Marcin Nowak

offline

Marcin Nowak

Rynki zagraniczne

Wypowiedzi

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Misja gospodarcza polskich firm z branży spożywczej do Chin
    21.08.2009, 10:40

    Misja gospodarcza polskich firm z branży spożywczej do Chin

    http://www.inwestycje.pl/inwestycje_zagraniczne/misja_...

    W dniach 12-18 września 2009 r. odbędzie się misja gospodarcza krajowych firm z branży przetwórstwa spożywczego do Chin. Branża spożywcza to jeden z najbardziej perspektywicznych sektorów dla polskich przedsiębiorców na rynku chińskim.

    Misja odwiedzi główne ośrodki gospodarcze południowych Chin – Szanghaj, Hangzhou, Nankin oraz Hongkong. We wszystkich miastach odbędą się spotkania z chińskimi firmami oraz przedstawicielami lokalnych izb gospodarczych i stowarzyszeń zajmujących się importem, handlem międzynarodowym, a także dystrybucją żywności. Polscy uczestnicy misji wezmą udział w indywidualnych spotkaniach biznesowych, w trakcie których będą mieli możliwość przedstawienia partnerom chińskim oferty własnych firm oraz zaprezentowania potencjału eksportowego polskiej branży spożywczej. Uczestnictwo w misji posłuży nawiązaniu kontaktów z chińskimi importerami żywności oraz uzyskaniu praktycznych informacji na temat specyfiki tamtejszego rynku spożywczego.

    Organizatorem misji jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, we współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu Generalnego RP w Szanghaju oraz China Commission for the Promotion of International Trade. Misja zrealizowana zostanie w ramach programu gospodarczego, związanego z udziałem Polski w Światowej Wystawie EXPO 2010 w Szanghaju.

    To już kolejna misja firm z branży spożywczej do Chin – pierwsza odbyła się w dniach 19-21 maja 2009 r. i była jedną z pierwszych inicjatyw przygotowawczych do udziału Polski w Światowej Wystawie EXPO 2010 w Szanghaju.

    Informacja nt. miejsc spotkań misji:
    Szanghaj jest największym ośrodkiem przemysłowym Chin, wyrazem jego wysokich ambicji jest między innymi organizacja Wystawy Światowej EXPO 2010, która spodziewa się nawet 70 mln gości. Głównymi gałęziami przemysłu prowincji są: petrochemia, przemysł portowy, turystyka i jubilerstwo. W ostatnich latach miasto stało się centrum obsługi chińskiego handlu, siedzibą korporacji międzynarodowych, nadzorujących działalność gospodarczą w całej delcie rzeki Jangcy. Prowincja ta znana jest ze sprzyjającego klimatu gospodarczego, cieszącego się poparciem władz lokalnych, jak również wieloletnią tradycją współpracy międzynarodowej. Wśród chińskich miast Szanghaj jest drugim najważniejszym miastem, po Pekinie, dla polskich kontaktów handlowych.

    Hangzhou, stolica prowincji Zhejiang, osiągnęła w ostatnich latach znaczący sukces gospodarczy, to na jej terenie powstawały pierwsze w Chinach prywatne przedsiębiorstwa. Głównymi gałęziami przemysłu prowincji są: artykuły spożywcze, urządzenia elektromaszynowe, tekstylia, skory. Eksport z Polski do prowincji Zhejiang wyniósł 54,5 mln USD, wartość importu sięgnęła 1 940 mln USD, co przekracza 21% chińskiego importu do Polski.

    Nankin to silny ośrodek przemysłowy prowincji Jiangsu, drugiej pod względem wysokości PKB gospodarki Chin. Do głównych gałęzi przemysłu należy rolnictwo, a także chemia, sól, tekstylia, materiały budowlane. Eksport z Polski wyniósł 124 mln USD, natomiast import z Jiangsu – ponad 2 272 mln USD.

    Hongkong to specjalny region administracyjny Chińskiej Republiki Ludowej, znajdujący się nad Morzem Południowochińskim, przy ujściu Rzeki Perłowej. Należący do najbogatszych miast na świecie Hongkong od lat pełni rolę jednego ze światowych centrów handlowo-finansowych. Do głównych gałęzi przemysłu należą m.in. przemysł spożywczy, chemiczny (głownie tworzywa sztuczne), metalowy, elektroniczny, precyzyjny i optyczny (zegarki, aparaty fotograficzne). Polska jest największym partnerem gospodarczym Chin w Europie Centralnej. Znaczący wpływ na wzrost zainteresowania Polską miało wejście Polski do Unii Europejskiej, w jego wyniku polskie wyroby zaczęły być uważane produkty o wysokiej, europejskiej jakości, lecz tańsze niż ich odpowiedniki z Europy Zachodniej.

    Źródło: PARP

    http://www.inwestycje.pl/inwestycje_zagraniczne/misja_...Marcin Nowak edytował(a) ten post dnia 23.08.09 o godzinie 15:18



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Pracownicy z Chin w temacie Jakie opłaty pobierają agencje zajmujące się obsługą...
    19.08.2009, 19:49

    Jakie opłaty pobierają agencje zajmujące się obsługą cudzoziemców ?

    Aktualnie pojawiło się w Warszawie wiele firm oferujących cudzoziemcom swoje usługi w zakresie pomocy w przeprowadzeniu procedury uzyskania pozwolenia na pracę i formalności związanych z uzyskaniem pozwolenia na pobyt.

    Jedna z firm proponowała za pełną obsługę cudzoziemca ok. 2000 PLN.

    Porównajmy jakie są ceny za ww usługi.

    Pozdrawiam, Marcin



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Hong Kong w temacie Hongkong bramą do Chin - Maciej Wilk HKTDC
    19.08.2009, 18:36

    Hongkong bramą do Chin - Maciej Wilk HKTDC

    4 sierpnia w Szanghaju wmurowano kamień węgielny pod budowę pawilonu, w którym znajdzie się polska ekspozycja podczas EXPO 2010. Z tej okazji, o perspektywach polsko-chińskich relacji handlowych rozmawiamy z Maciejem Wilkiem, polskim przedstawicielem Rady Rozwoju Handlu Hongkongu.

    Hongkong bramą do Chin
    Co Polska może dać Chinom? Pytaliśmy o to Macieja Wilka polskiego przedstawiciela Rady Rozwoju Handlu Hongkongu. W rozmowie obalamy także mit o chińskiej tandecie.


    http://biznes.onet.pl/hongkong-brama-do-chin,18491,302...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Globalny Lider XXI wieku w temacie Doświadczenia Chin z inwestycjami w Afryce
    19.08.2009, 17:50

    Doświadczenia Chin z inwestycjami w Afryce

    http://biznes.onet.pl/doswiadczenia-chin-z-inwestycjam...

    Chińska ekspansja gospodarcza poza granicami tego kraju może spotkać się z oporem w państwach, w których Chiny lokują swoje inwestycje. Ryzyko zaistnienia tego typu napięć będzie rosnąć, gdyż Chiny coraz większą część swoich rezerw walutowych przeznaczają na inwestycje zagraniczne.

    Dotychczas do Afryki napłynęły warte wiele miliardów dolarów inwestycje z Chin. W minionym roku Chiny - wyprzedzając Stany Zjednoczone – stały się największym partnerem handlowym tego kontynentu.

    Poniżej przegląd chińskich doświadczeń z inwestowaniem w Afryce:

    SUDAN

    Ambicje handlowe Chin skłoniły to państwo do wysyłania chińskich robotników do jednych z najgroźniejszych zakątków Sudanu, gdzie pracownicy ci stanęli w obliczu wrogo nastawionej ludności miejscowej. Wrogość ta miała charakter zarówno polityczny, jak i kulturowy.

    Sudańscy rebelianci z Ruchu Sprawiedliwości i Równości (Justice and Equality Movement, JEM) wielokrotnie nakazywali chińskim koncernom opuszczenie regionu Południowego Kordofanu, gdzie wydobywa się ropę naftową. W 2007 roku rebelianci zaatakowali dwa pola naftowe eksploatowane przez chińską firmę CNPC, porywając przy tym pracujących tam robotników.

    Główny zarzut rebeliantów pod adresem Pekinu jest następujący: Chiny oskarżane są o wspieranie i zbrojenie Chartumu w targanym konfliktami Darfurze. Partyzanci mają jednak również zastrzeżenia dotyczące samych pracowników i wykonywanej przez nich faktycznie pracy.

    „Prawdziwy problem, jaki mamy z chińskimi pracownikami, polega na braku ich odpowiedzialności,” powiedział rzecznik prasowy JEM, Al-Tahir al-Feki. „Jeżeli coś jest nie w porządku w stosunkach pomiędzy ludnością lokalną a Chińczykami, tutejsi mieszkańcy nie mają do kogo zwrócić się z tym problemem. Udało nam się ustanowić stosunki z Zachodem. Ale nie mamy takich kanałów kontaktu z Chińczykami,” powiedział al-Feki.

    ZAMBIA

    Ten kraj o populacji 12 milionów osób stał się jednym z największych partnerów gospodarczych Chin w całej Afryce.

    W 2007 roku chiński prezydent Hu Jintao odwiedził Zambię i obiecał przeznaczyć 900 milionów dolarów na inwestycje w sektorze górniczym. Tymczasem chiński koncern górniczy Zhonghui Mining Group poinformował w zeszłym miesiącu, iż planuje w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestować 3,6 miliarda dolarów w różne projekty w Zambii.

    Jednakże opozycyjni politycy wykorzystują antychińskie nastroje wśród wyborców, do których w dużym stopniu przyczyniły się starcia pomiędzy pracownikami a zarządami w kierowanych przez Chiny przedsiębiorstwach w Zambii.

    Michael Sata, przywódca opozycyjnego Frontu Patriotycznego, zyskał dużą popularność dzięki swoim antychińskim hasłom.

    Niechęć społeczeństwa do silnych związków pomiędzy rządem Zambii a Pekinem ujawniła się w wynikach wyborów. Kandydaci rządowi przegrywali w trzech ostatnich wyborach parlamentarnych i prezydenckich w prowincji Copperbelt, miedziowym zagłębiu Zambii.

    MAURETANIA

    Chińskie przedsiębiorstwa są tutaj bardzo silnie zaangażowane w projekty infrastrukturalne. Koncerny z Państwa Środka wybudowały port przemysłowy w Nawakszut, stolicy Mauretanii, oraz stadion sportowy.

    Chińskie firmy są również zaangażowane w budowę rurociągu, który ma dostarczać czystą wodę do tego miasta.

    „Chińczycy mają niebywałą zdolność do pracy,” powiedział agencji Reuters inżynier pracujący przy budowie rurociągu, prosząc jednak o zachowanie anonimowości, gdyż nie posiada on uprawnień do wypowiadania się w mediach. „Pracują siedem dni w tygodniu. Zawsze zjawiają się w pracy i ściśle przestrzegają podpisanych umów.”

    DEMOKRATYCZNA REPUBLIKA KONGO (DRK)

    Warta dziewięć miliardów dolarów umowa „minerały za infrastrukturę” zawarta pomiędzy Kongo i Chinami prezentowana jest przez kongijskiego prezydenta, Jospeha Kabilę, jako fundament jego planu odbudowy kraju po wielu latach wojen.

    Chińskie przedsiębiorstwa mają odbudować tysiące kilometrów dróg oraz połączeń kolejowych, jak również wybudować nowe szkoły i szpitale.

    W zamian za to koncerny z Chin otrzymają prawa w sektorze górniczym w postaci koncesji na wydobycie milionów ton złóż miedzi i kobaltu.

    Zawarta umowa obliguje chińskie firmy do zatrudniania miejscowych, kongijskich pracowników fizycznych. Jest to część wysiłku na rzecz tworzenia nowych miejsc pracy w kraju, gdzie bezrobocie utrzymuje się systematycznie na bardzo wysokim poziomie.

    Jednakże wielu obywateli DRK zachowuje sceptyczne nastawienie do chińskich inwestycji. „Generalnie to bardzo dobra rzecz. Obiecali, że zbudują autostrady i wszystko,” mówi Michel Nuzi, sprzedawca uliczny w stolicy DRK, Kinszasie.

    „Ale Chińczycy płacą bardzo mało lokalnym pracownikom. Nawet dzieciaki czyszczące buty na ulicy zarabiają więcej niż robotnicy pracujący dla Chińczyków.”

    REPUBLIKA KONGO

    W Republice Kongo, sąsiadującej z Demokratyczną Republiką Kongo, chińskie firmy są również silnie zaangażowane w projekty o charakterze infrastrukturalnym. Prezydent kraju, Denis Sassou-Nguesso, odrzuca oskarżenia, jakoby chińscy pracownicy odbierali miejsca pracy ludności lokalnej.

    „Wbrew niektórym twierdzeniom, na placach budowy pracują nie tylko chińscy robotnicy, ale także wielu robotników kongijskich,” mówi prezydent.

    Zwykli obywatele kongijscy podkreślają, że obecność chińskich handlarzy jest tu bardzo mile widziana. Sprzedawcy z Chin prowadzą sklepy w dwóch największych miastach w Republice Kongo, Barazzaville i Pointe-Noire. W sklepach tych kupić można ubrania, urządzenia elektryczne oraz zabawki.

    „Ze względu na konkurencję stworzoną przez Chińczyków, którzy sprzedają swoje produkty po niższych cenach, inny zagraniczni handlarze, zwłaszcza ci z Afryki Zachodniej, również obniżyli swoje ceny,” powiedział Pierre Koumba, czterdziestodwuletni murarz.

    ALGIERIA

    Chińscy dyplomaci utrzymują, że w Algierii pracuje około 30 000 chińskich robotników. Większość z nich zatrudniona jest przy zakrojonych na dużą skalę projektach infrastrukturalnych oraz mieszkaniowych, które algierski rząd finansuje z środków pochodzących z eksportu ropy naftowej i gazu.

    Kadra kierownicza w algierskim sektorze budowlanym zaznacza, że chińscy pracownicy są przy projektach tych niezbędni, ponieważ firmy nie są w stanie znaleźć w kraju dostatecznej liczby wykwalifikowanych pracowników. Tymczasem siedmiu na dziesięciu Algierczyków poniżej trzydziestego roku życia pozostaje bez pracy.

    Wielu Algierczyków spogląda na chińskich robotników z mieszanymi uczuciami. Z jednej strony miejscowa ludność podziwia zdolność Chińczyków do pracy, z drugiej strony pojawia się niechęć do pracowników z zagranicy.

    W sierpniu doszło do eskalacji napięć na przedmieściach stolicy Algierii. Około stu lokalnych mieszkańców oraz chińskich imigrantów starło się w masowej bójce. W trakcie walk sięgano po noże i pałki.

    Nacer Jacobi, wykładowca socjologii na Uniwersytecie Algierskim, zwraca uwagę na fakt, iż daleko idące różnice kulturowe odegrały dużą rolę w konflikcie.

    „Wymieszanie się z przedstawicielami innych kultur, zrozumienie innych ludzi – to nie przychodzi w ciągu jednego dnia,” wyjaśnia Jacobi. „Chińczycy powinni zrobić więcej w ramach przybliżania Algierczykom swojej bogatej kultury.”

    Autorzy: Andrew Heavens (Chartum), Shapi Shacinda (Johannesburg), Joe Bavier (Kinszasa), Christian Tsoumou (Brazzaville), Vincent Fertey (Nawakszut) oraz Lamine Chikhi (Algier)

    Opracowanie: Christian Lowe (Algier)
    Reuters
    Źródło: Reuters

    http://biznes.onet.pl/doswiadczenia-chin-z-inwestycjam...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie EuroAzja - Unia polityczna i gospodarcza w temacie USA w Kolumbii, a Chavez zacieśnia kontakty z Rosją i...
    16.08.2009, 21:31

    USA w Kolumbii, a Chavez zacieśnia kontakty z Rosją i Chinami


    Prezydent Wenezueli Hugo Chavez powiedział w sobotę, że więzi z takimi krajami jak Rosja i Chiny nabrały szczególnej wagi, odkąd USA postanowiły wzmocnić swą militarną obecność w Ameryce Łacińskiej - informuje agencja AP.
    Chavez podkreśla, że teraz "powodów, dla których należy przyśpieszyć kooperację z sojuszniczymi krajami jest znacznie więcej".

    USA negocjują porozumienie z Kolumbią w sprawie wykorzystania siedmiu tamtejszych baz wojskowych; prowadzone byłyby z stamtąd operacje militarne przeciw kartelom narkotykowym. Zarówno kolumbijscy, jak i amerykańscy politycy podkreślają, że nie powinno to być przedmiotem troski (dla krajów regionu - PAP).

    Chavez powiedział w sobotę, że we wrześniu wybiera się do Rosji oraz na Białoruś. Dodał też, że Wenezuela ma nadzieję potroić w ciągu najbliższych czterech lat sprzedaż ropy naftowej do Chin; oznaczałoby to eksport rzędu miliona baryłek dziennie.

    http://wiadomosci.onet.pl/2026273,12,usa_w_kolumbii_a_...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie EuroAzja - Unia polityczna i gospodarcza w temacie Chiny flirtują z "azjatycką UE"
    16.08.2009, 21:27

    Chiny flirtują z "azjatycką UE"

    eww 15-08-2009,http://www.rp.pl/artykul/2,349302.html


    Chiny podjęły dziś ścisłą współpracę ze Stowarzyszeniem Narodów Azji Południowo-Wschodniej w zakresie handlu i inwestycji bezpośrednich

    Chiny i Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN) podpisały dziś w Bangkoku porozumienie w sprawie wzajemnego podniesienia poziomu bezpośrednich inwestycji zagranicznych o 60 proc. w przeciągu 2 lat. Obie strony przyznały sobie również klauzulę najwyższego uprzywilejowania, co powinno przyczynić się do zwiększenia woluminu handlu pomiędzy tymi podmiotami

    - Ściślejsze więzy pomiędzy Chinami i ugrupowaniami regionalnymi są naszą odpowiedzią na coraz słabszą kondycję handlu światowego – mówi Chen Deming, minister handlu Chin.

    - To, że porozumienie doszło do skutku wskazuje, że kraje regionu Azji Południowo-Wschodniej będą zwiększać swój udział w gospodarce światowej – twierdzi David Cohen, ekonomista z singapurskiego ośrodka Action Economics. – Współpraca inwestycyjna jest sensownym posunięciem – warto wykorzystywać szanse na nowe inwestycje w regionie – dodaje.

    Chińskie przedsiębiorstwa zamierzają zainwestować w branżę metalurgiczną i rolniczą w państwach Azji Południowo-Wschodniej, a kraje ASEAN - w chiński sektor finansowy i handel detaliczny.

    Symptomy ożywienia współpraca krajów Azji Południowo-Wschodniej można było obserwować już kilka miesięcy temu. Chiny zapowiedziały w kwietniu br., że zamierzają stworzyć fundusz inwestycyjny, dysponujący niebagatelną sumą 10 mld dolarów, mający wesprzeć kraje regionu w walce z kryzysem gospodarczym. Państwo Środka przeznaczyło wówczas również 15 mld dolarów na kredyty dla państw ASEAN na przezwyciężenie kryzysu.

    ASEAN powstało w 1967 r. w Bangkoku jako antykomunistyczna, luźno powiązana koalicja krajów regionu. Następnie organizacja ewoluowała w kierunku bloku gospodarczego. W grudniu 2008 r. państwa członkowskie ratyfikowały Kartę ASEAN, co oznacza, iż Stowarzyszenie nabrało statusu podmiotu prawa międzynarodowego. Karta przewiduje powołanie do 2015 r. wspólnego rynku w regionie, wzorowanego na Unii Europejskiej.
    bloomberg.com

    http://www.rp.pl/artykul/2,349302.html



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Polska chce się Chinom kojarzyć
    14.08.2009, 22:11

    Polska chce się Chinom kojarzyć

    Rafał Kostrzyński

    W Szanghaju ruszyła budowa pawilonu, który będzie promował Polskę na wystawie Expo 2010. Walczymy o wejście na najtrudniejszy, lecz najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek na świecie. Ofensywa będzie skromna, ale ma nadrabiać skutecznością

    Naszym problemem jest to, że Chińczycy nie mają o nas ani dobrej, ani złej opinii – mówi komisarz generalny sekcji polskiej Expo Sławomir Majman. – Nie mają żadnej. Oni po prostu niczego o nas nie wiedzą.

    Z badań przeprowadzonych w największych miastach Chin na ludziach młodych, dobrze wykształconych i dobrze zarabiających wyszło, że ich znajomość Polski sprowadza się do dwóch obiegowych formułek: sąsiaduje z Rosją, ale jest od niej biedniejsza. To fatalna rekomendacja. W Państwie Środka liczą się przede wszystkim znajomości i poparcie dygnitarzy partyjnych. Można by było dać sobie z nimi spokój, gdyby nie to, że chińska gospodarka – druga po amerykańskiej – rozwija się najszybciej na świecie. A jednocześnie jest to rynek skrajnie trudny do zdobycia. Chińczycy sami decydują o tym, z kim handlować. Nie rozmawiają z nieznajomymi. Polska chce więc ładnie się im przedstawić. Dlatego po raz pierwszy jedziemy na Expo ze starannie opracowaną strategią.

    Nie ma już tematu Tybetańczyków, Ujgurów czy bojkotu igrzysk. Dziś polskie władze wolą mówić o tym, co łączy oba narody. Taka jest właśnie taktyka – podkreślajmy podobieństwa. Jej najważniejszym elementem będzie polski pawilon, którego budowa rozpoczęła się 4 sierpnia od uroczystego wbicia łopaty. Dwa i pół tysiąca metrów powierzchni użytkowej wprawdzie nie sytuuje go wśród liczących się wystaw, ale za to wyróżniają go kształt i estetyka. Pod koniec grudnia w części przeznaczonej dla Europy stanie konstrukcja przypominająca ludową wycinankę (a więc rękodzieło wciąż bardzo popularne w Chinach) i nawiązująca do Chopina (czyli jedynego Polaka, który w tym kraju bywa poprawnie kojarzony).

    – Czerpaliśmy z ludowej tradycji – opowiada Marcin Mostafa, architekt, który wspólnie z Natalią Paszkowską wygrał konkurs na projekt pawilonu. – Musieliśmy uwzględnić wątek Chopina, ale chcieliśmy uniknąć łopatologii: nut czy fortepianów.

    Natalia Paszkowska: – Wyobraziliśmy sobie wielokrotnie złożoną kartkę, wycięliśmy w niej wzór i rozłożyliśmy. Takie origami po polsku.
    Także program polskiej wystawy będzie podkreślał podobieństwa między Polską a Chinami. To, że w rozwoju gospodarczym naszych krajów dużą rolę odegrała migracja ze wsi do miast. To, że my też, jak Chińczycy, wyszliśmy z systemu gospodarki planowej. A nawet to, że łączy nas także historia. – Chińskim politykom chcemy przypomnieć pewien epizod z października 1956 roku – mówi „Przekrojowi” Sławomir Majman. – Ostrą interwencję przewodniczącego Mao Zedonga, która powstrzymała radzieckie czołgi przed marszem na Warszawę. I że to Polska w 1949 roku otworzyła w ChRL pierwszą spółkę z kapitałem zagranicznym.

    Rok temu w Saragossie polski pawilon zdobył trzecią nagrodę w konkursie atrakcyjności. W Szanghaju może być równie dobrze. Organizatorzy uroczystości wmurowania kamienia węgielnego spodziewali się kilku ekip chińskich mediów. Przyjechało około 30. Doniesienia z imprezy pojawiły się w miejscowej telewizji i radiu. Następnego dnia pisały o niej gazety. Wygląda na to, że w ciągu dwóch dni mieszkańcy Szanghaju dowiedzieli się o Polsce więcej niż przez ostatnich 30 lat.

    Hou Yubo, reporter China Radio International: – Przekonuje mnie wasz projekt. Dla Chińczyków Polska nie jest ważnym krajem. Liczą się tylko USA, Japonia, Niemcy i Francja. Szukanie podobieństw to dobry pomysł. Ale to nie wystarczy.

    Dlatego w ślad za szukaniem podobieństw idą rozmowy polityczne i gospodarcze. Od czasu igrzysk przedstawiciele polskiego rządu (w tym premier Donald Tusk) byli w Chinach kilkanaście razy. – Prowadzimy ofensywę, która ma przekonać Chińczyków, że takie przypadki jak bojkot otwarcia olimpiady w Pekinie nie zmieniają naszego pozytywnego stosunku do Chin – wyjaśnia Majman. – Pokazujemy tamtejszym władzom, że rozumiemy chińską rację stanu. Chcemy im wytłumaczyć, że jesteśmy krajem rozwiniętym gospodarczo, że możemy być dla chińskich przedsiębiorców bramą do Europy, bo nasze firmy, które potrafią handlować z krajami UE, są do ich dyspozycji.

    Pozyskanie chińskiego biznesu nie będzie jednak łatwe. Nie udaje się to nawet UE, która nie może się doprosić, by Pekin przestał ograniczać swoje preferencje handlowe tylko do Niemiec i Francji. Wartość polskiego eksportu do Chin zaczęła w ostatnich latach gwałtownie rosnąć (przekraczając miliard dolarów w 2006 roku), ale rośnie też ujemne saldo wynoszące dziś ponad 10,5 miliarda dolarów. – Musimy znaleźć w Chinach partnerów, którzy będą chcieli u nas kupować i inwestować – mówi wicemarszałek Senatu Marek Ziółkowski.
    Tymczasem swoje ambitne cele organizatorzy Expo 2010, będą musieli realizować, mając budżet okrojony o 70 procent. – Mamy tyle, ile na Expo w Saragossie – przyznaje Sławomir Majman. – Pomijam, że Saragossa leży w Hiszpanii, a nie w Chinach, że wystawa tam trwała trzy miesiące, a nie sześć, i że tam wynajęliśmy gotowy obiekt.

    Jest jeszcze jeden problem. Być może przeceniamy popularność Chopina w Chinach. „Shanghai Daily”, który polskiemu pawilonowi poświęcił całą stronę, przyznał, że Chopin jest znanym kompozytorem, ale zaraz potem przypisał mu autorstwo walca „Nad pięknym modrym Dunajem”. Czyżby dobry omen dla Austrii?

    Rafał Kostrzyński, Szanghaj
    „Przekrój” 32-33/2009

    http://www.przekroj.pl/wydarzenia_swiat_artykul,5358.html



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Firmy z branży spożywczej w misji gospodarczej do Chin -...
    14.08.2009, 22:08

    Firmy z branży spożywczej w misji gospodarczej do Chin - 05.09.2009

    Z misją do Państwa Środka


    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) we współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu RP w Szanghaju, w ramach realizacji programu gospodarczego związanego z udziałem Polski w Wystawie EXPO 2010 w Szanghaju, mają zaszczyt zaprosić firmy z branży spożywczej do udziału w misji gospodarczej do Chin, która odbędzie się w dniach 05–11 września 2009r.

    Misja ma na celu promocję w Chinach polskiej żywności, a także ułatwienie nawiązania kontaktów z przedsiębiorcami chińskimi. Weźmie w niej udział Pan Sławomir Majman, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej EXPO. Misja gospodarcza w Chinach w towarzystwie przedstawiciela rządowej administracji, organizowana pod egidą Światowej Wystawy EXPO, będzie doskonałą okazją dla firm do rozpoczęcia kontaktów handlowych w tym kraju.

    Uczestnicy wezmą udział w spotkaniach matchmakingowych, w trakcie których będą mieli możliwość zaprezentowania przed chińskimi partnerami własnych firm oraz charakterystyki polskiej branży spożywczej. Podczas spotkań każdy z polskich uczestników będzie miał sposobność rozmowy z co najmniej trzema przedsiębiorcami.

    Rekrutacją firm chińskich na spotkania zajmuje się izba gospodarcza China Commission for the Promotion of International Trade. Zostaną również zorganizowane spotkania z przedstawicielami chińskich stowarzyszeń importerów żywności oraz hurtowników, a także wizyta w chińskiej specjalnej strefie ekonomicznej. Podczas misji uczestnicy odwiedzą miasta: Szanghaj, Hangzhou, Nankin oraz Hongkong.

    Podczas wyjazdu uczestnicy mogą liczyć na wsparcie organizacyjne ze strony PARP, a także Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu RP w Szanghaju.

    PARP przewidział dofinansowanie do wyjazdu w wysokości około 4.000 zł brutto na jednego przedstawiciela każdej firmy (są to szacunkowe koszty przelotu). PARP zapewnia cały program misji na miejscu, rezerwuje hotele oraz transport. Koszty, które uczestnicy ponoszą to: hotele (przewidywany koszt hotelu **** ze śniadaniem wynosi około 100-110 USD), wyżywienie, transport (koszt zwracany przez PARP). Szczegółowe koszty wyjazdu są w chwili obecnej ustalane przez PARP.

    Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 21 sierpnia 2009.

    Szczegółowe informacje na temat misji oraz karty zgłoszenia uzyskać można pod adresem:

    Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego
    (Pani Dorota Isajuk, Isajuk@pfrr.pl )
    ul. Starobojarska 15, 15-073 Białystok
    Tel: 085 740 86 83; Fax: 085 740 86 85
    www: http://pfrr.pl

    http://www.wrotapodlasia.pl/pl/wiadomosci/wspolpraca_z...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Tajwan w temacie 35 tajwańskich firm szuka partnerów w Polsce.
    14.08.2009, 22:06

    35 tajwańskich firm chce wejść do Polski

    MG Puls Biznesu, pb.pl,10.08.2009

    Znów kilkadziesiąt tajwańskich spółek szuka partnerów. Polscy przedsiębiorcy mają zaproszenie na wyspę.

    W czerwcu 20, a w lipcu już 35 firm z Tajwanu poprosiło Taiwan Trade Center Warsaw, warszawski oddział TAITRA, organizacji wspierającej handel, o pomoc w znalezieniu dystrybutorów. To m.in. producenci elektroniki, materiałów budowlanych, części samochodowych czy rowerów. Z niektórymi z nich będzie się można spotkać podczas zaplanowanej w październiku misji producentów haków, uchwytów, zawiasów, śrub itp. Na razie wiadomo, że przyjedzie 18 firm, ale lista nie jest jeszcze zamknięta. Niestety, nie przyjadą producenci gier elektronicznych.

    — Zainteresowanie Europą Środkową i Wschodnią było za małe. Te firmy są teraz bardziej ciekawe możliwościami rozwoju w Chinach i południowo-wschodniej Azji — tłumaczy Philip Huang, szef warszawskiego TAITRA.
    Reklama:


    Po ostatniej publikacji "PB" do TAITRA zgłosiły się dwie polskie firmy zainteresowane współpracą.

    — To Masters, dystrybutor części elektronicznych, który poprosił o listę tajwańskich firm, które przyjadą do Polski, oraz Sprimex, dostawca części, który chciałby je dostarczać na Tajwan — mówi Philip Huang.

    Kontaktu z tajwańskimi firmami można też szukać bezpośrednio. Szef warszawskiego oddziału TAITRA wierzy, że kontakty handlowe z Tajwanem będą bardziej intensywne, bo ten kraj podpisał niedawno umowę WTO/GPA dotyczącą zamówień publicznych.

    — Tajwan otworzył w ten sposób rynek zamówień publicznych dla innych członków tego porozumienia, w tym USA, Kanady, Japonii, Korei Południowej, Singapuru i krajów UE — wyjaśnia Philip Huang.

    Dodaje, że polscy zwycięzcy przetargów, którzy chcieliby znaleźć poddostawców lub partnerów na Tajwanie, mogą liczyć na TAITRA.

    — Zorganizujemy spotkania, możemy nawet zapewnić bilety lotnicze i noclegi — obiecuje szef warszawskiego TAITRA.

    Oni szukają partnerów w Polsce

    Firma Działalność Kontakt*

    Kaitrum International Corp. Narzędzia budowlane i akcesoria łazienkowe Lucia Tseng, tel. 886-2-2799-9100 wewn. 611, email luciat@kaitrum.com.tw

    Wankay International Ltd. Bambusowe podłogi, meble, forniry, akcesoria, oświetlenie led Naomi Yen, tel. 886-2-2599-2360, email wankay@ms13.hinet.net

    Aeon Glory Technology Inc. Świetlówki led Ken Lin, tel. 886-3-3320058, email ken.lin@aeonglory.com

    Chung Shing Textile Marketing Co. Ltd. Przędze Gary Chen, tel. 886-2-2974-06 wewn. 359, email gary_chen@email.chung-shing.com.tw

    Mastergrade Products Co. Oświetlanie ciężarówek, lampy led tel. 886-6-2718134, email mastergm@ms62.hinet.net

    Metal Fasteners Co. Ltd. Śruby, gwoździe, poziomica, mosiężne wkładki, fundamentowe nitowe tuleje Andy Lin, tel. 886-7-2411427, email fasten.com@msa.hinet.net

    Est International Co. Ltd. Dzianiny Belle Hsiung, tel. 886-2-25113936#220, email belle@mail.etstaiwan.com

    Everrich Fountain Ent Co. Ltd. Opakowania kosmetyczne Ellen Hsueh, tel. 886-4-2350 6611, email erf@ms65.hinet.net

    Leadingway Co. Rowery Kewin Chang, tel. 886-7-6160129, email lkelvin@leadingwayglobal.om

    Karomax Enterprise Co. Ltd. Akcesoria obuwnicze, guziki magnetyczne, klamry, nity, saszetki, dzwonki, breloczki, haczyki Cecilia Chang, tel. 886-2-27055788#117, email cecilia@karomax.com.tw

    Lion Pencil Co. Ltd. Artykuły papiernicze i biurowe Mark Fan, tel. 886-2-29631717, email chingfu@simbalion.com.tw

    Kworld Computer Co. Ltd. Produkty multimedialne, urządzenia peryferyjne Dionisia Chen, tel. 886-2-82286088#206, email dionisia244@hotmail.com

    Giant Source Electronic Corp. Produkty cctv (system nadzoru wizyjnego) Jenny Chuang, tel. 886-3-4952007, email tayama88@ms4.hinet.net

    jjPlusCorp. Systemy bezprzewodowe wysokiej mocy 802.11a/b/g zewnętrzne AP/CPE, adaptory USB, bustery, mini karty pCI Daphne Lin, tel. 886-2-32340466#220, email dlin@jjplus.com

    Da Jie Electricity Machinery Industrial Co. Ltd. Metalowe części samochodowe Sappho Liu, tel. 886-4-24914588, email dajieCo@yahoo.com.tw

    Funtoro Inc. Multimedialne rozwiązania do pojazdów Julia Shyu, tel. 886-2-32341359#227, email julia.shyu@funtoro.com

    Punch Video Inc. Rozwiązania multimedialne dla samochodów (np. nawigacja, monitory lcd) Janacy Lin, tel. 886-2-25065443, email janacy@stereo.com.tw

    Hmd Biomedical Inc. Urządzenia biomedyczne Jennifer Chi, tel. 886-3-5745000#111, email jennifer@hmdbio.com

    Leapower Int’l Co. Ltd. Rowery i części rowerowe Sandy Chen, tel. 886-4-23506266/9237 1496, email gary.hung@leapower.net

    Yesin Enterprise Co. Ltd. Haki, znaki i elementy złączne Michael Jan, tel. 886-2-2038952, email michaelyesin@gmail.com

    Westin Technology Co. Ltd. Odtwarzacze mp3/mp4, samochodowe odtwarzacze mp4, cyfrowe ramki do zdjęć, gps, media box Linda, tel. 886-2-22287531, email linda@westingdigi.com

    Taiwan An I Co. Produkty rehabilitacyjne Hannah, tel. 886-5-2696301, email hannah@ani-rehab.com

    Johnwayne Industries Co. Ltd. Części samochodowe i motocyklowe Sandra Chen, tel. 886-2-277155566#288, email sandra@asiaunited.com.tw

    Elite Line Industrial Corp. Zawory kontroli ciśnienia Mandy Yang, tel. 886-7-3311060, email mandy@watervalve.com.tw

    Anor Precision Ceramic Industrial Co. Ltd Sztućce Johnson Tsai, tel. 886-2-77312100, email johnson.tsai@mail.anor.com.tw

    Sun Leaf Co., Ltd. Orchidee Mike Wu, tel. 886-2-27583317, email mikewu@sunleaf-tw.com

    Chyun-Jann International Co. Ltd Narzędzia ręczne i artykuły metalowe Beck Wang, tel. 886-4-22784989, email beck1234@ms37.hinet.net

    Hong Guan Machinery Co., Ltd. Maszyny przetwórstwa spożywczego Shirley, tel. 886-6-2715849, email johnchenboss@hotmail

    Lucidyty Enterprise Co. Ltd. Lampy do ciężarówek Nicole Kang, tel. 886-6-5105998#142, email niCole-kang@lucidity.com.tw

    T-sprint Enterprise Co. Ltd Produkty sportowe Gracie Wang, tel. 886-7-3839980, email info@i-sprint.com.tw

    Good Sky Electric Co. Ltd Przekażniki Jane Chen, tel. 886-2-2698-3966#38, email jane_chen@goodsky.com.tw

    Tai-I Electric wire & cable Co., ltd Skrzynki przyłączowe Chiang Yuan Po, tel. 886-2-34907711#603, email brianc@tai-i-int.com.tw

    Show Chi Co. Dźwigi Edward King, tel. 886-3-4520940, email s204@eletec.com.tw

    We-Core Tecnology Co. Ltd Produkty solarne, led, telekomunikacyjne Charlie Huang, tel. 886-2-27292972, email charlie@eCoretec.com.tw

    Chin Tairy enterprise Co. Ltd Transformatory, regulatory ciśnienia, konwertory Cindy Lin, tel. 886-6-2541899, email ct168888@ms65.hinet.net

    *Można kontaktować się z warszawskim biurem TAITRA: warsaw@taitra.org.tw

    Źródło: TAITRA http://taitra.org.tw

    http://www.pb.pl/a/2009/08/10/35_tajwanskich_firm_chce...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie 35 tajwańskich firm chce wejść do Polski
    14.08.2009, 22:03

    35 tajwańskich firm chce wejść do Polski

    MG Puls Biznesu, pb.pl,10.08.2009

    Znów kilkadziesiąt tajwańskich spółek szuka partnerów. Polscy przedsiębiorcy mają zaproszenie na wyspę.

    W czerwcu 20, a w lipcu już 35 firm z Tajwanu poprosiło Taiwan Trade Center Warsaw, warszawski oddział TAITRA, organizacji wspierającej handel, o pomoc w znalezieniu dystrybutorów. To m.in. producenci elektroniki, materiałów budowlanych, części samochodowych czy rowerów. Z niektórymi z nich będzie się można spotkać podczas zaplanowanej w październiku misji producentów haków, uchwytów, zawiasów, śrub itp. Na razie wiadomo, że przyjedzie 18 firm, ale lista nie jest jeszcze zamknięta. Niestety, nie przyjadą producenci gier elektronicznych.

    — Zainteresowanie Europą Środkową i Wschodnią było za małe. Te firmy są teraz bardziej ciekawe możliwościami rozwoju w Chinach i południowo-wschodniej Azji — tłumaczy Philip Huang, szef warszawskiego TAITRA.
    Reklama:


    Po ostatniej publikacji "PB" do TAITRA zgłosiły się dwie polskie firmy zainteresowane współpracą.

    — To Masters, dystrybutor części elektronicznych, który poprosił o listę tajwańskich firm, które przyjadą do Polski, oraz Sprimex, dostawca części, który chciałby je dostarczać na Tajwan — mówi Philip Huang.

    Kontaktu z tajwańskimi firmami można też szukać bezpośrednio. Szef warszawskiego oddziału TAITRA wierzy, że kontakty handlowe z Tajwanem będą bardziej intensywne, bo ten kraj podpisał niedawno umowę WTO/GPA dotyczącą zamówień publicznych.

    — Tajwan otworzył w ten sposób rynek zamówień publicznych dla innych członków tego porozumienia, w tym USA, Kanady, Japonii, Korei Południowej, Singapuru i krajów UE — wyjaśnia Philip Huang.

    Dodaje, że polscy zwycięzcy przetargów, którzy chcieliby znaleźć poddostawców lub partnerów na Tajwanie, mogą liczyć na TAITRA.

    — Zorganizujemy spotkania, możemy nawet zapewnić bilety lotnicze i noclegi — obiecuje szef warszawskiego TAITRA.

    Oni szukają partnerów w Polsce

    Firma Działalność Kontakt*

    Kaitrum International Corp. Narzędzia budowlane i akcesoria łazienkowe Lucia Tseng, tel. 886-2-2799-9100 wewn. 611, email luciat@kaitrum.com.tw

    Wankay International Ltd. Bambusowe podłogi, meble, forniry, akcesoria, oświetlenie led Naomi Yen, tel. 886-2-2599-2360, email wankay@ms13.hinet.net

    Aeon Glory Technology Inc. Świetlówki led Ken Lin, tel. 886-3-3320058, email ken.lin@aeonglory.com

    Chung Shing Textile Marketing Co. Ltd. Przędze Gary Chen, tel. 886-2-2974-06 wewn. 359, email gary_chen@email.chung-shing.com.tw

    Mastergrade Products Co. Oświetlanie ciężarówek, lampy led tel. 886-6-2718134, email mastergm@ms62.hinet.net

    Metal Fasteners Co. Ltd. Śruby, gwoździe, poziomica, mosiężne wkładki, fundamentowe nitowe tuleje Andy Lin, tel. 886-7-2411427, email fasten.com@msa.hinet.net

    Est International Co. Ltd. Dzianiny Belle Hsiung, tel. 886-2-25113936#220, email belle@mail.etstaiwan.com

    Everrich Fountain Ent Co. Ltd. Opakowania kosmetyczne Ellen Hsueh, tel. 886-4-2350 6611, email erf@ms65.hinet.net

    Leadingway Co. Rowery Kewin Chang, tel. 886-7-6160129, email lkelvin@leadingwayglobal.om

    Karomax Enterprise Co. Ltd. Akcesoria obuwnicze, guziki magnetyczne, klamry, nity, saszetki, dzwonki, breloczki, haczyki Cecilia Chang, tel. 886-2-27055788#117, email cecilia@karomax.com.tw

    Lion Pencil Co. Ltd. Artykuły papiernicze i biurowe Mark Fan, tel. 886-2-29631717, email chingfu@simbalion.com.tw

    Kworld Computer Co. Ltd. Produkty multimedialne, urządzenia peryferyjne Dionisia Chen, tel. 886-2-82286088#206, email dionisia244@hotmail.com

    Giant Source Electronic Corp. Produkty cctv (system nadzoru wizyjnego) Jenny Chuang, tel. 886-3-4952007, email tayama88@ms4.hinet.net

    jjPlusCorp. Systemy bezprzewodowe wysokiej mocy 802.11a/b/g zewnętrzne AP/CPE, adaptory USB, bustery, mini karty pCI Daphne Lin, tel. 886-2-32340466#220, email dlin@jjplus.com

    Da Jie Electricity Machinery Industrial Co. Ltd. Metalowe części samochodowe Sappho Liu, tel. 886-4-24914588, email dajieCo@yahoo.com.tw

    Funtoro Inc. Multimedialne rozwiązania do pojazdów Julia Shyu, tel. 886-2-32341359#227, email julia.shyu@funtoro.com

    Punch Video Inc. Rozwiązania multimedialne dla samochodów (np. nawigacja, monitory lcd) Janacy Lin, tel. 886-2-25065443, email janacy@stereo.com.tw

    Hmd Biomedical Inc. Urządzenia biomedyczne Jennifer Chi, tel. 886-3-5745000#111, email jennifer@hmdbio.com

    Leapower Int’l Co. Ltd. Rowery i części rowerowe Sandy Chen, tel. 886-4-23506266/9237 1496, email gary.hung@leapower.net

    Yesin Enterprise Co. Ltd. Haki, znaki i elementy złączne Michael Jan, tel. 886-2-2038952, email michaelyesin@gmail.com

    Westin Technology Co. Ltd. Odtwarzacze mp3/mp4, samochodowe odtwarzacze mp4, cyfrowe ramki do zdjęć, gps, media box Linda, tel. 886-2-22287531, email linda@westingdigi.com

    Taiwan An I Co. Produkty rehabilitacyjne Hannah, tel. 886-5-2696301, email hannah@ani-rehab.com

    Johnwayne Industries Co. Ltd. Części samochodowe i motocyklowe Sandra Chen, tel. 886-2-277155566#288, email sandra@asiaunited.com.tw

    Elite Line Industrial Corp. Zawory kontroli ciśnienia Mandy Yang, tel. 886-7-3311060, email mandy@watervalve.com.tw

    Anor Precision Ceramic Industrial Co. Ltd Sztućce Johnson Tsai, tel. 886-2-77312100, email johnson.tsai@mail.anor.com.tw

    Sun Leaf Co., Ltd. Orchidee Mike Wu, tel. 886-2-27583317, email mikewu@sunleaf-tw.com

    Chyun-Jann International Co. Ltd Narzędzia ręczne i artykuły metalowe Beck Wang, tel. 886-4-22784989, email beck1234@ms37.hinet.net

    Hong Guan Machinery Co., Ltd. Maszyny przetwórstwa spożywczego Shirley, tel. 886-6-2715849, email johnchenboss@hotmail

    Lucidyty Enterprise Co. Ltd. Lampy do ciężarówek Nicole Kang, tel. 886-6-5105998#142, email niCole-kang@lucidity.com.tw

    T-sprint Enterprise Co. Ltd Produkty sportowe Gracie Wang, tel. 886-7-3839980, email info@i-sprint.com.tw

    Good Sky Electric Co. Ltd Przekażniki Jane Chen, tel. 886-2-2698-3966#38, email jane_chen@goodsky.com.tw

    Tai-I Electric wire & cable Co., ltd Skrzynki przyłączowe Chiang Yuan Po, tel. 886-2-34907711#603, email brianc@tai-i-int.com.tw

    Show Chi Co. Dźwigi Edward King, tel. 886-3-4520940, email s204@eletec.com.tw

    We-Core Tecnology Co. Ltd Produkty solarne, led, telekomunikacyjne Charlie Huang, tel. 886-2-27292972, email charlie@eCoretec.com.tw

    Chin Tairy enterprise Co. Ltd Transformatory, regulatory ciśnienia, konwertory Cindy Lin, tel. 886-6-2541899, email ct168888@ms65.hinet.net

    *Można kontaktować się z warszawskim biurem TAITRA: warsaw@taitra.org.tw

    Źródło: TAITRA http://taitra.org.tw

    http://www.pb.pl/a/2009/08/10/35_tajwanskich_firm_chce...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Chińskie spółki kolejowe chcą inwestować w PKP
    14.08.2009, 22:01

    Chińskie spółki kolejowe chcą inwestować w PKP

    Agnieszka Stefańska 07-08-2009

    PKP Cargo i koleje chińskie utworzą wspólną spółkę. Ma się ona zajmować modernizacją taboru

    Planowana jest także współpraca z naszym przewoźnikiem towarowym w zakresie organizowania przewozów z Chin do Europy Zachodniej.

    – Podpisaliśmy list intencyjny o współpracy strategicznej z jednymi z największych firm w naszej branży. Taki krok nie jest czymś zwyczajnym podczas pierwszej oficjalnej wizyty – mówi Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo.

    Jedna z form planowanej współpracy ma obejmować modernizację taboru kolejowego. – Będziemy do tego wykorzystywać m.in. nasze zaplecze. PKP Cargo będzie też wspierać tworzenie rynków zbytu na tabor w Europie Zachodniej – podsumowuje prezes przewoźnika.

    Na razie trudno określić, kiedy będą widoczne efekty współpracy. Pierwszym krokiem jest powołanie wspólnej spółki. To może nastąpić jeszcze do końca roku.

    Współpraca PKP Cargo z firmami CNR Janin Railway Vehicles Equipment., CSE – China South Locomotive & Rolling Stock oraz firmą

    CRIMIT – China Railway International Multimodal Transport Co. ma zaowocować również utworzeniem kolejowego korytarza transportowego towarów z Chin do Europy Zachodniej. Pozwoli to PKP Cargo umocnić swoją pozycję na rynku przewozów międzynarodowych i konkurować z kolejami niemieckimi i rosyjskimi, które w tym celu nawiązują współpracę.

    Na współpracy z Chińczykami ma skorzystać również polska spółka z grupy PKP zajmująca się modernizacją torów – Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury. Władze spółki ustaliły wraz China Railway Engeering, że będą wspólnie w ramach konsorcjów ubiegały się o kontrakty na modernizację torów. Wartość rynku do 2013 roku szacowana jest na ok. 30 mld zł.

    – Strona chińska zadeklarowała również, że chce wziąć udział w prywatyzacji spółek z grupy PKP – mówi Michał Wrzosek, rzecznik PKP. Pierwszym zakupem mogą być akcje PKP InterCity.

    Rzeczpospolita

    http://www.rp.pl/artykul/9211,345598_Chinskie_spolki_k...


    ---------------------------------------------------------

    Chińczycy chcą inwestować w Polsce

    ais 07-08-2009

    Chińskie firmy kolejowe chcą się zaangażować w budowę naszych torów i prywatyzację spółek z grupy PKP.

    China Railway Engeering podpisała list intencyjny z Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury (100 proc. akcji ma PKP) w sprawie wspólnego ubiegania się o kontrakty na remont i modernizację torów. – Chińczycy zdali sobie sprawę, że sami na naszym rynku nie zaistnieją, stąd propozycja udziału w konsorcjum – mówi Michał Wrzosek, rzecznik PKP.Konkurencja na polskim rynku modernizacji torów jest stosunkowo niewielka. Działa tylko kilka firm, w tym większość specjalizujących się głównie w inwestycjach drogowych, jak Skanska, Strabag czy Budimex.

    Sporą barierą wejścia jest brak wykwalifikowanego personelu i odpowiedniego sprzętu. A do podziału do 2013 roku będą inwestycje w infrastrukturę warte około 30 mld zł. Ministerstwo Infrastruktury liczy, że pojawienie się kolejnych graczy na rynku wpłynie na obniżenie oferowanych przez wykonawców cen. Dodatkowo chińskie spółki są jednymi z najbardziej doświadczonych na świecie w zakresie modernizacji torów.Trzy kolejne chińskie spółki chcą współpracować z PKP Cargo.

    Zgodnie z uzgodnieniami, mają m.in. serwisować w jego zakładach naprawczych używany wspólnie tabor. Kooperacja ma też obejmować współpracę w organizowaniu przewozów z Chin do Europy Zachodniej przez Polskę.Chińczycy zadeklarowali, że chcą wziąć udział w prywatyzacji spółek PKP. W najbliższym czasie czeka to PKP InterCity i PKP Cargo. Rozważany jest wybór doradcy prywatyzacyjnego dla Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury.

    PARKIET

    http://www.parkiet.com/artykul/7,838285_Chinczycy_chca...

    -------------------------------------------------------

    Współpraca polskiej kolei z kolejami chińskimi

    07.08.2009

    Od 29 lipca br. na zaproszenie Ministerstwa Infrastruktury przebywali w Polsce przedstawiciele Ministerstwa Kolei ChRL oraz chińskich firm działających na rynku kolejowym. Jest to rezultat ustaleń podczas wizyty Ministra Infrastruktury Cezarego Grabarczyka w Chinach w czerwcu br.

    - Celem wizyty delegacji chińskiej było nie tylko lepsze poznanie potrzeb i możliwości podmiotów gospodarczych działających na rynku kolejowym w Polsce, ale przede wszystkim nawiązanie konkretnych kontaktów biznesowych – powiedział Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Juliusz Engelhardt podczas konferencji prasowej, która odbyła się 6 sierpnia br. w siedzibie resortu. Wiceminister J.Engelhardt kieruje grupą roboczą ds. współpracy z kolejami chińskimi w zakresie infrastruktury.

    Strona chińska wyraziła zainteresowanie udziałem w takich przedsięwzięciach jak: rozwój terminali kontenerowych, produkcja i utrzymanie taboru, modernizacja dworców kolejowych oraz modernizacja linii kolejowych. Deklaruje również chęć udziału w programie budowy Kolei Dużych Prędkości oraz rozważa możliwość uczestnictwa w prywatyzacji spółek Grupy PKP.

    W trakcie swojego pobytu delegaci chińscy odbyli szereg wizyt i spotkań z reprezentantami PKP SA, PKP Cargo, PKP PLK, PKP LHS, PKP Intercity oraz Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury.

    Podczas spotkania podsumowującego rezultaty wizyty 6 sierpnia br. w siedzibie resortu infrastruktury podpisano listy intencyjne dotyczące współpracy strategicznej spółki PKP Cargo z partnerami z Chin – firmą CNR Janin Railway Vehicles Equipment Co., CSE – China South Locomotive&Rolling Stock oraz firmą CRIMIT – China Railway International Multimodal Transport Co. Ltd. Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury podpisało list intencyjny z firmą China Railway Engeering Co.

    Grupa PKP oferuje chińskim firmom możliwość współpracy w ramach konsorcjów w projektach modernizacji polskich linii kolejowych. Dostęp do rynku polskiego jak największej liczbie podmiotów z różnych części świata ma wpływ na większą konkurencję między wykonawcami budowlanymi oraz obniżenie cen realizowanych kontraktów.

    - Partnerzy chińscy zwracali uwagę – stwierdził Prezes Grupy PKP Andrzej Wach - że choć wizyta w Polsce miała roboczy charakter, to można ją uznać za przełomową.

    Strony przeprowadziły również rozmowy wstępne dotyczące podpisania listu intencyjnego o współpracy w zakresie transportu kolejowego pomiędzy Ministerstwami obu państw.

    Rezultaty wizyty dobrze rokują dalszemu zacieśnianiu współpracy pomiędzy firmami obu państw i pozwalają oczekiwać na wymierne efekty w postaci rozwoju przewozów w relacjach Europa-Azja.

    Źródło: Ministerstwo Infrastruktury

    http://www.inwestycje.pl/logistyka_transport/transport...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Chińskie Centrum Handlowe rozwija ofertę detaliczną
    14.08.2009, 21:58

    Chińskie Centrum Handlowe rozwija ofertę detaliczną

    Na terenie Chińskiego Centrum Handlowego powstaje coraz więcej
    sklepów detalicznych, w tym spożywczych, oferujących produkty
    kuchni orientalnej.


    Położone 25 kilometrów od Warszawy w Wólce Kosowskiej Centrum
    Chińskie to nie tylko miejsce zakupów hurtowych. Coraz więcej
    sprzedawców otwiera się na klientów indywidualnych wychodząc
    naprzeciw coraz ograniczonym możliwościom finansowym przeciętnych
    Polaków.

    Klienci detaliczni mogą tu zakupić te same produkty, które do tej
    pory dostępne były jedynie w sklepach, za kwoty nawet o połowę
    niższe. Wizyta w centrum Chińskim może być również atrakcyjna
    dlatego, że są tu liczne azjatyckie restauracje i bary, w których
    za niewielkie pieniądze można spróbować oryginalnych chińskich
    czy wietnamskich potraw oraz sklepy spożywcze oferujące egzotyczne
    artykuły niedostępne na polskim rynku.

    Centrum zbudował deweloper GD Poland Investments, jest to
    największy ośrodek dystrybucji towarów pochodzących głównie z
    Chin i Wietnamu w Europie środkowo-wschodniej. Jego powierzchnia to
    blisko 5,5 ha gruntu, zaś powierzchnia zabudowy wynosi około 120
    000 mkw. Łącznie zainwestowano w to przedsięwzięcie ponad 110
    mln euro. GD Poland Investments jest dziś właścicielem 5 hal
    handlowych, 3 budynków magazynowych. Ponad 1000 najemców
    reprezentuje około dziesięciu różnych narodowości, w tym dość
    liczną grupę, trzecią co do wielkości, stanowią Polacy.

    Asortyment oferowanych towarów jest bardzo zróżnicowany,
    przeważają tekstylia, obuwie i drobny sprzęt AGD. Na terenie
    zlokalizowanych jest wiele punktów usługowych: kantory wymiany
    walut, biura rachunkowe, restauracje czy też azjatyckie sklepy
    spożywcze. Swoje siedziby mają tu także firma kurierska, poczta i
    bank.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chinskie-Centrum-Handl...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Giełda Towarów Azjatyckich w temacie Chińskie Centrum Handlowe rozwija ofertę detaliczną
    14.08.2009, 21:57

    Chińskie Centrum Handlowe rozwija ofertę detaliczną

    Na terenie Chińskiego Centrum Handlowego powstaje coraz więcej sklepów detalicznych, w tym spożywczych, oferujących produkty kuchni orientalnej.


    Położone 25 kilometrów od Warszawy w Wólce Kosowskiej Centrum Chińskie to nie tylko miejsce zakupów hurtowych. Coraz więcej sprzedawców otwiera się na klientów indywidualnych wychodząc naprzeciw coraz ograniczonym możliwościom finansowym przeciętnych Polaków.

    Klienci detaliczni mogą tu zakupić te same produkty, które do tej pory dostępne były jedynie w sklepach, za kwoty nawet o połowę niższe. Wizyta w centrum Chińskim może być również atrakcyjna dlatego, że są tu liczne azjatyckie restauracje i bary, w których za niewielkie pieniądze można spróbować oryginalnych chińskich czy wietnamskich potraw oraz sklepy spożywcze oferujące egzotyczne artykuły niedostępne na polskim rynku.

    Centrum zbudował deweloper GD Poland Investments, jest to największy ośrodek dystrybucji towarów pochodzących głównie z Chin i Wietnamu w Europie środkowo-wschodniej. Jego powierzchnia to blisko 5,5 ha gruntu, zaś powierzchnia zabudowy wynosi około 120 000 mkw. Łącznie zainwestowano w to przedsięwzięcie ponad 110 mln euro. GD Poland Investments jest dziś właścicielem 5 hal handlowych, 3 budynków magazynowych. Ponad 1000 najemców reprezentuje około dziesięciu różnych narodowości, w tym dość liczną grupę, trzecią co do wielkości, stanowią Polacy.

    Asortyment oferowanych towarów jest bardzo zróżnicowany, przeważają tekstylia, obuwie i drobny sprzęt AGD. Na terenie zlokalizowanych jest wiele punktów usługowych: kantory wymiany walut, biura rachunkowe, restauracje czy też azjatyckie sklepy spożywcze. Swoje siedziby mają tu także firma kurierska, poczta i bank.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chinskie-Centrum-Handl...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Usb w temacie USB z Chin
    26.07.2009, 22:07

    USB z logiem klienta - gadżety reklamowe z Chin

    Na zlecenie Klienta druk, kilkadziesiąt modeli, czas realizacji do 2 tygodni, wysyłka DHL-em do Polski.

    Przykładowe ceny:

    64MB $4,14 $4,07 $3,97
    128MB $4,29 $4,22 $4,12
    256MB $4,80 $4,73 $4,63
    512MB $5,17 $5,10 $5,00
    1GB $5,91 $5,84 $5,74
    2GB $6,13 $6,06 $5,96
    4GB $8,77 $8,70 $8,60
    8GB $16,05 $15,98 $15,88

    Cenniki i oferty: moqchina@gmail.com

    http://Aladyns.com Import z Chin na zlecenieMarcin Nowak edytował(a) ten post dnia 27.05.10 o godzinie 11:31



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Globalny Lider XXI wieku w temacie Chiny wyszły z kryzysu. Pierwsze na świecie
    25.07.2009, 14:52

    PKB Chin w 2009 r. wzrośnie o 8 proc.

    czwartek 16 lipca 2009

    Chiny wyszły z kryzysu. Pierwsze na świecie

    http://www.dziennik.pl/gospodarka/article415816/Chiny_...

    Chiński PKB w ciągu ostatnich trzech miesięcy wzrósł o 7,9 proc. w porównaniu z II kwartałem 2008 r., choć według prognoz miał nie przekroczyć poziomu 7 proc. Pekin oczekuje, że w skali całego roku wzrost produktu krajowego brutto wyniesie 8 proc. Zdaniem ekspertów, Państwo Środka ma szanse jako pierwsze przezwyciężyć obecny kryzys gospodarczy.
    czytaj dalej...
    REKLAMA

    PKB Chin w II kwartale tego roku wzrosło o 7,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r. - wynika z danych przedstawionych przez władze w Pekinie. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku PKB poszybował natomiast o 6,1 proc. Władze oczekują, że w skali całego 2009 r. wzrost PKB wyniesie 8 proc.

    Zdaniem chińskiego Narodowego Biura Statystycznego poprawa sytuacji wynika przede wszystkim ze wzrostu popytu na krajowym rynku oraz zwiększenia produkcji przemysłowej. To świadczy o skuteczności wprowadzanego przez rząd antykryzysowego pakietu stymulacyjnego, którego wartość wynosi 586 mld dolarów. Według niektórych analityków Chiny prawdopodobnie staną się pierwszym głównym krajem świata, który przezwycięży obecny kryzys gospodarczy.

    ab

    PAP http://www.dziennik.pl/gospodarka/article415816/Chiny_...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Globalny Lider XXI wieku w temacie Chiny mogą zostać największym konsumentem złota na świecie
    24.07.2009, 20:31

    Chiny mogą zostać największym konsumentem złota na świecie

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chiny-moga-zostac-najw...

    Chiny mogą wyprzedzić w tym roku Indie i stać się największym
    na świecie konsumentem złota. World Gold Council (WGC) swoje
    stanowisko uzasadnia tym, że chińska gospodarka jest pierwszą ze
    światowej czołówki, która podniosła się po globalnej recesji.


    Marcus Grubb, członek mającej siedzibę w Londynie WGC,
    stwierdził dzisiaj w trakcie konferencji w Hong Kongu, że popyt na
    biżuterię w Kraju Środka zwiększył się w pierwszym kwartale
    obecnego roku. Jednocześnie zanotowano odwrotną tendencję w
    Indiach. Według Grubba chiński popyt na cenny kruszec w
    najbliższej przyszłości w dalszym ciągu będzie się
    zwiększać.

    Wzrost PKB w Chinach w trakcie drugiego kwartału wyniósł 7,9%.
    Było to rezultatem rządowego pakietu stymulującego w wysokości
    586 miliardów dolarów. Ułatwił on zwiększenie udzielanych
    pożyczek i konsumpcji. Tymczasem pierwsza połowa 2009. roku
    zakończyła się spadkiem importowanego przez Indie złota o 54%.
    Zmniejszyło się zapotrzebowanie na ten kruszec wśród jubilerów
    i gospodyń domowych.

    „Istnieje możliwość, że Chiny już w tym roku wyprzedzą
    Indie, do tej pory największego konsumenta złota na świecie.
    Zapotrzebowanie na ten kruszec w Indiach znacznie spadło w tym roku
    z powodu światowego kryzysu finansowego”, powiedział Hou Huimin,
    przedstawiciel China Gold Association. Całkowity popyt Indii na
    złoto zniżkował w pierwszym kwartale o 83%, spadając do 17,7 ton
    w porównaniu z 107,2 tonami rok wcześniej. Z kolei import do Chin
    wzrósł o 1,8% do 105,2 ton.

    Z drugiej strony produkcja złota w Chinach może ograniczyć wzrost
    wielkości importu. „Wszystko zależy od tego, czy popyt będzie
    rósł szybciej niż konsumpcja. W tym roku Chiny zamierzają
    zwiększyć produkcję do 290 ton z 282 ton w 2008. roku. Zapasy
    złota w Państwie Środka wzrosły od 2003. roku do 1054 ton.

    Obecny rok przyniósł wzrost ceny złota o 7,6%. Światowa recesja
    zwiększyła zapotrzebowanie na bezpieczne aktywa. Ponadto coraz
    większe zagrożenie inflacją w USA związane z dodrukowywaniem
    dolara zwróciło zainteresowanie inwestorów w stronę aktywów
    zabezpieczających przed wzrostem cen. W piątek o godzinie 14.36 za
    uncje złota płacono 951,20 dolarów.

    TW

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chiny-moga-zostac-najw...



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Złoto Handel Biznes w temacie Chiny mogą zostać największym konsumentem złota na świecie
    24.07.2009, 20:29

    Chiny mogą zostać największym konsumentem złota na świecie

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chiny-moga-zostac-najw...

    Chiny mogą wyprzedzić w tym roku Indie i stać się największym na świecie konsumentem złota. World Gold Council (WGC) swoje stanowisko uzasadnia tym, że chińska gospodarka jest pierwszą ze światowej czołówki, która podniosła się po globalnej recesji.

    Marcus Grubb, członek mającej siedzibę w Londynie WGC, stwierdził dzisiaj w trakcie konferencji w Hong Kongu, że popyt na biżuterię w Kraju Środka zwiększył się w pierwszym kwartale obecnego roku. Jednocześnie zanotowano odwrotną tendencję w Indiach. Według Grubba chiński popyt na cenny kruszec w najbliższej przyszłości w dalszym ciągu będzie się zwiększać.

    Wzrost PKB w Chinach w trakcie drugiego kwartału wyniósł 7,9%. Było to rezultatem rządowego pakietu stymulującego w wysokości 586 miliardów dolarów. Ułatwił on zwiększenie udzielanych pożyczek i konsumpcji. Tymczasem pierwsza połowa 2009. roku zakończyła się spadkiem importowanego przez Indie złota o 54%. Zmniejszyło się zapotrzebowanie na ten kruszec wśród jubilerów i gospodyń domowych.

    „Istnieje możliwość, że Chiny już w tym roku wyprzedzą Indie, do tej pory największego konsumenta złota na świecie. Zapotrzebowanie na ten kruszec w Indiach znacznie spadło w tym roku z powodu światowego kryzysu finansowego”, powiedział Hou Huimin, przedstawiciel China Gold Association. Całkowity popyt Indii na złoto zniżkował w pierwszym kwartale o 83%, spadając do 17,7 ton w porównaniu z 107,2 tonami rok wcześniej. Z kolei import do Chin wzrósł o 1,8% do 105,2 ton.

    Z drugiej strony produkcja złota w Chinach może ograniczyć wzrost wielkości importu. „Wszystko zależy od tego, czy popyt będzie rósł szybciej niż konsumpcja. W tym roku Chiny zamierzają zwiększyć produkcję do 290 ton z 282 ton w 2008. roku. Zapasy złota w Państwie Środka wzrosły od 2003. roku do 1054 ton.

    Obecny rok przyniósł wzrost ceny złota o 7,6%. Światowa recesja zwiększyła zapotrzebowanie na bezpieczne aktywa. Ponadto coraz większe zagrożenie inflacją w USA związane z dodrukowywaniem dolara zwróciło zainteresowanie inwestorów w stronę aktywów zabezpieczających przed wzrostem cen. W piątek o godzinie 14.36 za uncje złota płacono 951,20 dolarów.

    TW

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chiny-moga-zostac-najw...Marcin Nowak edytował(a) ten post dnia 24.07.09 o godzinie 20:28



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Hurun Report dobra luksusowe w temacie Hurun Most Valuable Privately-Held Chinese Brands 2009
    20.07.2009, 21:34

    Hurun Most Valuable Privately-Held Chinese Brands 2009

    http://www.hurun.net/listen160.aspx

    Rank Brand Brand Value US$m % of Market Cap Industry Head Office
    1 Ping An 3700 9% Finance Guangdong
    2 QQ 2600 16% Internet Service Guangdong
    3 Wahaha 2200 31% Beverages Zhejiang
    3 Baidu 2200 27% Internet Service Beijing
    5 Suning 1800 18% Retailer Jiangsu
    6 China Minsheng Bank 1300 8% Finance Beijing
    7 Alibaba 1200 20% Internet Service Zhejiang
    7 Haier 1200 20% Consumer Electronic Shandong
    9 Metersbonwe 960 34% Apparel Shanghai
    10 Li-ning 810 38% Apparel Beijing
    11 Anta 720 34% Apparel Fujian
    12 Mengniu 680 24% Beverages Inner Mongolia
    12 Midea 680 18% Consumer Electronic Guangdong
    14 Yurun 650 26% Food Jiangsu
    15 Lenovo 530 22% Computer Beijing
    16 Youngor 510 14% Apparel Zhejiang
    17 Gome 500 18% Retailer Beijing
    18 Wanda 400 7% Real Estate Beijing
    19 Country Garden 380 7% Real Estate Guangdong
    20 Ctrip 350 17% Internet Service Shanghai
    21 Ufida 340 20% Software Beijing
    22 Huiyuan 290 29% Beverages Beijing
    23 Cnice 280 20% Cosmetics Zhejiang
    24 R & F 260 5% Real Estate Guangdong
    25 JNC 250 21% Alcohol Tit
    25 Semir 250 28% Apparel Zhejiang
    25 Tiens 250 20% Health Products Tianjin
    28 Joyoung 240 12% Consumer Electronic Shandong
    29 Swellfun 220 21% Alcohol Sichuan
    29 361sport 220 26% Apparel Fujian
    31 Sina 210 13% Internet Service Beijing
    32 Bosideng 190 30% Apparel Jiangsu
    32 Septwolves 190 32% Apparel Fujian
    32 Shimao 190 5% Real Estate Shanghai
    32 Sohu 190 9% Internet Service Beijing
    36 Xtep 180 25% Apparel Fujian
    36 Galanz 180 10% Consumer Electronic Guangdong
    38 BYD 160 9% Auto Guangdong
    39 SOHO China 150 6% Real Estate Beijing
    39 Little-sheep 150 38% Restaurant Inner Mongolia
    39 Longliqi 150 15% Cosmetics Jiangsu
    39 Aokang 150 20% Apparel Zhejiang
    39 Agile 150 5% Real Estate Guangdong
    39 Netease 150 4% Internet Service Guangdong
    45 A.best 130 15% Retailer Guangdong
    45 Hengda 130 5% Real Estate Guangdong
    45 Jinliufu 130 20% Alcohol Beijing
    45 Geely 130 15% Auto Zhejiang
    45 K-Touch 130 22% Mobile Phones Beijing
    45 Lolo 130 29% Beverages Hebei

    http://www.hurun.net/listen160.aspx



    Zgłoś | Cytuj

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Hurun Report dobra luksusowe w temacie Hurun Most Valuable Chinese Brands 2009
    20.07.2009, 19:23

    Hurun Most Valuable Chinese Brands 2009

    http://www.hurun.net/listen159.aspx

    Rank Brand Brand Value US$m % of Market Cap Industry Head Office


    1 China Mobile 29300 17% Telecom Beijing
    2 ICBC 21000 10% Finance Beijing
    3 CCB 15000 10% Finance Beijing
    4 Bank Of China 12900 10% Finance Beijing
    5 China Life 8820 9% Finance Beijing
    6 China Telecom 5590 15% Telecom Beijing
    7 Agricultural Bank Of China 4850 9% Finance Beijing
    8 Bank of Communication 4560 9% Finance Shanghai
    9 Moutai 4260 26% Alcohol Guizhou
    10 Zhonghua 4120 40% Tobacco Shanghai
    11 Ping An 3680 9% Finance Guangdong
    12 China Merchants Bank 3530 10% Finance Guangdong
    13 China Unicom 3090 14% Telecom Beijing
    14 QQ 2650 16% Internet Service Guangdong
    14 Wuliangye 2650 28% Alcohol Sichuan
    16 Wahaha 2210 31% Beverages Zhejiang
    16 Baidu 2210 27% Internet Service Beijing
    18 China Citic Bank 2060 7% Finance Beijing
    19 Suning 1760 18% Retailer Jiangsu
    20 CPIC 1470 8% Finance Shanghai
    21 SPD Bank 1440 8% Finance Shanghai
    22 China Minsheng Bank 1280 8% Finance Beijing
    23 Industrial Bank 1260 7% Finance Fujian
    24 Furongwang 1240 28% Tobacco Hunan
    25 Tsingtao 1220 26% Alcohol Shandong
    26 Alibaba 1190 20% Internet Service Zhejiang
    27 Haier 1160 20% Consumer Electronic Shandong
    28 Vanke 1070 8% Real Estate Guangdong
    29 China Overseas Property 1010 7% Real Estate Guangdong
    30 Luzhoulaojiao 970 21% Alcohol Sichuan
    31 Metersbonwe 960 34% Apparel Shanghai
    32 Gree 940 17% Consumer Electronic Guangdong
    32 DFAC 940 15% Auto Hubei
    34 Li-ning 810 38% Apparel Beijing
    35 Changyu 790 21% Alcohol Shandong
    35 Air China 790 7% Air Transportation Beijing
    35 CCTV 790 15% Media Beijing
    38 ShineWay 780 26% Food Henan
    39 Anta 720 34% Apparel Fujian
    39 Yunyan 720 22% Tobacco Yunnan
    41 Baisha 710 22% Tobacco Hunan
    42 Mengniu 680 24% Beverages Inner Mongolia
    42 Midea 680 18% Consumer Electronic Guangdong
    44 Yurun 650 26% Food Jiangsu
    45 Bank Of Beijing 620 6% Finance Beijing
    45 Yuxi 620 24% Tobacco Yunnan
    45 Hongtashan 620 24% Tobacco Yunnan
    48 Liqun 590 22% Tobacco Zhejiang
    49 Wanglaoji 540 31% Beverages Guangdong
    50 PICC 530 7% Finance Beijing

    More: http://www.hurun.net/listen159.aspx



    Zgłoś | Cytuj

Wyślij zaproszenie do