konto usunięte

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Kilka :) skrótów...

1.1. Podgląd i drukowanie
CTRL+P lub CTRL+SHIFT+F12
Wyświetla okno dialogowe Drukowanie.
Użyj następujących klawiszy w podglądzie wydruku (aby przejść do podglądu wydruku, naciśnij klawisze ALT+P, a następnie ponownie naciśnij klawisz P):
Klawisze strzałek
Przenoszą na stronie w powiększeniu.
PAGE UP albo PAGE DOWN
Przenosi o jedną stronę w pomniejszeniu.
CTRL+STRZAŁKA W GÓRĘ lub CTRL+STRZAŁKA W LEWO
Przenosi do pierwszej strony w pomniejszeniu.
CTRL+STRZAŁKA W DÓŁ lub CTRL+STRZAŁKA W PRAWO
Przenosi do ostatniej strony w pomniejszeniu.
1.2. Praca z arkuszami
SHIFT+F11 lub ALT+SHIFT+F1
Wstawia nowy arkusz.
CTRL+PAGE DOWN
Przenosi do następnego arkusza w skoroszycie.
CTRL+PAGE UP
Przenosi do poprzedniego arkusza w skoroszycie.
SHIFT+CTRL+PAGE DOWN
Zaznacza bieżący i następny arkusz. Aby anulować zaznaczenie wielu arkuszy, naciśnij klawisze CTRL+PAGE DOWN lub, aby zaznaczyć inny arkusz, naciśnij klawisze CTRL+PAGE UP.
SHIFT+CTRL+PAGE UP
Zaznacza bieżący i poprzedni arkusz.
ALT+F R M
Umożliwia zmianę nazwy bieżącego arkusza (menu Format, podmenu Arkusz, polecenie Zmień nazwę).
ALT+E R
Przenosi lub kopiuje bieżący arkusz (menu Edycja, polecenie Przenieś lub kopiuj arkusz).
ALT+E A
Usuwa bieżący arkusz (menu Edycja, polecenie Usuń arkusz).
1.3. Przenoszenie i przewijanie w obrębie skoroszytów
Klawisze strzałek
Przenosi o jedną komórkę w górę, w dół, w prawo lub w lewo.
CTRL+ klawisz strzałki
Przenosi do krawędzi bieżącego obszaru danych.
HOME
Przenosi do początku wiersza.
CTRL+HOME
Przenosi do początku arkusza.
CTRL+END
Przenosi do ostatniej komórki w arkuszu, w użytym wierszu znajdującym się na samym dole użytej kolumny, znajdującej się najbardziej po prawej stronie.
PAGE DOWN
Przenosi o jeden ekran w dół.
PAGE UP
Przenosi o jeden ekran w górę.
ALT+PAGE DOWN
Przenosi o jeden ekran w prawo.
ALT+PAGE UP
Przenosi o jeden ekran w lewo.
F6
Przełącza do następnego okienka podzielonego skoroszytu (menu Okno, polecenie Podziel).
SHIFT+F6
Przełącza do poprzedniego okienka podzielonego skoroszytu.
CTRL+BACKSPACE
Przewija, aby wyświetlić aktywną komórkę.
F5
Wyświetla okno dialogowe Przechodzenie do.
SHIFT+F5
Wyświetla okno dialogowe Znajdowanie.
SHIFT+F4
Powoduje powtórzenie ostatniej akcji Znajdź (tak jak polecenie Znajdź następny).
TAB
Przenosi między odblokowanymi komórkami w chronionym arkuszu.
1.4. Przenoszenie w obrębie zaznaczonego zakresu
ENTER
Przenosi z góry na dół zaznaczonego zakresu.
SHIFT+ENTER
Przenosi z dołu do góry zaznaczonego zakresu.
TAB
Przenosi z lewej strony na prawą stronę zaznaczonego zakresu. Jeśli zaznaczono komórki w pojedynczej kolumnie, przenosi w dół.
SHIFT+TAB
Przenosi z prawej strony na lewą stronę zaznaczonego zakresu. Jeśli zaznaczono komórki w pojedynczej kolumnie, przenosi w górę.
CTRL+KROPKA
Przenosi do następnego rogu zaznaczonego zakresu w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.
CTRL+ALT+STRZAŁKA W PRAWO
W zaznaczeniach niesąsiadujących przełącza do następnego zaznaczenia po prawej stronie.
CTRL+ALT+STRZAŁKA W LEWO
Przełącza do następnego niesąsiadującego zaznaczenia po lewej stronie.
Uwaga  Można zmienić kierunek przenoszenia po naciśnięciu klawiszy ENTER lub SHIFT+ENTER: naciśnij klawisze ALT+N, następnie naciśnij klawisz O (menu Narzędzia, polecenie Opcje), naciskaj klawisze CTRL+TAB aż do zaznaczenia karty Edycja, a następnie zmień ustawienia opcji Przenoś zaznaczenie po naciśnięciu klawisza Enter.
1.5. Przenoszenie i przewijanie w trybie End
Po wybraniu trybu End na pasku stanu jest wyświetlane słowo END.
Klawisz END
Włącza lub wyłącza tryb End.
END+klawisz strzałki
Przenosi o jeden blok danych w wierszu lub kolumnie.
END+HOME
Przenosi do ostatniej komórki w arkuszu w wierszu znajdującym się u samego dołu użytej kolumny znajdującej się najbardziej po prawej stronie.
END+ENTER
Przenosi do komórki znajdującej się najbardziej po prawej stronie w bieżącym wierszu. Ta sekwencja klawiszy nie działa, jeśli wyłączono klawisze nawigacyjne przechodzenia (menu Narzędzia, polecenie Opcje, karta Przechodzenie).
1.6. Przenoszenie i przewijanie przy włączonym trybie SCROLL LOCK
Gdy używa się klawiszy przewijania (takich jak PAGE UP i PAGE DOWN) przy wyłączonym trybie SCROLL LOCK, zaznaczenie komórki przenosi się o wybraną odległość. Aby przewinąć bez zmieniania zaznaczenia komórek, włącz najpierw tryb SCROLL LOCK.
SCROLL LOCK
Włącza lub wyłącza tryb SCROLL LOCK.
HOME
Przenosi do komórki w lewym górnym rogu okna.
END
Przenosi do komórki w prawym dolnym rogu okna.
STRZAŁKA W GÓRĘ lub STRZAŁKA W DÓŁ
Przewija ekran o jeden wiersz w górę lub w dół.
STRZAŁKA W LEWO lub STRZAŁKA W PRAWO
Przewija o jedną kolumnę w lewo lub w prawo.
Klawisze do zaznaczania danych i komórek
1.7. Zaznaczanie komórek, wierszy i kolumn oraz obiektów
CTRL+SPACJA
Zaznacza całą kolumnę.
SHIFT+SPACJA
Zaznacza cały wiersz.
CTRL+A
Zaznacza cały arkusz.
SHIFT+BACKSPACE
Zaznacza tylko aktywną komórkę, jeśli zaznaczonych jest wiele komórek.
CTRL+SHIFT+SPACJA
Gdy zaznaczony jest obiekt, zaznacza wszystkie obiekty w arkuszu.
CTRL+6
Przełącza między ukrywaniem obiektów, wyświetlaniem obiektów i wyświetlaniem symboli zastępczych obiektów.
1.8. Zaznaczanie komórek o specyficznych cechach
CTRL+SHIFT+* (gwiazdka)
Zaznacza bieżący obszar wokół aktywnej komórki (obszar danych otoczony pustymi wierszami i pustymi kolumnami). W raporcie tabeli przestawnej zaznacza cały raport tabeli przestawnej.
CTRL+/
Zaznacza tablicę zawierającą aktywną komórkę.
CTRL+SHIFT+O (litera O)
Zaznacza wszystkie komórki zawierające komentarze
CTRL+\
W zaznaczonym wierszu zaznacza komórki, które nie pasują do wartości w aktywnej komórce.
CTRL+SHIFT+|
W zaznaczonej kolumnie zaznacza komórki, które nie pasują do wartości w aktywnej komórce.
CTRL+[ (nawias kwadratowy otwierający)
Zaznacza wszystkie komórki, do których bezpośrednio odwołują się formuły w zaznaczeniu.
CTRL+SHIFT+{ (nawias klamrowy otwierający)
Zaznacza wszystkie komórki, do których bezpośrednio lub pośrednio odwołują się formuły w zaznaczeniu.
CTRL+] (nawias kwadratowy zamykający)
Zaznacza komórki zawierające formuły, które bezpośrednio odwołują się do aktywnej komórki.
CTRL+SHIFT+} (nawias klamrowy zamykający)
Zaznacza komórki zawierające formuły, które bezpośrednio lub pośrednio odwołują się do aktywnej komórki.
ALT+; (średnik)
Zaznacza widoczne komórki w bieżącym zaznaczeniu.
F8
Włącza lub wyłącza tryb rozszerzania. W trybie rozszerzania w wierszu stanu pojawia się napis EXT, a klawisze strzałek powodują rozszerzenie zaznaczenia.
SHIFT+F8
Dodaje do zaznaczenia inny zakres komórek; można też użyć klawiszy strzałek, aby przenieść się na początek zakresu, który ma być dodany, a następnie nacisnąć klawisz F8 i klawisze strzałek, aby zaznaczyć następny zakres.
SHIFT+klawisz strzałki
Rozszerza zaznaczenie o jedną komórkę.
CTRL+SHIFT+klawisz strzałki
Rozszerza zaznaczenie do ostatniej niepustej komórki w tej samej kolumnie lub tym samym wierszu, w którym jest aktywna komórka.
SHIFT+HOME
Rozszerza zaznaczenie do początku wiersza.
CTRL+SHIFT+HOME
Rozszerza zaznaczenie do początku arkusza.
CTRL+SHIFT+END
Rozszerza zaznaczenie do ostatniej użytej komórki w arkuszu (dolny prawy róg).
SHIFT+PAGE DOWN
Rozszerza zaznaczenie o jeden ekran w dół.
SHIFT+PAGE UP
Rozszerza zaznaczenie o jeden ekran w górę.
END+SHIFT+KLAWISZ STRZAŁKI
Rozszerza zaznaczenie do ostatniej niepustej komórki w tej samej kolumnie lub tym samym wierszu, w którym jest aktywna komórka.
END+SHIFT+HOME
Rozszerza zaznaczenie do ostatniej użytej komórki w arkuszu (dolny prawy róg).
END+SHIFT+ENTER
Rozszerza zaznaczenie do ostatniej komórki w bieżącym wierszu. Ta sekwencja klawiszy nie działa, jeśli włączono klawisze nawigacyjne przechodzenia (menu Narzędzia, polecenie Opcje, karta Przechodzenie).
SCROLL LOCK+SHIFT+HOME
Rozszerza zaznaczenie do komórki w lewym górnym rogu okna.
SCROLL LOCK+SHIFT+END
Rozszerza zaznaczenie do komórki w prawym dolnym rogu okna.
Klawisze do wprowadzania, edytowania, formatowania i obliczania
1.9. Wprowadzanie znaków specjalnych
Naciśnij klawisz F2, aby edytować komórkę, włącz tryb NUM LOCK, a następnie naciśnij następujące klawisze, używając klawiatury numerycznej:
ALT+0162
Wprowadza znak centa ˘.
ALT+0163
Wprowadza znak funta szterlinga Ł.
ALT+0165
Wprowadza symbol yena Ą.
ALT+0128
Wprowadza symbol waluty euro €.
ALT+0128
Wprowadza symbol waluty euro €.
1.10. Wprowadzanie i obliczanie formuł
= (znak równości)
Rozpoczyna formułę.
F2
Przenosi punkt wstawiania na pasek formuły, gdy edytowanie w komórce jest wyłączone.
BACKSPACE
Na pasku formuły usuwa jeden znak po lewej stronie.
ENTER
Kończy wpis do komórki z komórki lub z paska formuły.
CTRL+SHIFT+ENTER
Wprowadza formułę jako formułę tablicową.
ESC
Anuluje wpis do komórki lub paska formuły.
SHIFT+F3
W formule wyświetla okno dialogowe Wstawianie funkcji.
CTRL+A
Gdy punkt wstawiania jest po prawej stronie nazwy funkcji w formule, wyświetla okno dialogowe Argumenty funkcji.
CTRL+SHIFT+A
Gdy punkt wstawiania jest po prawej stronie nazwy funkcji w formule, wstawia nazwy argumentów i nawiasy.
F3
Wkleja zdefiniowaną nazwę do formuły.
ALT+= (znak równości)
Wstawia formułę autosumowania za pomocą funkcji SUMA.
CTRL+SHIFT+" (cudzysłów)
Kopiuje wartość z komórki nad aktywną komórką do komórki lub paska formuły.
CTRL+' (apostrof)
Kopiuje formułę z komórki nad aktywną komórką do komórki lub paska formuły.
CTRL+` (pojedynczy lewy cudzysłów)
Przełącza między wyświetlaniem wartości komórek a wyświetlaniem formuł.
F9
Oblicza wszystkie arkusze we wszystkich otwartych skoroszytach.
Gdy zaznaczona jest część formuły, oblicza zaznaczoną część. Można wówczas nacisnąć klawisze ENTER albo CTRL+SHIFT+ENTER (w przypadku formuł tablicowych), aby zamienić zaznaczoną część na wartość obliczeniową.
SHIFT+F9
Oblicza aktywny skoroszyt.
CTRL+ALT+F9
Oblicza wszystkie arkusze we wszystkich otwartych skoroszytach bez względu na to, czy zmieniły się od ostatniego obliczenia.
CTRL+ALT+SHIFT+F9
Sprawdza ponownie formuły zależne, a następnie oblicza wszystkie komórki we wszystkich otwartych skoroszytach, łącznie z komórkami nieoznaczonymi jako wymagające obliczenia.
1.11. Edytowanie danych
F2
Edytuje aktywną komórkę i umieszcza punkt wstawiania na końcu zawartości komórki.
ALT+ENTER
Rozpoczyna nowy wiersz w tej samej komórce.
BACKSPACE
Edytuje komórkę, a następnie ją czyści lub usuwa poprzedni znak w aktywnej komórce w trakcie edycji jej zawartości.
DELETE
Usuwa znak na prawo od punktu wstawiania lub usuwa zaznaczenie.
CTRL+DELETE
Usuwa tekst do końca wiersza.
F7
Wyświetla okno dialogowe Pisownia.
SHIFT+F2
Edytuje komentarz komórki.
ENTER
Kończy wpis do komórki i zaznacza następną komórkę poniżej.
CTRL+Z
Cofa ostatnią akcję.
ESC
Anuluje wpis do komórki.
CTRL+SHIFT+Z
Gdy wyświetlane jest narzędzie Autokorekta tagów inteligentnych, cofa lub wykonuje ponownie ostatnią automatyczną poprawkę.
1.12. Wstawianie, usuwanie i kopiowanie komórek
CTRL+C
Kopiuje zaznaczone komórki.
CTRL+C, a potem natychmiast kolejne CTRL+C
Wyświetla Schowek pakietu Microsoft Office (wielokrotne kopiowanie i wklejanie).
CTRL+X
Wycina zaznaczone komórki.
CTRL+V
Wkleja zaznaczone komórki.
DELETE
Usuwa zawartość zaznaczonych komórek.
CTRL+ZNAK MINUS
Usuwa zaznaczone komórki.
CTRL+SHIFT+ZNAK PLUS
Wstawia puste komórki.
1.13. Formatowanie danych
ALT+' (apostrof)
Wyświetla okno dialogowe Styl.
CTRL+1
Wyświetla okno dialogowe Formatowanie komórek.
CTRL+SHIFT+~
Stosuje format liczbowy Ogólne.
CTRL+SHIFT+$
Stosuje format Walutowe z dwoma miejscami po przecinku (liczby ujemne pojawiają się w nawiasach).
CTRL+SHIFT+%
Stosuje format Procentowe bez miejsc po przecinku.
CTRL+SHIFT+^
Stosuje format Wykładnicze z dwoma miejscami po przecinku.
CTRL+SHIFT+#
Stosuje format Data z dniem, miesiącem i rokiem.
CTRL+SHIFT+@
Stosuje format Czas z godzinami i minutami, a także symbolami AM lub PM.
CTRL+SHIFT+!
Stosuje format Liczbowe z dwoma miejscami po przecinku, separatorem tysięcy i znakiem minus (-) w przypadku wartości ujemnych.
CTRL+B
Stosuje lub usuwa formatowanie pogrubione.
CTRL+I
Stosuje lub usuwa formatowanie kursywą.
CTRL+U
Stosuje lub usuwa formatowanie podkreśleniem.
CTRL+5
Stosuje lub usuwa formatowanie przekreśleniem.
CTRL+9
Ukrywa zaznaczone wiersze.
CTRL+SHIFT+( (nawias otwierający)
Odkrywa wszelkie ukryte wiersze w zaznaczeniu.
CTRL+0 (zero)
Ukrywa zaznaczone kolumny.
CTRL+SHIFT+) (nawias zamykający)
Odkrywa wszelkie ukryte kolumny w zaznaczeniu.
CTRL+SHIFT+&
Stosuje obramowanie z konturem do zaznaczonych komórek.
CTRL+SHIFT+_
1.14. Korzystanie z karty Obramowanie w oknie dialogowym Formatowanie komórek
Naciśnij klawisze CTRL+1, aby wyświetlić to okno dialogowe.
ALT+U
Stosuje lub usuwa górne obramowanie.
ALT+D
Stosuje lub usuwa dolne obramowanie.
ALT+N
Stosuje lub usuwa lewe obramowanie.
ALT+P
Stosuje lub usuwa prawe obramowanie.
ALT+Z
Jeśli zaznaczono komórki w wielu wierszach, stosuje lub usuwa separator poziomy.
ALT+E
Jeśli zaznaczono komórki w wielu kolumnach, stosuje lub usuwa separator pionowy.
ALT+N
Stosuje lub usuwa obramowanie ukośne biegnące do dołu.
ALT+N
Stosuje lub usuwa obramowanie ukośne biegnące w górę.
Klawisze do filtrowania, tworzenia konspektów i zarządzania zakresami
1.15. Korzystanie z formularzy danych (menu Dane, polecenie Formularz)
STRZAŁKA W DÓŁ
Przenosi do tego samego pola w następnym rekordzie.
STRZAŁKA W GÓRĘ
Przenosi do tego samego pola w poprzednim rekordzie.
TAB i SHIFT+TAB
Przenosi do każdego z pól w rekordzie, a następnie do każdego z przycisków poleceń.
ENTER
Przenosi do pierwszego pola następnego rekordu.
SHIFT+ENTER
Przenosi do pierwszego pola poprzedniego rekordu.
PAGE DOWN
Przenosi do tego samego pola o dziesięć rekordów dalej.
CTRL+PAGE DOWN
Rozpoczyna nowy, pusty rekord.
PAGE UP
Przenosi do tego samego pola o dziesięć rekordów wstecz.
CTRL+PAGE UP
Przenosi do pierwszego rekordu.
HOME lub END
Przenosi na początek lub koniec pola.
SHIFT+END
Rozszerza zaznaczenie do końca pola.
SHIFT+HOME
Rozszerza zaznaczenie do początku pola.
STRZAŁKA W LEWO lub STRZAŁKA W PRAWO
Przenosi o jeden znak w lewo lub w prawo w polu.
SHIFT+STRZAŁKA W LEWO
Zaznacza znak po lewej w polu.
SHIFT+STRZAŁKA W PRAWO
Zaznacza znak po prawej w polu.
1.16. Filtrowanie zakresów (menu Dane, polecenie Autofiltr)
ALT+STRZAŁKA W DÓŁ
W komórce zawierającej strzałkę listy rozwijanej wyświetla listę Autofiltr bieżącej kolumny.
STRZAŁKA W DÓŁ
Zaznacza następny element na liście Autofiltr.
STRZAŁKA W GÓRĘ
Zaznacza poprzedni element na liście Autofiltr.
ALT+STRZAŁKA W GÓRĘ
Zamyka listę Autofiltr bieżącej kolumny.
HOME
Zaznacza pierwszy element (Wszystkie) na liście Autofiltr.
END
Zaznacza ostatni element na liście Autofiltr.
ENTER
Filtruje zakres na podstawie elementu wybranego z listy Autofiltr.
1.17. Pokazywanie, ukrywanie i tworzenie konspektu danych
ALT+SHIFT+STRZAŁKA W PRAWO
Grupuje wiersze lub kolumny.
ALT+SHIFT+STRZAŁKA W LEWO
Rozgrupowuje wiersze lub kolumny.
CTRL+8
Wyświetla lub ukrywa symbole konspektu.
CTRL+9
Ukrywa zaznaczone wiersze.
CTRL+SHIFT+( (nawias otwierający)
Odkrywa wszelkie ukryte wiersze w zaznaczeniu.
CTRL+0 (zero)
Ukrywa zaznaczone kolumny.
CTRL+SHIFT+) (nawias zamykający)
Odkrywa wszelkie ukryte kolumny w zaznaczeniu.

konto usunięte

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

AVERAGEIF w Excelu 2003.

Kto szukał, ten wie, że w Excelu 2003 nie ma tej funkcji. Użycie SUMIF i COUNTIF nie pomaga - będziemy mieli kłopot z komórkami, gdzie nie ma nic wpisanego (chcemy je poprostu ominąć a będą traktowane jakby było tam 0).

Rozwiązaniem jest kombinacja SUMIF i SUMPRODUCT:

AVERAGEIF(zakres_sprawdzany,warunek,zakres_uśredniany)=SUMIF(zakres_sprawdzany,warunek,zakres_uśredniany)/SUMPRODUCT((zakres_sprawdzany=warunek)*(zakres_uśredniany>0))


gdzie zakres_sprawdzany, warunek, zakres_uśredniany to dokładnie to samo, co podajemy jako argumenty funkcji SUMIF.
Konrad Wanatko

Konrad Wanatko Kontroler Finansowy,
Nutricia Polska sp.
z o.o.

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Jeżeli chcemy użyć w formule komórki, która jest częścią tabeli przestawnej to pojawia się formuła =weźdanetabeli(...).

Możemy więc wpisać tą komórkę ręcznie np. D5 albo wyciągnąć sobie na pasek z narzędziami przycisk (Dodaj lub usuń przyciski => Dostosuj => Polecenia => Dane => Generuj funkcję WeźDaneTabeli) którym za jednym kliknięciem będziemy przełączać pomiędzy trybami: generowania funkcji lub bezpośredniego adresu.
Karolina Korpalska

Karolina Korpalska Credit Controller,
Sales & Customer
Service Coordinator,
...

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

skróty po angielsku:
CONTROL KEY SHORT CUTS
Unhides any hidden rows within the selection. CTRL+(
Unhides any hidden columns within the selection. CTRL+)
Applies the outline border to the selected cells. CTRL+&
Removes the outline border from the selected cells. CTRL+_
Applies the General number format. CTRL+~
Applies the Currency format with two decimal places (negative numbers in parentheses). CTRL+$
Applies the Percentage format with no decimal places. CTRL+%
Applies the Exponential number format with two decimal places. CTRL+^
Applies the Date format with the day, month, and year. CTRL+#
Applies the Time format with the hour and minute, and AM or PM. CTRL+@
Applies the Number format with two decimal places, thousands separator, and minus sign (-) for negative values. CTRL+!
Displays the Delete dialog box to delete the selected cells. CTRL+-
Selects the current region around the active cell (the data area enclosed by blank rows and blank columns). CTRL+*
Enters the current time. CTRL+:
Enters the current date. CTRL+;
Alternates between displaying cell values and displaying formulas in the worksheet. CTRL+`
Copies a formula from the cell above the active cell into the cell or the Formula Bar. CTRL+'
Copies the value from the cell above the active cell into the cell or the Formula Bar. CTRL+"
Displays the Insert dialog box to insert blank cells. CTRL++
Displays the Format Cells dialog box. CTRL+1
Applies or removes bold formatting. CTRL+2
Applies or removes italic formatting. CTRL+3
Applies or removes underlining. CTRL+4
Applies or removes strikethrough. CTRL+5
Alternates between hiding objects, displaying objects, and displaying placeholders for objects. CTRL+6
Displays or hides the Standard toolbar. CTRL+7
Displays or hides the outline symbols. CTRL+8
Hides the selected rows. CTRL+9
Hides the selected columns. CTRL+0
Selects the entire worksheet.(If the worksheet contains data, CTRL+A selects the current region. Pressing CTRL+A a second time selects the entire worksheet.When the insertion point is to the right of a function name in a formula, displays the Function Arguments dialog box.) CTRL+A
Inserts the argument names and parentheses when the insertion point is to the right of a function name in a formula. CTRL+SHIFT+A
Applies or removes bold formatting. CTRL+B
Copies the selected cells. CTRL+C
Followed by another CTRL+C displays the Microsoft Office Clipboard. CTRL+C
Uses the Fill Down command to copy the contents and format of the topmost cell of a selected range into the cells below. CTRL+D
Displays the Find dialog box. CTRL+F
Displays the Go To dialog box. CTRL+G
Displays the Find and Replace dialog box. CTRL+H
Applies or removes italic formatting. CTRL+I
Displays the Insert Hyperlink dialog box for new hyperlinks or the Edit Hyperlink dialog box for selected existing hyperlinks. CTRL+K
Displays the Create List dialog box. CTRL+L
Creates a new, blank file. CTRL+N
Displays the Open dialog box to open or find a file. CTRL+O
Selects all cells that contain comments. CTRL+SHIFT+O
Displays the Print dialog box. CTRL+P
Uses the Fill Right command to copy the contents and format of the leftmost cell of a selected range into the cells to the right. CTRL+R
Saves the active file with its current file name, location, and file format. CTRL+S
Applies or removes underlining. CTRL+U
Inserts the contents of the Clipboard at the insertion point and replaces any selection. Available only after you cut or copied an object, text, or cell contents. CTRL+V
Closes the selected workbook window. CTRL+W
Cuts the selected cells. CTRL+X
Repeats the last command or action, if possible. CTRL+Y
Uses the Undo command to reverse the last command or to delete the last entry you typed. CTRL+Z
Undo or Redo command to reverse or restore the last automatic correction when AutoCorrect Smart Tags are displayed. CTRL+SHIFT+Z
Function Keys ShrotcutsDisplays the Help task pane. F1
CTRL+F1 closes and reopens the current task pane.ALT+F1 creates a chart of the data in the current range.ALT+SHIFT+F1 inserts a new worksheet.Edits the active cell and positions the insertion point at the end of the cell contents. It also moves the insertion point into the Formula Bar when editing in a cell is turned off. F2
SHIFT+F2 edits a cell comment.Pastes a defined name into a formula. F3
SHIFT+F3 displays the Insert Function dialog box.Repeats the last command or action, if possible. F4
CTRL+F4 closes the selected workbook window.Displays the Go To dialog box. F5
CTRL+F5 restores the window size of the selected workbook window.Switches to the next pane in a worksheet that has been split (Window menu, Split command). F6
SHIFT+F6 switches to the previous pane in a worksheet that has been split.CTRL+F6 switches to the next workbook window when more than one workbook window is open.Note When the task pane is visible, F6 and SHIFT+F6 include that pane when switching between panes.Displays the Spelling dialog box to check spelling in the active worksheet or selected range. F7
CTRL+F7 performs the Move command on the workbook window when it is not maximized. Use the arrow keys to move the window, and when finished press ESC.Turns extend mode on or off. In extend mode, EXT appears in the status line, and the arrow keys extend the selection. F8
SHIFT+F8 enables you to add a non-adjacent cell or range to a selection of cells by using the arrow keys.CTRL+F8 performs the Size command (on the Control menu for the workbook window) when a workbook is not maximized.ALT+F8 displays the Macro dialog box to run, edit, or delete a macro.Calculates all worksheets in all open workbooks. F9
F9 followed by ENTER (or followed by CTRL+SHIFT+ENTER for array formulas) calculates the selected a portion of a formula and replaces the selected portion with the calculated value.SHIFT+F9 calculates the active worksheet.CTRL+ALT+F9 calculates all worksheets in all open workbooks, regardless of whether they have changed since the last calculation.CTRL+ALT+SHIFT+F9 rechecks dependent formulas, and then calculates all cells in all open workbooks, including cells not marked as needing to be calculated. CTRL+F9 minimizes a workbook window to an icon.Selects the menu bar or closes an open menu and submenu at the same time. F10
SHIFT+F10 displays the shortcut menu for a selected item.ALT+SHIFT+F10 displays the menu or message for a smart tag. If more than one smart tag is present, it switches to the next smart tag and displays its menu or message.CTRL+F10 maximizes or restores the selected workbook window.Creates a chart of the data in the current range. F11
SHIFT+F11 inserts a new worksheet.ALT+F11 opens the Visual Basic Editor, in which you can create a macro by using Visual Basic for Applications (VBA).ALT+SHIFT+F11 opens the Microsoft Script Editor, where you can add text, edit HTML tags, and modify any script code.Displays the Save As dialog box. F12
Entering data shortcutsComplete a cell entry and select the cell below. ENTER
Start a new line in the same cell. ALT+ENTER
Fill the selected cell range with the current entry. CTRL+ENTER
Complete a cell entry and select the previous cell above. SHIFT+ENTER
Complete a cell entry and select the next cell to the right. TAB
Complete a cell entry and select the previous cell to the left. SHIFT+TAB
Cancel a cell entry. ESC
Move one character up, down, left, or right. Arrow keys
Move to the beginning of the line. HOME
Repeat the last action. F4 or CTRL+Y
Create names (name: A word or string of characters that represents a cell, range of cells, formula, or constant value. Use easy-to-understand names, such as Products, to refer to hard to understand ranges, such as Sales!C20:C30.) from row and column labels. CTRL+SHIFT+F3
Fill down. CTRL+D
Fill to the right. CTRL+R
Define a name. CTRL+F3
Insert a hyperlink. CTRL+K
Enter the date. CTRL+; (semicolon)
Enter the time. CTRL+SHIFT+: (colon)
Display a drop-down list of the values in the current column of a range. ALT+DOWN ARROW
Undo the last action. CTRL+Z
Formatting data shortcutsDisplay the Style dialog box. ALT+' (apostrophe)
Display the Format Cells dialog box. CTRL+1
Apply the General number format. CTRL+SHIFT+~
Apply the Currency format with two decimal places (negative numbers in parentheses). CTRL+SHIFT+$
Apply the Percentage format with no decimal places. CTRL+SHIFT+%
Apply the Exponential number format with two decimal places. CTRL+SHIFT+^
Apply the Date format with the day, month, and year. CTRL+SHIFT+#
Apply the Time format with the hour and minute, and AM or PM. CTRL+SHIFT+@
Select cells, rows and columns, and objects shortcutsSelect the entire column. CTRL+SPACEBAR
Select the entire row. SHIFT+SPACEBAR
Select the entire worksheet. If the worksheet contains data, CTRL+A selects the current region. Pressing CTRL+A a second time selects the entire worksheet.
With multiple cells selected, select only the active cell. SHIFT+BACKSPACE
Selects the entire worksheet. If the worksheet contains data, CTRL+SHIFT+SPACEBAR selects the current region. Pressing CTRL+SHIFT+SPACEBAR a second time selects the entire worksheet. When an object is selected, CTRL+SHIFT+SPACEBAR selects all objects on a worksheet CTRL+SHIFT+SPACEBAR
Alternate between hiding objects, displaying objects, and displaying placeholders for objects. CTRL+6
Working with worksheets shortcutsInsert a new worksheet. SHIFT+F11 or ALT+SHIFT+F1
Move to the next sheet in the workbook. CTRL+PAGE DOWN
Move to the previous sheet in the workbook. CTRL+PAGE UP
Select the current and previous sheet. SHIFT+CTRL+PAGE UP
Rename the current sheet (Format menu, Sheet submenu, Rename command). ALT+O, H, R
Move or copy the current sheet (Edit menu, Move or Copy Sheet command). ALT+E, M
Delete the current sheet (Edit menu, Delete Sheet command). ALT+E, L
Display and windows shortcutsSwitch to the next program. ALT+TAB
Switch to the previous program. ALT+SHIFT+TAB
Display the Windows Start menu. CTRL+ESC
Close the selected workbook window. CTRL+W or CTRL+F4
Restore the window size of the selected workbook window. CTRL+F5
Switch to the next pane in a worksheet that has been split (Window menu, Split command). F6
Switch to the previous pane in a worksheet that has been split. SHIFT+F6
Switch to the previous workbook window. CTRL+SHIFT+F6
Switch, Move and scroll(worksheets) shortcutsSwitch Move one cell up, down, left, or right. Arrow keys
Switch Move one cell to the right. TAB
Switch Move one cell to the left. SHIFT+TAB
Switch Move to the edge of the current data region (data region: A range of cells that contains data and that is bounded by empty cells or worksheet borders.). CTRL+arrow key
Switch Move to the beginning of the row. HOME
Switch Move to the beginning of the worksheet. CTRL+HOME
Switch Move to the last cell on the worksheet, in the bottom-most used row of the rightmost used column. CTRL+END
Switch Move down one screen. PAGE DOWN
Switch Move up one screen. PAGE UP
Switch Move one screen to the right. ALT+PAGE DOWN
Switch Move one screen to the left. ALT+PAGE UP
Switch Scroll to display the active cell. CTRL+BACKSPACE
Switch Display the Go To dialog box. F5
Switch Display the Find dialog box. SHIFT+F5
Switch Repeat the last Find action (same as Find Next). SHIFT+F4
Switch Move between unlocked cells on a protected worksheet. TAB
Select cells with specific characteristicsSelect the current region around the active cell (the data area enclosed by blank rows and blank columns). In a PivotTable report, select the entire PivotTable report. CTRL+SHIFT+* (asterisk)
Select the array (array: Used to build single formulas that produce multiple results or that operate on a group of arguments that are arranged in rows and columns. An array range shares a common formula; an array constant is a group of constants used as an argument.) containing the active cell. CTRL+/
Select all cells that contain comments. CTRL+SHIFT+O (the letter O)
In a selected row, select the cells that don't match the formula or static value in the active cell. CTRL+\
In a selected column, select the cells that don't match the formula or static value in the active cell. CTRL+SHIFT+|
Select all cells directly referenced by formulas in the selection. CTRL+[ (opening bracket)
Select all cells directly or indirectly referenced by formulas in the selection. CTRL+SHIFT+{ (opening brace)
Select cells that contain formulas that directly reference the active cell. CTRL+] (closing bracket)
Select cells that contain formulas that directly or indirectly reference the active cell. CTRL+SHIFT+} (closing brace)
Select the visible cells in the current selection. ALT+; (semicolon)
Extend a selection shortcutsTurn extend mode on or off. In extend mode, EXT appears in the status line, and the arrow keys extend the selection. F8
Add another range of cells to the selection; or use the arrow keys to move to the start of the range you want to add, and then press F8 and the arrow keys to select the next range. SHIFT+F8
Extend the selection by one cell. SHIFT+arrow key
Extend the selection to the last nonblank cell in the same column or row as the active cell. CTRL+SHIFT+arrow key
Extend the selection to the beginning of the row. SHIFT+HOME
Extend the selection to the beginning of the worksheet. CTRL+SHIFT+HOME
Extend the selection to the last used cell on the worksheet (lower-right corner). CTRL+SHIFT+END
Extend the selection down one screen. SHIFT+PAGE DOWN
Extend the selection up one screen. SHIFT+PAGE UP
Extend the selection to the last nonblank cell in the same column or row as the active cell. END+SHIFT+arrow key
Extend the selection to the last used cell on the worksheet (lower-right corner). END+SHIFT+HOME
Extend the selection to the last cell in the current row. This key sequence does not work if you have turned on transition navigation keys (Tools menu, Options command, Transition tab). END+SHIFT+ENTER
Extend the selection to the cell in the upper-left corner of the window. SCROLL LOCK+SHIFT+HOME
Extend the selection to the cell in the lower-right corner of the window. SCROLL LOCK+SHIFT+ENDKarolina Korpalska edytował(a) ten post dnia 07.01.11 o godzinie 00:12
Grzegorz R.

Grzegorz R. od 1994 w logistyce

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Ostatnio bardzo mi się przydaje odkryty niechcący Scroll Lock.
Dorota O.

Dorota O. Kontroler Finansowy,
branża FMCG

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Piotr G.:
Kolejny użyteczny a banalny, choć nie trick, ale funkcja Excela także jak się przekonałem mało znana, a użyteczna to F4 jako klawisz zmieniający zamrażanie odniesień do komórek - po kolejnych naciśnięciach podczas edycji komórki z "=A5" otrzymujemy:
=A5
=$A$5
=A$5
=$A5
i znowu
=A5


Mam pytanie. Bardzo podobała mi się funkcjonalność zamrażania komórek z pomocą klawisza F4 w starszych wersjach excela. Od 3 dni pracuję z wykorzystaniem excela 2007. I tu pytanie czy ktoś wie jak zamrażać/zadolarować komórki skrótem klawiszowym w excel 2007?

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Dorota O.:
Mam pytanie. Bardzo podobała mi się funkcjonalność zamrażania komórek z pomocą klawisza F4 w starszych wersjach excela. Od 3 dni pracuję z wykorzystaniem excela 2007. I tu pytanie czy ktoś wie jak zamrażać/zadolarować komórki skrótem klawiszowym w excel 2007?

Identycznie, też F4
Dorota O.

Dorota O. Kontroler Finansowy,
branża FMCG

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

tak zgadza się.

Dzięki :-)
Ilia Gilmijarow

Ilia Gilmijarow Student, Uniwersytet
im. Adama
Mickiewicza w
Poznaniu

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Witam. Ja mam alternatywne rozwiązanie:
w 1. komórce kol. B wprowadzić funkcję licz.jeżeli(A$1:A$55;"=A1") {A55 to przykładowa komórka - ostatnia kom. zakresu z danymi}
Następnie skopiować tę formułę do wszystkich komórek kolumny B
Na koniec przefiltrować wyniki większe od 1 i ewentualnie usunąć.

Metoda pozwala również wybrać ilość powtórzeń, na którą pozwalamy poprzez zmianę filtra, a także zachowuje kolejność wpisów, która byłaby niszczona podczas sortowania.
Łukasz B.:
Witam,
chciałbym podzielić się sposobem na wychwytywanie i usuwanie zdublowanych wierszy w danej kolumnie.
Na stronie http://excelserwis.pl/trik3.php?wipx=EE-153-2703 zaproponowano do tego aż makro w VBA.
Wydaje mi się, że jest prostszy sposób.

Na przykład zależy nam na wychwyceniu wierszy, gdzie w kolumnie A dane nazwisko pojawia się po raz drugi lub kolejny.
Na przykład mamy listę nazwisk w której niektóre nazwiska się powtarzają.

------A ----------------------B----------------
1---Nowak
2---Kowalski
3---Kłosowski
4---Opaliński
5---Piluj
6---Nowak
7---Opozda
8---Kalina

Należy:
-koniecznie posortować rosnąco dane z kolumny A
-w drugim wierszu kolumny B wkleić formułę jak w poniżej i skopiować ją w dalszych wierszach.

------A ----------------------B------------

1---Kalina
2---Kowalski----------=if(A1=A2;"dubel";"")
3---Kłosowski---------=if(A2=A3;"dubel";"")
4---Nowak-------------=if(A3=A4;"dubel";"")
5---Nowak------------=if(A4=A5;"dubel";"") ---> tutaj pojawi się informacja o zdublowanym wierszu
6---Piluj----------------=if(A5=A6;"dubel";"")
7---Opaliński----------=if(A6=A7;"dubel";"")
8---Opozda------------=if(A7=A8;"dubel";"")

W wierszach gdzie spełniony jest warunek PRAWDA formuły JEŻELI mamy powtarzające się nazwisko. Kolumnę B można teraz łatwo przefiltrować i usunąć powtarzające się wiersze.

Mam nadzieję, że się przyda.
Pozdrawiam,
Kamil Miąskiewicz

Kamil Miąskiewicz Financial Analyst,
Carlsberg Shared
Services

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Po pierwsze to sobie odkopałeś temat.

Po drugie piszesz bzdury. Twoją metodą wyrzucisz wszystkie dublujące się wartości razem z oryginałem. Jeśli mam 3 wiersze i w dwóch mam "BZDU" i jednej "RA" to sposób podany przez ciebie pozostawi tylko "RA" bo "BZDU" będzie mieć wynik 2! Nie na tym polega usuwanie duplikatów.

Metoda poniżej pozwala zachować jeden egzemplarz z duplikatów.
=LICZ.JEŻELI($A$1:A1;A1)
Kamil Miąskiewicz

Kamil Miąskiewicz Financial Analyst,
Carlsberg Shared
Services

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Skoro już został odkopany taki temat to podam Wam moim zdaniem najlepszy trick pod słońcem.

Aby znaleźć ostatnie wiersz lub kolumnę w zakresie którym występują puste komórki, kiedy nie możemy przesortować zakresu najlepiej użyć poniższej metody:

=MAX((F:F<>"")*WIERSZ(F:F))

UWAGA! Wprowadzamy tablicowo!Kamil Miąskiewicz edytował(a) ten post dnia 20.09.12 o godzinie 14:31
Ilia Gilmijarow

Ilia Gilmijarow Student, Uniwersytet
im. Adama
Mickiewicza w
Poznaniu

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Kamil Miąskiewicz:
Po pierwsze to sobie odkopałeś temat.

Po drugie piszesz bzdury. Twoją metodą wyrzucisz wszystkie dublujące się wartości razem z oryginałem. Jeśli mam 3 wiersze i w dwóch mam "BZDU" i jednej "RA" to sposób podany przez ciebie pozostawi tylko "RA" bo "BZDU" będzie mieć wynik 2! Nie na tym polega usuwanie duplikatów.

Faktycznie. Pospieszyłem się z wymądrzaniem.
Marek D.

Marek D. Kierownik projektu,
Sii

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Kamil Miąskiewicz:
Skoro już został odkopany taki temat to podam Wam moim zdaniem najlepszy trick pod słońcem.

Aby znaleźć ostatnie wiersz lub kolumnę w zakresie którym występują puste komórki, kiedy nie możemy przesortować zakresu najlepiej użyć poniższej metody:

=MAX((F:F<>"")*WIERSZ(F:F))

UWAGA! Wprowadzamy tablicowo!

To może jest sposób na to żeby "wyłapać" braki w kolumnie?
W arkuszu kilka kolum, które sprawdzam CTRL+UP lub +DOWN, żeby znaleźć nie wypełnioną przez usera komórkę. Gdybym miał funkcję zwracającą jej numer, miałbym wszystko "na talerzu"
Kamil Miąskiewicz

Kamil Miąskiewicz Financial Analyst,
Carlsberg Shared
Services

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Jest, ale tylko jedną na raz.

=MIN(JEŻELI(CZY.PUSTA(A:A);WIERSZ(A:A);""))


Wynikiem będzie nr wiersza pierwszej pustej komórki. Po uzupełnieniu wskaże tobie kolejną pustą w komórkę w kolumnie.

UWAGA! Funkcję wprowadzamy tablicowo!

Dodam, że jeśli w zakresie nie będzie pustej komórki wynikiem będzie 0. Jeśli nie chcesz by zero się pojawiało możesz zastosować ten wariant:

=JEŻELI.BŁĄD(MIN.K(JEŻELI(CZY.PUSTA(A1:A7);WIERSZ(A1:A7);"");1);"")
Kamil Miąskiewicz edytował(a) ten post dnia 21.09.12 o godzinie 11:11
Piotr H.

Piotr H. Programista
VBA/C#.NET, Analityk

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Marek D.:

To może jest sposób na to żeby "wyłapać" braki w kolumnie?
W arkuszu kilka kolum, które sprawdzam CTRL+UP lub +DOWN, żeby znaleźć nie wypełnioną przez usera komórkę. Gdybym miał funkcję zwracającą jej numer, miałbym wszystko "na talerzu"

Czasami najszybsze są najprostsze rozwiązania: za ostatnią kolumną można dorobić całkowicię nową, wypełnioną np. jedynkami (czyli zaznaczamy całą kolumnę, albo by filtr działał szybciej wybrany jej zakres, wpisujemy 1 i dajemy ctrl shift enter) i po prostu te puste komórki odfiltrować :) Całość trwa może kilkanaście sekund i unika się "zamulających" formuł tablicowych.
Kamil Miąskiewicz

Kamil Miąskiewicz Financial Analyst,
Carlsberg Shared
Services

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Chodzi o sposób żeby nie filtrować, sortować i tym bardziej dodawać kolumn. Z kolumną jest najprościej wystarczy:
=jeżeli(czy.pusta(a1);wiersz();"")


Obejdzie się bez jedynek a i numer wiersza jest wyciągnięty, a właśnie na tym koledze wyżej zależało.

A jak już szukasz najprostszych rozwiązań to nałóż sobie filtr by pokazywał wyłącznie puste komórki.Kamil Miąskiewicz edytował(a) ten post dnia 21.09.12 o godzinie 12:45
Sławomir Broda

Sławomir Broda VBA, Excel, Access,
SAP i wszystko
związane z
automatyzac...

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Inna metoda. Przejdź do (CTRL+G) > specjalne > puste. Zostaną zaznaczone wszystkie puste pola we wskazanym obszarze. No i oczywiście zawsze można wydziergać coś w VBA.
Piotr H.

Piotr H. Programista
VBA/C#.NET, Analityk

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Kamil Miąskiewicz:
Chodzi o sposób żeby nie filtrować, sortować i tym bardziej dodawać kolumn. Z kolumną jest najprościej wystarczy:
=jeżeli(czy.pusta(a1);wiersz();"")


Obejdzie się bez jedynek a i numer wiersza jest wyciągnięty, a właśnie na tym koledze wyżej zależało.

A jak już szukasz najprostszych rozwiązań to nałóż sobie filtr by pokazywał wyłącznie puste komórki.

Skąd wiesz o co chodziło autorowi? przecież nie sprecyzował, że nie ma być filtrowania itd. :)

Przy filtrowaniu "niepewnej" tabeli (gdy nie wiemy czy coś jest wpisane czy nie) lepiej nie jest używać opcji filtrowania pustych wierszy bez dodawania kolumny z przykładowymi jedynkami gdyż w przypadku całkowicie pustego wiersza filtr się załamie i nie będzie obejmował wierszy następujących po pustym wierszu.

Co do Twojej formuły się zgodzę, może być i tak, chociaż oczywiście wymaga to wpisania formuły.Piotr H. edytował(a) ten post dnia 21.09.12 o godzinie 13:00

Wojciech Gardziński

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Sławomir Broda

Sławomir Broda VBA, Excel, Access,
SAP i wszystko
związane z
automatyzac...

Temat: Tricki i "myki" w Excelu

Wojciech Gardziński:
http://afin.net/KsiazkaSQLwExcelu/GraficznyEdytorZapyt...
A jak można sensownie zastosować GEZS w tym przykładzie ?

Następna dyskusja:

zaokrąglanie w excelu




Wyślij zaproszenie do