Temat: nowa knajpka w Krakowie? jak myślicie?
Wybór miejsca na lokal i zdefiniowanie koncepcji są ściśle ze sobą powiązane. Często zdarza się, że mamy możliwość wynajęcia, kupna lub użytkowania konkretnego lokalu i staramy się dopasować do niego jak najlepszą koncepcję. Lub na odwrót – wiemy, jaką działalność chcemy prowadzić i szukamy dla niej właściwego lokalu. Obydwa podejścia są właściwe pod warunkiem, że podejmujemy decyzje w sposób przemyślany. Należy pamiętać, że nie zawsze udaje się znaleźć idealny lokal lub idealną koncepcję – trzeba umieć czasem zrezygnować, poczekać, zastanowić się, poszukać innych rozwiązań. Pochopne, szybkie działania czasami odnoszą sukces, ale znacznie częściej są źródłem niepowodzeń.
Przy wyborze koncepcji dobrze jest pomyśleć o przyszłości, czyli o:
- trendach rynkowych - pewne koncepcje starzeją się (bar mleczny), inne stają się modne (clubbing)
- demografii otoczenia restauracji: jacy potencjalni klienci będą przeważali w okolicy za kilka lat (np. studenci, ludzie starsi) i ilu ich będzie, jakie będą ich preferencje, zdolność nabywcza. Dobrym przykładem myślenia „do przodu” jest otwieranie gastronomii w strefie silnie rozbudowujących się nowych osiedli.
Pamiętaj:
Najlepsza grupa docelowa to taka, która spełnia kilka z poniżej wymienionych aspektów
- Jest liczna w „polu rażenia” lokalu gastronomicznego
- Ma dobre trendy demograficzne (przewidywany rozwój)
- Ma odpowiednie zwyczaje konsumpcyjne (korzysta w miarę często z gastronomii)
- Ma odpowiednia siłę nabywczą (ma pieniądze do wydania na gastronomię)
W serwisie
http://gastrowiedza.pl można znaleźć mnóstwo artykułów dotyczących zarządzania gastronomią np:
- Jak osiągnąć większe zyski?
- Jak zmotywować personel?
- Skąd mieć więcej stałych Gości?
- Jak skutecznie otworzyć nowy lokal?
Serdecznie zapraszam do odwiedzenia portalu.