Historia sukcesu firmy Big Fish Polska

Na blogu GoldenLine bardzo często poruszamy kwestię docierania do idealnych kandydatów i radzimy jak efektywnie przeprowadzać proces rekrutacyjny. Dlatego tak bardzo cieszy nas możliwość zaprezentowania historii sukcesu jednego z naszych klientów – Big Fish Polska. Zapraszamy do lektury!

Michał Piątkowski, Manager ds. rekrutacji/Head Hunter, specjalizujący się w obszarze Purchasing and Supply Chain w Big Fish Polska. Absolwent SGH w Warszawie, w Big Fish poza rekrutacją odpowiedzialny także za działalność doradczo-szkoleniową z zakresu m.in.: optymalizacji kosztów, zarządzania, przywództwa, negocjacji i efektywnej komunikacji.

Michał Piątkowski: Chciałbym przytoczyć proces rekrutacyjny, który miał miejsce jakiś czas temu. Naszym klientem był międzynarodowy koncern, który zaplanował zbudować w jednym z dużych polskich miast centrum mające na celu obsługę zakupów w skali globalnej. Klient potrzebował zatrudnić kilkadziesiąt osób na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie do działu zakupów, ale po pierwszych sukcesach okazało się, że metody z jakich korzystał przestały przynosić zamierzony efekt. Agencje z jakimi współpracował do tej pory zaprezentowały już kandydatów, którymi dysponowały w swoich bazach, a ogłoszenia i networking nie dostarczały dłużej satysfakcjonujących rezultatów.

Już na początku współpracy klient poinformował nas, że ocenia rynek jako spenetrowany i znalezienie ciekawych kandydatów może być ciężkie, bądź wręcz niewykonalne.

Firma Big Fish, którą reprezentuję, jest międzynarodową Agencją rekrutacyjną specjalizującą się w rekrutacji pracowników łańcucha dostaw, a w szczególności pracowników działu zakupów. Doskonale zdawaliśmy sobie sprawę z faktu, że zadanie może być trudne, a niektóre ze standardowych metod mogą okazać się niesatysfakcjonujące. Wiedzieliśmy, że kluczem do sukcesu może okazać się rekrutacja w social media.

GoldenLine jest naszym partnerem biznesowym od kilku lat. Dzięki naszej sieci kontaktów i Wyszukiwarce Kandydatów udało nam się stworzyć długą listę potencjalnych pracowników, liczącą około 120 osób o ścisłej specjalizacji: specjaliści/managerowie z minimum kilkuletnim międzynarodowym doświadczeniem w zakupach bezpośrednio-produkcyjnych. Po wstępnej weryfikacji m.in. kompetencji, chęci do relokacji czy oczekiwań finansowych, zaprezentowaliśmy klientowi kilkanaście osób – z czego ponad 10 zostało zatrudnionych i w pełni zaspokoiło jego zapotrzebowanie.

Dzięki naszej skuteczności w kolejnych miesiącach prowadziliśmy dla tego klienta rekrutacje do innych obszarów łańcucha dostaw m.in.: jakości, logistyki, magazynów, inżynierii, serwisu, R&D czy obsługi klienta. By spełnić oczekiwania wymagającego klienta korzystaliśmy z Wyszukiwarki Kandydatów, czyli narzędzia GoldenLine. Jak każde tego typu narzędzie, ma ono oczywiście wady, ale jest stale modyfikowane przez zespół GoldenLine. Każdy może to narzędzie przetestować. Osobiście jestem z niego zadowolony, korzystam w codziennej pracy przy różnych procesach rekrutacyjnych, niezależnie od stanowiska, lokalizacji i firmy, do jakiej rekrutuje i mam zamiar korzystać w przyszłości.

My również zachęcamy do wypróbowania Wyszukiwarki Kandydatów, a także do dzielenia się z nami doświadczeniami!