Przegląd mediów – październik #5

W ostatnim październikowym Przeglądzie mediów polecamy projekt rekrutacyjny firmy Connectis, ciekawe statystyki o rekrutacji na portalach społecznościowych, a także sprawdzamy dlaczego studenci nie są zadowoleni ze swoich wynagrodzeń. Zapraszamy!

Przegląd Mediów Październik #5

Superbohaterowie w Connectis

Oferty znajdujące się na portalach pracy, albo te oferowane przez dzwoniących rekruterów, nie odpowiadają rosnącym wymaganiom kandydatów. Dlatego firma CONNECTIS_ postanowiła ułatwić specjalistom proces zmiany pracy na lepszą. Ideą projektu rekrutacyjnego było stworzenie platformy (koniecznie zajrzyjcie!) za pomocą której oferty pracy jeszcze przed ich publikacją są selekcjonowane i wybrane spośród najlepszych ofert. Nad doborem merytorycznym stoją eksperci z zakresu rekrutacji oraz programiści, którzy określają atrakcyjność oferty. Kreacja kampanii opiera się na motywie 23 superbohaterów, którzy są ucieleśnieniem konkretnych technologii.

Rekrutacja na portalach społecznościowych – wyniki badania z udziałem 600 rekruterów

Firma Adecco przeprowadziła badania dotyczące użyteczności portali społecznościowych w procesach rekrutacji pracowników. 60% z ponad 600 przebadanych rekruterów przyznało, że w ich organizacjach korzystanie z social media w działaniach rekrutacyjnych jest obowiązkowe lub rekomendowane. Uczestnikom badania zadano także pytanie dlaczego w procesie rekrutacji korzystają z narzędzi jakimi są media społecznościowe. Według 46,3% badanych celem jest zwiększenie liczby aplikacji o pracę. 44,6% ankietowanych odpowiedziało, że korzysta z social media, żeby zdywersyfikować kanały rekrutacji. 43,3% badanych przyznało, że korzystanie z portali społecznościowych pomaga osiągnąć założone w procesie rekrutacyjnym cele, np. demograficzne. Inne popularne odpowiedzi to: przyśpieszenie procesu rekrutacji (42,5%), podniesienie jakości aplikacji (40,5%) i obniżenie kosztu procesu (32,3%).

Programista pyta, rekruter odpowiada

Paweł Zdziech na swoim blogu mierzy się z zagadnieniem częstej zmiany zatrudnienia w branży IT. Jak tacy pracownicy są postrzegani na rynku pracy? Po jakim czasie taka zmiana jest w porządku, a kiedy postrzegana jest jako zbyt częsta?

Najnowszy numer Magazynu Employer Branding

Dostępny online jest już najnowszy numer kwartalnika od MJCC. W najnowszym numerze m.in. o rekrutacji na portalu randkowym, rozmowa z Anną Woźniak z EY o początkach EB w Polsce i fajny artykuł o dojazdach do pracy… rowerem. Warto zajrzeć!

W ten sposób zakończyliśmy październikową serię Przeglądu Mediów. Zapraszamy do dzielenia się komentarzami pod wpisem lub na naszym Facebooku.

Polecamy również: