Zmiany w Wyszukiwarce Kandydatów GoldenLine

Wprowadzone właśnie Projekty Rekrutacyjne w ramach Wyszukiwarki Kandydatów GoldenLine pozwalają nie tylko na odnalezienie najlepszych Kandydatów i kontakt z nimi, ale również na uporządkowanie swojej pracy. Przeczytaj, jak łatwo dzięki nim będzie Ci prowadzić rekrutacje.

Projekty to, w dużym uproszczeniu, foldery, w których przechowujesz najważniejsze informacje – listę wyselekcjonowanych kandydatów, aplikacje z darmowych ogłoszeń, notatki oraz korespondencję z poszczególnymi osobami. Dzięki takiemu rozwiązaniu wszystkie informacje masz pod ręką uporządkowane w jednym miejscu.

Aby utworzyć projekt, najłatwiej zacząć od wyszukania odpowiednich kandydatów. Gdy natrafisz na pasującego kandydata, możesz go przyporządkować do projektu od razu z listy wyników. Zaznacz najpierw jego profil, a potem kliknij Dodaj do projektu, jak na ilustracji poniżej.

1

Możesz wybrać już istniejący projekt lub utworzyć całkiem nowy. Tę samą czynność możesz też wykonać po przejściu na pełen profil kandydata w sekcji Rekrutacja po prawej stronie.

Wyselekcjonowane przez Ciebie osoby to jednak nie jedyni kandydaci, którzy znajdą się w projekcie. Publikując darmowe ogłoszenie, przyporządkuj je do odpowiedniego projektu. Gdy ktoś wyrazi zainteresowanie Twoją ofertą, jego profil pojawi się w tym projekcie w grupie z ogłoszenia.

2

W ramach tego samego projektu możesz także dodatkowo wyróżnić wybrane osoby za pomocą gwiazdki. Oznacz w ten sposób np. tych, którzy przeszli do następnego etapu. Jeśli w ramach tej samej rekrutacji druga osoba musi zweryfikować profile pod kątem merytorycznym (np. Dyrektor IT czy Dyrektor Techniczny), to gwiazdka może oznaczać akceptację znalezionej przez Ciebie osoby. Zastosowań jest wiele. Ponieważ nie narzucamy żadnego odgórnie, możesz je w pełni dostosować do swojej specyfiki pracy.

Projekty posiadają jeszcze jedną ogromną zaletę – jeśli rozpoczniesz konwersację z kandydatem, cała korespondencja będzie przypisana do projektu. Zarówno jeśli kandydat został wyselekcjonowany przez Ciebie, jak i sam zgłosił się z ogłoszenia. Dzięki takiemu rozwiązaniu oszczędzasz wiele czasu – nie musisz już przeszukiwać całej poczty. Możesz też szybko podzielić się korespondencją z drugą osobą – wystarczy, że udostępnisz jej projekt.

3

Jeśli ta osoba posiada konto Wyszukiwarki oraz jest wśród Twoich znajomych, to po udostępnieniu projektu, będzie mogła zapoznać się z listą kandydatów, korespondencją z nimi i Twoimi notatkami na ich profilach. Ponadto, będzie także mogła dołączyć do konwersacji i razem z Tobą i kandydatem wymieniać się wiadomościami.

Z kolei, gdy Twoja rekrutacja się zakończy, cały projekt możesz usunąć. Kandydat po próbie odpowiedzi na Twoją poprzednią wiadomość otrzyma komunikat, że rekrutacja na to stanowisko już się zakończyła. Jeśli jednak w ciągu kilku miesięcy zechcesz szukać osób na podobne stanowisko, deaktywuj swój projekt, zamiast go usuwać. Gdy znów nadejdzie podobna rekrutacja będziesz mógł go aktywować i znów mieć wgląd w listę już wcześniej znalezionych kandydatów oraz korespondencję z nimi. Gdy projekt będzie nieaktywny, a kandydat wyśle odpowiedź, to także otrzyma automatyczny komunikat, że rekrutacja została czasowo wstrzymana. W ten sposób oszczędzasz wiele czasu na komunikacji z kandydatami, którzy zgłosili się za późno – system poinformuje ich o tym za Ciebie.

Projekty w Wyszukiwarce Kandydatów pozwalają przede wszystkim na:

  • szybki dostęp do listy kandydatów z Wyszukiwarki i ogłoszenia
  • przypisanie korespondencji do kandydata i konkretnego projektu
  • dodatkowe wyróżnianie na liście najlepszych kandydatów
  • łatwiejszą współpracę z innymi rekruterami w ramach jednego projektu.

Dzięki projektom praca na Wyszukiwarce staje się o wiele łatwiejsza i bardziej przejrzysta, a współpraca – bardziej płynna. Jeśli jeszcze nie korzystasz z Wyszukiwarki Kandydatów, przeczytaj o niej więcej tutaj.