Beata

Beata L. Tworzę coś z
niczego...

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

Witam,
chętnie rozpocznę współpracę z firmami zainteresowanymi biomasą w postaci rozdrobnionej łupiny orzecha palmy olejowej. Wysoka kaloryczność, minimum odpadów.

szczegóły poprzez PW i maila beata-lesniewska (...) Zobacz więcej
17.04.2011, 18:59
Stan

Stan K. Prezes, KANGUREX
Group,
Export-Import, Owner
KANGUREX Global

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

Beata L.:
Witam,
chętnie rozpocznę współpracę z firmami zainteresowanymi biomasą w postaci rozdrobnionej łupiny orzecha palmy olejowej. Wysoka kaloryczność, minimum odpadów.

szczegóły poprzez PW i maila beata-lesniewska@wp.pl

Delivery to the following recipient failed permanently:

mailabeata-lesniewska@wp.pl

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 "mailabeata-lesniewska@wp.pl": Podane konto nie istnieje / No mailbox here by that name (#5.1.1) (state 14).
1.05.2011, 08:12
Jedrzej

Jedrzej M. Doktorant, Nanyang
Technological
University

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

Jak na razie z mojego doświadczenia wynika że cała sprawa jest bardzo trudna logistycznie. Łupina jest wprawdzie razem z resztą sprowadzana do "młyna" ale już tu zaczynają się problemy. Po pierwsze na miejscu większość takich młynów zużywa sporą jej część do generacji prądu na własne potrzeby. W niektórych przypadkach gdzie młyny nie mają pełnego obłożenia oznacza to że zużywają 100% łupiny.

Poza tym przechowywana jest pod gołym niebem więc procent wilgotności jest bardzo duży. No i wreszcie transport, olej w przeciwności do łupiny zajmuje mało miejsca, dlatego młyny buduje się w centrum upraw palmy a nie blisko wybrzeża, natomiast łuska jest lekka i duża objętościowo, prawie wszystkie formy transportu kosztują więcej niż sama łuska jest warta. ostatnim problemem jest składowanie, klienci z Polski chcieli by najlepiej co najmniej 10 000 ton miesięcznie. Nawet zakładając że uda się taką ilość zebrać to potrzeba olbrzymiego placu blisko portu żeby to przechować.

Nie to żebym komuś odradzał, jeśli znajdziecie sposób na powyższe problemy to jest tego np w Malezji i Indonezji sporo. W niewielkich ilościach wiem że jest to sprzedawane z Malezji do Tajlandii, ale jak pośrednicy słyszą o 10 000 ton to zmykają tak szybko że nawet się za nimi nie (...) Zobacz więcej
5.05.2011, 05:37
Maciej

Maciej W. Manpower

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

Jedrzej M.:

Nie to żebym komuś odradzał, jeśli znajdziecie sposób na powyższe problemy to jest tego np w Malezji i Indonezji sporo.

słuze wiedza techonlogiczna z zakresu przetwarzania tej biomasy do paliw i innych produktow chemicznych
paliwa:
metan, propan, butan, lekkie benzyny, olej pirolityczny, polprodukt koksujacy, koksy specjalne

chem
Furfural (do zywic, fenoplastow, fungicydow i uniwersalnego coraz czesciej stosowanego wypierajacego z przemyslu niebezpieczny eter - Tetra Hydro Furanu
5.05.2011, 08:34
Jedrzej

Jedrzej M. Doktorant, Nanyang
Technological
University

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

Maciej M.:
Jedrzej M.:

Nie to żebym komuś odradzał, jeśli znajdziecie sposób na powyższe problemy to jest tego np w Malezji i Indonezji sporo.

słuze wiedza techonlogiczna z zakresu przetwarzania tej biomasy do paliw i innych produktow chemicznych

Problem nie w przetwarzaniu a w logistyce, Polskie elektrownie się tym interesują w stanie nie przetworzonym na paliwo zamiast węgla (redukcja emisji z źródeł nieodnawialnych), ale transport śródlądowy jest wysoką poprzeczką.
5.05.2011, 09:07
Maciej

Maciej W. Manpower

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

Jedrzej M.:

Problem nie w przetwarzaniu a w logistyce, Polskie elektrownie się tym interesują w stanie nie przetworzonym na paliwo zamiast węgla (redukcja emisji z źródeł nieodnawialnych), ale transport śródlądowy jest wysoką poprzeczką.

w tym rzecz, nie przetworzone = niska wartosc logistyczna.
nie warto wozic : zwiazanej wody (sucha lupina ma 10-12%), popiołu (jest go malo 2-3%), czesciowo utlenionych substancji (niskoenergetycznych wiazań) a w łupinach orzecha palmy jest ich cala gama. niektore źrodla podaja nawet 80%
czesci lotnych, wiele z nich warto przetworzyc - i tu jest głowne pole do zwiekszenia kalorycznosci/objetosc
czyli zwiekszenie wartosci logistycznej.
to poszerza rynek odbiorcow i redukuje koszty transportu.
5.05.2011, 10:30
Stan

Stan K. Prezes, KANGUREX
Group,
Export-Import, Owner
KANGUREX Global

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

Wiele jest prawdy, ale za to gradacja problemow inna.
Faktem jest ze potrzeba na storage wiele miejsca - na tej kupie http://www.goldenline.pl/forum/1793578/dostawcy/s/4 jest najwyzej 4000T.

Co do roli "posrednikow" to jest zdecydowanie mylace, dla zorganizowania dostaw potrzeba wielu "posrednikow" - jeden musi organizowac kierowcow - tacy kierowcy pracuja dzien i noc na wahadle - okolo 100 truckow. Czsami potrzeba wiecej kierowcow.

Zawilgocenie powyzej 15% tez jest problemem bo zmniejsza Net Calorific Value, a elektrownie przywykly do rozliczania sie za GJ ok 21 - 26 PLN w POlsce, wiecej w innych krajach. Zawilgocenia mozna uniknac, ladujac po porze deszczowej, wtedy bedzie nawet ponizej 10%.

Zabrudzenie piaskiem to czesta legenda powtarzana przez zakupowcow - uwzgledniajac jak tani to towar bujdy o zanieczyszczeniu piaskiem maja glebokie resory. Kto widzial process transportu i drogi w dzungli, jak nizej podpisany - wie, ze truck moze sie po prostu wywrocic, a wtedy kierowca jesli jest w polowie drogi moze starac sie pozbierac z "drogi". Ale czasowo zazwyczaj jest to nieoplacalne - "posrednik" powinien w takim przypadku kazac mu wrocic. Inny "posrednik" jest potrzebny do sprawdzania towaru przed zlozeniem na placu skladowym, aby potem inspekcja SGS nie wykazala niskich wartosci. Bo zprobkami to zalezy od techniki poboru. Ja pobralem probke z wierzchu kupy, po przebadaniu miala wartosc kaloryczna prawie 5000. Pewnie gdybym kopal glebiej, bylaby bardziej wilgotna.

Do organizacji logistyki dowozu na plac skladowy, zazwyczaj potrzeba kilku "posrednikow" jesli nie kilkunastu, do sprawdzania jakosci (wilgoci i piasku - realne zagrozenie zanieczyszczeniem piaskiem powstaje jedynie przy nabieraniu ladowarkami z waarstwy na ziemi).

Inny "posrednik" jest potrzebny do placu skladowego - towar niewiele wart, ale mozna podjechac ladowarka na nieogrodzony plac, Wtedy najlepiej wynajac "posrednika" Ktory zorganizuje ochrone, zazwyczaj 5-10 ludzi na zmiany, tez "posrednikow".

POzniej potrzeba posrednika do wyplacania, zwyczajowo mlyny sprzedaja za gotwke, a kierowcom trzeba placic natychmiast po dowozie - firmy dowozowe zazwyczaj maja tylko kilkanascie swoich truckow - jak pod adresem widac na zdjeciu wlascicieli takiej firmy z autorem.

POtem zaladunek w porcie, tego podejmuje sie inny "posrednik" ktory zalatwia i rezerwuje transportery - conveyers, moga przerzucac z jednego na drugi. W porcie Dumai jest kilka takich wielkich conveyerow.

POtem odprawa , podroz i rozladunek w porcie. Elekrownei na ogol zyja dniem wczorajszym i wydaje im sie ze ten wczorajszy dzien jeszcze potrwa. Jakos pomijaja analizy ich specjalistow, z ktorych wynika, ze biomasy zabraknie w krotkim czasie ok 5 lat, jesli trend sie utrzyma, i domagaja sie dowiezienia do bramy. Tu jest potrzebny inny "posrednik" organizujacy logistyke wewnetrzna, ale wczesniej potrzebny jest plac skladowy kolo portu, aby uniknac kar za przetrzymywanie statku.

Mam nadzieje, ze nie zanudzilem wyjasniajac caly process dostawy.
Cena oleju palmowego w ub roku to ok USD780, w tym roku to juz 1200 USD, a ceny lusek rosna jeszcze szybciej, bo poza Thailandia, kupuje Korea Poludniow i od tego roku intensywnie - Japonia. Rowniez Chiny kupuja poraz zainwestowaly w produkcje oleju palmowego w Indonezji.
5.05.2011, 10:54
Stan

Stan K. Prezes, KANGUREX
Group,
Export-Import, Owner
KANGUREX Global

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

Maciej M.:
Jedrzej M.:

Problem nie w przetwarzaniu a w logistyce, Polskie elektrownie się tym interesują w stanie nie przetworzonym na paliwo zamiast węgla (redukcja emisji z źródeł nieodnawialnych), ale transport śródlądowy jest wysoką poprzeczką.

w tym rzecz, nie przetworzone = niska wartosc logistyczna.
nie warto wozic : zwiazanej wody (sucha lupina ma 10-12%), popiołu (jest go malo 2-3%), czesciowo utlenionych substancji (niskoenergetycznych wiazań) a w łupinach orzecha palmy jest ich cala gama. niektore źrodla podaja nawet 80%
czesci lotnych, wiele z nich warto przetworzyc - i tu jest głowne pole do zwiekszenia kalorycznosci/objetosc
czyli zwiekszenie wartosci logistycznej.
to poszerza rynek odbiorcow i redukuje koszty transportu.


Niezly pomysl ... badamy wlasnie mozliwosc - a dokladniej feasibility, kompresowania lupin kokosa w pelety lub brykiety na Filipinach. Te lupiny sa dobre do produkcji wegla drzewnego - czesto robionego metodami z bieszczad przez indywidualnych producentow. Dlaczego kokosa? Bo tego jest sporo , ale w stanie luznym zajmuja duzo wiecej miejsca niz drobne orzeszki palmy olejowej.
5.05.2011, 10:59

konto usunięte

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

Dziękuję Stanowi za rzetelne przedstawienie problemów związanych z pozyskiwaniem i ekspedycją PKS (Palm Kernel Shells). Mogę tylko dodać, że nasza firma - oczywiście korzystając z lokalnych, indonezyjskich "pośredników" - stara się kontrolować cały proces pozyskania łupin i robić tak wiele, jak tylko można własnymi siłami.
Jeśli ktoś z Was jest poważnie zainteresowany dostawą PKS do Polski, to zapraszam do formalnej współpracy i przesłanie konkretnego zapytania ofertowego.
Zaznaczę przy tym od razu, że z uwagi na stawki frachtowe - wysokie na trasie z Indonezji do Europy - opłacalny tonaż, to min. 20 000 ton.
A zatem wyzwanie przed kupującymi spore ale myślę, że do (...) Zobacz więcej
5.05.2011, 11:03
Mikołaj

Mikołaj R. sourcing manager
Polska

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

a URE nie wstrzymało czasem klasyfikowania PKS'u i oliwki jako biomasy agro, czy biomasy (...) Zobacz więcej
5.05.2011, 22:26
Jedrzej

Jedrzej M. Doktorant, Nanyang
Technological
University

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

Maciej M.:
czesci lotnych, wiele z nich warto przetworzyc - i tu jest głowne pole do zwiekszenia kalorycznosci/objetosc
czyli zwiekszenie wartosci logistycznej.
to poszerza rynek odbiorcow i redukuje koszty transportu.

Ok, to brzmi nawet rozsądnie, tylko kto zapłaci za ten proces? Ja wiem że teoretycznie sam się zwróci, ale kto ma zainwestować (i ile?) w potrzebny system? Bo z rozmowy z właścicielami młynów wiem że jak im się wspomni o inwestycjach nawet rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych to się krzywią i rezygnują z dalszej rozmowy. Dosłownie. Nie chodzi tu też o wysokość inwestycji, te pieniądze to dla nich nic, ale im się nie chce bawić w jakieś tam inwestycje na jakieś tam "wirtualne pieniądze".

Z drugiej strony Elektrownia w Polsce też nie będzie płacić z góry za budowę czegoś takiego gdzieś tam daleko w jakiejś Malezji. Więc kto? Chyba jedynie Polska firma chcąca pośredniczyć wraz z jakimś lokalnym partnerem (potrzebny do założenia działalności w Malezji). Jak są chętni to zapraszam do Malezji na rozmowy, postaramy się pomóc.
6.05.2011, 06:43

konto usunięte

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

Mikołaj R.:
a URE nie wstrzymało czasem klasyfikowania PKS'u i oliwki jako biomasy agro, czy biomasy w ogóle?

Tak, zdaje się że masz rację; z moich informacji również wynika, że Urząd wstrzymał klasyfikowanie PKS'u do świętego nie wiadomo kiedy...
6.05.2011, 10:06

konto usunięte

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

Jedrzej M.:
Nie to żebym komuś odradzał, jeśli znajdziecie sposób na powyższe problemy to jest tego np w Malezji i Indonezji sporo. W niewielkich ilościach wiem że jest to sprzedawane z Malezji do Tajlandii, ale jak pośrednicy słyszą o 10 000 ton to zmykają tak szybko że nawet się za nimi nie zdąży kurzyć ;)

Muszę Panie Jędrzeju skorygować Pańską powyższą wypowiedź. PKS z Indonezji stał się już "normalnym" surowcem handlowym i jest sprowadzany do Europy jak najbardziej - z uwagi na ekonomikę przedsięwzięcia - tonażem tzw. Handy czyli ok. 20/25 000 ton. To nie fantazje a rzeczywistość. Nasza firma sprzedaje już dość sporo PKS do Włoch a przymierzamy się też do sprzedaży w Europie północnej, w tym i w Polsce gdzie zapotrzebowanie na biomasę będzie wedle wszelkich danych rosnąć. Nie bynajmniej ze szczególnej miłości do tejże ale w związku z polityką UE, która zmusza polskich (i unijnych) producentów energii do gwałtownej redukcji CO2. Biomasy lokalnej nie wystarczy wkrótce na te potrzeby stąd rosnące zainteresowanie również i PKSami...
6.05.2011, 10:13
Maciej

Maciej W. Manpower

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

Jedrzej M.:

Ok, to brzmi nawet rozsądnie, tylko kto zapłaci za ten proces? Ja wiem że teoretycznie sam się zwróci, ale kto ma zainwestować (i ile?) w potrzebny system? Bo z rozmowy z właścicielami młynów wiem że jak im się wspomni o inwestycjach nawet rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych to się krzywią i rezygnują z dalszej rozmowy. Dosłownie.
Wierze, w Polsce jest podobnie, osoby ktore nie widza rynku, mozliwosci zabezpieczenia, rozwoju, wiekszego zysku, bezpieczenstwa nie chca inwestowac. Niech sie dzieje wola nieba jest dobrze wiec zawsze tak bedzie.
Nie chodzi tu też o wysokość inwestycji, te pieniądze to dla nich nic, ale im się nie chce bawić w jakieś tam inwestycje na jakieś tam "wirtualne pieniądze".

Dokladnie to rozumiem. Nie widza celu. Widza "wirtualne pieniadze", straty (na pierwszy rzut oka) bo zaplacic trzeba :)
Z drugiej strony Elektrownia w Polsce też nie będzie płacić z góry za budowę czegoś takiego gdzieś tam daleko w jakiejś Malezji. Więc kto?
Najszybciej pewnie mozna by sie dogadac z przewoznikiem
to on placi za transport - bedzie natychmiastowo placil mniej a dostawal wiecej dopiero w drugiej kolejnosci mozna mowic o sprzedazy innych produktow procesu i zabezpieczeniu firmy na wypadek wahan cen, czy wreszcie wplywu na zawyzenie cen na rynku produktu glownego.

Pierwszym celem do takiej inwestycji jakiego bym szukal to ktos kto ma duzo surowca a malo ciezarowek do przewozu.
Chyba jedynie Polska firma chcąca pośredniczyć wraz z jakimś lokalnym partnerem (potrzebny do założenia działalności w Malezji). Jak są chętni to zapraszam do Malezji na rozmowy, postaramy się pomóc.
10.05.2011, 17:20
Maciej

Maciej W. Manpower

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

Stan K.:
Maciej M.:

Niezly pomysl ... badamy wlasnie mozliwosc - a dokladniej feasibility, kompresowania lupin kokosa w pelety lub brykiety na Filipinach. Te lupiny sa dobre do produkcji wegla drzewnego - czesto robionego metodami z bieszczad przez indywidualnych producentow. Dlaczego kokosa? Bo tego jest sporo , ale w stanie luznym zajmuja duzo wiecej miejsca niz drobne orzeszki palmy olejowej.

A ten wegiel drzewny nie ma sobie rownych jakosciowo surowcow do produkcji wegli aktywnych, stosowanych zwlaszcza w akwarystyce, ale nie tylko. Widze ogromy rynek na taki wegiel.
przy tej metodzie powsteje rowniez kwas octowy, metanol, troche smoly najlepiej do dalszej przerobki. Benzen toluen krezole - Cenne chemikalia.
10.05.2011, 17:27
Maciej

Maciej W. Manpower

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

sens tej technologii w wersji okrojonej w malezji
wlasnie wdraza firma fluid.
http://energetyka.wnp.pl/polska-firma-zbuduje-zaklad-o...
17.08.2011, 12:36
Mikołaj

Mikołaj R. sourcing manager
Polska

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

URE nadal przy swoim? - Połaniec ponoć robił próby na PKS'ie, olive cake był w Stora Enso, ZEPAK'u i Vattenfallu próbowany - to co? - nic się nie udało w biomasę wrzucić?

Tomasz M.:
Mikołaj R.:
a URE nie wstrzymało czasem klasyfikowania PKS'u i oliwki jako biomasy agro, czy biomasy w ogóle?

Tak, zdaje się że masz rację; z moich informacji również wynika, że Urząd wstrzymał klasyfikowanie PKS'u do świętego nie wiadomo kiedy...
17.08.2011, 22:08
Mikołaj

Mikołaj R. sourcing manager
Polska

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

URE nadal przy swoim? - Połaniec ponoć robił próby na PKS'ie, olive cake był w Stora Enso, ZEPAK'u i Vattenfallu próbowany - to co? - nic się nie udało w biomasę wrzucić?

Tomasz M.:
Mikołaj R.:
a URE nie wstrzymało czasem klasyfikowania PKS'u i oliwki jako biomasy agro, czy biomasy w ogóle?

Tak, zdaje się że masz rację; z moich informacji również wynika, że Urząd wstrzymał klasyfikowanie PKS'u do świętego nie wiadomo kiedy...
17.08.2011, 22:08

konto usunięte

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

No niestety, póki co nie słychać o zmianie nastawienia URE w tej kwestii...jutro dowiem się więcej na ten temat:)
Mikołaj R.:
URE nadal przy swoim? - Połaniec ponoć robił próby na PKS'ie, olive cake był w Stora Enso, ZEPAK'u i Vattenfallu próbowany - to co? - nic się nie udało w biomasę wrzucić?

Tomasz M.:
Mikołaj R.:
a URE nie wstrzymało czasem klasyfikowania PKS'u i oliwki jako biomasy agro, czy biomasy w ogóle?

Tak, zdaje się że masz rację; z moich informacji również wynika, że Urząd wstrzymał klasyfikowanie PKS'u do świętego nie wiadomo kiedy...
18.08.2011, 00:13
Sławomir

Sławomir Krakowski Ekspert ds.
projektów
międzynarodowych i
zarządzania

Temat: łupina orzecha palmy olejowej

Z portu Dumai do Polski dopłynęlo ponad 20 tys. MT PKS. Pośrednicy twierdzą, że odbiorca wycofał się z transakcji (chyba przez kurs wymiany USD i brak decyzji URE).

Od 14 września na redzie w Świnoujściu kręci się Amber Vita z towarem zamówionym przez STABOS Sp. z. o.o. Zanurzenie 8,8 m długość prawie 200 m. Po sprawdzeniu już wiadmo, że to ten statek. :)

Po tej "oszukańczej transakcji" Polacy już nie kupią PKS w Indonezji... Sławomir Krakowski edytował(a) ten post dnia 03.10.11 o godzinie 22:47
18.09.2011, 17:30



Zobacz dyskusje w grupie biomasa

Aktualne tematy

Zobacz o czym się teraz dyskutuje

Problemy i porady

Znajdź odpowiedzi na swoje pytania

Wyślij zaproszenie do