Na co programiści zwracają uwagę w ogłoszeniach o pracę?

Twoje ogłoszenie na programistę jest online już od dłuższego czasu. Aplikacji niestety brak a jeśli już jakąś otrzymasz to skaczesz z radości jakby to była wygrana w totka… Znasz ten problem?

00028VBWC6W1DRQG-C116-F4

Inspiracją do mojego wpisu była bardzo ożywiona dyskusja, która ciągle się toczy wśród użytkowników GoldenLine na jednej z grup tematycznych. Pewna rekruterka zadała programistom pytanie, na co zwracają uwagę w ogłoszeniach o pracę. Lawina komentarzy przeszła chyba najśmielsze oczekiwania autorki pytania. Co ciekawe, członkowie grupy w swoich odpowiedziach bardziej skupili się na tym, dlaczego nie aplikują na poszczególne oferty.

Przejdźmy zatem do wypunktowania pięciu najczęściej wymienianych powodów:

  1. Brak nazwy firmy docelowej (dotyczy ofert wystawianych przez agencje) lub też szczątkowe informacje dostępne w internecie o pracodawcy (fora tematyczne, serwisy społecznościowe) jeśli rekrutuje bezpośrednio.
  2. Brak informacji o wynagrodzeniu (widełek płacowych).
  3. Długa lista wymagań w ogłoszeniu – poszukiwanie „omnibusów” znających 5 albo i więcej języków programowania naraz.
  4. Uniwersalne sformułowania takie jak np. „praca w młodym dynamicznym zespole” , „stabilne zatrudnienie” lub „wynagrodzenie adekwatne do umiejętności”.
  5. Zasadniczo brak konkretów jeżeli chodzi o zakres obowiązków, technologii na jakich będzie wykonywana praca, możliwości rozwoju zawodowego .

Jak widać, niektórzy pracodawcy mają jeszcze wiele do poprawy w temacie przekazu płynącego z ich ogłoszeń. Konstruując ogłoszenia skierowane do programistów warto pamiętać o tych wnioskach – szczególnie, że obecnie mamy do czynienia z sytuacją, gdzie rynek pracy IT jest rynkiem kandydata.

Oczywiście nasze ogłoszenie może trafić do fachowca, który w obecnej firmie po prostu zarabia więcej i jest zadowolony ze swojego pracodawcy. Nie mamy też wpływu na fakt, że osoba czytająca ogłoszenie mogła w międzyczasie otrzymać kilka innych, podobnych ofert pracy.

Mamy jednak ogromny wpływ na to, w jaki sposób zakomunikujemy to, że szukamy pracownika. Pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz. Zróbmy zatem wszystko co w naszej mocy, aby link do naszej propozycji pracy nie krążył na forach programistycznych jako antyprzykład ogłoszenia rekrutacyjnego….

 

Rekrutuj z nami! Zamieść swoje ogłoszenie rekrutacyjne na GoldenLine.pl. Zobacz więcej…

Dodaj komentarz