Roman Zawadza

Roman Zawadza

Właściciel, Freelancer, Broker informacji naukowej
Kraków, małopolskie

Umiejętności

Coaching Komunikatywność Komunikacja Marketingowa Strategia marketingowa Microsoft Office Komunikacja mobilna Project Management Szkolenie język angielski Obsługa klienta

Języki

angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Właściciel
Serwis "Informacja Naukowa" - Brokering informacji naukowej
Zarządzanie firmą

Stworzenie systemu : @EDU-RESEARCH-NET poprzez połączenie sztucznej inteligencji i sieci neuronowych - narzędzia do przeszukiwania sieci Internet (także tej ukrytej) wraz z bazami danych i bazami bibliograficznymi (płatnymi i bezpłatnymi) w Polsce i na świecie pod kątem informacji naukowej.

Narzędzie to pozwala stworzyć kwerendę bibliograficzną, którą później poprzez weryfikację co do zasobów można wykorzystać do wyszukania informacji (wraz z źródłami) umożliwiając "dojście" do wartościowych materiałów o jak największej relewancji słów kluczowych i fraz..

Etapy działania systemu:

1. Gromadzenie informacji – zespół czynności, stanowiących pierwszy etap procesu informacyjnego obejmujący: uzyska-nie informacji o dokumencie, jego nabycie I wprowadzenie do zbioru informacyjnego. Może dokonywać się formalnymi lub nieformalnymi kanałami przepływu informacji
2. Opracowanie informacji – zespół czynności, mających na celu przygotowanie zbioru informacyjnego do udostępniania. Obejmuje to akcesję, prowadzenie katalogów I kartotek, katalogowanie, klasyfikowanie, indeksowanie, analizowanie, techniczne przysposobienie zbiorów, sporządzanie opracowań dokumentacyjnych.
• Charakterystyka wyszukiwawcza dokumentu – odwzorowanie treści i cech formalnych w jakimś JIW
• Instrukcja wyszukiwawcza – treść zapytania informacyjnego przełożona na JIW
3. Wyszukiwanie informacji – wybieranie ze zbioru informacyjnego charakterystyk wyszukiwawczych tych dokumentów pierwotnych, które odpowiadają instrukcji wyszukiwawczej
• Kwerenda informacyjna – to pytanie w języku naturalnym skierowane do systemu informacyjnego w celu otrzymania potrzebnej informacji
4. Przekazywanie informacji – etap, w którym następuje dostarczenie informacji określonemu odbiorcy przy zastosowaniu dowolnego kanału przepływu informacji (droga, umożliwiająca przepływ informacji – np. Osoba obsługująca zbiór informacyjny)
5. Wdrażanie informacji – sprawdzenie, na ile otrzymana informacja nadaje się do realizacji własnych zadań użytkownika; zaspokajanie konkretnych potrzeb użytkownika (pertynencja)

Edukacja

Logo
Zarządzanie w biznesie, doktorat
University of Phoenix - Doctor of Business Administration

Zainteresowania

Komputery & Internet
E-biznes
Filozofia
Lingwistyka

WING TSUN KUNG-FU

Inne

- Gromadzenie materiałów niezbędnych do publikacji naukowych
- Przygotowywania spisów bibliograficznych;
- Pomocy w przygotowaniu fachowego planu / koncepcji / konspektu pracy;
- Sporządzania zestawień bibliograficznych dla studentów, jak i pracowników naukowych;
- Dostarczania kopii materiałów bibliotecznych niezbędnych przy pisaniu opracowań;

Olbrzymi obszar Internetu obejmujący wiele wartościowych materiałów (przydatnych podczas przygotowania specjalistycznych opracowań naukowych) - zawartych głownie w naukowych bazach danych, czasopismach i innych dokumentach elektronicznych jest niedostępny dla wszystkich zwykłych wyszukiwarek. Jest to tzw. głęboki, bądź ukryty internet.

Szacuje się, że jego zasoby 500-krotnie przewyższają objętością widoczny (tzn. indeksowany przez wyszukiwarki) obszar sieci – co powoduje że 99% cennych informacji nie będzie dostępna dla większości osób przeszukujących zasoby sieci. Te niewidoczne zasoby internetu są poddawane weryfikacji, kwalifikowane
i katalogowane przez naszych wyspecjalizowanych redaktorów.

Niektóre z nich obejmują wiele dziedzin wiedzy, tworząc tzw. meta-bazy, inne - specjalizowane (tzw. subject gateways - bramki tematyczne) katalogują zasoby z określonej dziedziny wiedzy.

Źródłami informacji (polskich jak i zagranicznych) są dla nas:

- archiwa,
- bazy danych,
- bibliografie,
- biblioteki,
- czasopisma branżowe,
- fora internetowe,
- grupy dyskusyjne,
- informatory,
- konferencje,
- literatura fachowa,
- ośrodki informacji,
- prasa, radio, telewizja,
- periodyki branżowo - naukowe
- sieć Internet (najbardziej ta „ukryta”),
- wywiady i konsultacje ze specjalistami..

Grupy

750 wszystkich wypowiedzi
180 plusów
AIP Kraków inkubatory.pl
AIP Kraków inkubatory.pl
Grupa osób przedsiębiorczych! Biznes, doświadczenie, kontakty.
Arena Biznesu
Arena Biznesu
Grupa dla młodych i starszych :-) przedsiębiorców, którzy chcą w innowacyjny sposób promować swoją firmę.
B2B POLSKA
B2B POLSKA
Business to Business Polska. Kontakty Biznesowe B2B. Liderzy i Eksperci. Wydarzenia branżowe rynku B2B. Marketing i Sprzedaż B2B. Lead B2B.
BADANIA RYNKU.
BADANIA RYNKU.
Co badać? Jak badać? Dlaczego badać? Wszystko co chcesz wiedzieć o badaniach, ale bałeś się zapytać :):)
Barter
Barter
Jedyną wadą w przypadku wymiany barterowej jest tzw. zgodność wzajemnych potrzeb, tzn. żeby mój towar był potrzebny Tobie, a Twój towar mnie
Bazy Danych B2B B2C
Bazy Danych B2B B2C
Bazy Danych B2B oraz B2C uwzględniające indywidualne zapotrzebowanie każdego Zainteresowanego
Bezpłatne porady prawne
Bezpłatne porady prawne
bezpłatne porady prawne udzielane przez prawników
Bezpłatne Porady Prawne Forum Prawne
Bezpłatne Porady Prawne Forum Prawne
Co w prawie piszczy. Bezpłatna i profesjonalna pomoc prawna
BIZNES KONTAKT
BIZNES KONTAKT
Grupa której celem jest nawiązanie partnerskich, biznesowych kontaktów w szerokim słowa tego znaczeniu od kultury, poprzez finanse, zarządzanie, poszukiwanie partnera, sponsoring. Możliwość wymiany k
Biznes polsko niemiecki
Biznes polsko niemiecki
Grupa poświęcona wyłącznie biznesowi polsko-niemieckiemu. Kontakty, firmy, współpraca, przedstawicielstwo, porady.
Biznes XXI wieku.
Biznes XXI wieku.
Szukasz nowych pomysłów na życie, zarabianie pieniędzy i rozwój, chciałbyś nawiązać ciekawe kontakty i osiągnąć swoje cele - to jest to grupa dla Ciebie.
Biznesowe Bazy danych - B2B
Biznesowe Bazy danych - B2B
Biznesowe bazy danych, brokerzy, call center, mailing, emailing, telemarketing, direct marketing, data mining.