Social media – wirtualna przestrzeń rekrutacji

Żyjemy w czasach, w których utarło się powiedzenie, „jeżeli nie ma Cię w sieci, to nie istniejesz”. Wirtualna przestrzeń wpływa na to, jak funkcjonujemy, jak czerpiemy informacje, komunikujemy się ze sobą, ale też i rynkiem pracy. Dla pracodawcy, obecność w internecie to już nie tylko dodatkowa opcja, a konieczność.

Social media to też przestrzeń do prowadzenia procesów rekrutacyjnych, które nabrały dodatkowego wymiaru PR-owego i same w sobie stały się kampanią wizerunkową. Powstanie social media otworzyło możliwość zbudowania wizerunku dobrego pracodawcy i podjęcia dialogu z najważniejszą z punktu widzenia rekrutacji grupą osób. Pracodawcy, którzy nie doceniają potęgi mediów społecznościowych w procesie rekrutacji, utrudniają sobie dotarcie do kandydatów najbardziej odpowiadających ich potrzebom i wymaganiom.

społeczność

Społeczność

W internecie nie wystarczy jednak po prostu być. Aby zbudować zaangażowaną społeczność, trzeba mieć dokładnie opracowaną strategię z jasno wyznaczonymi celami i planem na wypadek sytuacji kryzysowej. Warto sprecyzować, które narzędzia do budowania wizerunku pracodawcy będą najlepsze w naszej organizacji. A możliwości są ogromne. Sam GoldenLine umożliwia stworzenie Profilu Pracodawcy, własnej grupy dyskusyjnej do dyspozycji są również mailing selektywny i Wyszukiwarka Kandydatów, które wspierają rekrutacje i procesy employer brandingowe. Siłą takich narzędzi jest dokładne targetowanie według kryteriów najważniejszych dla rekruterów m.in: doświadczenia, ukończonych studiów, branży czy nazw stanowisk.

Szybkość

Rekruterzy niejednokrotnie w krótkim czasie muszą znaleźć wysoce wyspecjalizowanych pracowników o niszowych umiejętnościach. Tempo i wymagania rynku pracy wymuszają na nich proaktywność w poszukiwaniu kandydatów. Efektywne zrealizowanie tego zadania ułatwiają wspomniane narzędzia, dające dostęp do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorczej, oraz najcenniejszych i najtrudniejszych do zrekrutowania kandydatów pasywnych. To także szansa na stworzenie bazy kandydatów, zainteresowanych udziałem w prowadzonych przez firmę procesach rekrutacyjnych.

Rozmowa

Profile pracodawców to platforma spotkań pomiędzy pracodawcą i kandydatem, miejscem prowadzenia aktywnego dialogu, nie tylko suchym zamieszczaniem informacji o firmie, które tak naprawdę nie muszą być dla kandydata interesujące. Dzięki prężnie działającemu profilowi, pracodawcy poprzez dialog z jednym kandydatem dotrą z komunikatem do całej społeczności.

Social media służą też analizie  postrzegania organizacji przez kandydatów i wyszukiwania wskazówek, co zrobić, by być atrakcyjnym pracodawcą. W przestrzeni social mediów możemy na bieżąco monitorować wątpliwości i odpowiadać na pojawiające się pytania.

Internet nigdy nie śpi…

Korzystając z social media do kreowania swojego wizerunku pracodawca staje się bardziej wiarygodny, zwłaszcza dla młodych ludzi, dla których internet jest głównym źródłem informacji. Planując swoją obecność w social media pamiętajmy jednak, że internet nigdy nie śpi. Fanpage na Facebooku czy Profil Pracodawcy na GoldenLine to nie tylko praca nad bieżącą komunikacją, ale też konieczność trzymania ręki na pulsie, nieustanne śledzenia, tego, co kandydaci piszą na temat organizacji i reagowania w sytuacjach kryzysowych.

 

Dodaj komentarz