Marcin Pasternak

Marcin Pasternak

Finansista-najemnik ;-)

Kraków, małopolskie

Podsumowanie

  • Strategia biznesowa
  • Management Consulting
  • Negocjacje
  • New Business Development
  • Project Management
  • Planowanie strategiczne
  • Przywództwo w zespole
  • Zarządzanie zespołem
"Jestem najemnikiem - zawodowym menedżerem – i czuję się z tego powodu dumny. Nie należę do właścicieli, więc nie jestem niczyim panem i nie korzystam z żadnej władzy. Kieruję innymi dzięki sile przykładu i perswazji oraz swojej ciężkiej pracy – niektórzy nazywają to autorytetem. To pozwala skoncentrować się na wykonywaniu zadania i ośmiela ludzi, by uwolnić drzemiącą w nich energię. Pracownicy mają we mnie wsparcie, bo dążymy do wspólnego celu; bo wierzę, że ludzie robią tylko to, do czego są naprawdę przekonani. Dlatego trzeba umieć stworzyć warunki, w których współpracownicy dają z siebie naprawdę wszystko."

sir John Harvey-Jones
Prezes Zarządu

Intercard Sp. z o.o

od lutego 2012 (od 2 lat i 3 miesięcy)
Dyrektor Finansowy

Carint Sp. z o.o.

od października 2008 (od 5 lat i 7 miesięcy)
Konsultant ds. finansów korporacyjnych

Breeze Project

od lipca 2008 (od 5 lat i 10 miesięcy)
Współpraca projektowa:
- M&A - wyceny, Due Dilligence
- Reorganizacja struktury grup kapitałowych
- Spółki off-shore
- Zarządzanie spółkami kosztowymi i celowymi
- Organizacja controlingu i rachunkowości zarządczej
Prezes Zarządu

Carint Scanmed Sp. z o.o.

lipiec 2011 - luty 2012 (przez 8 miesięcy)
Prezes Zarządu

Brightlog Sp. z o.o.

kwiecień 2010 - lipiec 2013 (przez 3 lata i 4 miesiące)
Dyrektor Finansowy

G.V.M. Carint Sp. z o.o.

październik 2008 - luty 2012 (przez 3 lata i 5 miesięcy)
- Stworzenie planu finansowego na lata 2009 – 2013
- Budowa strategii finansowania inwestycji i współpracy z instytucjami finansowymi na lata 2009 - 2013
- Organizacja obszaru księgowości (w tym polityka rachunkowości), finansów i controlingu podmiotów oraz wewnętrznego obiegu dokumentów
- Projekt i wdrożenie wewnętrznego systemu raportowania biznesowego i finansowego
- Obsługa finansowa projektów inwestycyjnych (budżety 5’’-60’’PLN)
- Projekt i wdrożenie koncepcji przekształceń kapitałowych
Dyrektor Finansowy, Wiceprezes Zarządu

Uzinele Sodice Govora - Ciech Chemical Group S.A.

luty 2007 - czerwiec 2008 (przez 1 rok i 5 miesięcy)
- Stworzenie biznesplanu przedsięwzięcia oraz planów finansowych i inwestycyjnych na lata 2007-2012
- Reorganizacja i zarządzanie działami: finansowo-księgowym, controlingu oraz IT, w tym wdrożenie procedur zarządzania i kontroli przedsiębiorstwa, regulacji Grupy Chemicznej Ciech i standardów MSR i MSSF
- Odpowiedzialność za wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania przedsiębiorstwem Oracle
- Restrukturyzacja zadłużenia zakładu
- Restrukturyzacja kapitałowa spółki
- Wdrożenie systemu zarządzania ryzykami biznesowymi
- Wdrożenie strategii zarządzania nieruchomościami spółki
- Współpraca z Biurem Integracji
Dyrektor Finansowy, Członek Zarządu

LCS Logistics S.A.

lipiec 2005 - styczeń 2007 (przez 1 rok i 7 miesięcy)
- Budowa strategii finansowania rozwoju firmy na lata 2005-2008
- Projekt modułu księgowości i finansów oraz wdrożenie oprogramowania klasy ERP, opartego na Microsoft Dynamics Axapta (dawniej: Microsoft Business Solution Axapta)
- Nadzór nad projektem połączenia spółek Castor System Sp. z o.o., Loginet Sp. z o.o. i LCS Logistics Sp. z o.o.
- Nadzór nad projektem przekształcenia w spółkę akcyjną
- Kształtowanie relacji z instytucjami (administracja, instytucje doradcze)
Specjalista ds. finansów

LCS Logistics Sp. z o.o.

listopad 2003 - czerwiec 2005 (przez 1 rok i 8 miesięcy)
- Budowa systemu kontroli bieżącej płynności przedsiębiorstwa
- Budowa systemu windykacji – obniżenie wskaźnika należności trudnych
- Opracowanie i wdrożenie zasad budżetowania i controllingu oraz sprawozdawczości zarządczej przedsiębiorstwa
- Kształtowanie relacji z instytucjami finansowymi i firmą księgową
Starszy Specjalista ds. Gospodarki Pieniężnej/ Treasury Corporate Dealer

Raiffeisen Bank Polska S.A.

wrzesień 2001 - listopad 2003 (przez 2 lata i 3 miesiące)
Oddział Radom
- Doradztwo walutowe i inwestycyjne
- Budowanie strategii zabezpieczenia pozycji walutowych przedsiębiorstw – transakcje forward, opcje walutowe
- Negocjacje i zawieranie transakcji walutowych i depozytowych

Edukacja

Zarządzanie Finansami, MBA

Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University w Nowym Saczu

od marzec 2010 (od 4 lat i 2 miesięcy)
Zarządzanie i marketing; Specjalność: zarządzanie finansami, magisterskie

Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University w Nowym Saczu

październik 2001 - styczeń 2006 (przez 4 lata i 4 miesiące)
Zarządzanie finansami i Handel zagraniczny, licencjackie

Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu

październik 1998 - czerwiec 2001 (przez 2 lata i 9 miesięcy)

Specjalizacje

Finanse/Ekonomia » Zarządzanie finansami

Języki

Polski

ojczysty

Angielski

biegły

Niemiecki

dobry

Rumuński

podstawowy

Informacje dodatkowe

Przebyte kursy

2009/2010 - Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej - Warsztaty Ernst&Young Academy of Business
2006 - 'Przyjaciele Sukcesu' - Laureat 3 miejsca w konkursie, organizowanym przez Microsoft Polska, WSB-NLU w Nowym Sączu oraz PKPP Lewiatan;
2005, 2006 - cykl szkoleń organizowanych przez krakowskie 'Nowe Motywacje' - Sztuka negocjacji, Budowanie zespołu, Zarządzanie projektami, Planowanie sprzedaży, Techniki sprzedaży;
2003 - 'Eskadra', Warszawa - Profesjonalne techniki sprzedaży osobistej
2002 - 'Integracja', Gorzów Wielkopolski - Opcje walutowe w praktyce bankowej

Organizacje

Stowarzyszenie Dyrektorów Finansowych 'FINEXA'
ZHP - nadal; instruktor w stopniu podharcmistrza

Hobby

Kabriolety, turystyka piesza, squash, żeglarstwo, pierwsza pomoc

Grupy