Robert Tomaszewski

Robert Tomaszewski

Dyrektor Generalny Pionu SMB

Warszawa, mazowieckie

Podsumowanie

    • Zarządzanie firmą
    • Start-upy
    • Strategie wzrostu i rozwoju biznesu
    • Wdrażanie programów naprawczych i optymalizujących procesy biznesowe
    • Współpraca w środowisku międzynarodowym
    • Zarządzanie dystrybucją i marketingiem
    • Prowadzenie kampanii marketingowych
    • Zarządzanie projektami informatycznymi
    • Zarządzanie międzynarodowymi zespołami
    • Dystrybucja rozproszona
    • Współpraca z rozbudowanymi sieciami dystrybucji
    • Duże zespoły sprzedaży bezpośredniej

    • Rynek IT
    • Rynek telekomunikacyjny
    • SaaS
    • Cloud computing
    • Mobile software
    • Ecommerce
    Prezes Zarządu

    Max Elektronik SA

    od października 2011 (od 2 lat i 7 miesięcy)
    Odpowiadam za realizację celów w drugiej co do wielkości spółce z grupy Sygnity, specjalizującej się w dostarczaniu oprogramowania klasy ERP dla rynku SME oraz public.
    Dyrektor Generalny Pionu SMB

    Sygnity S.A.

    od grudnia 2010 (od 3 lat i 5 miesięcy)
    • Odpowiadam za rozwój i sprzedaż rozwiązań informatycznych ERP dla rynku małych i średnich przedsiębiorstw.
    • Od podstaw stworzyłem i wprowadziłem na rynek nową linię produktów służących do zarządzania przedsiębiorstwem pod marką Quatra.
    • W ramach pionu, którym zarządzam funkcjonują działy produkcji oprogramowania, sprzedaży pośredniej i bezpośredniej, wdrożeń oraz marketingu
    Prezes Zarządu

    Datev Symfonia Sp. z o.o.

    czerwiec 2008 - grudzień 2010 (przez 2 lata i 7 miesięcy)
    • Odpowiadałem za zarządzanie informatyczną spółką będącą liderem na rynku oprogramowania dla doradców podatkowych i biegłych rewidentów.
    • Poznałem standardy prowadzenia spółek informatycznych w innych krajach, szczególnie w Niemczech, Austrii, Włoszech, Czechach i na Słowacji.
    • Uruchomiłem produkcję oprogramowania w Polsce we współpracy z niemieckim właścicielem spółki Datev eG.
    • Z sukcesem przeprowadziłem restrukturyzację spółki zmieniając strukturę jej zasobów, rozszerzając grupy docelowe, intensyfikując działania na rynku oraz ograniczając koszty.
    • Uzdrowiłem sytuację finansową spółki i przygotowałem ją do ekspansji na nowe rynki.
    • W roku 2009 doprowadziłem do tego, że spółka osiągnęła wynik o 16% lepszy w stosunku do zaplanowanego budżetu.
    Dyrektor Sprezdaży

    Adecco Poland

    październik 2007 - czerwiec 2008 (przez 9 miesięcy)
    • Zarządzałem niemal 300 osobowym zespołem, w skład którego wchodziły działy: marketingu, sprzedaży, rekrutacji oraz head huntingu na stanowiska kierownicze i specjalistyczne.
    • Pracowałem w międzynarodowym środowisku i miałem okazję do wymiany doświadczeń z osobami z całej Europy.
    • Miałem okazję poznać standardy funkcjonowania jednej z największych firm na świecie.
    • Stworzyłem i wdrożyłem system motywacyjny dla zespołów sprzedażowego i rekrutacyjnego.
    • Przebudowałem z sukcesem najważniejszy dział spółki.
    Dyrektor Rynku Biznesowego i Produktu

    mPunkt Polska S.A.

    kwiecień 2005 - wrzesień 2007 (przez 2 lata i 6 miesięcy)
    • Zarządzałem pracą 150 osobowego zespołu, w skład którego wchodziły dział sprzedaży bezpośredniej, dział rozwoju produktu, dział telemarketingu oraz zespół sklepu internetowego.
    • Na bieżąco współpracowałem blisko z władzami Polkomtel S.A. oraz firmami takimi jak Nokia, Motorola, Samsung, Sony Ericsson, Tel Force One.
    • Całkowicie zmieniłem zasady funkcjonowania zespołu sprzedaży pośredniej, a w efekcie, w ciągu kilku miesięcy rozwinąłem go z 60 do 130 osób.
    • Stworzony i zarządzany przeze mnie zespół handlowy 2 lata z rzędu wypracował największą sprzedaż spośród wszystkich agentów Polkomtel S.A.
    • Osiągałem ponad 100% wzrosty sprzedaży (rok do roku).
    • Z sukcesem przeprowadziłem uruchomienie sklepu internetowego msklep.pl oraz działu telemarketingu świadczącego usługi dla Polkomtel S.A.
    • Zmieniłem zasady współpracy z dostawcami, przenosząc na nich ryzyko finansowe oraz znaczną część kosztów promocji ich produktów.
    Dyrektor Marketingu i Sprzedaży

    CEZEX Sp. z o.o.

    wrzesień 2002 - marzec 2005 (przez 2 lata i 7 miesięcy)
    • Współtworzyłem oraz wdrażałem strategię w firmie będącej największym dystrybutorem papieru w Polsce.
    • Zespół, za którego wyniki i efektywność odpowiadałem liczył 120 osób, w tym działy sprzedaży oraz marketingu i produktu.
    • Osiągałem kilkunastoprocentowe wzrosty marży w sytuacji, gdy cały rynek poligraficzny przechodził przez okres zastoju.
    • Wdrożyłem i z sukcesem rozwijałem sprzedaż kilkunastu nowych marek oraz doprowadziłem do współpracy z papiernią z Francji.
    • Byłem odpowiedzialny za wejście firmy na rynek niemiecki.
    • Wprowadziłem nową segmentację i kategoryzację rynku, dzięki czemu zespół handlowy zaczął efektywniej funkcjonować lepiej wykorzystując potencjał rynku.
    • Uruchomiłem ogólnokrajową akcję pod hasłem „Obsesja papieru”, która pozwalała wzmacniać wizerunek firmy w środowisku drukarni oraz agencji reklamowych.
    Dyrektor ds. Marketingu

    Business Power Systems Sp. z o.o.

    kwiecień 1997 - sierpień 2002 (przez 5 lat i 5 miesięcy)
    • Zarządzałem działem marketingu w spółce będącej liderem na rynku gwarantowanego zasilania.
    • Współtworzyłem i wdrażałem strategię rozwoju spółki.
    • Współpracowałem z międzynarodowymi korporacjami z Finlandii, USA, Wielkiej Brytanii, Francji.
    • Konsultowałem działania marketingowe prowadzone w ośmiu spółkach należących do grupy finansowej Artal Investments.
    • Jestem autorem i realizatorem kampanii promocyjnej, za którą firma BPS zdobyła „Złoty Procesor” za najlepszą kampanię promocyjną roku 2000.
    • Doprowadziłem do zdobycia w roku 2001 Godła Promocyjnego „Teraz Polska” przez firmę BPS.
    • W wyniku prowadzonych przeze mnie działań firma BPS została w roku 2002 wyróżniona Złotą Anteną miesięcznika Świat Telekomunikacji.
    • Opracowałem i przeprowadziłem kampanię promocyjną, w wyniku której w ciągu roku, przeświadczenie klientów, że BPS był liderem na rynku zasilania wzrosło z 20 do 60%.
    • Napisana przeze mnie praca MBA została oceniona na 5 (była najwyżej ocenioną pracą w grupie) i była wdrażana w strategii firmy BPS.

    Edukacja

    Zarządzanie Finansami w Przedsiębiorstwie, studia podyplomowe

    Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

    marzec 2007 - luty 2008 (przez 1 rok)
    Zarządzanie i Marketing, MBA

    Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University

    luty 1998 - luty 1999 (przez 1 rok i 1 miesiąc)

    Grupy

    Zobacz szczegóły »