Języki
angielski
biegły
niemiecki
dobry
Doświadczenie zawodowe
Ekspert HR
Przygotowywanie publikacji na temat rekrutacji i selekcji, szkoleń, rozwoju, oceny i motywacji pracowników;
Przygotowanie, planowanie i koordynowanie projektów badawczych w obszarze HR;
Przygotowanie i prowadzenie szkoleń i warsztatów dla pracowników Grupy ATERIMA;
Wsparcie w budowaniu polityki HR w firmie, strategii i wizerunku;
Współpraca z licznymi mediami branżowymi m. in. Personel i Zarządzanie, Onet.pl, Forbes, Gazeta Finansowa, HR Polska, HR News.
Przygotowanie, planowanie i koordynowanie projektów badawczych w obszarze HR;
Przygotowanie i prowadzenie szkoleń i warsztatów dla pracowników Grupy ATERIMA;
Wsparcie w budowaniu polityki HR w firmie, strategii i wizerunku;
Współpraca z licznymi mediami branżowymi m. in. Personel i Zarządzanie, Onet.pl, Forbes, Gazeta Finansowa, HR Polska, HR News.
Pracownik dydaktyczno - naukowy
Prowadzenie zajęć ze studentami różnych form studiów z zakresu Zarządzania zasobami ludzkimi, Rynku pracy, Zarządzania personelem w hotelarstwie i gastronomii, Rozwoju personelu oraz MBA (Human Resources Management & Development).
Praca naukowa w obszarze HRM (obszar szczególnych zainteresowań: rozwój pracowników, coaching, AC/DC).
IX. 2010 - otwarcie przewodu doktorskiego, praca naukowa i badania w obszarze coachingu jako metody rozwoju kompetencji.
V. 2015 - stypendium na Uniwersytecie w Lizbonie
Praca naukowa w obszarze HRM (obszar szczególnych zainteresowań: rozwój pracowników, coaching, AC/DC).
IX. 2010 - otwarcie przewodu doktorskiego, praca naukowa i badania w obszarze coachingu jako metody rozwoju kompetencji.
V. 2015 - stypendium na Uniwersytecie w Lizbonie
Trener Biznesu - freelancer
Trener Biznesu - freelancer
Przeprowadziłam ponad 200 dni szkoleniowych, współpracowałam z firmami rodzinnymi i koncernami międzynarodowymi, sektorem publicznym i prywatnym, w obszarze usług i produkcji, z kadrą zarządczą, menedżerami, specjalistami oraz pracownikami liniowymi.
Specjalizuję się w tematach:
- zarządzanie zespołem, współpraca zespołowa, zarządzanie zasobami ludzkimi (rekrutacja i selekcja, rozwój, motywowanie i ocenianie pracowników), szkolenia menedżerskie;
- komunikacja (zarówno grupowa, jak i indywidualna, ukierunkowana na efektywne przekazywanie informacji, jak również zmierzająca do rozwoju pracowników, przygotowania ich do zmiany czy rozwiązywania trudnych sytuacji oraz rozładowania napięć i konfliktów);
- prezentacje i wystąpienia publiczne;
- obsługa klienta (w tym obszary związane ze sprzedażą i elementami negocjacji);
- zarządzanie sobą w czasie;
- train the trainers.
Zawsze przygotowuję szkolenie w oparciu o wcześniejszą analizę potrzeb szkoleniowych. Dzięki temu szkolenie jest dostosowane do potrzeb i oczekiwań uczestników oraz specyfiki ich pracy, a także branży.
Mam również doświadczenie w przygotowaniach procedury Assessment/Development Center, w sesjach coachingowych, a także w projektach
z zakresu rekrutacji i selekcji oraz badania poziomu jakości obsługi klienta typu „Tajemniczy Klient”. Mam praktyczne doświadczenie biznesowe, ze szczególnym uwzględnieniem działań sprzedażowych (nawiązanie kontaktu, spotkania sprzedażowe, negocjacje, opieka nad klientem). Obecnie prowadzę szkolenia jako niezależny trener.
Specjalizuję się w tematach:
- zarządzanie zespołem, współpraca zespołowa, zarządzanie zasobami ludzkimi (rekrutacja i selekcja, rozwój, motywowanie i ocenianie pracowników), szkolenia menedżerskie;
- komunikacja (zarówno grupowa, jak i indywidualna, ukierunkowana na efektywne przekazywanie informacji, jak również zmierzająca do rozwoju pracowników, przygotowania ich do zmiany czy rozwiązywania trudnych sytuacji oraz rozładowania napięć i konfliktów);
- prezentacje i wystąpienia publiczne;
- obsługa klienta (w tym obszary związane ze sprzedażą i elementami negocjacji);
- zarządzanie sobą w czasie;
- train the trainers.
Zawsze przygotowuję szkolenie w oparciu o wcześniejszą analizę potrzeb szkoleniowych. Dzięki temu szkolenie jest dostosowane do potrzeb i oczekiwań uczestników oraz specyfiki ich pracy, a także branży.
Mam również doświadczenie w przygotowaniach procedury Assessment/Development Center, w sesjach coachingowych, a także w projektach
z zakresu rekrutacji i selekcji oraz badania poziomu jakości obsługi klienta typu „Tajemniczy Klient”. Mam praktyczne doświadczenie biznesowe, ze szczególnym uwzględnieniem działań sprzedażowych (nawiązanie kontaktu, spotkania sprzedażowe, negocjacje, opieka nad klientem). Obecnie prowadzę szkolenia jako niezależny trener.
wystawiono
Anna Dolot dała mi się poznać jako wybitny coach. Gdy zmieniałam stanowisko po wielu latach przerwy w funkcjonowaniu na rynku pracy, skonsultowała moje CV i przeprowadziła ze mną trzy sesje, podczas których ćwiczyłyśmy zachowania na rozmowie rekrutacyjnej. Dzięki niej przestałam się bać takich rozmów i w rezultacie zdobyłam upragnione stanowisko. Dziękuję Ci, Aniu.
Trener
Diagnoza potrzeb szkoleniowych
Projektowanie i przygotowanie programów szkoleniowych
Prowadzenie szkoleń
Działania doradcze w zakresie HRM (AC/DC, Tajemniczy Klient)
Rekrutacja, wdrażanie i rozwój stażystów
Prowadzenie szkoleń wewnętrznych
Działania sprzedażowe - pozyskiwanie i utrzymywanie długofalowych kontaktów z klientami
Projektowanie i przygotowanie programów szkoleniowych
Prowadzenie szkoleń
Działania doradcze w zakresie HRM (AC/DC, Tajemniczy Klient)
Rekrutacja, wdrażanie i rozwój stażystów
Prowadzenie szkoleń wewnętrznych
Działania sprzedażowe - pozyskiwanie i utrzymywanie długofalowych kontaktów z klientami
Specjalizacje
Edukacja/Szkolenia
Rozwój osobisty
Organizacje
Uczestnik spotkań Krakowskiego Klubu Trenera
Inne
Publikacje:
1. Błędy i ich konsekwencje w procesie oceniania pracowników [w:] Problemy pracy i polityki społecznej, pod red. B. Szopy, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2010.
2. Determinanty kształtowania i udzielania informacji zwrotnej w procesie Development Center [w:] Komunikacja i jakość w zarządzaniu, pod red. T. Wawaka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010.
3. Wybrane czynniki warunkujące efektywny rozwój kompetencji [w:] Efektywność zarządzania zasobami ludzkimi, pod red. B. Urbaniak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.
4. Uwarunkowania efektywnego przygotowania systemu oceniania kompetencji [w:] Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, pod red. T. Leczykiewicza, A. Springer , Poznań 2011.
5. Diagnoza potrzeb szkoleniowych – wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne [w:] Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, pod red. A. Szałkowskiego, Kraków 2011.
6. Szkolenie kadry menedżerskiej jako element komunikowania i wdrażania zmian w organizacjach [w:] Wiedza i komunikacja w innowacyjnych organizacjach, pod red. M. Pańkowskiej, Katowice 2011.
7. Formuła rozmowy kwalifikacyjnej w badaniu kompetencji [w:] Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (w druku).
8. Diversity of Coaching Models in the Literature and Business Practice, rozdział w monografii (w druku).
9. Tajemniczy Klient jako narzędzie diagnozowania potrzeb szkoleniowych, „Personel i Zarządzanie” 2009, nr 11.
10. Feedback, czyli informacja zwrotna - podstawowe narzędzie rozwoju pracowników, Internetowa platforma wymiany informacji oraz transferu technologii „eWEB”, 2011.
11. Coaching czy mentoring – która metoda szkolenia, dla jakiego pracownika? Internetowa platforma wymiany informacji oraz transferu technologii „eWEB”, 2011.
12. Diversity of Coaching Models in the Literature and Business Practice [w:] Knowledge Economy Society, Transfer of Knowledge in the Contemporary Economy, pod red. P. Lula, B. Mikuła, A. Jaki, Kraków 2012.
13. Szkolenia pracowników w warunkach globalizacji [w:] Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach globalizacji, pod red. R. Oczkowskiej, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012.
14. Coach in the Competency Development Process [w:] Selected Economic and Technological Aspects of Management, pod red. N. Iwaszczuk, Wydawnictwa AGH, Kraków 2013.
15. Selected Techniques of Finding Solutions and Changing Attitudes in the Competence Development [w:] Knowledge, Economy, Society – Challenges of the Contemporary Management, pod red. A. Maliny, R. Oczkowskiej, T. Rojka, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2013.
16. Selekcja jako instrument kształtowania wizerunku pracodawcy [w:] Edukacja ekonomistów i menedżerów, pod red. M. Juchnowicz, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2013.
17. Rola procesu rekrutacji pracowników w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstw [w:] Rola przedsiębiorczości w rozwoju firm i układów przestrzennych, pod red. Z. Zioło, T. Rachwała, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa – Kraków 2014, Przedsiębiorczość - Edukacja 2014, nr 10.
18. Wybrane czynniki motywowania do pracy w świetle badań empirycznych [w:] Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, pod red. R. Wolniaka i M. Hocka, Gliwice 2014.
19. Coaching w rozwoju pracowników [w:] Rozwój zasobów ludzkich organizacji, pod red. R. Oczkowskiej i U. Bukowskiej, Difin, Warszawa 2014.
20. Wykorzystanie coachingu w rozwoju pracowników [w]: Strategiczny wymiar modeli biznesu w zarządzaniu wartością przedsiębiorstw – trendy i kierunki rozwoju, pod red. A. Jabłońskiego i M. Jabłońskiego, Dąbrowa Górnicza 2014.
21. Assessment Center – czym jest i jak się do niego przygotować, http://kariera.forbes.pl/czym-jest-assessment-center-i-jak-sie-do-niego-przygotowac,artykuly,191668,1,1.html
22. Praca szuka człowieka, http://media.aterima.pl/pdf/articles/107/20160520-gazeta-finansowa-praca-szuka-czlowiek-ade23.pdf
23. Współpraca do potęgi, czyli czym jest Action Learning, http://biznes.onet.pl/wiadomosci/manager/wspolpraca-do-potegi-czyli-czym-jest-action-learning/k5gppc
1. Błędy i ich konsekwencje w procesie oceniania pracowników [w:] Problemy pracy i polityki społecznej, pod red. B. Szopy, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2010.
2. Determinanty kształtowania i udzielania informacji zwrotnej w procesie Development Center [w:] Komunikacja i jakość w zarządzaniu, pod red. T. Wawaka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010.
3. Wybrane czynniki warunkujące efektywny rozwój kompetencji [w:] Efektywność zarządzania zasobami ludzkimi, pod red. B. Urbaniak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.
4. Uwarunkowania efektywnego przygotowania systemu oceniania kompetencji [w:] Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, pod red. T. Leczykiewicza, A. Springer , Poznań 2011.
5. Diagnoza potrzeb szkoleniowych – wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne [w:] Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, pod red. A. Szałkowskiego, Kraków 2011.
6. Szkolenie kadry menedżerskiej jako element komunikowania i wdrażania zmian w organizacjach [w:] Wiedza i komunikacja w innowacyjnych organizacjach, pod red. M. Pańkowskiej, Katowice 2011.
7. Formuła rozmowy kwalifikacyjnej w badaniu kompetencji [w:] Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (w druku).
8. Diversity of Coaching Models in the Literature and Business Practice, rozdział w monografii (w druku).
9. Tajemniczy Klient jako narzędzie diagnozowania potrzeb szkoleniowych, „Personel i Zarządzanie” 2009, nr 11.
10. Feedback, czyli informacja zwrotna - podstawowe narzędzie rozwoju pracowników, Internetowa platforma wymiany informacji oraz transferu technologii „eWEB”, 2011.
11. Coaching czy mentoring – która metoda szkolenia, dla jakiego pracownika? Internetowa platforma wymiany informacji oraz transferu technologii „eWEB”, 2011.
12. Diversity of Coaching Models in the Literature and Business Practice [w:] Knowledge Economy Society, Transfer of Knowledge in the Contemporary Economy, pod red. P. Lula, B. Mikuła, A. Jaki, Kraków 2012.
13. Szkolenia pracowników w warunkach globalizacji [w:] Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach globalizacji, pod red. R. Oczkowskiej, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012.
14. Coach in the Competency Development Process [w:] Selected Economic and Technological Aspects of Management, pod red. N. Iwaszczuk, Wydawnictwa AGH, Kraków 2013.
15. Selected Techniques of Finding Solutions and Changing Attitudes in the Competence Development [w:] Knowledge, Economy, Society – Challenges of the Contemporary Management, pod red. A. Maliny, R. Oczkowskiej, T. Rojka, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2013.
16. Selekcja jako instrument kształtowania wizerunku pracodawcy [w:] Edukacja ekonomistów i menedżerów, pod red. M. Juchnowicz, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2013.
17. Rola procesu rekrutacji pracowników w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstw [w:] Rola przedsiębiorczości w rozwoju firm i układów przestrzennych, pod red. Z. Zioło, T. Rachwała, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa – Kraków 2014, Przedsiębiorczość - Edukacja 2014, nr 10.
18. Wybrane czynniki motywowania do pracy w świetle badań empirycznych [w:] Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, pod red. R. Wolniaka i M. Hocka, Gliwice 2014.
19. Coaching w rozwoju pracowników [w:] Rozwój zasobów ludzkich organizacji, pod red. R. Oczkowskiej i U. Bukowskiej, Difin, Warszawa 2014.
20. Wykorzystanie coachingu w rozwoju pracowników [w]: Strategiczny wymiar modeli biznesu w zarządzaniu wartością przedsiębiorstw – trendy i kierunki rozwoju, pod red. A. Jabłońskiego i M. Jabłońskiego, Dąbrowa Górnicza 2014.
21. Assessment Center – czym jest i jak się do niego przygotować, http://kariera.forbes.pl/czym-jest-assessment-center-i-jak-sie-do-niego-przygotowac,artykuly,191668,1,1.html
22. Praca szuka człowieka, http://media.aterima.pl/pdf/articles/107/20160520-gazeta-finansowa-praca-szuka-czlowiek-ade23.pdf
23. Współpraca do potęgi, czyli czym jest Action Learning, http://biznes.onet.pl/wiadomosci/manager/wspolpraca-do-potegi-czyli-czym-jest-action-learning/k5gppc
Grupy
UEK
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, założony w 1925 roku, to jedna z najlepszych państwowych uczelni ekonomicznych w Polsce, a jednocześnie największa uczelnia ekonomiczna w Europie Środkowej.
Career coaching
Coach, Coaching = dla osób, które prowadzą lub będą prowadziły coaching, coaching kariery, jak również dla wszystkich tych, którzy uważają, że coaching jest pomocnym narzędziem w odkrywaniu i planowan
Klaster Life Science Kraków
Grupa przeznaczona dla wszystkich członków, partnerów oraz sympatyków Klastra Life Science w Krakowie.
Rowerem po Krakowie
Grupa zrzesza wszystkich przyjaciół i sympatyków komunikacji rowerowej w Krakowie.
Akcja "Rowerem po Krakowie", której szerszy opis znajdziecie na www.rowerempokrakowie.pl ma na celu doprowadzenie
Trenerzy Biznesu/Szkolenia "miękkie"
Grupa poświęcona zagadnieniom związanym z działaniami szkoleniowymi w organizacjach.