Marcin Nowak

Handel B2B

Wypowiedzi

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie Famur liczy na rynek rosyjski, chiński, indyjski i...
    5.02.2008, 17:06

    Famur zapowiada zwiększenie eksportu i wejście na nowe rynki

    ms, PAP
    2008-02-04,

    Wytwarzająca maszyny i urządzenia górnicze grupa Famur zakłada w tym roku zwiększenie eksportu do 55-60 proc. w strukturze przychodów, wobec ok. 40 proc. w 2007 r. Liczy m.in. na rynek rosyjski, chiński, indyjski i wietnamski.
    "Nasz eksport stale rośnie i liczymy, że w tym roku na pewno przekroczy 50 proc. całości przychodów. Sądzimy też, że dynamika wzrostu przychodów będzie wyższa od ubiegłorocznej, a w ślad za tym pójdzie rentowność, do której przywiązujemy wielką wagę" - powiedział w poniedziałek dziennikarzom prezes Famuru, Tomasz Jakubowski.

    Zapowiedział jednocześnie kontynuowanie polityki niewypłacania dywidendy tak długo, jak długo grupa będzie potrzebowała środków na rozwój i inwestycje. Przypomniał, że grupa zamierza inwestować m.in. w budowę nowych hal produkcyjnych i unowocześnienie procesu produkcyjnego.

    "Dywidendę rozumiemy jako brak pomysłów na rozwój. W tym roku nadal mamy pomysły, żeby w sposób przemyślany i efektywny inwestować pieniądze wewnątrz grupy" - powiedział Jakubowski, podkreślając, że pod względem dalszego rozwoju ten rok będzie dla grupy przełomowy, co jednak nie odbije się na rentowności.

    Według prezesa, po okresie budowy grupy i tworzenia wspólnej, systemowej oferty dla górnictwa, firma korzysta już ze związanego z tym efektu synergii. Przykładem może być zaprezentowany w poniedziałek dziennikarzom kompleks ścianowy, będący kompletną ofertą dla kopalń. Wart ok. 90 mln zł system składa się z obudowy zmechanizowanej, kombajnu górniczego i przenośnika oraz całej związanej z tym infrastruktury i aparatury sterowniczej.

    W poniedziałek kompleks ten, przeznaczony do pracy w jednej z rosyjskich kopalń, przeszedł tzw. test kompatybilności, co zakończyło etap jego produkcji. To drugi polski kompleks ścianowy przeznaczony na rynek światowy, który został wyprodukowany przez jeden holding.

    "Jesteśmy na finiszu realizacji kontraktu na dostarczenie kompleksu ścianowego na rynek rosyjski. Jest to zamówienie o znacznej wartości - jego wysokość przekroczyła wielkość eksportu grupy Famur do Rosji w całym 2006 roku" - podkreślił prezes.

    Obecnie grupa przygotowuje się do udziału w planowanych przetargach na dostawę kilku kompleksów ścianowych do kopalń indyjskich. Z zapowiedzi tamtejszych firm wynika, że w ciągu najbliższych czterech lat, tamtejszy rynek kupi 24 kompleksy ścianowe, co może być wielką szansą dla polskich firm. Grupa Famur jest w stanie wyprodukować 8-10 takich kompleksów rocznie. Światowe zapotrzebowanie, nie licząc Chin, to ok. 50 rocznie.

    Przedstawiciele Famuru przyznają jednak, że wciąż trudno jest im przebić się ze swoją kompleksową ofertą na krajowym rynku. Większość kopalń i spółek węglowych woli bowiem ogłaszać przetargi na poszczególne urządzenia, a nie całe kosztowne kompleksy. W ten sposób wyposażenie jednej ściany wydobywczej oznacza często nawet kilkadziesiąt przetargów. Famur liczy jednak, że także w polskim górnictwie rynek wymusi inne podejście do tego typu zamówień.

    Grupa Famur od początku tego roku koncentruje działania na rynkach zagranicznych. Podpisano m.in. wartą blisko 8 mln zł umowę z czeskim kontrahentem OKD, grupa zawarła też porozumienie ze swoim konkurentem - Kopexem w sprawie wspólnego pozyskiwania zamówień w Chinach. Według Jakubowskiego, gdyby była taka wola ze strony Kopexu, firmy mogłyby wspólnie, jako partnerzy, starać się o zakup państwowego jeszcze Remagu, wytwarzającego kombajny chodnikowe.

    Wśród innych perspektywicznych rynków przedstawiciele Famuru wymieniają Rosję, Wietnam (także w kopalniach odkrywkowych), Indonezję, Meksyk i Argentynę. Tradycyjnie też Famur współpracuje z górnictwem czeskim.

    Grupa jest jednym z największych w Polsce oraz liczącym się na świecie producentem maszyn i urządzeń dla górnictwa. Od 2006 r. jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W 12 spółkach grupy w Polsce, Niemczech i Rosji pracuje ok. 5 tys. osób.

    Swoje wyniki za ubiegły rok Famur opublikuje 25 lutego. Według prezesa, dla firmy o takiej specjalności jak Famur, efektywność należy mierzyć raczej długookresowo, w perspektywie np. 2 lat, a nie kolejnych kwartałów. Tyle bowiem trwa cykl kontraktowy, od negocjacji do realizacji zamówień.

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,4897523...

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie Mocne wzrosty cen akcji w Chinach
    5.02.2008, 16:31

    Mocne wzrosty cen akcji w Chinach

    PAP, pr /04.02.2008

    Chiński indeks benczmarkowy CSI 300 wzrósł na zamknięciu o rekordowe 8,3 proc. i wyniósł 4.950,12 pkt.
    W styczniu indeks ten spadł o 13 proc. Indeks CSI 300 powstaje na bazie notowań akcji trzystu najbardziej reprezentatywnych firm na giełdach w Szanghaju i Shenzhen.

    http://wiadomosci.onet.pl/1685429,10,1,1,,item.html

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Fundusze Azjatyckie w temacie Mocne wzrosty cen akcji w Chinach 04.02.2008
    5.02.2008, 16:31

    Mocne wzrosty cen akcji w Chinach

    PAP, pr /04.02.2008

    Chiński indeks benczmarkowy CSI 300 wzrósł na zamknięciu o rekordowe 8,3 proc. i wyniósł 4.950,12 pkt.
    W styczniu indeks ten spadł o 13 proc. Indeks CSI 300 powstaje na bazie notowań akcji trzystu najbardziej reprezentatywnych firm na giełdach w Szanghaju i Shenzhen.

    http://wiadomosci.onet.pl/1685429,10,1,1,,item.html

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie Nauka języków: rosyjskiego, arabskiego, tureckiego,...
    3.02.2008, 22:06

    Szkoła Stud-Tour powstała w połowie 2002 roku, wówczas była to pierwsza szkoła języka rosyjskiego w Warszawie. Założył ją Dariusz Bartosik - miłośnik rosyjskiej kultury. Mottem przewodnim naszej szkoły jest wypowiedź Alberta Einsteina: "Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek".
    Specjalizujemy się w nauce języków: rosyjskiego, arabskiego, tureckiego, chińskiego oraz polskiego dla cudzoziemców. Uczymy również innych języków państw Wschodnioeuropejskich i Bliskowschodnich.
    Ze względu na spore zainteresowanie nauką języka rosyjskiego nie tylko w kraju, ale również zagranicą, od 2003 roku zaczęliśmy nawiązywać współpracę z największymi uczelniami w Rosji. Podpisaliśmy umowy o współpracy z Moskiewskim Uniwersytetem Państwowym, z Instytutem im. Puszkina, Uniwersytetem w Sankt-Petersburgu, Uniwersytetem w Irkucku i in.
    W celu kompleksowej obsługi wyjazdów językowych w 2005 roku połączyliśmy szkołę z firmą turystyczną. Łączymy "przyjemne z pożytecznym", czyli naukę języka z turystyką. Świadczymy usługi w następującym zakresie: pośredniczymy w uzyskaniu wiz (voucherów, zaproszeń), sprzedajemy bilety lotnicze (na cały świat), kolejowe (polskie i rosyjskie) oraz autokarowe. Prowadzimy również biuro tłumaczeń.
    Od dwóch lat obsługujemy wyjazdy i szkolenia (w kraju i zagranicą) organizowane przez firmy. Współpracujemy z dużymi firmami takimi jak: Budimex S.A., McAfee, Narodowy Bank Polski, Krajowa Izba Gospodarcza, Honda, Subaru Motors, Procter & Gamble, Kuzaj sport, Ambasada Danii, Ambasada Kazachstanu i in.

    STUD-TOUR
    Szkoła Językowa
    ul. Belwederska 44
    00-594 Warszawa

    tel. (022) 498-51-01
    tel. (022) 374-11-46
    fax. (022) 407-89-40
    biuro@stud-tour.edu.pl


    http://www.szkola.stud-tour.edu.pl/

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie Tłumacz języka chińskiego Wrocław
    3.02.2008, 22:03

    Tłumaczenia pisemne i ustne podczas negocjacji, szkoleń, wyjazdów, Tłumaczenia pisemne w każdej dziedzinie i stron www.

    Li Chensheng
    Wrocław, Poland
    phone number: 0048501406568
    Email: lichensheng@poczta.onet.pl

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Nauka języka polskiego dla społeczności Chińskiej w Polsce.
    3.02.2008, 17:38

    Nauka języka polskiego dla społeczności Chińskiej w Polsce.

    Nauka języka polskiego dla społeczności Chińskiej i Wietnamskiej w Polsce.

    W Wólce Kosowskiej rozpoczyna działalność szkoła języka polskiego przeznaczona głównie dla licznej grupy Chińczyków i Wietnamczyków mieszkających na stałe w Polsce.

    Szkoła prowadzi także naukę biznesowego języka angielskiego.

    Organizatorem zajęć jest EurAsian Exchange Networks, firma mająca na celu wspieranie wymiany gospodarczej i kulturalnej, tworząca przyjazny klimat do pobudzenia i wzrostu wzajemnej współpracy pomiedzy firmami, organizacjami i społecznościami z Chin i Polski.

    Kontakt:

    Mr. Liu Ping ( chin., ang., pol. )
    EurAsian Exchange Networks
    pl@eurasian-x.net
    0048 603093958

    Paweł Bednorz ( ang., pol. )
    EurAsian Exchange Networks
    pb@eurasian-x.net

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie Obraz współczesnych Chin
    3.02.2008, 17:17

    Skylines of Modern Chinese Cities

    Do you know what modern cities in China look like?
    Before you answer, browse through the photos here.
    How many cities can you identify?

    http://www.chinapage.com/photo/whistler/skyline.html

    http://www.chinapage.com/main2.htmlMarcin Nowak edytował(a) ten post dnia 03.02.08 o godzinie 17:19

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie EurAsian Exchange Networks
    3.02.2008, 15:28

    Zapraszamy firmy zainteresowane współpracą z firmami azjatyckimi oferującymi swoje produkty i usługi w Polsce ( m.in. w Wólce Kosowskiej - GD Poland, w Nadarzynie - Maximus, na Sląsku i innych ). Ponadto zapraszamy do współpracy firmy i podmioty gospodarcze zainteresowane ofertą chińskich firm branży budowlanej w Polsce.

    Kontakt:

    Mr. Liu Ping ( chin., ang., pol. )
    EurAsian Exchange Networks
    pl@eurasian-x.net
    0048 603093958

    Paweł Bednorz ( ang., pol. )
    EurAsian Exchange Networks
    pb@eurasian-x.net

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie B2B Euro Asian Business Group w temacie EurAsian Exchange Networks
    3.02.2008, 15:20

    Zapraszamy firmy zainteresowane współpracą z firmami azjatyckimi oferującymi swoje produkty i usługi w Polsce ( m.in. w Wólce Kosowskiej - GD Poland, w Nadarzynie - Maximus, na Sląsku i innych ).

    Zapraszamy do współpracy firmy i podmioty gospodarcze zainteresowane ofertą chińskich firm branży budowlanej.

    Kontakt:

    Mr. Liu Ping ( chin., ang., pol. )
    EurAsian Exchange Networks
    pl@eurasian-x.net
    0048 603093958

    Paweł Bednorz ( ang., pol. )
    EurAsian Exchange Networks
    pb@eurasian-x.net

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie Targi Kantońskie Chinese Export Commodities Fair - wyjazd...
    3.02.2008, 13:24

    Centrum Informacji Gospodarczej zaprasza wszystkich przedsiębiorców do udziału w kolejnej projektowanej misji handlowej do Kantonu na największe i najważniejsze w Chinach targi wielobranżowe:



    Chinese Export Commodities Fair.





    Targi Kantońskie to jedyna tego rodzaju wystawa poparta wieloletnią tradycją o charakterze miedzynarodowym i wielobranżowym. To największe w Chinach spotkanie przedstawicieli chińskiego biznesu z producentami i handlowcami z całego świata. Organizowana jest już 103. edycja tych targów. Wystawa jest doskonałą okazją do nawiązania bezpośrednich kontaktów z producentami, jak też zapewnia ona bardzo dobre rozeznanie w branży.



    Targi Kantońskie odbywają się w dwóch terminach, z podziałem na branże, i trwają dwa tygodnie. Podczas ostatniej edycji na 580 metrach kw. prezentowano ponad 150 tys. artykułów. Na targach było obecnych ponad 200 krajów i regionów. Corocznie w imprezie uczesniczy ponad 200 tys. handlowców i gości z całego świata.





    Tematyka targów:

    Cześć I (15-20 kwietnia 2008)

    Artykuły przemysłowe (AGD, elektronika, komputery, oświetlenie, maszyny i urządzenia, narzędzia, małe pojazdy, mechanika precyzyjna, materiały budowlane, chemia, minerały, produkty metalurgiczne), tekstylia, artykuły spożywcze, produkty medyczne.

    Cześć II (25-30 kwietnia 2008)

    Dobra konsumpcyjne (kosmetyki i artykuły chemiczne, futra, skóry, produkty roslinne, meble, ceramika, wyposażenie domów, żywność, pasmanteria), upominki i opakowania, zabawki, wiklina, artykuły ogrodowe, sportowe, turystyczne, zaopatrzenie biur, zegarki, artykuły optyczne.



    Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc już dziś zapraszamy zainteresowane firmy i instytucje do zgłaszania udziału w tej edycji targów.



    - możliwość kredytowania wyjazdu!

    - 0% pierwszej wpłaty!



    Nasza oferta zawiera kompleksową organizację wyjazdu:

    o
    pośrednictwo wizowe
    o
    przelot samolotem
    o
    przejazdy na terenie odwiedzanego kraju
    o
    zakwaterowanie w hotelach
    o
    wyżywienie
    o
    pobyt na targach
    o
    obsługę miejscowego pilota-tłumacza dla grupy
    o
    program turystyczny



    Tego zaproszenia nie można przeoczyć.



    KONTAKT i SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE:



    Małgorzata Moch

    Tel/fax: + 48 22 875 97 41

    + 48 22 875 09 00

    E-mail: m.moch@cig-promocja.pl



    Organizator wyjazdu:

    Centrum Informacji Gospodarczej

    00-641 Warszawa, ul] Mokotowska 4/6

    E-mail: cig@cig-promocja.pl

    Tel. +48 22 875 09 00

    http://cig-promocja.pl

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie China International Furniture Fair 2008 - wyjazd z CIG
    3.02.2008, 13:24

    China International Furniture Fair 2008 - jedne z największych targów branży meblowej w Azji, przyciągające profesjonalistów z całego świata.



    W 2008 roku targi China International Furniture Fair odbędą się już po raz 21. To jedno z największych przedsięwzięć branży meblowej w Azji. Zapraszamy Państwa do udziału w targach w charakterze zwiedzającego.



    Ekspozycja tradycyjnie będzie miała miejsce w Pazhou Complex w Kantonie. Spotkają się tam producenci i projektanci mebli, architekci, handlowcy, dekoratorzy wnętrz, importerzy. Odbywające się tu imprezy mają charakter ściśle branżowy i zwykle otwarte są tylko dla handlowców. Organizatorem targów jest China Import & Export Fair.



    Impreza co roku gromadzi kilka tysięcy wystawców, przede wszystkim z Chin i innych regionów Azji, oraz kilkadziesiąt tysięcy zwiedzających z całego świata. W ubiegłorocznych targach na powierzchni 250.000 metrów kwadratowych wystąpiło ponad 1500 firm, wystawę odwiedziło ponad 99 tysięcy specjalistów.



    Targi China International Furniture Fair odbywają się w 2 dwóch różnych terminach: część 1. HOME FURNITURE od 18 do 21 marca, a część 2. OFFICE FURNITURE od 27 do 30 marca. W targach wezmą udział tysiące dostawców nie tylko z Chin, lecz również z innych krajów azjatyckich. Uczestnictwo w targach jest wyjątkową okazją, by bezpośrednio kontraktować produkty oraz zapoznać się z aktualnymi trendami w branży.



    Pierwsza część – HOME FURNITURE (meble pokojowe) będzie odbywała się wraz z Homedecor & Housewares China (wyposażenie i artykuły domowe), Outdoor & Leisure Guangzhou (wyposażenie ogrodowe i wypoczynkowe) w powiązaniu z Hometextile China (tekstylia domowe), CKFA & Interzum Guangzhou (meble kuchenne i wyposażenie), China Wordworking Machinery & Furniture Raw Materials maszyny do obróbki drewna oraz materiały i surowce do mebli).



    Druga część targów OFFICE FURNITURE przedstawia meble biurowe, hotelowe i restauracyjne, meble szkolne, ogrodowe, turystyczne, do pomieszczeń użyteczności publicznej oraz artykuły dekoracyjne.



    W 2008 roku organizator Targów China International Furniture Fair oddaje do dyspozycji wystawców ponad 450.000 metrów kwadratowych, powierzchnię dwukrotnie większą w stosunku do roku ubiegłego. Coraz więcej polskich firm zaczyna pokazywać tu swoje produkty.



    Chiny są największym partnerem handlowym Polski w Azji pod względem wartości wymiany handlowej ogółem oraz wielkości importu. W 2006 roku eksport do Chin wzrósł o 29 procent, osiągając 762 mln dolarów, a import o 39 procent, osiagając 7.647 mld dolarów. Natomiast wartość inwestycji chińskich w Polsce do końca 2006 roku wyniosła ok. 120 mln dolarów, a polskich inwestycji w Chinach 128 mln euro.



    Zapraszamy do udziału w targach! Zapewniamy obsługę polskojęzycznych rezydentów przez cały czas trwania targów. Poprzez nasze biura w Kantonie i Shenzhen obsługujemy firmy na dalszym etapie prowadzenia interesów z przedsiębiorcami chińskimi.



    Nasza oferta zawiera kompleksową organizację wyjazdu:

    o
    pośrednictwo wizowe
    o
    przelot samolotem
    o
    przejazdy na terenie odwiedzanego kraju
    o
    zakwaterowanie w hotelach
    o
    wyżywienie
    o
    pobyt na targach
    o
    obsługę miejscowego pilota-tłumacza dla grupy
    o
    program turystyczny







    KONTAKT i SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE:



    Małgorzata Moch

    Tel/fax: + 48 22 875 97 41

    + 48 22 875 09 00

    E-mail: m.moch@cig-promocja.pl



    Organizator wyjazdu:

    Centrum Informacji Gospodarczej

    00-641 Warszawa, ul] Mokotowska 4/6

    E-mail: cig@cig-promocja.pl

    Tel. +48 22 875 09 00

    http://cig-promocja.pl

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie Stałe przedstawicielstwo Centrum Informacji Gospodarczej...
    3.02.2008, 13:21

    Stałe przedstawicielstwo Centrum Informacji Gospodarczej w specjalnej strefie ekonomicznej w chińskim Shenzhen – najszybciej rozwijającym się regionie gospodarczym w Chinach.

    Pracownicy naszego przedstawicielstwa to Polacy biegle władający językiem chińskim, rozwijający robocze kontakty z lokalnymi przedsiebiorcami i organizacjami branżowymi.

    Shenzhen to aglomeracja miejska w południowo-wschodnich Chinach w prowincji Guangdong, bezpośrednio granicząca z Hongkongiem. W czasie, gdy Hongkong stanowił jeszcze kolonię angielską, Shenzhen było niewielką osadą rybacką, która istniała dzięki współpracy z Hongkongiem. W maju 1980 roku w Shenzhen utworzono pierwszą w Chinach specjalną strefę ekonomiczną, co przyniosło gwałtowny wzrost gospodarczy miasta i okolic (obecnie na poziomie 17% rocznie). Źródła demograficzne ONZ szacują wielkość aglomeracji Shenzhen na 10,7 mln mieszkańców (2006).

    http://www.cig-promocja.pl/?mode=6&id=14&lang=3

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie Rok Szczura 7 lutego 2008 - 25 stycznia 2009
    3.02.2008, 12:42

    Rok Ziemskiego Szczura
    7 lutego 2008 - 25 stycznia 2009

    Miłosława Krogulska, Izabela Podlaska

    Chiński kalendarz, powszechnie znany jako kalendarz Rolniczy
    lub kalendarz Hsia, jest fascynującym systemem zapisującym przebieg czasu.

    Informacje o czasie przedstawione są jako pięć podstawowych elementów - metalu, wody, drzewa, ognia i ziemi. Mówi się, że te właśnie elementy są podstawowymi składnikami wszystkiego we Wszechświecie.

    2008 rok nosi astralne wpływy Ziemskiego Szczura. Na Wschodzie zwany jest Rokiem Szczura w Spichlerzu. Oznacza to, że w tym roku będziemy bardziej zainteresowani pracą i bogaceniem się, niż rodzinnymi i osobistymi sprawami. Rok sprzyja sprawom kariery, a na świecie przemianom gospodarczym i poprawie koniunktury.

    Szczur, według chińskiej astrologii, należy do żywiołu wody. Według legendy Szczur znalazł się w chińskim zodiaku dzięki własnemu sprytowi.

    Legenda głosi, że kiedy Niebiański Cesarz ogłosił poszukiwania dwunastu zwierząt, które władałyby zodiakiem, Szczur dobrze wiedział, że nie ma większych szans w rywalizacji z potężniejszymi kandydatami. Zaproponował więc Bawołowi, że będzie wskazywał drogę, jeśli tylko Bawół podwiezie go kawałek. Łatwowierny Bawół zgodził się i razem pobiegli do Niebiańskiego Pałacu. Kiedy już byli przy bramie, Szczur zeskoczył z Bawoła i jako pierwszy wpadł przed oblicze Cesarza. Cesarz nie był zadowolony, że szkodnik znajdzie się w zodiaku, ale słowo się rzekło! W ten sposób sprytny Szczur włada pierwszym znakiem chińskiego zodiaku, a pracowity i zasłużony dla ludzi Bawół drugim. Dzięki podstępowi Szczura w zodiaku zabrakło miejsca dla Kota, który od tego czasu jeszcze bardziej znienawidził wszystkie szczury i goni je do dnia dzisiejszego.

    Legenda ta doskonale pokazuje, czego możemy się spodziewać w roku, któremu patronuje Szczur. Będziemy starali się wykorzystać wszystkie nadarzające się okazje, aby tylko poprawić swoją sytuację. Rok Szczura zwany jest rokiem zysków, ale też egoizmu i nie zwracania zbytniej uwagi na potrzeby innych.

    W roku Szczura myślimy o przyszłości. Jesteśmy gotowi do ponoszenia ryzyka i do odkrywania nowych idei. Wpływ żywiołu wody sprawi, że w tym roku będziemy skłonni nie do otwartych konfliktów i kłótni, a raczej do negocjowania ważnych dla nas spraw. Kierować będziemy się jednak nie uczuciami i emocjami, a logiką!

    Powiodą się w Roku Szczura te sprawy i przedsięwzięcia, które wymagają odważnych decyzji. Dotyczy to szczególnie spraw finansowych. Wpływ Szczura przyniesie wielu ludziom korzystne okazje, które uda się dostrzec.

    Ponieważ Rok Szczura dodatkowo nosi korzystne numerologiczne wpływy Liczby Osiem, a więc na Wschodzie uznawany jest za niezwykle korzystny dla gospodarki, pomnażania majątku i inwestowania. Za korzystny omen uważa się, że w Roku Wodnego Szczura odbędzie się Olimpiada w Pekinie, która stała się nie tyle sportowymi zmaganiami, co wydarzeniem gospodarczym.

    W Europie Rok Szczura sprzyja zakładaniu firm, inwestowaniu w biznes, a także zdobywaniu wykształcenia. Sprawy rodzinne niestety zejdą w tym roku na drugi plan, a chińscy astrologowie przestrzegają przed kłopotami, jakie wielu ludziom sprawiać mogą niegrzeczne dzieci.

    Horoskop ukazał się pierwotnie w dodatku na 2008 rok do tygodnika "Przyjaciółka".

    http://www.czary.pl/tao/horoskop_roczny_tao2008.php

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Indie w temacie Wejscie na rynek Indii dla dużych firm budowlanych
    3.02.2008, 12:05

    Wejscie na rynek Indii dla dużych firm budowlanych

    Autor: Stan Kulski http://www.goldenline.pl/forum/pomysly-na-business-mie...

    Ponizej jest streszczenie narady z Hindusami w dniu 2-go lutego, pod katem firm australijskich.

    Nic nie stoi na przeszkodzie, by temat został zaatakowany przez firmy polskie.

    Regarding the need for an Infrastructure Development Partner who is
    interested in working with an India based company. Indian Company,
    will take on Sea Port Development, Railway Metros and Air Ports.

    The Indian partner is well positioned to get large scale projects if they have a technical partner, who has experience in Operating the facility. Technical Partner will train Indian partner Personnel on the operation of the facility or bring in technical person from Technical Partner's homeland.

    All investment can be arranged by the Indian party. If the Technical Partner is interested, they can invest.
    There are several ports and railway metro projects[/b] coming up and would like to secure an understanding between the companies soon.

    Please let me know if you can help with this. India is not too keen on working with China and Malaysia on Infrastructure related project, so any reputable company from anywhere else in the world will work.

    Stan Kulski
    http://www.goldenline.pl/forum/pomysly-na-business-mie...

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie Obsługa prawna dla firmy z kapitałem zagranicznym

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie 37 milionów pecetów sprzedanych w Chinach
    31.01.2008, 14:15

    2007: 37 milionów pecetów sprzedanych w Chinach
    2008-01-27

    W roku 2006 i 2007 na chińskim rynku sprzedano odpowiednio 29,35 i 36,84 miliona komputerów.

    Do 2011 roku liczba ta ma wzrosnąć do 64,94 miliona przy średnim rocznym wzroście sprzedaży na poziomie 17,2 procenta - informuje serwis DigiTimes, powołując się na dane firmy badawczej IDC.

    Zdecydowanym liderem chińskiego rynku była w ubiegłym roku firma Lenovo, która uzyskała tam 28,8 procenta udziałów, wyraźnie wyprzedzając Hewlett-Packard (10,7 procenta udziałów w rynku).

    Z danych IDC wynika, że na całym świecie w minionym roku sprzedano 269 milionów pecetów - o 14,3 procenta więcej niż w roku 2006. Liderem światowego rynku był Hewlett-Packard (50,5 miliona sprzedanych urządzeń), wyprzedzając firmy: Dell (40 mln), Acer (24,6 mln) i Lenovo (20,2 mln).

    źródło: DigiTimes

    http://www.wirtualnemedia.pl/article/2207617_2007_37_m...

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie Baidu nadal dominuje w Chinach
    31.01.2008, 14:13

    Baidu nadal dominuje w Chinach
    2008-01-29


    W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku Baidu.com była zdecydowanym liderem na chińskim rynku wyszukiwarek internetowych.

    Baidu uzyskała w tym czasie 60,1 procenta udziałów w rynku - informuje serwis DigiTimes, powołując się na dane firmy badawczej Analysys International.

    Na drugim miejscu znalazło się Google (25,9 procenta udziałów w rynku), a na trzecim Yahoo China (9,6 procenta). Kolejne były lokalne wyszukiwarki: Zhongso (1,4 procenta),Sogou (1,2 procenta), Sina (0,5 procenta) i NetEase (0,5 procenta).

    W porównaniu z III kwartałem, Baidu straciło 0,4 procenta, a Yahoo China 0,8 procenta udziałów na chińskim rynku wyszukiwarek. Tymczasem Google zanotowało tutaj wzrost o 2,2 procenta.

    źródło: DigiTimes

    http://www.wirtualnemedia.pl/article/2210941_Baidu_nad...

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie Baidu i Alibaba wśród najpopularniejszych wyszukiwarek na...
    31.01.2008, 14:12

    Baidu i Alibaba wśród najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie
    2008-01-30

    Baidu.com i Alibaba.com - dwie chińskie wyszukiwarki internetowe - znalazły się w czołowej dziesiątce najpopularniejszych tego typu serwisów na świecie.

    W grudniu ubiegłego roku internauci z całego świata wykonali w wyszukiwarkach w sumie 66,2 miliarda wyszukiwań - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na dane firmy badawczej comScore.

    Zdecydowanym liderem jest tutaj Google, które w ubiegłym miesiącu zanotowało 62,4 procenta udziałów na światowym rynku wyszukiwarek, wyprzedzając Yahoo (12,8 procenta) i Baidu (5,2 procenta).

    Pierwszą dziesiątkę uzupełniły wyszukiwarki należące do: Microsoftu (2,9 procenta udziałów w rynku), NHN Corporation (2,4 procenta), eBay (2,2 procenta), Time Warner Network (1,6 procenta), Ask Network (1,1 procenta), Yandex (0,9 procenta) oraz Alibaba.com (0,8 procenta).

    źródło: Marketing Charts

    http://www.wirtualnemedia.pl/article/2212066_Baidu_i_A...

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Jack Ma w temacie Baidu i Alibaba wśród najpopularniejszych wyszukiwarek na...
    31.01.2008, 14:11

    Baidu i Alibaba wśród najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie
    2008-01-30

    Baidu.com i Alibaba.com - dwie chińskie wyszukiwarki internetowe - znalazły się w czołowej dziesiątce najpopularniejszych tego typu serwisów na świecie.

    W grudniu ubiegłego roku internauci z całego świata wykonali w wyszukiwarkach w sumie 66,2 miliarda wyszukiwań - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na dane firmy badawczej comScore.

    Zdecydowanym liderem jest tutaj Google, które w ubiegłym miesiącu zanotowało 62,4 procenta udziałów na światowym rynku wyszukiwarek, wyprzedzając Yahoo (12,8 procenta) i Baidu (5,2 procenta).

    Pierwszą dziesiątkę uzupełniły wyszukiwarki należące do: Microsoftu (2,9 procenta udziałów w rynku), NHN Corporation (2,4 procenta), eBay (2,2 procenta), Time Warner Network (1,6 procenta), Ask Network (1,1 procenta), Yandex (0,9 procenta) oraz Alibaba.com (0,8 procenta).

    źródło: Marketing Charts

    http://www.wirtualnemedia.pl/article/2212066_Baidu_i_A...

  • Marcin Nowak

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do