Marcin Nowak

offline

Marcin Nowak

Rynki zagraniczne

Wypowiedzi

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Targi w temacie Chińskie Targi LifeStyle Expo 2009 w Warszawie już za...
    21.08.2009, 10:59

    Już za miesiąc rozpoczynają się w Warszawie Chińskie Targi LifeStyle Expo 2009.

    Informacje o targach

    Lokalizacja: Warszawskie Centrum EXPO XXI
    ul. Prądzyńskiego 12/14, 01-222 Warszawa, Polska

    Godziny zwiedzania: 21 - 22 września 2009 (10:00-17:30) – tylko dla przedsiębiorców
    23 września 2009 (10:00-15:00) - dla przedsiębiorców i publiczności

    Wstęp: Wstęp bezpłatny. Wstęp tylko dla osób powyżej 18 roku życia.

    Organizatorzy: Rada Rozwoju Handlu Hongkongu (HKTDC)
    Wydział Handlu Zagranicznego i Współpracy Gospodarczej Prowincji Kanton (GD-OFTEC)

    Kategorie prezentowanych produktów:

    1. Elektronika, urządzenia elektryczne oraz akcesoria komputerowe i telefoniczne
    2. Artykuły reklamowe i upominki
    3. Artykuły i sprzęt gospodarstwa domowego, artykuły wyposażenia i dekoracji domu
    Wystawcy:

    180 wystawców, w tym 120 firm hongkońskich i 60 chińskich oraz firm handlowych reprezentujących wymienione branże i zainteresowanych nawiązaniem kontaktów handlowych z partnerami z Europy Środkowo Wschodniej.
    Impreza skierowana do: Importerów, hurtowników, dystrybutorów, detalistów, sklepów internetowych i wysyłkowych, agencji reklamowych, sieci handlowych oraz domów towarowych z Europy Środkowo Wschodniej.

    Kontakt: lifestyleexpowarsaw@htkdc.org

    Więcej informacji: http://Aladyns.com/index.php?cms=221&l=pl

    PORADNIK DLA POLSKICH PRZEDSIĘBIORCÓW
    JAK ROZPOCZĄĆ BIZNES Z HONGKONGIEM I CHINAMI

    http://info.hktdc.com/lifestyleexpowarsaw/20090722.pdf



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Hong Kong w temacie Już za miesiąc rozpoczynają się w Warszawie Chińskie...
    21.08.2009, 10:56

    Już za miesiąc rozpoczynają się w Warszawie Chińskie Targi LifeStyle Expo 2009.

    Informacje o targach

    Lokalizacja: Warszawskie Centrum EXPO XXI
    ul. Prądzyńskiego 12/14, 01-222 Warszawa, Polska

    Godziny zwiedzania: 21 - 22 września 2009 (10:00-17:30) – tylko dla przedsiębiorców
    23 września 2009 (10:00-15:00) - dla przedsiębiorców i publiczności

    Wstęp: Wstęp bezpłatny. Wstęp tylko dla osób powyżej 18 roku życia.

    Organizatorzy: Rada Rozwoju Handlu Hongkongu (HKTDC)
    Wydział Handlu Zagranicznego i Współpracy Gospodarczej Prowincji Kanton (GD-OFTEC)

    Kategorie prezentowanych produktów:

    1. Elektronika, urządzenia elektryczne oraz akcesoria komputerowe i telefoniczne
    2. Artykuły reklamowe i upominki
    3. Artykuły i sprzęt gospodarstwa domowego, artykuły wyposażenia i dekoracji domu
    Wystawcy:

    180 wystawców, w tym 120 firm hongkońskich i 60 chińskich oraz firm handlowych reprezentujących wymienione branże i zainteresowanych nawiązaniem kontaktów handlowych z partnerami z Europy Środkowo Wschodniej.
    Impreza skierowana do: Importerów, hurtowników, dystrybutorów, detalistów, sklepów internetowych i wysyłkowych, agencji reklamowych, sieci handlowych oraz domów towarowych z Europy Środkowo Wschodniej.

    Kontakt: lifestyleexpowarsaw@htkdc.org

    Więcej informacji: http://Aladyns.com/index.php?cms=221&l=pl

    PORADNIK DLA POLSKICH PRZEDSIĘBIORCÓW
    JAK ROZPOCZĄĆ BIZNES Z HONGKONGIEM I CHINAMI

    http://info.hktdc.com/lifestyleexpowarsaw/20090722.pdfMarcin Nowak edytował(a) ten post dnia 21.08.09 o godzinie 10:57



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie Już za miesiąc rozpoczynają się w Warszawie Chińskie...
    21.08.2009, 10:56

    Już za miesiąc rozpoczynają się w Warszawie Chińskie Targi LifeStyle Expo 2009.

    Informacje o targach

    Lokalizacja: Warszawskie Centrum EXPO XXI
    ul. Prądzyńskiego 12/14, 01-222 Warszawa, Polska

    Godziny zwiedzania: 21 - 22 września 2009 (10:00-17:30) – tylko dla przedsiębiorców
    23 września 2009 (10:00-15:00) - dla przedsiębiorców i publiczności

    Wstęp: Wstęp bezpłatny. Wstęp tylko dla osób powyżej 18 roku życia.

    Organizatorzy: Rada Rozwoju Handlu Hongkongu (HKTDC)
    Wydział Handlu Zagranicznego i Współpracy Gospodarczej Prowincji Kanton (GD-OFTEC)

    Kategorie prezentowanych produktów:

    1. Elektronika, urządzenia elektryczne oraz akcesoria komputerowe i telefoniczne
    2. Artykuły reklamowe i upominki
    3. Artykuły i sprzęt gospodarstwa domowego, artykuły wyposażenia i dekoracji domu
    Wystawcy:

    180 wystawców, w tym 120 firm hongkońskich i 60 chińskich oraz firm handlowych reprezentujących wymienione branże i zainteresowanych nawiązaniem kontaktów handlowych z partnerami z Europy Środkowo Wschodniej.
    Impreza skierowana do: Importerów, hurtowników, dystrybutorów, detalistów, sklepów internetowych i wysyłkowych, agencji reklamowych, sieci handlowych oraz domów towarowych z Europy Środkowo Wschodniej.

    Kontakt: lifestyleexpowarsaw@htkdc.org

    Więcej informacji: http://Aladyns.com/index.php?cms=221&l=pl

    PORADNIK DLA POLSKICH PRZEDSIĘBIORCÓW
    JAK ROZPOCZĄĆ BIZNES Z HONGKONGIEM I CHINAMI

    http://info.hktdc.com/lifestyleexpowarsaw/20090722.pdfMarcin Nowak edytował(a) ten post dnia 21.08.09 o godzinie 10:57



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Już za miesiąc rozpoczynają się w Warszawie Chińskie...
    21.08.2009, 10:54

    Już za miesiąc rozpoczynają się w Warszawie Chińskie Targi LifeStyle Expo 2009.

    Informacje o targach

    Lokalizacja: Warszawskie Centrum EXPO XXI
    ul. Prądzyńskiego 12/14, 01-222 Warszawa, Polska

    Godziny zwiedzania: 21 - 22 września 2009 (10:00-17:30) – tylko dla przedsiębiorców
    23 września 2009 (10:00-15:00) - dla przedsiębiorców i publiczności

    Wstęp: Wstęp bezpłatny. Wstęp tylko dla osób powyżej 18 roku życia.

    Organizatorzy: Rada Rozwoju Handlu Hongkongu (HKTDC)
    Wydział Handlu Zagranicznego i Współpracy Gospodarczej Prowincji Kanton (GD-OFTEC)

    Kategorie prezentowanych produktów:

    1. Elektronika, urządzenia elektryczne oraz akcesoria komputerowe i telefoniczne
    2. Artykuły reklamowe i upominki
    3. Artykuły i sprzęt gospodarstwa domowego, artykuły wyposażenia i dekoracji domu
    Wystawcy:

    180 wystawców, w tym 120 firm hongkońskich i 60 chińskich oraz firm handlowych reprezentujących wymienione branże i zainteresowanych nawiązaniem kontaktów handlowych z partnerami z Europy Środkowo Wschodniej.
    Impreza skierowana do: Importerów, hurtowników, dystrybutorów, detalistów, sklepów internetowych i wysyłkowych, agencji reklamowych, sieci handlowych oraz domów towarowych z Europy Środkowo Wschodniej.

    Kontakt: lifestyleexpowarsaw@htkdc.org

    Więcej informacji: http://Aladyns.com/index.php?cms=221&l=pl

    PORADNIK DLA POLSKICH PRZEDSIĘBIORCÓW
    JAK ROZPOCZĄĆ BIZNES Z HONGKONGIEM I CHINAMI

    http://info.hktdc.com/lifestyleexpowarsaw/20090722.pdf



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie PORADNIK DLA POLSKICH PRZEDSIĘBIORCÓW JAK ROZPOCZĄĆ...
    21.08.2009, 10:54

    PORADNIK DLA POLSKICH PRZEDSIĘBIORCÓW
    JAK ROZPOCZĄĆ BIZNES Z HONGKONGIEM I CHINAMI

    http://info.hktdc.com/lifestyleexpowarsaw/20090722.pdf

    Już za miesiąc rozpoczynają się w Warszawie Chińskie Targi LifeStyle Expo.

    Informacje o targach

    Lokalizacja: Warszawskie Centrum EXPO XXI
    ul. Prądzyńskiego 12/14, 01-222 Warszawa, Polska

    Godziny zwiedzania: 21 - 22 września 2009 (10:00-17:30) – tylko dla przedsiębiorców
    23 września 2009 (10:00-15:00) - dla przedsiębiorców i publiczności

    Wstęp: Wstęp bezpłatny. Wstęp tylko dla osób powyżej 18 roku życia.

    Organizatorzy: Rada Rozwoju Handlu Hongkongu (HKTDC)
    Wydział Handlu Zagranicznego i Współpracy Gospodarczej Prowincji Kanton (GD-OFTEC)
    Kategorie prezentowanych produktów:
    1. Elektronika, urządzenia elektryczne oraz akcesoria komputerowe i telefoniczne
    2. Artykuły reklamowe i upominki
    3. Artykuły i sprzęt gospodarstwa domowego, artykuły wyposażenia i dekoracji domu
    Wystawcy:
    180 wystawców, w tym 120 firm hongkońskich i 60 chińskich oraz firm handlowych reprezentujących wymienione branże i zainteresowanych nawiązaniem kontaktów handlowych z partnerami z Europy Środkowo Wschodniej.
    Impreza skierowana do: Importerów, hurtowników, dystrybutorów, detalistów, sklepów internetowych i wysyłkowych, agencji reklamowych, sieci handlowych oraz domów towarowych z Europy Środkowo Wschodniej.

    Kontakt: lifestyleexpowarsaw@htkdc.org

    Więcej informacji: http://Aladyns.com/index.php?cms=221&l=pl



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Korea Południowa w temacie Misje biznesowe do Japonii i Korei Południowej
    21.08.2009, 10:47

    Misje biznesowe do Japonii i Korei Południowej

    Trwa nabór przedsiębiorstw zainteresowanych udziałem w misjach biznesowych do Japonii i Korei Południowej.do kolejnej edycji Programu EU-Gateway. Program EU-Gateway został zainicjowany i jest finansowany przez Komisję Europejską, a jego celem jest wsparcie przedsiębiorców z Unii Europejskiej, w tym z Polski, w promocji i dostępie do rynku japońskiego i południowokoreańskiego.

    Komisja Europejska oferuje firmom, które wezmą udział w Programie EU-Gateway, wsparcie merytoryczne oraz finansowe ze środków przyznanych na ten cel przez Unię Europejską. W trakcie tygodniowych misji biznesowych polskie firmy zakwalifikowane do programu EU-Gateway uzyskają możliwość zaprezentowania swojej oferty oraz rozwiązań technologicznych podczas spotkań z potencjalnymi partnerami w Japonii i Korei Południowej.

    Ponadto uczestnicy misji biznesowych wezmą udział w jednodniowym szkoleniu poprzedzającym wyjazd do Japonii/Korei Południowej, otrzymają dofinansowanie kosztów związanych z pobytem w Tokio i/lub Seulu oraz dofinansowanie kosztów usług dodatkowych (m.in. kosztów tłumacza, specjalistycznych porad prawnych w zakresie rynków wschodnioazjatyckich).

    Szczegółowe informacje na temat Programu EU-Gateway, jak również formularz aplikacyjny do uczestnictwa w projekcie dostępne są na oficjalnej stronie internetowej Programu EU-Gateway: http://eu-gateway.eu

    W chwili obecnej przyjmowane są aplikacje od firm z następujących sektorów:

    Misje biznesowe do Japonii:

    • Sektor projektowanie mody (Fashion Design).
    Okres trwania misji biznesowej: 15 - 19 marca 2010 r.
    Ostateczny termin zgłaszania aplikacji upływa 16 października 2009 r.

    • Sektor technologie energetyczne i ochrona środowiska (Environment and Energy related Technologies).
    Okres trwania misji biznesowej: 1 - 5 lutego 2010 r.
    Ostateczny termin zgłaszania aplikacji upływa 2 października 2009 r.

    Więcej:

    http://www.kig.pl/index.php/misje-biznesowe-do-japonii...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Japonia w temacie Misje biznesowe do Japonii i Korei Południowej
    21.08.2009, 10:47

    Misje biznesowe do Japonii i Korei Południowej

    Trwa nabór przedsiębiorstw zainteresowanych udziałem w misjach biznesowych do Japonii i Korei Południowej.do kolejnej edycji Programu EU-Gateway. Program EU-Gateway został zainicjowany i jest finansowany przez Komisję Europejską, a jego celem jest wsparcie przedsiębiorców z Unii Europejskiej, w tym z Polski, w promocji i dostępie do rynku japońskiego i południowokoreańskiego.

    Komisja Europejska oferuje firmom, które wezmą udział w Programie EU-Gateway, wsparcie merytoryczne oraz finansowe ze środków przyznanych na ten cel przez Unię Europejską. W trakcie tygodniowych misji biznesowych polskie firmy zakwalifikowane do programu EU-Gateway uzyskają możliwość zaprezentowania swojej oferty oraz rozwiązań technologicznych podczas spotkań z potencjalnymi partnerami w Japonii i Korei Południowej.

    Ponadto uczestnicy misji biznesowych wezmą udział w jednodniowym szkoleniu poprzedzającym wyjazd do Japonii/Korei Południowej, otrzymają dofinansowanie kosztów związanych z pobytem w Tokio i/lub Seulu oraz dofinansowanie kosztów usług dodatkowych (m.in. kosztów tłumacza, specjalistycznych porad prawnych w zakresie rynków wschodnioazjatyckich).

    Szczegółowe informacje na temat Programu EU-Gateway, jak również formularz aplikacyjny do uczestnictwa w projekcie dostępne są na oficjalnej stronie internetowej Programu EU-Gateway: http://eu-gateway.eu

    W chwili obecnej przyjmowane są aplikacje od firm z następujących sektorów:

    Misje biznesowe do Japonii:

    • Sektor projektowanie mody (Fashion Design).
    Okres trwania misji biznesowej: 15 - 19 marca 2010 r.
    Ostateczny termin zgłaszania aplikacji upływa 16 października 2009 r.

    • Sektor technologie energetyczne i ochrona środowiska (Environment and Energy related Technologies).
    Okres trwania misji biznesowej: 1 - 5 lutego 2010 r.
    Ostateczny termin zgłaszania aplikacji upływa 2 października 2009 r.

    Więcej:

    http://www.kig.pl/index.php/misje-biznesowe-do-japonii...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja w temacie Misje biznesowe do Japonii i Korei Południowej
    21.08.2009, 10:45

    Misje biznesowe do Japonii i Korei Południowej

    Trwa nabór przedsiębiorstw zainteresowanych udziałem w misjach biznesowych do Japonii i Korei Południowej.do kolejnej edycji Programu EU-Gateway. Program EU-Gateway został zainicjowany i jest finansowany przez Komisję Europejską, a jego celem jest wsparcie przedsiębiorców z Unii Europejskiej, w tym z Polski, w promocji i dostępie do rynku japońskiego i południowokoreańskiego.

    Komisja Europejska oferuje firmom, które wezmą udział w Programie EU-Gateway, wsparcie merytoryczne oraz finansowe ze środków przyznanych na ten cel przez Unię Europejską. W trakcie tygodniowych misji biznesowych polskie firmy zakwalifikowane do programu EU-Gateway uzyskają możliwość zaprezentowania swojej oferty oraz rozwiązań technologicznych podczas spotkań z potencjalnymi partnerami w Japonii i Korei Południowej.

    Ponadto uczestnicy misji biznesowych wezmą udział w jednodniowym szkoleniu poprzedzającym wyjazd do Japonii/Korei Południowej, otrzymają dofinansowanie kosztów związanych z pobytem w Tokio i/lub Seulu oraz dofinansowanie kosztów usług dodatkowych (m.in. kosztów tłumacza, specjalistycznych porad prawnych w zakresie rynków wschodnioazjatyckich).

    Szczegółowe informacje na temat Programu EU-Gateway, jak również formularz aplikacyjny do uczestnictwa w projekcie dostępne są na oficjalnej stronie internetowej Programu EU-Gateway: http://eu-gateway.eu

    W chwili obecnej przyjmowane są aplikacje od firm z następujących sektorów:

    Misje biznesowe do Japonii:

    • Sektor projektowanie mody (Fashion Design).
    Okres trwania misji biznesowej: 15 - 19 marca 2010 r.
    Ostateczny termin zgłaszania aplikacji upływa 16 października 2009 r.

    • Sektor technologie energetyczne i ochrona środowiska (Environment and Energy related Technologies).
    Okres trwania misji biznesowej: 1 - 5 lutego 2010 r.
    Ostateczny termin zgłaszania aplikacji upływa 2 października 2009 r.

    Więcej:

    http://www.kig.pl/index.php/misje-biznesowe-do-japonii...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Chińska gospodarka znów się rozgrzewa - DYNAMIKA PKB W...
    21.08.2009, 10:44

    Chińska gospodarka znów się rozgrzewa

    DYNAMIKA PKB W TRZECIM KWARTALE - 8,5 PROC.

    http://www.tvn24.pl/0,1615731,0,1,chinska-gospodarka-z...

    Podczas, gdy my nad Wisłą emocjonujemy się, czy nasza gospodarka urośnie choćby o ułamek procenta, Chińczycy właśnie ogłosili, że ich PKB pędzi w tempie 8,5 proc. I na dodatek uważają, że to jeszcze nie szczyt ich możliwości.
    Jak poinformował państwowy instytut badawczy SIC, PKB Chin wzrośnie w trzecim kwartale o około 8,5 proc. Choć prognozowany wzrost jest szybszy niż w drugim kwartale (7,9 proc.), chińscy ekonomiści sądzą, że gospodarka kraju wciąż nie wykorzystuje swoich pełnych możliwości.

    Hamulcowym wzrostu jest przede wszystkim znacznie ograniczony eksport. Według prognozy chińskich ekonomistów, w trzecim kwartale jego wartość ma być o 20 procent niższa niż rok wcześniej. W obliczu deflacji, chińskie władze nie zamierzają również zaostrzać polityki monetarnej i wycofywać się z działań aktywnie wspierających gospodarkę.

    Citigroup podwyższył jednak w tym tygodniu prognozę wzrostu PKB Chin za cały 2009 rok do 8,7 proc. Goldman Sachs jest jeszcze większym optymistą. Jego analitycy szacują wzrost na 9,4 proc.

    bgr/iga

    http://www.tvn24.pl/0,1615731,0,1,chinska-gospodarka-z...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Szanghaj będzie finansowym centrum Chin
    21.08.2009, 10:42

    Szanghaj będzie finansowym centrum Chin

    http://www.dziennik.pl/gospodarka/article433709/Szangh...

    Plany chińskiego rządu, zakładające że Szanghaj zdetronizuje do 2020 roku Hongkong w roli chińskiego centrum finansowego, przybierają coraz realniejsze kształty. Burmistrz Szanghaju Han Zheng zapowiedział zmiany podatkowe i zachęty dla inwestorów zagranicznych, tak by jego miasto wyrosło na nowe centrum finansowe regionu.

    Burmistrz zapowiedział przyspieszenie reform idących w tym kierunku, ale przy określaniu strategii rozwoju miasta nie chce korzystać z rad... samych finansistów. "Finansiści mają najmniejszą świadomość na świecie, jeśli chodzi o "robienie pieniędzy". Mówiąc to być może obrażam wielu bankierów i finansistów, ale takie właśnie jest moje prywatne doświadczenie" - powiedział w wywiadzie dla agencji Bloomberg Han.

    Mimo tych niemiłych dla uszu bankierów deklaracji, podstawowym celem burmistrza Szanghaju jest obecnie... przyciągnięcie do miasta większej liczby pracowników sektora finansowego z zagranicy. Zachętą ma być "zapomoga" w wysokości 29 tys. dolarów na głowę. Realizacji tego celu służą zmiany wprowadzane w lokalnym systemie podatkowym i prawnym.

    Pracownicy zagranicznych firm z branży finansowej mogą liczyć na 20-procentowy rabat podatkowy i jednorazową zapomogę mieszkaniową w wysokości 29 tysięcy dolarów. Dzięki tego typu zabiegom wzrosnąć ma zarówno liczba finansistów w Szanghaju, jak i ich produktywność. Według danych zebranych przez miasto, jeden pracownik szanghajskiej branży finansowej w zeszłym roku wytworzył wartość dodaną o wartości 91300 dolarów. W Hongkongu analogiczna wielkość wyniosła około 200 tysięcy dolarów na głowę.

    Dominik Modrzejewski

    forsal.pl

    http://www.dziennik.pl/gospodarka/article433709/Szangh...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Misja gospodarcza polskich firm z branży spożywczej do Chin
    21.08.2009, 10:40

    Misja gospodarcza polskich firm z branży spożywczej do Chin

    http://www.inwestycje.pl/inwestycje_zagraniczne/misja_...

    W dniach 12-18 września 2009 r. odbędzie się misja gospodarcza krajowych firm z branży przetwórstwa spożywczego do Chin. Branża spożywcza to jeden z najbardziej perspektywicznych sektorów dla polskich przedsiębiorców na rynku chińskim.

    Misja odwiedzi główne ośrodki gospodarcze południowych Chin – Szanghaj, Hangzhou, Nankin oraz Hongkong. We wszystkich miastach odbędą się spotkania z chińskimi firmami oraz przedstawicielami lokalnych izb gospodarczych i stowarzyszeń zajmujących się importem, handlem międzynarodowym, a także dystrybucją żywności. Polscy uczestnicy misji wezmą udział w indywidualnych spotkaniach biznesowych, w trakcie których będą mieli możliwość przedstawienia partnerom chińskim oferty własnych firm oraz zaprezentowania potencjału eksportowego polskiej branży spożywczej. Uczestnictwo w misji posłuży nawiązaniu kontaktów z chińskimi importerami żywności oraz uzyskaniu praktycznych informacji na temat specyfiki tamtejszego rynku spożywczego.

    Organizatorem misji jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, we współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu Generalnego RP w Szanghaju oraz China Commission for the Promotion of International Trade. Misja zrealizowana zostanie w ramach programu gospodarczego, związanego z udziałem Polski w Światowej Wystawie EXPO 2010 w Szanghaju.

    To już kolejna misja firm z branży spożywczej do Chin – pierwsza odbyła się w dniach 19-21 maja 2009 r. i była jedną z pierwszych inicjatyw przygotowawczych do udziału Polski w Światowej Wystawie EXPO 2010 w Szanghaju.

    Informacja nt. miejsc spotkań misji:
    Szanghaj jest największym ośrodkiem przemysłowym Chin, wyrazem jego wysokich ambicji jest między innymi organizacja Wystawy Światowej EXPO 2010, która spodziewa się nawet 70 mln gości. Głównymi gałęziami przemysłu prowincji są: petrochemia, przemysł portowy, turystyka i jubilerstwo. W ostatnich latach miasto stało się centrum obsługi chińskiego handlu, siedzibą korporacji międzynarodowych, nadzorujących działalność gospodarczą w całej delcie rzeki Jangcy. Prowincja ta znana jest ze sprzyjającego klimatu gospodarczego, cieszącego się poparciem władz lokalnych, jak również wieloletnią tradycją współpracy międzynarodowej. Wśród chińskich miast Szanghaj jest drugim najważniejszym miastem, po Pekinie, dla polskich kontaktów handlowych.

    Hangzhou, stolica prowincji Zhejiang, osiągnęła w ostatnich latach znaczący sukces gospodarczy, to na jej terenie powstawały pierwsze w Chinach prywatne przedsiębiorstwa. Głównymi gałęziami przemysłu prowincji są: artykuły spożywcze, urządzenia elektromaszynowe, tekstylia, skory. Eksport z Polski do prowincji Zhejiang wyniósł 54,5 mln USD, wartość importu sięgnęła 1 940 mln USD, co przekracza 21% chińskiego importu do Polski.

    Nankin to silny ośrodek przemysłowy prowincji Jiangsu, drugiej pod względem wysokości PKB gospodarki Chin. Do głównych gałęzi przemysłu należy rolnictwo, a także chemia, sól, tekstylia, materiały budowlane. Eksport z Polski wyniósł 124 mln USD, natomiast import z Jiangsu – ponad 2 272 mln USD.

    Hongkong to specjalny region administracyjny Chińskiej Republiki Ludowej, znajdujący się nad Morzem Południowochińskim, przy ujściu Rzeki Perłowej. Należący do najbogatszych miast na świecie Hongkong od lat pełni rolę jednego ze światowych centrów handlowo-finansowych. Do głównych gałęzi przemysłu należą m.in. przemysł spożywczy, chemiczny (głownie tworzywa sztuczne), metalowy, elektroniczny, precyzyjny i optyczny (zegarki, aparaty fotograficzne). Polska jest największym partnerem gospodarczym Chin w Europie Centralnej. Znaczący wpływ na wzrost zainteresowania Polską miało wejście Polski do Unii Europejskiej, w jego wyniku polskie wyroby zaczęły być uważane produkty o wysokiej, europejskiej jakości, lecz tańsze niż ich odpowiedniki z Europy Zachodniej.

    Źródło: PARP

    http://www.inwestycje.pl/inwestycje_zagraniczne/misja_...Marcin Nowak edytował(a) ten post dnia 23.08.09 o godzinie 15:18



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Pracownicy z Chin w temacie Jakie opłaty pobierają agencje zajmujące się obsługą...
    19.08.2009, 19:49

    Jakie opłaty pobierają agencje zajmujące się obsługą cudzoziemców ?

    Aktualnie pojawiło się w Warszawie wiele firm oferujących cudzoziemcom swoje usługi w zakresie pomocy w przeprowadzeniu procedury uzyskania pozwolenia na pracę i formalności związanych z uzyskaniem pozwolenia na pobyt.

    Jedna z firm proponowała za pełną obsługę cudzoziemca ok. 2000 PLN.

    Porównajmy jakie są ceny za ww usługi.

    Pozdrawiam, Marcin



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Hong Kong w temacie Hongkong bramą do Chin - Maciej Wilk HKTDC
    19.08.2009, 18:36

    Hongkong bramą do Chin - Maciej Wilk HKTDC

    4 sierpnia w Szanghaju wmurowano kamień węgielny pod budowę pawilonu, w którym znajdzie się polska ekspozycja podczas EXPO 2010. Z tej okazji, o perspektywach polsko-chińskich relacji handlowych rozmawiamy z Maciejem Wilkiem, polskim przedstawicielem Rady Rozwoju Handlu Hongkongu.

    Hongkong bramą do Chin
    Co Polska może dać Chinom? Pytaliśmy o to Macieja Wilka polskiego przedstawiciela Rady Rozwoju Handlu Hongkongu. W rozmowie obalamy także mit o chińskiej tandecie.


    http://biznes.onet.pl/hongkong-brama-do-chin,18491,302...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Globalny Lider XXI wieku w temacie Doświadczenia Chin z inwestycjami w Afryce
    19.08.2009, 17:50

    Doświadczenia Chin z inwestycjami w Afryce

    http://biznes.onet.pl/doswiadczenia-chin-z-inwestycjam...

    Chińska ekspansja gospodarcza poza granicami tego kraju może spotkać się z oporem w państwach, w których Chiny lokują swoje inwestycje. Ryzyko zaistnienia tego typu napięć będzie rosnąć, gdyż Chiny coraz większą część swoich rezerw walutowych przeznaczają na inwestycje zagraniczne.

    Dotychczas do Afryki napłynęły warte wiele miliardów dolarów inwestycje z Chin. W minionym roku Chiny - wyprzedzając Stany Zjednoczone – stały się największym partnerem handlowym tego kontynentu.

    Poniżej przegląd chińskich doświadczeń z inwestowaniem w Afryce:

    SUDAN

    Ambicje handlowe Chin skłoniły to państwo do wysyłania chińskich robotników do jednych z najgroźniejszych zakątków Sudanu, gdzie pracownicy ci stanęli w obliczu wrogo nastawionej ludności miejscowej. Wrogość ta miała charakter zarówno polityczny, jak i kulturowy.

    Sudańscy rebelianci z Ruchu Sprawiedliwości i Równości (Justice and Equality Movement, JEM) wielokrotnie nakazywali chińskim koncernom opuszczenie regionu Południowego Kordofanu, gdzie wydobywa się ropę naftową. W 2007 roku rebelianci zaatakowali dwa pola naftowe eksploatowane przez chińską firmę CNPC, porywając przy tym pracujących tam robotników.

    Główny zarzut rebeliantów pod adresem Pekinu jest następujący: Chiny oskarżane są o wspieranie i zbrojenie Chartumu w targanym konfliktami Darfurze. Partyzanci mają jednak również zastrzeżenia dotyczące samych pracowników i wykonywanej przez nich faktycznie pracy.

    „Prawdziwy problem, jaki mamy z chińskimi pracownikami, polega na braku ich odpowiedzialności,” powiedział rzecznik prasowy JEM, Al-Tahir al-Feki. „Jeżeli coś jest nie w porządku w stosunkach pomiędzy ludnością lokalną a Chińczykami, tutejsi mieszkańcy nie mają do kogo zwrócić się z tym problemem. Udało nam się ustanowić stosunki z Zachodem. Ale nie mamy takich kanałów kontaktu z Chińczykami,” powiedział al-Feki.

    ZAMBIA

    Ten kraj o populacji 12 milionów osób stał się jednym z największych partnerów gospodarczych Chin w całej Afryce.

    W 2007 roku chiński prezydent Hu Jintao odwiedził Zambię i obiecał przeznaczyć 900 milionów dolarów na inwestycje w sektorze górniczym. Tymczasem chiński koncern górniczy Zhonghui Mining Group poinformował w zeszłym miesiącu, iż planuje w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestować 3,6 miliarda dolarów w różne projekty w Zambii.

    Jednakże opozycyjni politycy wykorzystują antychińskie nastroje wśród wyborców, do których w dużym stopniu przyczyniły się starcia pomiędzy pracownikami a zarządami w kierowanych przez Chiny przedsiębiorstwach w Zambii.

    Michael Sata, przywódca opozycyjnego Frontu Patriotycznego, zyskał dużą popularność dzięki swoim antychińskim hasłom.

    Niechęć społeczeństwa do silnych związków pomiędzy rządem Zambii a Pekinem ujawniła się w wynikach wyborów. Kandydaci rządowi przegrywali w trzech ostatnich wyborach parlamentarnych i prezydenckich w prowincji Copperbelt, miedziowym zagłębiu Zambii.

    MAURETANIA

    Chińskie przedsiębiorstwa są tutaj bardzo silnie zaangażowane w projekty infrastrukturalne. Koncerny z Państwa Środka wybudowały port przemysłowy w Nawakszut, stolicy Mauretanii, oraz stadion sportowy.

    Chińskie firmy są również zaangażowane w budowę rurociągu, który ma dostarczać czystą wodę do tego miasta.

    „Chińczycy mają niebywałą zdolność do pracy,” powiedział agencji Reuters inżynier pracujący przy budowie rurociągu, prosząc jednak o zachowanie anonimowości, gdyż nie posiada on uprawnień do wypowiadania się w mediach. „Pracują siedem dni w tygodniu. Zawsze zjawiają się w pracy i ściśle przestrzegają podpisanych umów.”

    DEMOKRATYCZNA REPUBLIKA KONGO (DRK)

    Warta dziewięć miliardów dolarów umowa „minerały za infrastrukturę” zawarta pomiędzy Kongo i Chinami prezentowana jest przez kongijskiego prezydenta, Jospeha Kabilę, jako fundament jego planu odbudowy kraju po wielu latach wojen.

    Chińskie przedsiębiorstwa mają odbudować tysiące kilometrów dróg oraz połączeń kolejowych, jak również wybudować nowe szkoły i szpitale.

    W zamian za to koncerny z Chin otrzymają prawa w sektorze górniczym w postaci koncesji na wydobycie milionów ton złóż miedzi i kobaltu.

    Zawarta umowa obliguje chińskie firmy do zatrudniania miejscowych, kongijskich pracowników fizycznych. Jest to część wysiłku na rzecz tworzenia nowych miejsc pracy w kraju, gdzie bezrobocie utrzymuje się systematycznie na bardzo wysokim poziomie.

    Jednakże wielu obywateli DRK zachowuje sceptyczne nastawienie do chińskich inwestycji. „Generalnie to bardzo dobra rzecz. Obiecali, że zbudują autostrady i wszystko,” mówi Michel Nuzi, sprzedawca uliczny w stolicy DRK, Kinszasie.

    „Ale Chińczycy płacą bardzo mało lokalnym pracownikom. Nawet dzieciaki czyszczące buty na ulicy zarabiają więcej niż robotnicy pracujący dla Chińczyków.”

    REPUBLIKA KONGO

    W Republice Kongo, sąsiadującej z Demokratyczną Republiką Kongo, chińskie firmy są również silnie zaangażowane w projekty o charakterze infrastrukturalnym. Prezydent kraju, Denis Sassou-Nguesso, odrzuca oskarżenia, jakoby chińscy pracownicy odbierali miejsca pracy ludności lokalnej.

    „Wbrew niektórym twierdzeniom, na placach budowy pracują nie tylko chińscy robotnicy, ale także wielu robotników kongijskich,” mówi prezydent.

    Zwykli obywatele kongijscy podkreślają, że obecność chińskich handlarzy jest tu bardzo mile widziana. Sprzedawcy z Chin prowadzą sklepy w dwóch największych miastach w Republice Kongo, Barazzaville i Pointe-Noire. W sklepach tych kupić można ubrania, urządzenia elektryczne oraz zabawki.

    „Ze względu na konkurencję stworzoną przez Chińczyków, którzy sprzedają swoje produkty po niższych cenach, inny zagraniczni handlarze, zwłaszcza ci z Afryki Zachodniej, również obniżyli swoje ceny,” powiedział Pierre Koumba, czterdziestodwuletni murarz.

    ALGIERIA

    Chińscy dyplomaci utrzymują, że w Algierii pracuje około 30 000 chińskich robotników. Większość z nich zatrudniona jest przy zakrojonych na dużą skalę projektach infrastrukturalnych oraz mieszkaniowych, które algierski rząd finansuje z środków pochodzących z eksportu ropy naftowej i gazu.

    Kadra kierownicza w algierskim sektorze budowlanym zaznacza, że chińscy pracownicy są przy projektach tych niezbędni, ponieważ firmy nie są w stanie znaleźć w kraju dostatecznej liczby wykwalifikowanych pracowników. Tymczasem siedmiu na dziesięciu Algierczyków poniżej trzydziestego roku życia pozostaje bez pracy.

    Wielu Algierczyków spogląda na chińskich robotników z mieszanymi uczuciami. Z jednej strony miejscowa ludność podziwia zdolność Chińczyków do pracy, z drugiej strony pojawia się niechęć do pracowników z zagranicy.

    W sierpniu doszło do eskalacji napięć na przedmieściach stolicy Algierii. Około stu lokalnych mieszkańców oraz chińskich imigrantów starło się w masowej bójce. W trakcie walk sięgano po noże i pałki.

    Nacer Jacobi, wykładowca socjologii na Uniwersytecie Algierskim, zwraca uwagę na fakt, iż daleko idące różnice kulturowe odegrały dużą rolę w konflikcie.

    „Wymieszanie się z przedstawicielami innych kultur, zrozumienie innych ludzi – to nie przychodzi w ciągu jednego dnia,” wyjaśnia Jacobi. „Chińczycy powinni zrobić więcej w ramach przybliżania Algierczykom swojej bogatej kultury.”

    Autorzy: Andrew Heavens (Chartum), Shapi Shacinda (Johannesburg), Joe Bavier (Kinszasa), Christian Tsoumou (Brazzaville), Vincent Fertey (Nawakszut) oraz Lamine Chikhi (Algier)

    Opracowanie: Christian Lowe (Algier)
    Reuters
    Źródło: Reuters

    http://biznes.onet.pl/doswiadczenia-chin-z-inwestycjam...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie EuroAzja - Unia polityczna i gospodarcza w temacie USA w Kolumbii, a Chavez zacieśnia kontakty z Rosją i...
    16.08.2009, 21:31

    USA w Kolumbii, a Chavez zacieśnia kontakty z Rosją i Chinami


    Prezydent Wenezueli Hugo Chavez powiedział w sobotę, że więzi z takimi krajami jak Rosja i Chiny nabrały szczególnej wagi, odkąd USA postanowiły wzmocnić swą militarną obecność w Ameryce Łacińskiej - informuje agencja AP.
    Chavez podkreśla, że teraz "powodów, dla których należy przyśpieszyć kooperację z sojuszniczymi krajami jest znacznie więcej".

    USA negocjują porozumienie z Kolumbią w sprawie wykorzystania siedmiu tamtejszych baz wojskowych; prowadzone byłyby z stamtąd operacje militarne przeciw kartelom narkotykowym. Zarówno kolumbijscy, jak i amerykańscy politycy podkreślają, że nie powinno to być przedmiotem troski (dla krajów regionu - PAP).

    Chavez powiedział w sobotę, że we wrześniu wybiera się do Rosji oraz na Białoruś. Dodał też, że Wenezuela ma nadzieję potroić w ciągu najbliższych czterech lat sprzedaż ropy naftowej do Chin; oznaczałoby to eksport rzędu miliona baryłek dziennie.

    http://wiadomosci.onet.pl/2026273,12,usa_w_kolumbii_a_...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie EuroAzja - Unia polityczna i gospodarcza w temacie Chiny flirtują z "azjatycką UE"
    16.08.2009, 21:27

    Chiny flirtują z "azjatycką UE"

    eww 15-08-2009,http://www.rp.pl/artykul/2,349302.html


    Chiny podjęły dziś ścisłą współpracę ze Stowarzyszeniem Narodów Azji Południowo-Wschodniej w zakresie handlu i inwestycji bezpośrednich

    Chiny i Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN) podpisały dziś w Bangkoku porozumienie w sprawie wzajemnego podniesienia poziomu bezpośrednich inwestycji zagranicznych o 60 proc. w przeciągu 2 lat. Obie strony przyznały sobie również klauzulę najwyższego uprzywilejowania, co powinno przyczynić się do zwiększenia woluminu handlu pomiędzy tymi podmiotami

    - Ściślejsze więzy pomiędzy Chinami i ugrupowaniami regionalnymi są naszą odpowiedzią na coraz słabszą kondycję handlu światowego – mówi Chen Deming, minister handlu Chin.

    - To, że porozumienie doszło do skutku wskazuje, że kraje regionu Azji Południowo-Wschodniej będą zwiększać swój udział w gospodarce światowej – twierdzi David Cohen, ekonomista z singapurskiego ośrodka Action Economics. – Współpraca inwestycyjna jest sensownym posunięciem – warto wykorzystywać szanse na nowe inwestycje w regionie – dodaje.

    Chińskie przedsiębiorstwa zamierzają zainwestować w branżę metalurgiczną i rolniczą w państwach Azji Południowo-Wschodniej, a kraje ASEAN - w chiński sektor finansowy i handel detaliczny.

    Symptomy ożywienia współpraca krajów Azji Południowo-Wschodniej można było obserwować już kilka miesięcy temu. Chiny zapowiedziały w kwietniu br., że zamierzają stworzyć fundusz inwestycyjny, dysponujący niebagatelną sumą 10 mld dolarów, mający wesprzeć kraje regionu w walce z kryzysem gospodarczym. Państwo Środka przeznaczyło wówczas również 15 mld dolarów na kredyty dla państw ASEAN na przezwyciężenie kryzysu.

    ASEAN powstało w 1967 r. w Bangkoku jako antykomunistyczna, luźno powiązana koalicja krajów regionu. Następnie organizacja ewoluowała w kierunku bloku gospodarczego. W grudniu 2008 r. państwa członkowskie ratyfikowały Kartę ASEAN, co oznacza, iż Stowarzyszenie nabrało statusu podmiotu prawa międzynarodowego. Karta przewiduje powołanie do 2015 r. wspólnego rynku w regionie, wzorowanego na Unii Europejskiej.
    bloomberg.com

    http://www.rp.pl/artykul/2,349302.html



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Polska chce się Chinom kojarzyć
    14.08.2009, 22:11

    Polska chce się Chinom kojarzyć

    Rafał Kostrzyński

    W Szanghaju ruszyła budowa pawilonu, który będzie promował Polskę na wystawie Expo 2010. Walczymy o wejście na najtrudniejszy, lecz najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek na świecie. Ofensywa będzie skromna, ale ma nadrabiać skutecznością

    Naszym problemem jest to, że Chińczycy nie mają o nas ani dobrej, ani złej opinii – mówi komisarz generalny sekcji polskiej Expo Sławomir Majman. – Nie mają żadnej. Oni po prostu niczego o nas nie wiedzą.

    Z badań przeprowadzonych w największych miastach Chin na ludziach młodych, dobrze wykształconych i dobrze zarabiających wyszło, że ich znajomość Polski sprowadza się do dwóch obiegowych formułek: sąsiaduje z Rosją, ale jest od niej biedniejsza. To fatalna rekomendacja. W Państwie Środka liczą się przede wszystkim znajomości i poparcie dygnitarzy partyjnych. Można by było dać sobie z nimi spokój, gdyby nie to, że chińska gospodarka – druga po amerykańskiej – rozwija się najszybciej na świecie. A jednocześnie jest to rynek skrajnie trudny do zdobycia. Chińczycy sami decydują o tym, z kim handlować. Nie rozmawiają z nieznajomymi. Polska chce więc ładnie się im przedstawić. Dlatego po raz pierwszy jedziemy na Expo ze starannie opracowaną strategią.

    Nie ma już tematu Tybetańczyków, Ujgurów czy bojkotu igrzysk. Dziś polskie władze wolą mówić o tym, co łączy oba narody. Taka jest właśnie taktyka – podkreślajmy podobieństwa. Jej najważniejszym elementem będzie polski pawilon, którego budowa rozpoczęła się 4 sierpnia od uroczystego wbicia łopaty. Dwa i pół tysiąca metrów powierzchni użytkowej wprawdzie nie sytuuje go wśród liczących się wystaw, ale za to wyróżniają go kształt i estetyka. Pod koniec grudnia w części przeznaczonej dla Europy stanie konstrukcja przypominająca ludową wycinankę (a więc rękodzieło wciąż bardzo popularne w Chinach) i nawiązująca do Chopina (czyli jedynego Polaka, który w tym kraju bywa poprawnie kojarzony).

    – Czerpaliśmy z ludowej tradycji – opowiada Marcin Mostafa, architekt, który wspólnie z Natalią Paszkowską wygrał konkurs na projekt pawilonu. – Musieliśmy uwzględnić wątek Chopina, ale chcieliśmy uniknąć łopatologii: nut czy fortepianów.

    Natalia Paszkowska: – Wyobraziliśmy sobie wielokrotnie złożoną kartkę, wycięliśmy w niej wzór i rozłożyliśmy. Takie origami po polsku.
    Także program polskiej wystawy będzie podkreślał podobieństwa między Polską a Chinami. To, że w rozwoju gospodarczym naszych krajów dużą rolę odegrała migracja ze wsi do miast. To, że my też, jak Chińczycy, wyszliśmy z systemu gospodarki planowej. A nawet to, że łączy nas także historia. – Chińskim politykom chcemy przypomnieć pewien epizod z października 1956 roku – mówi „Przekrojowi” Sławomir Majman. – Ostrą interwencję przewodniczącego Mao Zedonga, która powstrzymała radzieckie czołgi przed marszem na Warszawę. I że to Polska w 1949 roku otworzyła w ChRL pierwszą spółkę z kapitałem zagranicznym.

    Rok temu w Saragossie polski pawilon zdobył trzecią nagrodę w konkursie atrakcyjności. W Szanghaju może być równie dobrze. Organizatorzy uroczystości wmurowania kamienia węgielnego spodziewali się kilku ekip chińskich mediów. Przyjechało około 30. Doniesienia z imprezy pojawiły się w miejscowej telewizji i radiu. Następnego dnia pisały o niej gazety. Wygląda na to, że w ciągu dwóch dni mieszkańcy Szanghaju dowiedzieli się o Polsce więcej niż przez ostatnich 30 lat.

    Hou Yubo, reporter China Radio International: – Przekonuje mnie wasz projekt. Dla Chińczyków Polska nie jest ważnym krajem. Liczą się tylko USA, Japonia, Niemcy i Francja. Szukanie podobieństw to dobry pomysł. Ale to nie wystarczy.

    Dlatego w ślad za szukaniem podobieństw idą rozmowy polityczne i gospodarcze. Od czasu igrzysk przedstawiciele polskiego rządu (w tym premier Donald Tusk) byli w Chinach kilkanaście razy. – Prowadzimy ofensywę, która ma przekonać Chińczyków, że takie przypadki jak bojkot otwarcia olimpiady w Pekinie nie zmieniają naszego pozytywnego stosunku do Chin – wyjaśnia Majman. – Pokazujemy tamtejszym władzom, że rozumiemy chińską rację stanu. Chcemy im wytłumaczyć, że jesteśmy krajem rozwiniętym gospodarczo, że możemy być dla chińskich przedsiębiorców bramą do Europy, bo nasze firmy, które potrafią handlować z krajami UE, są do ich dyspozycji.

    Pozyskanie chińskiego biznesu nie będzie jednak łatwe. Nie udaje się to nawet UE, która nie może się doprosić, by Pekin przestał ograniczać swoje preferencje handlowe tylko do Niemiec i Francji. Wartość polskiego eksportu do Chin zaczęła w ostatnich latach gwałtownie rosnąć (przekraczając miliard dolarów w 2006 roku), ale rośnie też ujemne saldo wynoszące dziś ponad 10,5 miliarda dolarów. – Musimy znaleźć w Chinach partnerów, którzy będą chcieli u nas kupować i inwestować – mówi wicemarszałek Senatu Marek Ziółkowski.
    Tymczasem swoje ambitne cele organizatorzy Expo 2010, będą musieli realizować, mając budżet okrojony o 70 procent. – Mamy tyle, ile na Expo w Saragossie – przyznaje Sławomir Majman. – Pomijam, że Saragossa leży w Hiszpanii, a nie w Chinach, że wystawa tam trwała trzy miesiące, a nie sześć, i że tam wynajęliśmy gotowy obiekt.

    Jest jeszcze jeden problem. Być może przeceniamy popularność Chopina w Chinach. „Shanghai Daily”, który polskiemu pawilonowi poświęcił całą stronę, przyznał, że Chopin jest znanym kompozytorem, ale zaraz potem przypisał mu autorstwo walca „Nad pięknym modrym Dunajem”. Czyżby dobry omen dla Austrii?

    Rafał Kostrzyński, Szanghaj
    „Przekrój” 32-33/2009

    http://www.przekroj.pl/wydarzenia_swiat_artykul,5358.html



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Firmy z branży spożywczej w misji gospodarczej do Chin -...
    14.08.2009, 22:08

    Firmy z branży spożywczej w misji gospodarczej do Chin - 05.09.2009

    Z misją do Państwa Środka


    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) we współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu RP w Szanghaju, w ramach realizacji programu gospodarczego związanego z udziałem Polski w Wystawie EXPO 2010 w Szanghaju, mają zaszczyt zaprosić firmy z branży spożywczej do udziału w misji gospodarczej do Chin, która odbędzie się w dniach 05–11 września 2009r.

    Misja ma na celu promocję w Chinach polskiej żywności, a także ułatwienie nawiązania kontaktów z przedsiębiorcami chińskimi. Weźmie w niej udział Pan Sławomir Majman, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej EXPO. Misja gospodarcza w Chinach w towarzystwie przedstawiciela rządowej administracji, organizowana pod egidą Światowej Wystawy EXPO, będzie doskonałą okazją dla firm do rozpoczęcia kontaktów handlowych w tym kraju.

    Uczestnicy wezmą udział w spotkaniach matchmakingowych, w trakcie których będą mieli możliwość zaprezentowania przed chińskimi partnerami własnych firm oraz charakterystyki polskiej branży spożywczej. Podczas spotkań każdy z polskich uczestników będzie miał sposobność rozmowy z co najmniej trzema przedsiębiorcami.

    Rekrutacją firm chińskich na spotkania zajmuje się izba gospodarcza China Commission for the Promotion of International Trade. Zostaną również zorganizowane spotkania z przedstawicielami chińskich stowarzyszeń importerów żywności oraz hurtowników, a także wizyta w chińskiej specjalnej strefie ekonomicznej. Podczas misji uczestnicy odwiedzą miasta: Szanghaj, Hangzhou, Nankin oraz Hongkong.

    Podczas wyjazdu uczestnicy mogą liczyć na wsparcie organizacyjne ze strony PARP, a także Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu RP w Szanghaju.

    PARP przewidział dofinansowanie do wyjazdu w wysokości około 4.000 zł brutto na jednego przedstawiciela każdej firmy (są to szacunkowe koszty przelotu). PARP zapewnia cały program misji na miejscu, rezerwuje hotele oraz transport. Koszty, które uczestnicy ponoszą to: hotele (przewidywany koszt hotelu **** ze śniadaniem wynosi około 100-110 USD), wyżywienie, transport (koszt zwracany przez PARP). Szczegółowe koszty wyjazdu są w chwili obecnej ustalane przez PARP.

    Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 21 sierpnia 2009.

    Szczegółowe informacje na temat misji oraz karty zgłoszenia uzyskać można pod adresem:

    Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego
    (Pani Dorota Isajuk, Isajuk@pfrr.pl )
    ul. Starobojarska 15, 15-073 Białystok
    Tel: 085 740 86 83; Fax: 085 740 86 85
    www: http://pfrr.pl

    http://www.wrotapodlasia.pl/pl/wiadomosci/wspolpraca_z...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Tajwan w temacie 35 tajwańskich firm szuka partnerów w Polsce.
    14.08.2009, 22:06

    35 tajwańskich firm chce wejść do Polski

    MG Puls Biznesu, pb.pl,10.08.2009

    Znów kilkadziesiąt tajwańskich spółek szuka partnerów. Polscy przedsiębiorcy mają zaproszenie na wyspę.

    W czerwcu 20, a w lipcu już 35 firm z Tajwanu poprosiło Taiwan Trade Center Warsaw, warszawski oddział TAITRA, organizacji wspierającej handel, o pomoc w znalezieniu dystrybutorów. To m.in. producenci elektroniki, materiałów budowlanych, części samochodowych czy rowerów. Z niektórymi z nich będzie się można spotkać podczas zaplanowanej w październiku misji producentów haków, uchwytów, zawiasów, śrub itp. Na razie wiadomo, że przyjedzie 18 firm, ale lista nie jest jeszcze zamknięta. Niestety, nie przyjadą producenci gier elektronicznych.

    — Zainteresowanie Europą Środkową i Wschodnią było za małe. Te firmy są teraz bardziej ciekawe możliwościami rozwoju w Chinach i południowo-wschodniej Azji — tłumaczy Philip Huang, szef warszawskiego TAITRA.
    Reklama:


    Po ostatniej publikacji "PB" do TAITRA zgłosiły się dwie polskie firmy zainteresowane współpracą.

    — To Masters, dystrybutor części elektronicznych, który poprosił o listę tajwańskich firm, które przyjadą do Polski, oraz Sprimex, dostawca części, który chciałby je dostarczać na Tajwan — mówi Philip Huang.

    Kontaktu z tajwańskimi firmami można też szukać bezpośrednio. Szef warszawskiego oddziału TAITRA wierzy, że kontakty handlowe z Tajwanem będą bardziej intensywne, bo ten kraj podpisał niedawno umowę WTO/GPA dotyczącą zamówień publicznych.

    — Tajwan otworzył w ten sposób rynek zamówień publicznych dla innych członków tego porozumienia, w tym USA, Kanady, Japonii, Korei Południowej, Singapuru i krajów UE — wyjaśnia Philip Huang.

    Dodaje, że polscy zwycięzcy przetargów, którzy chcieliby znaleźć poddostawców lub partnerów na Tajwanie, mogą liczyć na TAITRA.

    — Zorganizujemy spotkania, możemy nawet zapewnić bilety lotnicze i noclegi — obiecuje szef warszawskiego TAITRA.

    Oni szukają partnerów w Polsce

    Firma Działalność Kontakt*

    Kaitrum International Corp. Narzędzia budowlane i akcesoria łazienkowe Lucia Tseng, tel. 886-2-2799-9100 wewn. 611, email luciat@kaitrum.com.tw

    Wankay International Ltd. Bambusowe podłogi, meble, forniry, akcesoria, oświetlenie led Naomi Yen, tel. 886-2-2599-2360, email wankay@ms13.hinet.net

    Aeon Glory Technology Inc. Świetlówki led Ken Lin, tel. 886-3-3320058, email ken.lin@aeonglory.com

    Chung Shing Textile Marketing Co. Ltd. Przędze Gary Chen, tel. 886-2-2974-06 wewn. 359, email gary_chen@email.chung-shing.com.tw

    Mastergrade Products Co. Oświetlanie ciężarówek, lampy led tel. 886-6-2718134, email mastergm@ms62.hinet.net

    Metal Fasteners Co. Ltd. Śruby, gwoździe, poziomica, mosiężne wkładki, fundamentowe nitowe tuleje Andy Lin, tel. 886-7-2411427, email fasten.com@msa.hinet.net

    Est International Co. Ltd. Dzianiny Belle Hsiung, tel. 886-2-25113936#220, email belle@mail.etstaiwan.com

    Everrich Fountain Ent Co. Ltd. Opakowania kosmetyczne Ellen Hsueh, tel. 886-4-2350 6611, email erf@ms65.hinet.net

    Leadingway Co. Rowery Kewin Chang, tel. 886-7-6160129, email lkelvin@leadingwayglobal.om

    Karomax Enterprise Co. Ltd. Akcesoria obuwnicze, guziki magnetyczne, klamry, nity, saszetki, dzwonki, breloczki, haczyki Cecilia Chang, tel. 886-2-27055788#117, email cecilia@karomax.com.tw

    Lion Pencil Co. Ltd. Artykuły papiernicze i biurowe Mark Fan, tel. 886-2-29631717, email chingfu@simbalion.com.tw

    Kworld Computer Co. Ltd. Produkty multimedialne, urządzenia peryferyjne Dionisia Chen, tel. 886-2-82286088#206, email dionisia244@hotmail.com

    Giant Source Electronic Corp. Produkty cctv (system nadzoru wizyjnego) Jenny Chuang, tel. 886-3-4952007, email tayama88@ms4.hinet.net

    jjPlusCorp. Systemy bezprzewodowe wysokiej mocy 802.11a/b/g zewnętrzne AP/CPE, adaptory USB, bustery, mini karty pCI Daphne Lin, tel. 886-2-32340466#220, email dlin@jjplus.com

    Da Jie Electricity Machinery Industrial Co. Ltd. Metalowe części samochodowe Sappho Liu, tel. 886-4-24914588, email dajieCo@yahoo.com.tw

    Funtoro Inc. Multimedialne rozwiązania do pojazdów Julia Shyu, tel. 886-2-32341359#227, email julia.shyu@funtoro.com

    Punch Video Inc. Rozwiązania multimedialne dla samochodów (np. nawigacja, monitory lcd) Janacy Lin, tel. 886-2-25065443, email janacy@stereo.com.tw

    Hmd Biomedical Inc. Urządzenia biomedyczne Jennifer Chi, tel. 886-3-5745000#111, email jennifer@hmdbio.com

    Leapower Int’l Co. Ltd. Rowery i części rowerowe Sandy Chen, tel. 886-4-23506266/9237 1496, email gary.hung@leapower.net

    Yesin Enterprise Co. Ltd. Haki, znaki i elementy złączne Michael Jan, tel. 886-2-2038952, email michaelyesin@gmail.com

    Westin Technology Co. Ltd. Odtwarzacze mp3/mp4, samochodowe odtwarzacze mp4, cyfrowe ramki do zdjęć, gps, media box Linda, tel. 886-2-22287531, email linda@westingdigi.com

    Taiwan An I Co. Produkty rehabilitacyjne Hannah, tel. 886-5-2696301, email hannah@ani-rehab.com

    Johnwayne Industries Co. Ltd. Części samochodowe i motocyklowe Sandra Chen, tel. 886-2-277155566#288, email sandra@asiaunited.com.tw

    Elite Line Industrial Corp. Zawory kontroli ciśnienia Mandy Yang, tel. 886-7-3311060, email mandy@watervalve.com.tw

    Anor Precision Ceramic Industrial Co. Ltd Sztućce Johnson Tsai, tel. 886-2-77312100, email johnson.tsai@mail.anor.com.tw

    Sun Leaf Co., Ltd. Orchidee Mike Wu, tel. 886-2-27583317, email mikewu@sunleaf-tw.com

    Chyun-Jann International Co. Ltd Narzędzia ręczne i artykuły metalowe Beck Wang, tel. 886-4-22784989, email beck1234@ms37.hinet.net

    Hong Guan Machinery Co., Ltd. Maszyny przetwórstwa spożywczego Shirley, tel. 886-6-2715849, email johnchenboss@hotmail

    Lucidyty Enterprise Co. Ltd. Lampy do ciężarówek Nicole Kang, tel. 886-6-5105998#142, email niCole-kang@lucidity.com.tw

    T-sprint Enterprise Co. Ltd Produkty sportowe Gracie Wang, tel. 886-7-3839980, email info@i-sprint.com.tw

    Good Sky Electric Co. Ltd Przekażniki Jane Chen, tel. 886-2-2698-3966#38, email jane_chen@goodsky.com.tw

    Tai-I Electric wire & cable Co., ltd Skrzynki przyłączowe Chiang Yuan Po, tel. 886-2-34907711#603, email brianc@tai-i-int.com.tw

    Show Chi Co. Dźwigi Edward King, tel. 886-3-4520940, email s204@eletec.com.tw

    We-Core Tecnology Co. Ltd Produkty solarne, led, telekomunikacyjne Charlie Huang, tel. 886-2-27292972, email charlie@eCoretec.com.tw

    Chin Tairy enterprise Co. Ltd Transformatory, regulatory ciśnienia, konwertory Cindy Lin, tel. 886-6-2541899, email ct168888@ms65.hinet.net

    *Można kontaktować się z warszawskim biurem TAITRA: warsaw@taitra.org.tw

    Źródło: TAITRA http://taitra.org.tw

    http://www.pb.pl/a/2009/08/10/35_tajwanskich_firm_chce...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie 35 tajwańskich firm chce wejść do Polski
    14.08.2009, 22:03

    35 tajwańskich firm chce wejść do Polski

    MG Puls Biznesu, pb.pl,10.08.2009

    Znów kilkadziesiąt tajwańskich spółek szuka partnerów. Polscy przedsiębiorcy mają zaproszenie na wyspę.

    W czerwcu 20, a w lipcu już 35 firm z Tajwanu poprosiło Taiwan Trade Center Warsaw, warszawski oddział TAITRA, organizacji wspierającej handel, o pomoc w znalezieniu dystrybutorów. To m.in. producenci elektroniki, materiałów budowlanych, części samochodowych czy rowerów. Z niektórymi z nich będzie się można spotkać podczas zaplanowanej w październiku misji producentów haków, uchwytów, zawiasów, śrub itp. Na razie wiadomo, że przyjedzie 18 firm, ale lista nie jest jeszcze zamknięta. Niestety, nie przyjadą producenci gier elektronicznych.

    — Zainteresowanie Europą Środkową i Wschodnią było za małe. Te firmy są teraz bardziej ciekawe możliwościami rozwoju w Chinach i południowo-wschodniej Azji — tłumaczy Philip Huang, szef warszawskiego TAITRA.
    Reklama:


    Po ostatniej publikacji "PB" do TAITRA zgłosiły się dwie polskie firmy zainteresowane współpracą.

    — To Masters, dystrybutor części elektronicznych, który poprosił o listę tajwańskich firm, które przyjadą do Polski, oraz Sprimex, dostawca części, który chciałby je dostarczać na Tajwan — mówi Philip Huang.

    Kontaktu z tajwańskimi firmami można też szukać bezpośrednio. Szef warszawskiego oddziału TAITRA wierzy, że kontakty handlowe z Tajwanem będą bardziej intensywne, bo ten kraj podpisał niedawno umowę WTO/GPA dotyczącą zamówień publicznych.

    — Tajwan otworzył w ten sposób rynek zamówień publicznych dla innych członków tego porozumienia, w tym USA, Kanady, Japonii, Korei Południowej, Singapuru i krajów UE — wyjaśnia Philip Huang.

    Dodaje, że polscy zwycięzcy przetargów, którzy chcieliby znaleźć poddostawców lub partnerów na Tajwanie, mogą liczyć na TAITRA.

    — Zorganizujemy spotkania, możemy nawet zapewnić bilety lotnicze i noclegi — obiecuje szef warszawskiego TAITRA.

    Oni szukają partnerów w Polsce

    Firma Działalność Kontakt*

    Kaitrum International Corp. Narzędzia budowlane i akcesoria łazienkowe Lucia Tseng, tel. 886-2-2799-9100 wewn. 611, email luciat@kaitrum.com.tw

    Wankay International Ltd. Bambusowe podłogi, meble, forniry, akcesoria, oświetlenie led Naomi Yen, tel. 886-2-2599-2360, email wankay@ms13.hinet.net

    Aeon Glory Technology Inc. Świetlówki led Ken Lin, tel. 886-3-3320058, email ken.lin@aeonglory.com

    Chung Shing Textile Marketing Co. Ltd. Przędze Gary Chen, tel. 886-2-2974-06 wewn. 359, email gary_chen@email.chung-shing.com.tw

    Mastergrade Products Co. Oświetlanie ciężarówek, lampy led tel. 886-6-2718134, email mastergm@ms62.hinet.net

    Metal Fasteners Co. Ltd. Śruby, gwoździe, poziomica, mosiężne wkładki, fundamentowe nitowe tuleje Andy Lin, tel. 886-7-2411427, email fasten.com@msa.hinet.net

    Est International Co. Ltd. Dzianiny Belle Hsiung, tel. 886-2-25113936#220, email belle@mail.etstaiwan.com

    Everrich Fountain Ent Co. Ltd. Opakowania kosmetyczne Ellen Hsueh, tel. 886-4-2350 6611, email erf@ms65.hinet.net

    Leadingway Co. Rowery Kewin Chang, tel. 886-7-6160129, email lkelvin@leadingwayglobal.om

    Karomax Enterprise Co. Ltd. Akcesoria obuwnicze, guziki magnetyczne, klamry, nity, saszetki, dzwonki, breloczki, haczyki Cecilia Chang, tel. 886-2-27055788#117, email cecilia@karomax.com.tw

    Lion Pencil Co. Ltd. Artykuły papiernicze i biurowe Mark Fan, tel. 886-2-29631717, email chingfu@simbalion.com.tw

    Kworld Computer Co. Ltd. Produkty multimedialne, urządzenia peryferyjne Dionisia Chen, tel. 886-2-82286088#206, email dionisia244@hotmail.com

    Giant Source Electronic Corp. Produkty cctv (system nadzoru wizyjnego) Jenny Chuang, tel. 886-3-4952007, email tayama88@ms4.hinet.net

    jjPlusCorp. Systemy bezprzewodowe wysokiej mocy 802.11a/b/g zewnętrzne AP/CPE, adaptory USB, bustery, mini karty pCI Daphne Lin, tel. 886-2-32340466#220, email dlin@jjplus.com

    Da Jie Electricity Machinery Industrial Co. Ltd. Metalowe części samochodowe Sappho Liu, tel. 886-4-24914588, email dajieCo@yahoo.com.tw

    Funtoro Inc. Multimedialne rozwiązania do pojazdów Julia Shyu, tel. 886-2-32341359#227, email julia.shyu@funtoro.com

    Punch Video Inc. Rozwiązania multimedialne dla samochodów (np. nawigacja, monitory lcd) Janacy Lin, tel. 886-2-25065443, email janacy@stereo.com.tw

    Hmd Biomedical Inc. Urządzenia biomedyczne Jennifer Chi, tel. 886-3-5745000#111, email jennifer@hmdbio.com

    Leapower Int’l Co. Ltd. Rowery i części rowerowe Sandy Chen, tel. 886-4-23506266/9237 1496, email gary.hung@leapower.net

    Yesin Enterprise Co. Ltd. Haki, znaki i elementy złączne Michael Jan, tel. 886-2-2038952, email michaelyesin@gmail.com

    Westin Technology Co. Ltd. Odtwarzacze mp3/mp4, samochodowe odtwarzacze mp4, cyfrowe ramki do zdjęć, gps, media box Linda, tel. 886-2-22287531, email linda@westingdigi.com

    Taiwan An I Co. Produkty rehabilitacyjne Hannah, tel. 886-5-2696301, email hannah@ani-rehab.com

    Johnwayne Industries Co. Ltd. Części samochodowe i motocyklowe Sandra Chen, tel. 886-2-277155566#288, email sandra@asiaunited.com.tw

    Elite Line Industrial Corp. Zawory kontroli ciśnienia Mandy Yang, tel. 886-7-3311060, email mandy@watervalve.com.tw

    Anor Precision Ceramic Industrial Co. Ltd Sztućce Johnson Tsai, tel. 886-2-77312100, email johnson.tsai@mail.anor.com.tw

    Sun Leaf Co., Ltd. Orchidee Mike Wu, tel. 886-2-27583317, email mikewu@sunleaf-tw.com

    Chyun-Jann International Co. Ltd Narzędzia ręczne i artykuły metalowe Beck Wang, tel. 886-4-22784989, email beck1234@ms37.hinet.net

    Hong Guan Machinery Co., Ltd. Maszyny przetwórstwa spożywczego Shirley, tel. 886-6-2715849, email johnchenboss@hotmail

    Lucidyty Enterprise Co. Ltd. Lampy do ciężarówek Nicole Kang, tel. 886-6-5105998#142, email niCole-kang@lucidity.com.tw

    T-sprint Enterprise Co. Ltd Produkty sportowe Gracie Wang, tel. 886-7-3839980, email info@i-sprint.com.tw

    Good Sky Electric Co. Ltd Przekażniki Jane Chen, tel. 886-2-2698-3966#38, email jane_chen@goodsky.com.tw

    Tai-I Electric wire & cable Co., ltd Skrzynki przyłączowe Chiang Yuan Po, tel. 886-2-34907711#603, email brianc@tai-i-int.com.tw

    Show Chi Co. Dźwigi Edward King, tel. 886-3-4520940, email s204@eletec.com.tw

    We-Core Tecnology Co. Ltd Produkty solarne, led, telekomunikacyjne Charlie Huang, tel. 886-2-27292972, email charlie@eCoretec.com.tw

    Chin Tairy enterprise Co. Ltd Transformatory, regulatory ciśnienia, konwertory Cindy Lin, tel. 886-6-2541899, email ct168888@ms65.hinet.net

    *Można kontaktować się z warszawskim biurem TAITRA: warsaw@taitra.org.tw

    Źródło: TAITRA http://taitra.org.tw

    http://www.pb.pl/a/2009/08/10/35_tajwanskich_firm_chce...



    Zgłoś | Cytuj

Wyślij zaproszenie do