Szkolenie: Protokół dyplomatyczny i savoir-vivre w urzędzie, biznesie i życiu codziennym

Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób, które chcą poznać zasady savoir-vivru i protokołu dyplomatycznego niezbędne do poruszania się w świecie biznesu, instytucji państwowych i w życiu codziennym. W szczególności dedykujemy je kadrom kierowniczym urzędów i instytucji, władzom samorządowym, menedżerom, członkom zarządów i innym osobom reprezentującym firmy i instytucje.

Głównie korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
poznanie zasad:
- polskiego i międzynarodowego protokołu dyplomatycznego
- etykiety biznesowej i savoir-vivru w różnych sytuacjach, takich jak spotkania, delegacje, wyjazdy, przyjęcia itp.
- savoir-vivru obowiązujących w korespondencji, rozmowach telefonicznych
- odpowiedniego ubioru w zależności od okazji, w której występujemy

PEŁNY PROGRAM SZKOLENIA:

POJĘCIE DYPLOMACJI I PROTOKOŁU DYPLOMATYCZNEGO
pojecie, źródła i historia protokołu dyplomatycznego
organizacja protokołu dyplomatycznego
protokół dyplomatyczny w tradycji polskiej
polski protokół dyplomatyczny – tradycja i współczesność
protokół dyplomatyczny w stosunkach międzynarodowych


ETYKIETA I DOBRE OBYCZAJE
przestrzeganie zasad etycznych
zasada wzajemności, zasada uszanowania prywatności, zasada starszeństwa, zasada tolerancji, zasada dyskrecji, zasada punktualności, zasada zdrowego rozsądku
zasada pierwszeństwa – wprowadzenie


NAWIĄZYWANIE KONTAKTÓW
pozdrawianie
powitanie i pożegnania
uścisk dłoni, podawanie rąk, całowanie w rękę
przedstawianie się
tzw. powitania ‘dyplomatyczne’


USTALANIE PIERWSZEŃSTWA
precedencja państwowa, dyplomatyczna, biznesowa
prawa strona – lewa strona
na ulicy, w samochodzie, na maszcie
spotkania, konferencje, rozmowy, negocjacje
umowy - zasada alternatu
rozsadzanie gości przy stole – „zarządzanie pierwszeństwem”, „zarządzanie przestrzenią”
ćwiczenie praktyczne – przykładowe rozsadzenie gości przy stole oraz na koncercie


KORESPONDENCJA – CZY NA PEWNO WIEMY WSZYSTKO?
podstawowe zasady korespondencji
zasadnicze części listu oficjalnego, służbowego i prywatnego
faks i poczta elektroniczna
tytulatura a tytułomania


BILETY WIZYTOWE
rodzaje i funkcje
zasady używania wizytówek
korespondencja za pomocą wizytówek
wizytówki przy kwiatach i upominkach
jak powinna wyglądać moja wizytówka ?


SPOTKANIA I PRZYJĘCIA – ORGANIZACJA I UCZESTNICZENIE
formy przyjęć i ich miejsca
zaproszenia – redagowanie i odczytywanie
ćwiczenie praktyczne – zaprojektowanie zaproszenia
dobór gości
menu oraz dobór alkoholi i napoi
oprawa i obsługa
rola i obowiązki gospodarza i gościa
aperitif/posiłek/digestif – zachowanie
błędy w etykiecie i w języku stołu
dress code


OKAZJA A UBIÓR
ubiór stosowny
dobrze ubrany pan
dobrze ubrana pani
dobrze ubrani państwo
ubiór niestosowny – podstawowe uchybienia pań i panów


Obiad szkoleniowy - stół i nakrycia – instrukcja obsługi
WIZYTY I DELEGACJE – ORGANIZACJA I OBSŁUGA

ELEMENTY MIĘDZYNARODOWEGO SAVOIR – VIVRE
rodzaje i formy delegacji: państwowe, oficjalne i robocze, biznesowe
przygotowanie i realizacja programu: redakcja, podział obowiązków i koordynacja działań, zarządzanie czasem
„infrastruktura” – finanse, transport i zakwaterowanie, tłumacze
elementy zasadnicze: rozmowy i negocjacje, wizyty i spotkania, sporządzanie
podpisywanie umów, konferencje prasowe i wywiady, zwiedzanie firmy, przyjęcia
posiłki
elementy dodatkowe: program prywatny, kulturalno-rozrywkowy, współmałżonkowie
kwiaty i upominki: gadżety firmowe a prezenty „zobowiązujące”; kwiaty dla mężczyzn i dla kobiet
MEDIA – na co uważać w kontaktach z dziennikarzami?



CODZIENNY SAVOIR-VIVRE: telefon, e-mail
telefoniczny savoir-vivre
netykieta
sztuka aktywnego słuchania
mowa ciała
jak reagować na gafy ?


Sesja pytań – jakie gafy popełniamy najczęściej i jak ich uniknąć ?




Szkolenie poprowadzi ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w dyplomacji i obsłudze dyplomatycznej spotkań na szczeblu międzynarodowym. Przez wiele lat związana zawodowo z Ministerstwem Spraw Zagranicznych.


Więcej informacji oraz karta zgłoszenia dostępne są na stronie internetowej Gremium IDK: Szkolenie protokół dyplomatyczny i savoir-vivre

Zapraszamy!

Typ:
Spotkanie publiczne
Adres:
Warszawa, 29 Listopada 3b
Czas:
od 22 sierpnia 2013, 10:00 do 23 sierpnia 2013, 17:00
Kontakt
www.gremium.com.pl, e-mail: gremium@gremium.com.pl
Założyciel:
Janusz Leszczyński - Menedżer w Gremium IDK
Grupy:
Savoir-vivre, czyli sztuka życia
etykieta biznesowa
...więcej
Członków:
1
Tagi:
szkolenie, etykieta, savoir-vivre, dyplomatyczny, protokół, warsztaty

Wybierają się (1)

Menedżer w Gremium IDK

Nie ma jeszcze komentarzy na temat spotkania. Rozpocznij dyskusję!



Wyślij zaproszenie do