Janusz Janowski

inżynier / specjalista ds. zachowania jakości
Bolesławiec, dolnośląskie

Języki

niemiecki
biegły
angielski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Quality Control / Quality Engineer
Toyota Boshoku Aisin Poland Sp. z o.o.
• wprowadzanie nowych projektów/zmian technologiczno - jakościowych w
procesach produkcyjnych (OEM Toyota)
• współudział oraz support w działaniach R&D(Research&Development)
• opracowywanie dokumentacji jakościowej i projektowej
• planowanie jakości,wdrażanie metod poprawiających funkcjonowanie systemów
jakości
• Kaizen – ciągłe doskonalenie jakości / procesów produkcyjnych
• zapewnianie jakości u klienta, orientacja i reagowanie na potrzeby klienta
• kontrola jakości dostawców / rozwój jakościowy dostawców,
• meetingi jakościowe z klientami i dostawcami(Europa/Azja), rozwiązywanie
problemów jakościowych,
• opracowywanie dokumentacji PPAP/SQAM(Toyota) do zatwierdzeń klienckich oraz zatwierdzanie dokumentacji PPAP/SQAM ze strony dostawców,
• przeprowadzanie i dokumentowanie auditów wewn. wg. norm ISO/TS
16949, ISO 14001, VDA 6.3
Bader Polska
Customer Service Expert / Kierownik zespołu / Specjalista d/s zachowania jakości / Technolog
04.2004 – 03.2012 :

Ekspert ds. Produktu/Obsługi Klienta (Dział Product Management/Obsługi Klienta)
• obsługa klienta: prowadzenie korespondencji, monitoring poziomu jakości u kluczowych klientów, wdrażanie zmian w produkcie wg nowych wymagań jakościowych klienta(OEM Daimler, BMW, Porsche, Opel, Renault)
• obsługa reklamacji: meetingi jakościowe u klientów(Europa Zach,Płd. i Wsch.) prowadzenie analiz poreklamacyjnych - Raporty 8D, LOP (List of Open Points), PSM (Problem Solving Methodology),rejestr SAP, koordynacja działań korygująco-zapobiegawczych, statystyki, rozliczanie faktur .
• prowadzenie bieżącej dokumentacji technologicznej (instrukcje pracy, wizualizacja poziomu jakości u klienta, katalogi wzorców, FMEA, Control Plan)

10.2003 – 04.2004 :

Kierownik Produktu (Dział Product Management)
• zarządzanie zespołem PM, monitoring reklamacji i potrzeb klientów, uczestnictwo w nadzorze nad funkcjonowaniem systemu i procesów jakościowych
• obsługa klienta: prowadzenie korespondencji, monitoring poziomu jakości u poszczególnych klientów, wdrażanie zmian w produkcie wg nowych wymagań jakościowych klienta
• obsługa reklamacji: prowadzenie analiz poreklamacyjnych - Raporty 8D, LOP (List of Open Points), PSM (Problem Solving Methodology), koordynacja działań korygująco-zapobiegawczych
• prowadzenie bieżącej dokumentacji technologicznej (instrukcje pracy, wizualizacja poziomu jakości u klienta, katalogi wzorców, FMEA, Control Plan)

02.2002 – 09.2003 :

Specjalista (Dział Głównego Technologa)
• transfer technologii, wdrażanie zmian technologicznych
• prowadzenie bieżącej dokumentacji technologicznej
• SAP – tworzenie planów pracy, edycja zleceń produkcyjnych
• szkolenie personelu produkcyjnego
Usunięty Użytkownik
współpracownik
wystawiono
Janusz prezentuje swoją osobą bardzo wysoki poziom umiejętności współpracy z klientem. Jego rzeczowe podejście do poruszanych tematów, głęboka znajomość produktu i procesów powoduje, ze staje się dla klienta cennym partnerem do rozmów. W moich kontaktach z Januszem najbardziej ceniłam jego profesjonalizm.
Jacek Bomba Phd Eng
Jacek Bomba Phd Eng · przełożony
wystawiono
Janusz jest świetnym specjalistą w zakresie jakości oraz technologii obróbki skóry. Ma właściwe wyczucie relacji z klientem. Pracowity, wytrwały i otwarty na zmiany. Pracownik, na którym można polegać.

Szkolenia i kursy

•2017.04 Szkolenie(CSK Partner) : IMDS - International Material Data System , zasady pracy z bazą IMDS, certyfikat.
•2014.02 Szkolenie(PROQUAL) : Auditor procesu wg. VDA 6.3 - wyd.2010, certyfikat
•2013.11 Szkolenie(SANDURO Group): Psychologiczne i prawne aspekty patologii w środowisku pracy(mobbing)

• 2013.07 Szkolenie(TQM Soft): Wdrażanie wyrobów do produkcji seryjnej wg APQP oraz proces zatwierdzania części do produkcji wg PPAP, certyfikat.

• 2013.04 Seminarium(NOTIKA System) :
System Q-DAS do nadzoru jakości w zakresie SPC, MSA, rejestracja danych pomiarowych.Statystyczna ocena procesu produkcji przy wykorzystaniu pakietu programowego qs-STAT/Destra/procella(podstawy statystyki technicznej,programy Solara i qs-STAT, pakiet programowy Destra, rejestracja danych w programie procella) - certyfikat.

• 2013.02 Warsztat : Audytor wewnętrzny Zintegrowanego Systemu Zarządzania zgodnego z wymaganiami ISO/TS 16949:2009 oraz normy PN-EN ISO 14001:2005 – grupa doradcza QMC, certyfikat.

• 2012.08 Warsztat : ISO/TS 16949(System Zarządzania Jakością, Zarządzanie procesami Biznesowymi, ISO/TS 16949 – wymagania, Narzędzia Jakości : APQP,FMEA,PPAP,MSA,SPC,G8D, Metody i techniki doskonalenia).

• 2009 Techniki doskonalenia jakości FMEA, Control Plan
wprowadzenie do normy ISO/TS:16949

• Metody rozwiązywania problemów – PSM (Problem Solving
Methodology)
• Analiza Pareto, Burza mózgów, diagram Ishikawy
• Podstawy LEAN

• FMEA- szkolenie podstawowe
• Szkolenie z polityki jakości firmy Bader Polska
• Prawo ochrony środowiska w firmie Bader Polska

• 2004.06 – 2007.03 Kompleksowy program rozwoju umiejętności biznesowych (cykl szkoleń prowadzonych przez firmę FPL Sp. z o.o., Łódź: efektywność pracy Product Managera, umiejętność komunikowania się, efektywne negocjacje, zarządzanie zaangażowaniem, rozwijanie kreatywności, asertywność, zarządzanie własnymi emocjami ,zarządzanie zespołem)

• Wymagania specyfikacji technicznej ISO/TS 16949 (System Konsulting, Warszawa)

• 2003.05/07 Zarządzanie jakością (OTREK Centrum Kształcenia Menedżerów i Konsultingu Sp. z o.o., Wrocław)

• 2002.09/10 Trening dla trenerów (OTREK Centrum Kształcenia Menedżerów i Konsultingu Sp. z o.o., Wrocław)

Specjalizacje

Zarządzanie jakością
Zapewnienie jakości

Zainteresowania

• Podróże, pływanie, jazda rowerem(cross), fotografowanie, nowe technologie,

Inne

• Ponad 20-sto letnia znajomość zakresu zarządzania jakością, mechanizmów sterowania jakością, w tym dotyczących normy IATF, ISO 9001, TS 16949 oraz ISO 14001.
• Znajomość i rozwinięte kontakty u kluczowych firm branży Automotive w Europie: Toyota, Lear, Eybl, Prevent, Boxmark, JC, CAR TRIM, Faurecia.
• Umocnione kompetencje : elastyczność, dyspozycyjność, dążność i wytrwałość w realizacji wytyczonych celów, wysoka samokontrola i sprawna organizacja pracy własnej, precyzja wykonywanych zadań, poszukiwanie nowych wyzwań, kreatywność.

Grupy

ABY POMÓC W 48 GODZIN
ABY POMÓC W 48 GODZIN
Grupa ta ma na celu umożliwienie jej uczestnikom szybkie reagowanie na wzajemne potrzeby, nie tylko w wydaniu biznesowym. W założeniu skierowana do jak najszerszego ogrona osób, gdyż nigdy nie
Antymanipulacja
Antymanipulacja
Grupa dla osób, które pragną dowiedzieć się w jaki sposób bronić się przed manipulacją. Dla wszystkich tych, którzy postępują etycznie, którzy nie manipulują innymi oraz nie chcą aby nimi manipulowa
Auto Moto Praca
Auto Moto Praca
Grupa zrzeszająca poszukujących pracy i poszukujących Pracowników do pracy w branży motoryzacyjnej. Jesteś Headhunterem poszukującym ludzi w branzy auto-moto, inżynierem, mechanikiem, znasz branże mo
Automotive
Automotive
Wszyscy, którzy pracują w branży motoryzacyjnej, albo chcieliby w takiej branży pracować są mile widziani.
BEZ TABU
BEZ TABU
Możesz być kontrowersyjny, możesz prowokować. Powiem więcej - RÓB TO jak najczęściej. Pozwól innym zobaczyć świat w taki sposób jaki go postrzegasz.
Branża motoryzacyjna
Branża motoryzacyjna
Nie wyobrażasz sobie pracy w branży innej niż motoryzacyjna? Jesteś człowiekiem motoryzacji: importerem, specjalistą, sprzedawcą, doradcą, dziennikarzem? Wszystko o Polskiej branży motoryzac
Cavalier King Charles Spaniel
Cavalier King Charles Spaniel
Właściciele, hodowcy i miłośnicy tej sympatycznej rasy psów
Deutschliebhaber ;-)
Deutschliebhaber ;-)
Grupa dla wszystkich, którzy lubią język niemiecki, interesują się kulturą Niemiec, pracowali lub pracują w Niemczech itd.
Jakość
Jakość
Grupa osób związanych z zarządzaniem jakością, a także środowiskiem i bezpieczeństwem w organizacjach oraz auditowaniem systemów.
Jakość w motoryzacji
Jakość w motoryzacji
Specyfika motoryzacji rodzi określone potrzeby w zakresie wiedzy i doświadczenia, które powinny posiadać osoby w niej pracujące. Zachęcamy do wymiany się nimi w zakresie grupy - Jakość w motoryzacji
Lean Management
Lean Management
Zapraszam wszystkich zainteresowanych koncepcją Lean Management, poszerzaniem wiedzy i praktycznym stosowaniem zasad zarządzania w trybie "odchudzonym".
Mój Własny Biznes
Mój Własny Biznes
Dla wszystkich, którzy marzą aby otworzyć swój własny biznes lub już go mają. Pomysły, porady itp.