Zapraszamy na kolejny grudniowy zbiór najświeższych informacji ze świata HR! Dzisiaj już w klimacie świątecznym przykład ambientowej akcji WestJet i mikołajowy employer branding. Do tego wyniki konkursu EBKreator 2014.
Nagrody w konkursie EBKreator rozdane
4 grudnia po raz pierwszy rozdano nagrody w konkursie EBKreator zorganizowanym przez GazetaPraca.pl. Konkurs miał na celu promocję osiągnięć i dobrych praktyk w dziedzinie Employer Brandingu. Zobaczcie koniecznie kto i za co zgarnął statuetkę.
Polskie firmy nie dostrzegają problemu rotacji pracowników
Z badania Effectiveness i SW Research wynika, że ponad 70 proc. polskich firm stanęło przed koniecznością obniżenia poziomu rotacji pracowników. Tylko niecałe 30 proc. menedżerów uznała to za największe wyzwanie związane z zasobami ludzkimi. Biorąc pod uwagę jak wiele pracy trzeba włożyć w pozyskanie odpowiednio wykwalifikowanej kadry, dane te bardzo zaskakują. Czy rzeczywiście polskie firmy tak łatwo pozbywają się doświadczonych pracowników?
Tylko kasa może zatrzymać odchodzącego pracownika w firmie
67 proc. zatrudnionych Polaków chce się zachowywać lojalnie wobec swojego pracodawcy, ale tylko co czwarty jest zadowolony ze swojego miejsca pracy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy MetLife. Dodatkowo zaledwie co trzeci uważa, że firma w której pracuje, jest doskonałym miejscem do pracy, a jedna czwarta stwierdziła, że otrzymuje odpowiednie do zakresu obowiązków wynagrodzenie. Czy zatem podniesienie pensji to najlepszy i jedyny sposób by zatrzymać pracownika w firmie? Czy rozbudowany i wyróżniający się na rynku pracy system benefitów mógłby w tym pomóc? Badanie pokazuje, że może to być dobry czynnik motywujący pracownika i wyróżniający firmę na tle konkurencji.
Jak odnaleźć się w świecie grywalizacji? Słowniczek trudnych słów
Paweł Tkaczyk definiuje grywalizację jako wstrzykiwanie elementów frajdy w czynności, które do tej pory frajdy nie sprawiały i ja podzielam jego zdanie. Sam trend nie jest nowy, jednak w HR rzeczywiście przeżywa drugą młodość. Aby nie pogubić się w temacie podrzucam Wam słowniczek najbardziej przydatnych pojęć związanych z grywalizacją.
Przykład ambientowej akcji – WestJet na Święta
Kanadyjskie linie lotnicze WestJet po raz kolejny zaskoczyły. Może nie do końca jest to jeszcze film związany z HR/EB, ale jest świetnym przykładem jak zorganizować ciekawą kampanię wizerunkową firmy angażując do tego pracowników. Może czasem warto połączyć działania promocyjne z dobrą zabawą, a także poniekąd działalnością CSR? Jak widać może to przynieść spektakularny efekt, bo w ciągu zaledwie 2 tygodni film zdołał zgromadzić ponad 2.7 miliona wyświetleń na YouTube.
Polecamy również:
- HRowa prostytucja
- Mikołajowy employer branding
- W walce o najlepszych trzeba wyjść poza standardy. Oto 16 oryginalnych kampanii rekrutacyjnych
- HR biznes partner – stanowisko, które się opłaca
- Motywacja – oto, co już nie działa