Rafał Winnicki

Rafał Winnicki

PKO BP Departament Restrukturyzacji i Windykacji Klienta Korporacyjnego (DWK)

Warszawa, mazowieckie

Podsumowanie

    Od ponad 20 lat zajmuję się finansami i ekonomiką przedsiębiorstw, w szczególności specjalizuję się w analizach finansowych, opracowywaniu planów restrukturyzacyjnych, pozyskiwaniu kapitału, prognozowaniu gospodarczym, wycenach i zarządzaniu płynnością. Także do moich codziennych zadań należy analizowanie kosztów i praca z budżetami. W swojej pracy ściśle współpracuję z prawnikami i doradcami podatkowymi, szczególnie w zakresie analizy ryzyka zawieranych transakcji. Przez około dziesięć lat zajmowałem stanowiska kierownicze. Ostatnie 3 lata stricte specjalistyczne. Moim najcenniejszym zasobem jest umiejętność przewidywania działań biznesowych "drugiej strony". Kiedy pracuję dla banku - klientów banku, kiedy dla przedsiębiorstw - strategii banków i innych przedsiębiorstw.

    Doświadczenia zdobyte "po obu stronach barykady" są nieocenione. Niestety często nieuważane i nierozumiane przez służby HR, szukających bankowców tylko wśród bankowców, a finansistów korporacyjnych tylko w firmach ;) Moje wieloletnie doświadczenie wskazuje, że jest dokładnie na odwrót - najlepiej rozumiejącymi finanse pracownikami są ci pracujący w obu sektorach na przemian.

    Jestem otwarty na propozycje pracy jako dyrektor finansowy, dyrektor ds ekonomicznych, dyrektor ds finansowo administracyjnych, controller finansowy.
    Starszy specjalista w Departamencie Restrukturyzacji i Windykacji Klientów Korporacyjnych (DWK)

    PKO BP S.A.

    od czerwca 2011 (od 3 lat i 2 miesięcy)
    Analityk Kredytowy

    PKO BP S.A.

    wrzesień 2010 - maj 2011 (przez 9 miesięcy)
    Dyrektor Finansowy / Członek Zarządu

    OMF Sp. zo.o.

    czerwiec 2009 - sierpień 2010 (przez 1 rok i 3 miesiące)
    Interim - Doradztwo, jak i bezpośrednie kierowanie w zakresie finansów i organizacji przedsiębiorstw, zarządzanie w ramach outsourcingu finansami spółek klientów, tworzenie systemów controllingowych.
    Dyrektor Finansowy / Członek Zarządu

    AGMAR S.A.

    wrzesień 2006 - maj 2009 (przez 2 lata i 9 miesięcy)
    Dyrektor Zarządzający ORBIS New York

    PBP Orbis Sp. z o.o.

    marzec 2006 - sierpień 2006 (przez 6 miesięcy)
    Prace przygotowawcze do restrukturyzacji Spółki ORBISU w Nowym Jorku
    Dyrektor Finansowy / Członek Zarządu

    OMF Sp. z o.o.

    styczeń 2002 - wrzesień 2006 (przez 4 lata i 9 miesięcy)
    Pozyskiwania funduszy z Unii Europejskiej, a także doradztwo w zakresie finansów i organizacji przedsiębiorstw.
    Od 2006 - Zarządzanie w ramach outsourcingu finansami spółek klientów, tworzenie systemów controllingowych.
    Koordynator Wydawnictw / Dyrektor finansowy Wydawnictw

    Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe S.A.

    luty 1998 - marzec 2000 (przez 2 lata i 2 miesiące)
    Wszelkie działania zarządcze niezbędne do zorganizowania nowego projektu (wydawnictwa) w strukturach ZPR S.A.
    Opracowanie, wdrożenie i kontrola zasad obiegu dokumentów w pionie wydawnictw.
    Stworzenie systemu rachunkowości zarządczej pionu wydawnictw.
    Negocjacje umów handlowych
    Optymalizacja decyzji kosztowych, podatkowych i inwestycyjnych.
    Nadzór właścicielski nad wydawnictwami w innych podmiotach zależnych bądź stowarzyszonych z ZPR S.A.
    Negocjowanie, opracowywanie i kontrola wykonania budżetów.
    Zarządzanie płynnością - średnio i długookresowe
    Prokurent / nadzór właścicielski

    Wydawnictwo Jestem, Zdrowie Sp. z o.o.

    styczeń 1998 - luty 2000 (przez 2 lata i 2 miesiące)
    Opracowywanie strategii rozwoju.
    Zarządzanie finansami spółki.
    Nadzór nad księgowością
    Specjalista ds kredytów korporacyjnych

    LG Petro Bank S.A.

    luty 1997 - styczeń 1998 (przez 1 rok)
    Tworzenie alternatywnych prognoz finansowych dla prognoz opracowywanych przez dużych kredytobiorców.
    Optymalizacja wewnętrznych decyzji finansowych banku
    Główny specjalista ds finansów

    TCH HOLDING branża IT

    luty 1994 - marzec 1996 (przez 2 lata i 2 miesiące)
    Nadzór nad przekształceniami własnościowymi grupy
    Wycena wartości niematerialnych i prawnych przy przekształceniach własnościowych
    Opracowanie strategii finansowania przedsiębiorstwa
    Opracowanie prognoz finansowych dla dostawców kapitału
    Optymalizacja decyzji inwestycyjno-kosztowo-podatkowych
    Konsolidacja sprawozdań finansowych grupy
    Kontrola poprawności rozliczeń podatkowych
    Główny Księgowy

    „KARIMA” Sp. z o.o. j.v ; „AMIX-NOVA” Sp. z o.o. j.v.

    styczeń 1993 - luty 1994 (przez 1 rok i 2 miesiące)
    Prowadzenie Ksiąg Handlowych dwóch powiązanych kapitałowo Spółek

    Edukacja

    Ekonomika Produkcji, magisterskie

    Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

    październik 1990 - marzec 1996 (przez 5 lat i 6 miesięcy)

    Języki

    Angielski

    dobry

    Informacje dodatkowe

    Przebyte kursy

    Kursy związane z wykonywanym zawodem:
    "Zarządzanie czasem-poprawa efektywności pracy" - BRAINSTORM
    "Specjalista ds. podatków" Stowarzyszenie Księgowych w Polsce"
    „Standardy obsługi klienta” - Polsko Amerykańskie Centrum Zarządzania Sp. z o.o.
    „Negocjacje” - Kalkstein Corporate Training Sp. z o.o.
    „Zarządzanie czasem dla menedżerów” - Kalkstein Corporate Training Sp. z o.o.
    „Zarządzanie strategiczne” - Edukator Sp. z o.o.
    „Konsolidacja sprawozdań finansowych” - Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce.

    Prawo jazdy kat B

    Organizacje

    Członek – współzałożyciel koła naukowego TNOiK przy SGH

    Hobby

    Wędkarstwo, psychologia.

    Grupy

    Wszystkich wypowiedzi: 1142    (1511 plusów)

    Zobacz szczegóły »