia się.

Jakie trudności Pani zdaniem napotyka rekruter w swojej pracy i jak sobie z nimi radzić?

DN: W codziennej pracy Rekruter napotyka się z wyzwaniami, które głównie wynikają z pracy z ludźmi. Praca ta jednakże przynosi tyle samo wyzwań, ile satysfakcji, w szczególności kiedy uda się pozytywnie zakończyć proces rekrutacyjny. Moja rada dla rekruterów to nie poddawanie się, nawet jeśli na drodze pojawiają się przeszkody.

Czego nauczyła Panią praca w branży HR?

DN: Praca w branży HR w obszarach związanych z rekrutacją nauczyła mnie elastyczności oraz umiejętności dostosowywania się do potrzeb zarówno klientów, jak i kandydatów oraz zmieniającego się otoczenia zewnętrznego.

Największe wyzwanie rekrutacyjne przed którym Pani stanęła?

DN: Jedne z przykładowych trudności, jakie napotkałam w pracy rekrutera to projekt rekrutacyjny do bardzo trudnej lokalizacji czy rekrutacja wielu specjalistów z jednej dziedziny w krótkiej perspektywie czasowej.

W czym tkwi największy problem w wyselekcjonowaniu najlepszego kandydata?

DN: Wyselekcjonowanie najlepszego kandydata wymaga dobrego zrozumienia potrzeb klienta, struktury i kultury organizacyjnej. Rekruter to również doradca, który prowadzi dialog z klientem podczas realizacji procesu rekrutacyjnego, jednocześnie doradca personalny kandydata.

Co Pani robi, aby przyciągnąć najlepszych kandydatów?

DN: W każdej pracy, a w szczególności w pracy rekrutera ważne jest dbanie o relacje we wszystkich obszarach, zarówno w kontakcie z klientem, jak i z kandydatem. Dobre relacje z kandydatami przynoszą rezultaty między innymi w postaci rekomendacji kolejnych kandydatów.

W jaki sposób przygotowuje się Pani do przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego?

DN: Przed rozpoczęciem procesu rekrutacyjnego ważne jest dobre zrozumienie profilu poszukiwanego kandydata, w tym kompetencji twardych, jak i umiejętności miękkich, a także specyfiki i oferty klienta. Będąc ambasadorami naszych klientów musimy dobrze poznać branżę, strukturę i kulturę organizacyjną.

Z jakich źródeł czerpie Pani inspirację do pracy?

DN: Inspirację do pracy można czerpać z wielu źródeł takich jak literatura, informacje dostępne w sieci, a także konferencje i spotkania biznesowe.

Jaka kampania rekrutacyjna (wizerunkowa) ostatnio zwróciła Pani uwagę?

DN: Wielu pracodawców kreuje ciekawe kampanie rekrutacyjne. Te, które utkwiły w mojej pamięci to na pewno, z racji mojego doświadczenia zawodowego kampanie firm konsultingowych, ale także kampanie firm takich jak L’Oreal, Carlsberg, PZU – wymieniać można by długo.

Jakie trendy zauważa Pani w branży HR?

DN: Główny trend w branży HR jest ściśle powiązany z obecnością na rynku pracy przedstawicieli pokolenia Y, którzy dążą do nieustannego rozwoju, są mobilni, gotowi na zmiany, poszukujący inspirujących wyzwań. Wymaga to od branży HR ciągłego utrzymania ich motywacji i zaangażowania, jak również ciągłej inwestycji. Zarządzanie zasobami ludzkimi nabiera dla firm znaczenia strategicznego, a od HR wymaga nabywania nowych umiejętności związanych z zarządzaniem efektywnością pracowników.

Dodaj komentarz