Sylwester Szczepaniak

Absolwent, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Prawo administracyjne Prawo pracy Porady prawne Postępowanie administracyjne proces legislacyjny Tworzenie aktów normatywnych, Prawo samorządu terytorialnego

Języki

angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Logo
Radca prawny
Ministerstwo Cyfryzacji
Tworzenie opinii i analiz prawnych
Redagowanie, negocjowanie umów m.in. na utrzymanie i rozwój systemów teleinformatycznych, usług doradczych, umów o dostawy i świadczenie usług na rzecz MC.
Tworzenie i opiniowanie aktów prawnych (zarządzeń,rozporządzeń oraz ustaw)
Logo
Starszy Specjalista
Ministerstwo Cyfryzacji
Tworzenie i opiniowanie aktów prawnych (zarządzeń,rozporządzeń oraz ustaw)
Tworzenie opinii i analiz prawnych
Logo
Prawnik
Pismo Samorządu Terytorialnego WSPÓLNOTA
Autor publikacji z zakresu prawa administracyjnego i samorządowego,
Prowadzenie szkoleń,
Monitoring prawa.
Logo
Autor
Miesięcznik Pracownik Samorządowy
Autor tekstów z zakresu prawa pracy pracowników samorządowych, ochrony danych osobowych.
Analiza i przegląd orzecznictwa.
Logo
Autor publikacji
Serwis internetowy Sektor Publiczny \(www.samorzad.infor.pl\)
Autor publikacji z zakresu postępowania administracyjnego oraz prawa samorządowego (m.in. działalność uchwałodawcza)
Logo
Doraca prawny ds. zamówień publicznych
Doradca prawny
Doradca prawny z zakresu zamówień publicznych dla firm świadczących usługi geodezyjne
Logo
Doradca
Kancelaria IUS Per Modum
Doradztwo prawne w zakresie prawa samorządowego.

Obsługa postępowań związanych roszczeniami wobec ubezpieczycieli.
Krajowa Izba Doradców Podatkowych
Referent Prawny
Prowadzenie postępowań administracyjnych,
Tworzenie opinii prawnych dotyczących prawa powszechnie obowiązującego oraz prawa korporacyjnego,
Tworzenie projektów uchwał i regulaminów,
Obsługa prawno-organizacyjna Komisji Krajowej Rady Doradców Podatkowych.
Tertium Sp. z o.o.
Praktykant
Prawo handlowe i KRS głównie okres zmiany ustrojowej rejestru przedsiębiorców.
Prawo podatkowe i inne związane z działalnością gosp.
Logo
Członek zespołu prawa adminsitracyjnego
Transparency International Polska
Rozpatrywanie spraw napływających do stowarzyszenia od obywateli.
Redagowanie opinii i pism urzędowych,
Doradzanie stronom w ramach postępowań administracyjnych.
Opiniowanie projektów aktów prawnych dotyczących prawa budowlanego i planowania przestrzennego.

Szkolenia i kursy

* Warsztaty w zakresie redagowania tekstów aktów normatywnych (uchwał i zarządzeń), Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej.

* Szkolenie: Zasady opracowywania tekstów uchwał i zarządzeń dotyczących spraw finansowych, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej.

* Szkolenie: Ocena Skutków Regulacji - teoria i praktyka, Szkolenie organizowane przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej (KSAP).

* Szkolenie: Metody wykładni prawa i rozumowań prawniczych w praktyce obrotu gospodarczego.
Prowadzący Prof. Tomasz Stawecki z UW

* Szkolenie menedżerskie "Praktyka zarządzania ochroną zdrowia na poziomie lokalnym" Uczelnia Łazarskiego w Warszawie.

* Kurs: Legislacja - na Uniwersytecie Otwartym UW.

* Szkolenie PARP: Negocjacje w Małych i Średnich Przedsiębiorstwach.

* Kurs: Mediator sądowy.

Edukacja

Logo
Aplikacja radcowska III r., studia podyplomowe
Okręgowa Izba Radców Prawnych w Warszawie
Logo
Prawo administracyjne, doktoranckie
Instytut Nauk Prawnych PAN
Logo
Prawo, magisterskie
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

Specjalizacje

Prawo
Prawnik
Sektor publiczny
Specjaliści/Urzędnicy

Organizacje

Polskie Towarzystwo Legislacji

Inne

Artykuły i teksty pt:


Komisje Rady - artykuł monograficzny w: Pismo Wspólnota nr1 /2016 r.

Komentarz do ustawy o petycjach, artykuł monograficzny. Wspólnota, nr 25/ 2016 r.

Rozdział 33. Rola rady w planowaniu przestrzennym gminy
Rozdział 3.8. Jak rada może skutecznie kontrolować organ wykonawczy
w: POZYCJA RADY W SYSTEMIE WŁADZY SAMORZĄDOWEJ. STAN OBECNY I POSTULATY. RAPORT red. Dorota Bąbiak-Kowalska
Wydawnictwo Municipium 2015 r.


Vademecum sekretarza gminy - Warszawa 2015, Wydawnictwo: Municipium S.A.
Współautorstwo, tekst: Zatrudnianie Sekretarza.
http://www.wspolnota.org.pl/sklep/gorne-drzewo/publikacje/vademecum-sekretarza-gminy.html


Prawa i obowiązki radnego - Poradnik na kadencje 2014 -2018 r. Wydawnictwo: Municipium S.A. 2014 r.
Współautorstwo, Rozdział II. Proces uchwałodawczy w Radzie gminy/powiatu.
Rozdział III. Prawa i obowiązki Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady gminy/powiatu
Rozdział X.7. Ponowne wykorzystanie informacji publicznej.


Najnowsze problemy związane z edukacją, Poradnik praktyków dla praktyków, Wydawnictwo Municipium S.A. Warszawa 2015 r. Rozdział 2. pkt 4. Prawo oświatowe a wpływ jst na zarządzenie oświatą.


Ogłaszanie aktów prawa miejscowego - wybrane zagadnienia
Opublikowany w czasopiśmie: SAMORZĄD TERYTORIALNY
Rocznik 2014, numer 3

Szczepaniak Sylwester Raport: Nowy system gospodarki odpadami w Polsce. Tomy 1 i 2. Wydawnictwo Municipium S.A. 2011 r.

Kwartalnik Prawa Publicznego nr 3/2012

- Problemy proceduralne udostępniania informacji publicznej z punktu widzenia samorządu terytorialnego


Miesięcznik "Pracownik Samorządowy" 2011 r.

- Upoważnienie pracownika do wydawania decyzji nr 5
- Łagodzenie wymagań kwalifikacyjnych dla pracowników nr 8
- Opiniowanie odwołania i powołania dyrektora instytucji kultury nr 11
- Formalne konsekwencje przeniesienia pracownika do innego pracodawcy nr 12

"Casus" Pismo naukowe Krajowej Reprezentacji Samorządowych Kolegów Odwoławczych:

- „Tendencje legislacyjne i ich wpływ na sposób funkcjonowania samorządowych kolegiów odwoławczych”, Nr 58, Zima 2011 r.


Miesięcznik "Prawo Europejskie w praktyce":

a) „Badanie rzeczywistych interesów stron postępowania administracyjnego jako realizacja prawa do dobrej administracji” nr 4 kwiecień 2010 r.

b) „Biuletyn Informacji Publicznej - przyszłość czy przeżytek”, nr 2, luty 2010 r.

c) „Wykonywanie zawodu doradcy podatkowego w ramach spółki cywilnej” numer: lipiec - sierpień 2009 r.


Referat: „Ustawa o dostępie do informacji publicznej – zasady, definicja i jej znacznie w praktyce” - konferencja pt: "Medycyna, farmacja, przejrzystość" 9 grudzień 2009 r.

Grupy

7 wszystkich wypowiedzi
1 plus
ADMINISTRACJA PUBLICZNA
ADMINISTRACJA PUBLICZNA
Administracja publiczna - sektor rządowy i samorząd. Grupa dla pracowników administracji publicznej i wszystkich zainteresowanych tą tematyką.
Angielski dla prawników
Angielski dla prawników
Do you speak Legal English? Przepływ informacji na temat kursów, zarówno tych w kraju jak i zagranicą, które mogą przyczynić sie do polepszenia naszych zdolności wysławiania się!!! A w końcu to w na
BAZA FIRM SZKOLENIOWYCH
BAZA FIRM SZKOLENIOWYCH
BAZA FIRM SZKOLENIOWYCH
Darmowe szkolenia
Darmowe szkolenia
Po prostu wymiana informacji na temat darmowych szkoleń..
doktoranci i doktorzy, doktorat
doktoranci i doktorzy, doktorat
Forum wymiany informacji dla doktorantów i doktorów. Wszystkie kierunki. doktoranci i doktorzy, prace doktorskie,habilitacja,przewód,metodologia badawcza, doktorat, nauka polska,
Giełda Pracy
Giełda Pracy
Grupa dla szukających pracy.
GL - Różne ogłoszenia
GL - Różne ogłoszenia
Ogłoszenia różne - propozycje współpracy biznesowej, informacje o konferencjach itd.
III sektor
III sektor
Trzeci sektor, czyli prywatne organizacje, działające społecznie (a nie dla zysku), czyli non-profit. Spotykamy się tutaj aby wymieniać doświadczenia i szukać partnerów do współpracy.
Kazusy Orzeczenia Komentarze
Kazusy Orzeczenia Komentarze
http://www.depozytariusz.pun.pl - forum dyskusyjne http://www.depozytariusz.pl
Konferencje i szkolenia
Konferencje i szkolenia
Dołącz do grupy osób które poszukują i korzystają z ciekawych szkoleń i konferencji. Wygraj bezpłatne zaproszenia na szkolenia i konferencje!
Mobbing
Mobbing
Grupa stanowi forum wymiany informacji, opinii i porad w zakresie mobbingu, dyskryminacji i molestowania.Grupa ma pomagać osobom mobbingowanym, a także wspomagać uczciwych pracodawców.
NGO'sy
NGO'sy
NGO'sy to grupa dla tych wszystkich którzy związani są z III sektorem czyli organizacjami pozarządowymi....