Poszukiwanie Superbohatera, czyli jak rekrutowaliśmy w branży IT

Co zrobić, by znaleźć solidnego kandydata w branży IT? Wybić się z tłumu szablonowych ogłoszeń o pracę i rzucić kandydatom wyzwanie. O komiksowej rekrutacji web developerów opowiada Kamil Kaniuk, Project Manager z Merixstudio.

Poszukiwanie web developerów do pracy w agencji interaktywnej lub software-house nie należy do zadań najłatwiejszych. Konkurencja na rynku jest spora, a naprawdę utalentowanych kandydatów wcale nie ma zbyt wielu. Gdy w maju tego roku Merixstudio stanęło przed zadaniem powiększenia zespołu programistów o 5 nowych członków, wiedzieliśmy, że musimy porzucić wszelkie utarte schematy. Wierzymy w kreatywny Employer Branding i dzięki takim działaniom chcieliśmy wybić się z tłumu i zostać zauważeni!

MERIX_plakat_rekrutacja

Po burzliwych debatach zdecydowaliśmy się stworzyć kampanię rekrutacyjną bazującą na filmie „Avengers”. Tak jak superbohaterowie ze wspomnianej superprodukcji stawiają czoła licznym wyzwaniom, tak i my postanowiliśmy rzucić je osobom szukającym pracy. Stworzyliśmy The Developers, microsite, poprzez który kandydat mógł aplikować na stanowiska związane z front lub back-endem.

Avengers Merix Studio

Z doświadczenia wiedzieliśmy, iż programiści to osoby lubiące wyzwania, a sam rynek pozyskiwania nowych pracowników IT do najłatwiejszych nie należy. Zastosowanie elementu grywalizacji pozwoliło nam przykuć ich uwagę oraz dokonać pierwszej, bardzo przedwstępnej selekcji. Kandydat nie mógł bowiem wysłać swojej aplikacji od razu, lecz by to zrobić musiał rozwiązać dwa średnio skomplikowane zadania.

Całą akcję nagłośniliśmy w mediach społecznościowych i specjalistycznych forach. Przeprowadziliśmy również kampanię „plakatowania” poznańskich uczelni wyższych. Dzięki tym działaniom o akcji zrobiło się głośno i przyniosła ona więcej niż zadowalające efekty.

Merix Studio plakat

W pierwszych dwóch miesiącach jej trwania otrzymaliśmy ponad 65 wartościowych zgłoszeń od kandydatów szukających pracy. Sporą grupę stanowiły również osoby, które przechodziły nasze testy jedynie w celu sprawdzenia własnych umiejętności i na koniec, zamiast CV, załączały śmieszne fotografie utwierdzając nas w przekonaniu o pozytywnym efekcie kampanii.

Akcja prowadzona jest do dziś, a przez cały okres jej trwania przysłano nam ponad 115 zgłoszeń. Zatrudniliśmy dzięki niej 7 bardzo dobrych developerów, którzy szybko wkomponowali się w cały zespół.

Akcja ta odkryła przed nami wiele oblicz rekrutacji. Pokazała, iż czas i koszty poświęcone realizacji skutecznej kampanii rekrutacyjnej nie muszą być wcale duże. Zaprojektowanie ilustracji The Developers oraz oprogramowanie strony zajęło mniej niż 3 dni.

Merixstudio The Developers

Akcja ta pokazała również, że przy dobrym wykonaniu i odrobinie kreatywności można wybić się z tłumu szablonowych ogłoszeń o pracę i uzyskać satysfakcjonujące rezultaty.