Jakub Dombrowski

Desktop Support Engineer, Bank Handlowy w Warszawie S.A.

Języki

angielski
dobry
polski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Bank Handlowy w Warszawie S.A.
Analityk w Zespole Obsługi Użytkowników w Sieci Oddziałów Banku / oddział Łódź
* Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów u użytkowników we wszystkich lokalizacjach i departamentach w Banku (wsparcie zdalne + współpraca z firmami zewnętrznymi)
* Konfiguracja i utrzymanie stacji roboczych zgodnie ze standardami
* Utrzymanie i zarządzanie zasobami sieci LAN, WAN, sieci telefonicznej (PABX, IPT)
* Podstawowy serwis on-site serwerów
* Współpraca z innymi zespołami w Banku (administratorzy serwerami, bezpieczeństwem, uprawnieniami itp.)
* Administracja aplikacją - koordynacja wdrożenia aplikacji w Polsce, współpraca z globalnym administratorem aplikacji, bieżący serwis
* Opieka nad kilkunastoma pomieszczeniami teleinformatycznymi w oddziałach na terenie całego kraju

Udział w projektach:
* zmiana systemu telefonii w lokalizacji obejmującej ok. 300 użytkowników z systemu telefonii cyfrowej na telefonię IP (rozwiązania call center)
* rozbudowa lokalizacji - przebudowa sieci strukturalnej, budowa nowego techroomu, przeniesienie połączeń stacji z kilkunastu szaf do dwóch węzłów
* przeprowadzki dużych oddziałów (ponad 100 stanowisk)
* wdrożenie nowego systemu operacyjnego - praca w oddziałach na terenie całego kraju (on-site i zdalnie), przygotowywanie informacji koniecznych do migracji oddziałów
* uruchamianie nowej lokalizacji - budowa nowego pomieszczenia teletechnicznego, współpraca z operatorami przy podłączaniu nowych linii, podłączenie ponad 200 stanowisk pracy, przeprowadzki z innych lokalizacji, ponad 150 nowych stanowisk - konfiguracja stacji, koordynacja instalacji niezbędnego oprogramowania oraz zmiany uprawnień do stacji
Getin Bank S.A.
Specjalista w zespole Obsługi Systemów Oddziałowych
* Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów u użytkowników we wszystkich lokalizacjach i departamentach w Banku
* Zarządzanie zasobami sprzętowymi i programowymi w Banku
* Utrzymanie i rozbudowa sieci lokalnych oraz WAN w centrali oraz we wszystkich oddziałach w Banku
* Połączenie sieci Banku Przemysłowego i Getin Banku.
* Wymiana sprzętu w sieci oddziałów banku
* Administracja siecią Microsoft (Active Directory)
* Administracja siecią Novell
* Administracja serwerami Unix:
- monitorowanie działania podstawowych serwerów transakcyjnych
- wykonywanie kopii zapasowych danych systemu
- gospodarowanie adresacją IP (przydziały klas DHCP, administracja adresami statycznymi)
- zarządzanie kontami użytkowników i uprawnieniami
- definiowanie i konfiguracja drukarek sieciowych
- konfiguracja oprogramowania monitorującego pracę zasilaczy awaryjnych
* Administracja serwerem poczty elektronicznej IPlanet
* Administracja systemami antywirusowymi (stacje użytkowników (McAfee, EpoAgent), bramka WWW oraz poczta elektroniczna)

Zadania indywidualne:
* stworzenie miejsca pracy zespołu weryfikacyjnego (sprzęt, konfiguracja systemów, oprogramowania, tworzenie skryptów automatyzujących). Wdrożenie kilku nowych aplikacji, pomoc w ich rozbudowie.
Logo
Inspektor d/s Informatyki
Bank Przemysłowy S.A.
* Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów u użytkowników we wszystkich lokalizacjach i departamentach w Banku
* Zarządzanie zasobami sprzętowymi i programowymi w Banku
* Utrzymanie i rozbudowa sieci lokalnych oraz WAN w centrali oraz we wszystkich oddziałach w Banku
* Administracja siecią Microsoft
* Administracja siecią Novell
* Administracja serwerami Unix:
- monitorowanie działania podstawowych serwerów transakcyjnych
- wykonywanie kopii zapasowych danych systemu
- gospodarowanie adresacją IP (przydziały klas DHCP, administracja adresami statycznymi)
- zarządzanie kontami użytkowników i uprawnieniami
- definiowanie i konfiguracja drukarek sieciowych
- konfiguracja oprogramowania monitorującego pracę zasilaczy awaryjnych
* Konfiguracja i monitorowanie urządzeń dostępowych / firewall
* Administracja serwerem poczty elektronicznej IPlanet
* Administracja systemami antywirusowymi (stacje użytkowników, bramka WWW oraz poczta elektroniczna)


Zadania indywidualne:
* Administracja serwerem intranetowym i internetowym (serwis informacyjny), rozbudowa strony intranetowej oraz internetowej
* Budowa systemu przeglądania informacji z Biura Informacji Kredytowej (zasilanie bazy nowymi informacjami, przeglądanie zgodnie z posiadanymi uprawnieniami itp)
* Budowa nowej wersji bazy sprzętu komputerowego
Polska Akcja Humanitarna
Referent administracyjny
Zastępcza forma służby wojskowej oraz zatrudnienie od kwietnia 2003 - Biuro Pomorskie w Toruniu

* Program Pajacyk:
- Rozliczanie placówek biorących udział w akcji "Pajacyk"
- Przygotowywanie rozliczeń, umów, aneksów dla szkół
- Informowanie o zasadach rozliczeń, wyjaśnianie ze szkołami nieścisłości i nieprawidłowości
- Budowa systemu planowania finansowego na potrzeby programu (m.in. konieczność uwzględnienia ilości dni nauki w każdym województwie, obsługa aneksów - zmiany ilości dożywianych dzieci, stawki żywieniowej itp).
System działa i mogę go zaprezentować. Technologia (pierwotnie): PHP / PostgreSQL, w tej chwili jest przepisany dla bazy MySQL.

* Obsługa księgowa Biura Pomorskiego (przygotowywanie dokumentów, raporty, obsługa bankowa)

* Udział w akcjach Fundacji:
- Pomoc powodzianom w 2001 roku, wyjazd z transportem pomocy humanitarnej (24t) do dwóch miejscowości na południu kraju (Polska)
- Przygotowanie materiałów do konferencji o dożywianiu (marzec 2003) - skład, przygotowanie do druku
- Samodzielny wyjazd z transportem pomocy humanitarnej dla ofiar pomocy w Dobřichovicach (Grudzień 2002, Czechy)
- Obsługa fotograficzna imprez organizowanych przez biuro Fundacji, obróbka zdjęć, przygotowanie materiałów do druku

Zadania z zakresu TI:
- budowa sieci komputerowej w nowych pomieszczeniach
- utrzymanie sieci i łącza internetowego (SDI + router Linux)
- budowa i utrzymanie serwera plików i baz danych (Linux)
- obsługa sprzętowa i programowa biura, pomoc użytkownikom
- udział w akcji "Komputer dla Pajacyka" - wybór sprzętu nadającego się do przekazania placówkom edukacyjnym

Szkolenia i kursy

Planning and Managing Windows 7 Desktop Deployments and Environment
Maintaining and Troubleshooting Windows Vista Computers
Supporting the Windows Vista Operating System and Applications
Supporting Users Running Microsoft Windows XP Desktop Operating Systems
Supporting Users Running Applications on Microsoft Windows XP
Citrix XenApp (Presentation Server 4.5): Administration

Edukacja

Logo
Informatyka / specjalność: Teleinfomatyka, inżynierskie
Wyższa Szkoła Informatyki w Łodzi

Grupy

Microsoft w Polsce
Microsoft w Polsce
Microsoft w Polsce