Barbara Kowalczyk

User Experience/Usability Specialist
Poznań, wielkopolskie

Umiejętności

Axure Card Sorting Strategia Projektowanie Myślenie projektowe Projektowanie interfejsu Ocena heurystyczna Human Computer Interaction Architektura informacji Projektowanie interakcji Usability Engineering Usability Testing Projektowanie doświadczeń użytkownika Interfejs użytkownika Projektowanie interfejsu użytkownika Projekt zorientowany na użytkownika Projektowanie wizualne

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Allegro.pl sp. z o.o
Starszy Specjalista Usability
Cogision
GUI designer
- projektowanie interakcji i doświadczeń użytkownika dla http://usabilitytools.com/
IBM Polska
Praktykant
Jako członek zespołu tworzącego Netbeans plugin for Rational Team Concert odpowiedzialna byłam za:
- dokumentacje użytkownika
- projekt interfejsu graficznego(GUI)
Agencja e-biznes Symetria
Praktykant
- analiza badań użyteczności
- analiza badań eye-trackingowych
- analiza porównawcza stron www
- analiza heurystyczna systemu CRM
- projektowanie stron www (landing page)
Logo
Specjalista ds. użyteczności
Translatica, PWN
- przeprowadzenie i analiza testów użyteczności translatora Translatica 7.0
Logo
Członek The User Admin Interfaces Team w studenckim projekcie GENSO
European Space Agency, ESA
- analiza porównawcza aplikacji śledzących satelity
- gromadzenie, weryfikacja, oraz opracowanie wymagań dla aplikacji: Ground Station Server (GSS), Authentication Server (AUS), Mission Control Client (MCC)
Logo
Koordynator zespołu
Wydział Nauk Społecznych, Uniwesytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
Celem zespołu było zaprojektowanie nowego serwisu www dla Wydziału Nauk Społecznych. Do moich obowiązków należało:
- zarządzanie projektem prowadzonym zgodnie z metodologią User Centered Design
- przeprowadzenie pogłębionych wywiadów indywidualnych (IDI), oraz stworzenie person
- tworzenie prototypów funkcjonalnych (low fidelity)
netguru sp. z o.o.
Praktykant
- cięcia szablonów graficznych na potrzeby WWW
- kodowanie HTML/XHTML/HAML/CSS
- projektowanie formularzy
- analiza heurystyczna serwisów www

Szkolenia i kursy

- Warsztaty "Lean UX Techniques for Software
Design, Development and Testing" prowadzone przez Ariadna Font
- Warsztaty pt. "Avoiding Common UI Design Mistakes" dotyczące projektowania interfejsów graficznych, prowadzone przez Jeff'a Johnson'a z firmy UI Wizards podczas konferencji UPA 2010 w Monachium
- Warsztaty pt. "An In-Depth Itroduction to Fieldwork" pokazujące metody i możliwości tzw. study fields, przeprowadzane przez Susan Dray z firmy Dray & Associates podczas konferencji UPA 2010 w Monachium
- Warsztaty pt. "Post-its and Affinities: Low-Tech Tools for High-Impact Results" z metod rozszerzających tradycyjne badania użyteczności, przeprowadzone przez Amy Kidd z firmy MathWorks podczas konferencji UPA 2010 w Monachium
- Szkolenie z zakresu eyetrackingu mobilnego zorganizowane przez firmę Ergoneers GmbH na terenie Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Szkolenie pt. "The Observer XT training". Celem szkolenia było zapoznanie się z oprogramowaniem umożliwiającym zbieranie, analizowanie i prezentowanie wyników badań takim jak: The Observer XT, uLog, Theme. Szkolenie zostało zorganizowane przez firmę Noldus Information Technology na terenie Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Warsztaty eyetrackingowe zorganizowane przez firmę SensoMotoric Instruments GmbH na terenie Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Warsztaty pt. "Podstawy neuroobrazowania procesów poznawczych z wykorzystaniem potencjałów wywołanych", których celem było przedstawienie metodologii badań z wykorzystaniem EEG (elektroencefalogram). Warsztaty te odbyły się na terenie Uniwersytetu Humboldta w Berlinie.

Edukacja

Logo
kognitywistyka, informatyka, magisterskie
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Specjalizacje

IT - Rozwój oprogramowania
Inne

Inne

Umiejętności
Praktyczna znajomość: Axure RP Pro, Photoshop, Google Analytics, Morae, FreeMind, Microsoft
Office Visio, Balsamique.
Znajomość ISO 13407:1999 / ISO 9241-151:2008 / ISO 9241-171:2008 International standards,
Business Process Modeling Notation (BPMN).
Doświadczenie w przeprowadzaniu: pogłębionych wywiadów z użytkownikami, ankiet, testów
użyteczności(zdalnych i stacjonarnych), badań eye-trackingowych, grup fokusowych, badań cardsorting'owych.
Doświadczenie w tworzeniu i wykorzystywaniu : person, scenariuszy użycia, analiz
heurystycznych, prototypów (high – fidelity\low – fidelity).
Doświadczenie w pracy w zespole scrumowym.
Prowadzenie szkoleń z zakresu projektowania interakcji: 2-dniowe szkolenie dla Allegro.

Grupy

1 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu to jedna z najlepszych uczelni w Polsce. W uznanych rankingach polskich szkół wyższych UAM sytuuje się w ścisłej czołówce najlepszych uczelni
A.I.
A.I.
Artificial Intelligence czyli wszystko o sztucznej inteligencje w wydaniu golden line.
Architektura Informacji
Architektura Informacji
Architektura informacji (AI) to sztuka i nauka organizowania treści w celu ułatwienia ludziom efektywnego zaspokojenia ich potrzeb informacyjnych.
Dostępność i Użyteczność
Dostępność i Użyteczność
Grupa wspierająca tworzenie Dostępnych i Użytecznych stron internetowych.
HCI (Human Computer Interaction)
HCI (Human Computer Interaction)
Grupa poświęcona zagadnieniom związanym z Human Computer Interaction i tematom pokrewnym.
IXDA Poznań
IXDA Poznań
[url="http://www.ixdapoznan.pl"]IXDA Poznań[/url] to pierwszy powołany do życia w Polsce oddział International Design Association. Naszym celem jest współpraca ludzi związanych z rynkiem interaktywnym
Jazz Cafe
Jazz Cafe
Grupa miłośników jazzu i bluesa, gdzie odnajdziesz informacje o ciekawych wydarzeniach, obiecujących wykonawcach i wartym polecenia sprzęcie nie tylko dla audiofilii.
Jeździectwo
Jeździectwo
Konie, koniki, jazda konna, rekreacja, sport.. P.S. Nie przyjmujemy osób anonimowych.
Kognitywistyka
Kognitywistyka
Kognitywistyka - nauka multidyscyplinarna starająca się zrozumieć i modelować działanie umysłu. Czerpie z: psychologii poznawczej, psychiatrii, antropologii, informatyki, neuronauki, logiki,
Marketing Internetowy
Marketing Internetowy
Profesjonalisci z branzy digital marketing, polaczmy swe sily i umiejetnosci zeby ksztaltowac polski rynek.
Metody badań marketingowych
Metody badań marketingowych
Grupa dotycząca zagadnień związanych z efektywnym wykorzystaniem odpowiednich metod badań marketingowych
Opinie i oceny stron www/grafik
Opinie i oceny stron www/grafik
Prezentacja serwisów/grafik oraz oceny użytkowników