Przegląd mediów – styczeń #4

To już ostatni styczniowy wpis podsumowujący wydarzenia ze świata HR i EB. Dzisiaj wiadomości o niestandardowych miejscach rekrutacji i o rekordowej rotacji pracowników. Zapraszamy!

Polacy rozglądają się za nową pracą. Rotacja na rekordowym poziomie

Instytut Badawczy Randstad przedstawił wyniki 18. edycji sondażu opinii pracowników Monitor Rynku Pracy. Ciekawostką jest, że przy dostrzeganej dużej dostępności ofert pracy, rotacja pracowników poszukujących nowego zatrudnienia osiągnęła poziom najwyższy od czterech kwartałów. Jednocześnie odsetek osób poważnie obawiających się utraty pracy jest najwyższy od 4 lat. Pomimo dobrych prognoz dla gospodarki tylko połowa zatrudnionych faktycznie wierzy w poprawę koniunktury kraju w tym roku, a mniej niż połowa spodziewa się podreperowania własnej sytuacji finansowej.

McDonald’s Polska rekrutuje na Dworcu Centralnym

McDonald’s Polska otworzył Centrum Pracy zlokalizowane na Dworcu Centralnym w Warszawie. Nowa placówka ma pomóc w zatrudnianiu pracowników zarówno przez lokale prowadzone przez spółkę, jak i te franczyzowe. Tego typu inicjatywy pozwalają na szybki i indywidualny kontakt z potencjalnymi kandydatami. Jak wam się podoba ten pomysł?

RAPORT: Stawiam na rozwój w finansach

Światło dzienne ujrzał w tym tygodniu najnowszy raport Employer Branding Institute, w którym GoldenLine miał swój udział. Zapraszam na stronę http://stawiamnarozwoj.pl/, z której możecie bezpłatnie pobrać publikację o młodych ludziach wkraczających na rynek pracy w branży finansowej. Należą oni do pokolenia Y, którego naturalnym środowiskiem jest globalny, ciągle zmieniający się świat nowych technologii. Są skupieni na sobie i jak żadne z dotychczasowych pokoleń mają wysokie oczekiwania wobec pracodawców – także pod względem wynagrodzenia. Sprawdźcie, na ile wyceniają swoją pracę młodzi finansiści?

Szukamy idealnego współpracownika – oczywiście płeć nie ma znaczenia [GazetaPraca.pl]

Jak uatrakcyjnić ogłoszenie o pracę? Można zadbać o ciekawą szatę graficzną, pobawić się słowem i treścią oferty. Agora S.A. postawiła na wykorzystanie… filmu. Niby nic specjalnego, a jednak wnosi wiele świeżości. Pokazali przede wszystkim zespół i ich poczucie humoru oraz wyłamali się z korporacyjnej konwencji. Jak oceniacie taką inicjatywę?

Polecamy również:

Dodaj komentarz