Powody, dla których powinieneś zainwestować w EB [konkurs]

HR-owcy próbujący przekonać Zarząd do słuszności wprowadzenia działań employer brandingowych w swoich organizacjach mają często nie lada wyzwanie. Zwykle słyszą „Show me the money”, tymczasem działania EB to nie koszt, a INWESTYCJA!

Dlaczego więc firmy powinny inwestować w działania zmierzające do poprawy swojego wizerunku jako pracodawcy? Powodów jest przynajmniej kilka:

  • Lepszy dostęp do rynku pracy: firmy realizujące przemyślaną strategię EB są atrakcyjne dla znacznie większej puli kandydatów, włączając także pasywnych, którzy w innym wypadku w ogóle nie rozważaliby zmiany pracy. Efekt? Znacznie niższe koszty rekrutacji!
  • Oszczędności na kosztach zatrudnienia: w firmie z jasno określonym EVP (filar EB) oferowane wynagrodzenie może być nawet 10% niższe od oferty rynkowej, a nadal przyciągać będzie najlepszych pracowników!
  • Wyższe zaangażowanie pracowników: z badań wynika, że w firmach jest zazwyczaj od 3 do 25% zaangażowanych pracowników, wkładających wysoki czy wręcz maksymalny wysiłek w codzienną pracę, podczas gdy w firmach z efektywną strategią jest to nawet 30-40% wzrost zaangażowania. Efekt? Większe zyski, wzrost wskaźnika retencji, zmniejszenie kosztów związanych z dodatkową rekrutacją i wdrażaniem nowych osób do pracy.
  • Firma angażująca się w EB jest znana odbiorcy i widoczna na rynku: dobra marka pracodawcy to taka, którą kojarzą zarówno aktualni pracownicy, jak i odbiorcy zewnętrzni – potencjalni kandydaci, zewnętrzne agencje rekrutacyjne.
  • Firma, która buduje swój wizerunek, zaczyna być postrzegana jako adekwatna i ważna dla odbiorcy: potencjalny pracownik szuka takiego pracodawcy, którego oferta będzie realizowana i przedstawiana w sposób odpowiadający jego potrzebom i oczekiwaniom.
  • Strategia EB ma na celu także wyróżnienie się na tle bezpośredniej konkurencji: łatwo jest wskazać kandydatowi, co jest wyjątkowego w kulturze, charakterze organizacji, co szczególnego zyskuje poprzez podjęcie pracy właśnie w tej firmie zamiast u któregokolwiek z konkurentów.
  • Więcej rekomendacji – angażowanie pracowników w rozwój firmy jest również spełnieniem danych im podczas rozmowy rekrutacyjnej obietnic. Komunikuje się im wszelkie działania jakie firma zamierza podjąć – czują się więc za nią odpowiedzialni. Mogą finalnie zostać ambasadorami, którzy powszechnie będą rekomendować (swoim znajomym i nie tylko) organizację w której pracują.

 

Uwaga! Konkurs

Już 21 października 2014 roku w Warszawie odbędzie się konferencja HR FACTOR – Wyższy Poziom Employer Brandingu, dotycząca najnowszych rozwiązań z zakresu EB i HR. Weź udział w konkursie dla czytelników bloga GoldenLine i wygraj jedno z dwóch zaproszeń na to wydarzenie!

Jak wziąć udział w konkursie? Wystarczy, że w komentarzu do tego wpisu odpowiesz na pytanie:

Jakie działanie z zakresu EB podobało Ci się w tym roku najbardziej i dlaczego?

Spośród wszystkich odpowiedzi wybierzemy 2 najciekawsze, a autorów nagrodzimy zaproszeniem na to wydarzenie. Zgłoszenia przyjmujemy do wtorku 14 października 2014 do godziny 18:00. Wyniki opublikujemy w środę 15 października, w aktualizacji tego wpisu. Powodzenia!

Regulamin konkursu

[AKTUALIZACJA – 15.10.2014 g. 13:10]
Zaproszenia na konferencję HR Factor – Wyższy Poziom Employer Brandingu otrzymują:

Kamila Nawrocka

Katařina Javaheri

Gratulujemy!

W sprawie szczegółowych informacji dotyczących nagrody zapraszamy do kontaktu pod adresem: marketing@goldenline.pl