Przemysław Bajgiert

offline

Przemysław Bajgiert

Kierownik Hali Produkcyjnej, Hutchinson Poland Sp. z o.o.

Wypowiedzi

  • Przemysław Bajgiert
    Wpis na mikroblogu DobraLogistyka.pl
    Dziękuję za zaproszenie. Pozdrawiam
  • Przemysław Bajgiert
    Wpis na grupie Lean Management w temacie skracanie czasów przestojów maszyn - pytania:)
    30.12.2011, 15:45

    Marcin Jurkiewicz:
    dziękuję za szybką odpowiedz:) niestety moim zadaniem jest monitoring całego procesu, na podstawie zebranych danych mam pozniej ustalić standardy. jesli chodzi o postoje planowane to mam na myśli głównie mycia i przezbrojenia.

    pozdrawiam

    Ok, czy praca każdej z 10 maszyn jest taka sama (ten sam proces?) a tym samym czy procedura przezbrojenia powinna być identyczna, czy też mówimy o różnych procesach?
    Jeśli taka sama to sprawa jest prostsza bo weźmiesz na warsztat 1 maszynę a potem kopia na pozostałe.
    Jeśli różne sugeruję pareto np. czasu trwania przezbrojenia, wybierz tę maszynę gdzie możesz wygrać najwięcej i od niej zaczynaj (warsztat SMED). Możesz atakować więcej jednocześnie o ile masz zasoby (instruktorów i czas na zatrzymanie linii aby zaangażować tylu operatorów, brygadzistów, kierowników .... ilu się da). Brak zasobów oznacza, że będziesz musiał podzielić projekt na mniejsze części rozłożone w czasie.

    Co do mycia sprzętu-> dobrze działający system 5S powinien zawierać "instrukcje sprzątania", jeśli wdrażaliście 5S to powinniście mieć, jeśli nie macie to stwórzcie, a jeśli nie macie jeszcze 5S to chyba od tego trzeba będzie zacząć (możecie robić równolegle).

    Pozdrawiam i życzę powodzenia



    Zgłoś | Cytuj

  • Przemysław Bajgiert
    Wpis na grupie Lean Management w temacie skracanie czasów przestojów maszyn - pytania:)
    29.12.2011, 16:55

    Witaj Marcinie,

    Jakie postoje planowane masz na myśli? (przerwy, operatywki, czasy przygotowawczo-zakończeniowe ?). Ciężko coś doradzić nie zobaczywszy wcześniej procesu ale z tego co napisałeś wynika, że być może nie trzeba prowadzić działań na wszystkich maszynach jednocześnie. Wybierz najbardziej reprezentatywny proces (np. taki, który ma najwięcej cech wspólnych) i popracuj nad nim - potem przenieś dobre praktyki na pozostałe, dostosowując je do specyfiki innych procesów (np. praca standaryzowana ale raczej nie do postojów planowanych, podaj przykłady a wtedy może łatwiej będzie coś podpowiedzieć).

    Pozdrawiam



    Zgłoś | Cytuj

  • Przemysław Bajgiert
    Wpis na grupie Język japoński w temacie pomoc w przetłumaczeniu kilku słów z PL na JAPONSKI
    27.11.2011, 17:32

    Przeczytawszy ten jakże ciekawy wątek dodam jedynie, że Pan który prosił o tłumaczenie nie zwracał się o pomoc, imiennie do Pana Rzepki. Zamiast robić pseudo śmieszne "żarciki" Pan R. mógł po prostu zignorować prośbę (skoro drażnią go takie historie). A co do "rozliczania" za tłumaczenie -> :) nie pierwszy raz na forum ludzie proszą o poradę (nie tylko w tematyce językowej), a odpowiadają tylko ci którzy chcą. Nie ma co przesadzać bo dojdzie do tego, że ktoś przeprowadzi staruszkę przez jezdnię i policzy sobie za to 5zł :)



    Zgłoś | Cytuj

  • Przemysław Bajgiert
    Wpis na grupie Lean Management w temacie Jak weryfikować czy wprowadzone usprawnienia są utrzymywane
    10.11.2011, 00:19

    kierownicy, liderzy, brygadziści ... ogólnie osoby odpowiedzialne za dozór nad pracownikami operacyjnymi -> trzeba będzie dużo z nimi popracować żeby zrozumieli, że od nich zależy czy ludzie będą przestrzegać reguł gry. Bez zaangażowania bezpośrednich przełożonych chyba raczej się nie uda. Ci z kolei muszą dostać wsparcie od swoich przełożonych, a ci od swoich itd. aż do samej góry. Reguły muszą być jasne (arkusze standardowych operacji, tabele łączenia standardowych operacji, stany wzorcowe itd.), konsekwencje wynikające z ich nieprzestrzegania też. Z ciekawych narzędzi do audytowania polecam "kamishibai" (częste, szybkie kontrole), regularne audyty i nagłaśnianie ich pozytywnych lub negatywnych wyników oraz wprowadzenie elementów zdrowej rywalizacji pomiędzy zespołami działami itd. (z naciskiem na zdrowej).



    Zgłoś | Cytuj

  • Przemysław Bajgiert
    Wpis na grupie Lean Management w temacie Podstawowe założenia projektu LEAN punktu widzenia...
    24.09.2011, 14:23

    Polecam postudiować metodologię QRQC (Quick Response Quality Control) - system do wymiany doświadczeń, wiedzy, sprawdzania standardów, upełnomocniania pracowników i praktycznego rozwiązywania problemów (z wykorzystaniem np. raportów A3). W literaturze można znaleźć więcej o kołach jakości (QC circles) - kwestia nazewnictwa - tutaj polecam Masaki Imai: Gemba Kaizen; Kaizen



    Zgłoś | Cytuj

Wyślij zaproszenie do