Tomasz Bakalarz

Business Development Manager
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

MS Office, CDNXL, Xpertis  Język angielski– znajomość biegła

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Logo
Business Development Manager
Firma z branży spożywczej
Rozwój istniejącego biznesu na rynkach zagranicznych, pozyskiwanie nowych, kreowanie
produktów odpowiadających potrzebom klientów. Tworzenie i realizacja strategii sprzedażowej
w eksporcie, handlowa i logistyczna obsługa klientów (Wlk. Brytania, Kanada, USA, Chiny,
Korea Płd., Dania, Słowenia, Niemcy, Węgry, Słowacja), zakupy (Ukraina, Bułgaria, Węgry,
Niemcy). Budowa Dział Eksportu (rekrutacja, szkolenie, coaching). Organizacja oraz udział w
targach branżowych (Europa, Ameryka Płn., Chiny).
Rozwój sprzedaży - aktywne uczestnictwo w tworzeniu i wprowadzaniu do oferty nowych
produktów, stworzenie nowej marki skierowanej na rynki zagraniczne, poszukiwanie
nowych rynków zbytu, badanie uwarunkowań gospodarczych i kulturowych, analiza
opłacalności. Bliska współpraca z instytucjami wspierającymi działalność handlową (WPHI, ARR,
Min. Rolnictwa, Min. Gospodarki). Przygotowywanie raportów i biznes planów na użytek współpracowników i właścicieli.
Logo
Kierownik Zarządzający - Współwłaściciel
Lunch2Go
Stworzeniu start-upu Pierogi2Go przekształconego w Lunch2Go, od pomysłu na biznes, poprzez zdobycie finansowania (Inkubatory Przedsiębiorczości Idea Banku), zaplanowanie funkcjonowania wszelkich obszarów działalności, rekrutacje pracowników, osiąganie celów sprzedażowych (szereg akcji marketingowych), budowanie wizerunku firmy na lokalnym rynku, jak również zarządzanie operacyjne, kreowanie strategii i jej realizacja.
Auto-Hit Sp. z o.o.
Business Development Manager
Odpowiedzialny za strategię sprzedaży usług obróbki metali, oraz grupy produktowej opylacze dla górnictwa, nadzór nad nowatorskimi projektami realizowanymi w KS Maków (ambona mobilna dla myśliwych, sieczkarnia do wierzby energetycznej, meble ogrodowe z metalu), rozwój prototypów, dopasowanie produktów do potrzeb rynku, opracowanie strategii ich sprzedaży (analizy rynkowe, badanie rentowności, prognozowanie popytu, wybór kanałów dystrybucji), kreowanie pomysłów na nowe produkty zaspokajające potrzeby rynkowe, a równolegle odpowiadające możliwościom technologicznym zakładu produkcyjnego (hamak ogrodowy ze stali nierdzewnej, metalowa skrzynia ochronna na rowery).
Jagram S.A.
General Market Manager
Zarządzanie Działem Sprzedaży oraz Customer Service:

• Budowa i zarządzanie zespołem sprzedażowym odpowiedzialnym za realizacje strategii sprzedażowej i założeń budżetowych na rynkach zagranicznych (Wlk. Brytania, Francja, Włochy, Hiszpania, Niemcy, Grecja, Belgia, Holandia)
 rekrutacja pracowników, tworzenie warunków pracy, szkolenie, planowanie pracy, organizacja pracy, kontrola, motywowanie, coaching
• Bezpośrednia współpraca i obsługa kluczowych klientów firmy (Wlk. Brytania, Kanada, USA, Libia), udział w targach branżowych, spotkania z klientami
• Nadzór nad realizacją wspólnej polityki sprzedaży z firmą-córką Jagram Ltd. w Wielkiej Brytanii oraz zaangażowanie w efektywną współpracę z angielskim personelem firmy
• Planowanie sprzedaży, wyznaczanie celów ekonomicznych (wielkość sprzedaży, marżowość, rentowność realizowanych transakcji), kontrola realizacji zakładanych celów i ich korygowanie
• Rozwój sprzedaży - aktywne uczestnictwo w tworzeniu i wprowadzaniu do oferty nowych produktów, permanentne poszukiwanie nowych możliwości dla firmy (rynki zbytu, kanały dystrybucji)
• Planowanie strategicznie - określanie priorytetów firmy na najbliższe lata, definiowanie celów strategicznych, analiza otoczenia
• Zarządzanie działem Customer Service zajmującym się logistyczną obsługą klientów (wskaźniki realizacji zamówień), planowaniem i organizacją transportu krajowego i zagranicznego (utrzymanie odpowiedniego poziomu obsługi przez kooperantów przy zakładanym poziomie kosztowym), szukanie nowych możliwości dostarczania produktów, optymalizacja transportu pod względem czasowym i kosztowym. Negocjowanie stawek i wybór kooperantów do współpracy
Jagram S.A.
Kierownik Customer Service
Realizacja zamówień od klientów zagranicznych zgodnie z ustaloną polityką handlową, kwotowania produktów niestandardowych, tworzenie ofert, obsługa reklamacji, aktywna sprzedaż produktów oraz szukanie nowych możliwości dla firmy na rynkach zagranicznych, bliska współpraca z angielską filią Jagram Ltd., reprezentowanie firmy na targach w Wielkiej Brytanii i USA.
Nadzór i koordynowanie działań pracowników działu (zadania związane z dokumentacją magazynową i handlową oraz realizacją polityki zakupowej firmy), rekrutacja pracowników.
Organizacja transportu krajowego i zagranicznego, optymalizacja w sensie kosztowym oraz czasowym, dobór kooperantów, negocjowanie stawek transportowych, zawieranie umów.
Rola decyzyjna w kwestiach zakupowych pod nieobecność Dyrektora Supply Chain, współpraca z dostawcami krajowymi, wyznaczanie priorytetów produkcyjnych.
Realizacja zamówień od klientów zagranicznych zgodnie z ustaloną polityką handlową, kwotowania produktów niestandardowych, tworzenie ofert, obsługa reklamacji, aktywna sprzedaż produktów oraz szukanie nowych możliwości dla firmy na rynkach zagranicznych, bliska współpraca z angielską filią Jagram Ltd., reprezentowanie firmy na targach w Wielkiej Brytanii i USA.
Nadzór i koordynowanie działań pracowników działu (zadania związane z dokumentacją magazynową i handlową oraz realizacją polityki zakupowej firmy), rekrutacja pracowników.
Organizacja transportu krajowego i zagranicznego, optymalizacja w sensie kosztowym oraz czasowym, dobór kooperantów, negocjowanie stawek transportowych, zawieranie umów.
Rola decyzyjna w kwestiach zakupowych pod nieobecność Dyrektora Supply Chain, współpraca z dostawcami krajowymi, wyznaczanie priorytetów produkcyjnych.
Jagram S.A.
Specjalista Customer Service
Przyjmowanie i realizacja zamówień klientów, obsługa reklamacji, przedstawianie ofert
i warunków współpracy.
Planowanie i organizacja transportu krajowego i zagranicznego.

Edukacja

Logo
Stosunki Międzynarodowe, magisterskie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Specjalizacje

Sprzedaż - FMCG
Artykuły spożywcze/Alkohol/Tytoń

Grupy

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie