Maciej Karbowiak

Maciej Karbowiak

Ekspert rynku farmaceutycznego

WrocławWarszawa, dolnośląskie

Podsumowanie

    wszelkie aspekty biznesowe funcjonowania rynku Pharma i wzajemnych powiązań procesów na nim zachodzących
    Kierownik handlowy

    Sieć Aptek

    od marca 2014 (od 2 miesięcy)
    - kreowanie strategii funkcjonowania sieci w zakresie polityki handlowej,
    - koordynacja dostaw i działań zakupowo-sprzedażowych,
    - kontakty z firmami farmaceutycznymi - kontraktowanie dostaw,
    - nadzór i realizacja planów sprzedażowych,
    - zarządzanie działem handlowym, operacyjne organizowanie pracy działu handlowego,
    - inicjowanie i podejmowanie decyzji zmierzających do maksymalizacji wyników,
    - pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymywanie dobrych relacji z aktualnymi partnerami biznesowymi,
    - badanie rynku i monitoring działań konkurencji,
    - raportowanie bieżącej aktywności handlowej, ścisła współpraca z zarządem firmy.
    Trade Marketing Manager/Prezes

    NEW CONCEPT Sp. z o.o.

    od stycznia 2008 (od 6 lat i 4 miesięcy)
    Firma prowadząca doradztwo dla firm działających na rynku farmaceutycznym i FMCG;
    - opracowanie i realizację koncepcji programów lojalnościowych i trade marketingowych dla zdefiniowanej grupy produktowej (produkty generyczne, OTC, suplementy, FMCG)
    - koordynowanie działań firmy w zakresie realizacji zleceń klientów,
    - coaching pracowników firm,
    - zarządzanie zespołami,
    - ustalanie planów sprzedażowych i wsparcie sprzedażowe,
    - plany naprawcze i restrukturyzację;
    Konsultant biznesu/Trener zewnętrzny

    Firma zewnetrzna dla POLPHARMA S.A.

    maj 2011 - listopad 2012 (przez 1 rok i 7 miesięcy)
    Doradztwo biznesowe i szkolenia współpracowników i klientów Polpharma S.A. w zakresie zarządzania wartością, zarządzanie kategorią i asortymentem, budowanie wartości brandu w oparciu o narzędzia trade marketingowe, analiza wskaźnikowa działalności, etc.
    p.o. Dyrektor Marketingu i Sprzedaży - kontrakt na strukturyzację

    K.Z.O. S.A.

    styczeń 2011 - czerwiec 2011 (przez 6 miesięcy)
    - wdrożenie zasad ładu korporacyjnego w podległej jednostce grupy kapitałowej
    - restrukturyzacja procesów zarządczych w podległych działach
    - nadzór i koordynowanie pracy podległych działów marketingu i sprzedaży
    Kierownik sprzedaży

    PROGRAM APTEKA PARTNERSKA

    styczeń 2009 - styczeń 2011 (przez 2 lata i 1 miesiąc)
    - zarządzanie grupą przedstawicieli regionalnych,
    - pozyskiwanie uczestników programu: apteki, firmy farmaceutyczne,
    - kontraktowanie usług realizowanych na rzecz firm farmaceutycznych poprzez apteki uczestników programu,
    - koordynacja działań uczestników programu w oparciu o logistów - hurtownie farmaceutyczne,
    Kierownik Działu - Farmacja szpitalna

    "Medinet" sp. z o.o. Wrocław

    październik 2008 - maj 2009 (przez 8 miesięcy)
    6-cio miesięczny kontrakt na restrukturyzację jednostki;
    Prezes Zarządu/Project Manager

    "Drugstore Investment Polska" sp. z o.o

    marzec 2003 - maj 2007 (przez 4 lata i 3 miesiące)
    Spółka zarządzała i prowadziła sieć aptek m.in. w sklepach InterMarche . Zajmowałem się całokształtem działalności począwszy od planowania i realizacji nowych lokalizacji aptek poprzez budżetowanie, politykę personalną, opracowanie programów sprzedażowych /lojalnościowych/, PR brandu
    Prezes Zarządu

    Interpharma Sp. z o.o.

    styczeń 2000 - październik 2000 (przez 10 miesięcy)
    Dyrektor Handlowy

    Przedsiebiorstwo Zaopatrzenia Medycznego "Domina"

    styczeń 1997 - grudzień 1999 (przez 3 lata)
    Koordynowanie działań firmy w zakresie sprzedaży aparatury i sprzętu medycznego do ZOZ-ów, NZOZ-ów, POZ-ów - szczególnie praktyk lekarzy rodzinnych.
    właściciel/kierownik apteki

    Apteka "Prima" Wrocław

    październik 1995 - lipiec 2005 (przez 9 lat i 10 miesięcy)
    zarządzanie apteką
    Junior Product Manager

    "BONNE SANTE" sp. z o.o Warszawa

    październik 1994 - wrzesień 1995 (przez 1 rok)
    Zarządzanie produktami Rx i OTC z portfolio klientów firmy;

    Edukacja

    Zarządzanie marką i komunikacja marketingowa, studia podyplomowe

    Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

    wrzesień 2002 - czerwiec 2003 (przez 10 miesięcy)
    Farmacja, magisterskie

    Akademia Medyczna im. Piastów Śląskich we Wrocławiu

    wrzesień 1988 - lipiec 1993 (przez 4 lata i 11 miesięcy)

    Języki

    Rosyjski

    dobry

    Niemiecki

    dobry

    Angielski

    podstawowy

    Informacje dodatkowe

    Przebyte kursy

    V - 2006 - "Farmakomarketing a prawo"
    IX- 2006 - "Dystrybucja produktów leczniczych - przepisy i praktyka"
    XII-2006 - "Nowelizacja prawa farmaceutycznego"
    V - 2007 - "Informatyczne i prawne problemy dystrybucji Produktów farmaceutycznych"
    IX-2008 - Jakość i bezpieczeństwo leków - pharmacovigilance 2008"
    III-2009 - „Trade marketing w farmacji”,
    IX-2009 - „Dystrybucja w farmacji 2009”.
    IX-2010 - „POLFARMA 2010”,
    IX-2010 - „Dystrybucja w farmacji 2010”.
    VI-2011 - "POLFARMA 2011".
    ,... i wiele, wiele innych

    Organizacje

    - w okresie od 1993 do 2013 roku współpracowałem z wieloma firmami głównie tzw. rynek etyczny: farmaceutyczny i medyczny, ale także FMCG (zlecenia, kontrakty), przygotowywałem koncepcje dla rynku dystrybucji leków i sprzętu medycznego - rozwijanie sieci hurtownianej m.in. PGF, ACP, kierowanie hurtownią farmaceutyczną FLORA, prowadziłem coaching dla wybranych grup zawodowych związanych z rynkiem medycznym i farmaceutycznym m.in. Pliva, Leciva, Zentiva, Herbapol. Pracując na stanowisku Produkt Managera w firmie Bonne Sante /firma marketingu farmaceutycznego/ czy Salus International /przedstawicielstwo firm farmaceutycznych, składy konsygnacyjne i hurtownia farmaceutyczna/ działałem na zlecenie takich firm jak BMS, Polfa Kutno obecnie TEVA, Kato Laboratorium, Galena, Leciva opracowując metodologię promocji Rx i OTC wśród lekarzy i farmaceutów oraz sprawując bezpośrednią kontrolę nad realizacją targetów. Jestem autorem opracowania /zrealizowanego/ „Podręczna apteczka” dotyczącego dystrybucji leków OTC w kanale „mass market”. W bogatej karierze zawodowej brałem także udział w opracowanich materiałów i prezentacji dla celów szkoleń i konferencji prowadzonych dla środowisk medycznych i firm farmaceutycznych (np. dla MOVIDA, MediPharma – jako ekspert - „kanały dystrybucji”, ”trade marketing”).

    Hobby

    - farmakoekonomia,
    - medycyna,
    - tenis ziemny,
    - narciarstwo alpejskie;

    Grupy

    Wszystkich wypowiedzi: 1041    (492 plusów)

    Zobacz szczegóły »