Pracodawco, nie bój się mediów społecznościowych!

74% badanych uważa oceny i wypowiedzi byłych oraz obecnych pracowników umieszczane w portalach społecznościowych za najbardziej opiniotwórcze. Opinie o produkcie znalezione w mediach społecznościowych to dla dzisiejszych klientów najważniejsze kryterium oceny potencjalnego sprzedawcy. Podobnie jest w sektorze usług, a więc także na rynku pracy.

Jak kreować wizerunek pracodawcy w mediach społecznościowych?

Jako pracodawca zawsze chcesz dowiedzieć się możliwie jak najwięcej o osobie przed podjęciem z nią współpracy. Kandydat ma tak samo, więc pozwól mu się poznać poprzez media społecznościowe.

“Sprzedaj” swoją firmę

To, że potencjalny pracownicy chcą dowiedzieć się, jaka atmosfera panuje w firmie a także jakie plusy i minusy ma praca u Ciebie to nic złego. Wręcz przeciwnie – to szansa dla Ciebie, abyś zaprezentował swoją firmę z jak najlepszej strony i zachęcił kandydata do zaaplikowania. Praca to towar jak każdy inny, więc warto dbać o pozytywne opinie innych osób na profilu firmy w portalach społecznościowych, takich jak GoldenLine.

Prowadź dialog

Boisz się krążących w internecie opinii na temat Twojej firmy? Najchętniej usunąłbyś wszystkie posiadane profile w mediach społecznościowych? Niepotrzebnie! To właśnie media społecznościowe dają Ci możliwość przekucia tego, co negatywne, w to co dobre. Pozwalają Ci się obronić i zawalczyć o swój pozytywny wizerunek. Monitoruj portale społecznościowe, jak Goldenline czy Facebook i odpowiadaj na wszelkie komentarze użytkowników.

Pokaż ludzką twarz

Ludzie robią interesy z ludźmi, a nie z firmami. Wchodząc w dialog w mediach społecznościowych z wykorzystaniem konta zawierającego twoje imię, nazwisko, stanowisko oraz zdjęcie wzbudzisz większe zaufanie i sympatię, niż ukrywając się za firmowym kontem, gdzie zamiast twarzy potencjalni pracownicy widzą jedynie logo.

Bądź szczery

Jeśli popełniłeś błąd – przyznaj się do niego i obiecaj go naprawić. W social media najgorsza strategia to chowanie głowy w piach i udawanie, że kryzysowa sytuacja nie istnieje. Nie pozwól, aby Twoja marka jako pracodawcy na tym ucierpiała. Będąc szczery a zyskasz szacunek użytkowników, a co przełoży się na lepszy wizerunek wśród kandydatów.

Obejrzyj Profile Pracodawców na GoldenLine! Zobacz więcej…

Dodaj komentarz