Dynamicznie zmieniający się rynek pracy wymaga od każdego HR-owca nieustannego rozwoju. Jednym z jego elementów jest poszerzanie swojej wiedzy branżowej. Dlatego na blogu rekrutacyjnym rozpoczynamy cykliczny, cotygodniowy przegląd informacji z branży human resources i employer brandingu. Będziemy w nim publikować i komentować wybrane przez nas newsy. Pojawią się tutaj inspiracje nie tylko z rodzimego rynku, ale również z zagranicy. Zapraszamy do regularnej lektury i do dyskusji w komentarzach, gdzie zachęcamy również do dzielenia się własnymi odkryciami. W dzisiejszym przeglądzie mediów:
Spada zainteresowanie serwisami z ogłoszeniami o pracę
W kwietniu serwisy z ogłoszeniami o pracę odwiedziło blisko 6 mln internautów. To o jedną piątą mniej niż rok wcześniej – wynika z najnowszych badań firmy Gemius. Anna Jóźwik podkreśla, że coraz częściej to firmy muszą walczyć o uwagę kandydatów poprzez m.in. programy poleceń, usługi firm doradztwa personalnego, czy działania w mediach społecznościowych.
Pierwsze spotkanie EB Masters już za nami
Ponad 100 pasjonatów employer brandingu, luźna atmosfera oraz inspirujące dyskusje – tak można krótko podsumować pierwsze spotkanie EB Masters, które odbyło się 30 lipca w Krakowie. Cieszę się, że miałem okazję wziąć w nim udział i korzystając z okazji pozdrawiam ciepło Zytę Machnicką, która jest pomysłodawczynią i organizatorką społeczności ebmastersów! Na koniec dodam, że GoldenLine.pl jest jednym z Partnerów tego wydarzenia. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z tego wydarzenia zamieszczonej na Facebooku.
Tech-recruitment // It is broken
Willem Wijnans na swoim blogu porusza temat kompetencji rekruterów poszukujących kandydatów do branży IT. „Let’s re-educate our helicopter pilots and train them how to fly a normal plane” – apeluje autor, porównując rekruterów do pilotów.
Szef HR Orange Polska o employer brandingu
„Sporo firm robi dużo, by prezentować się dobrze, jako pracodawca. Często takie działania są intuicyjne”. Jacek Kowalski, szef HR Orange Polska opowiada o tym, jak jego firma radzi sobie z wyzwaniami rekrutacyjno-wizerunkowymi.
Polecamy również:
- Ile zarabiają HR-owcy. Raport o wynagrodzeniach w działach personalnych.
- Grywalizacja, kandydaci w 2020 roku, storytelling, czyli trendy w rekrutacji
- Sourcing, czyli aktywne pozyskiwanie kandydatów
Prezes firmy CupSell.pl śpiewa o depresji przedsiębiorcy
Na koniec Marcin Majzner, założyciel firmy CupSell.pl, który swoim niecodziennym teledyskiem po raz kolejny udowadnia , że zarząd firmy powinien również angażować się w działania wizerunkowe. Wieszczymy temu nagraniu sukces!
To tyle na dziś. Mam nadzieję, że przegląd okazał się dla Was interesujący. Czekam z ciekawością na opinie dotyczące dzisiejszych tematów jak i sugestie dotyczące samego cyklu. Co Waszym zdaniem powinno się w nim znaleźć? Co powinniśmy zmienić?